بهترین روش اصلاح صورت حساس چیست؟

  شنبه، 07 فروردین 1400   زمان مطالعه 7 دقیقه
بهترین روش اصلاح صورت حساس چیست؟
اصلاح همراه با شستشوی صورت با محصولات پس از اصلاح برای حفظ سلامت پوست بسیار مهم است. صرف نظر از انتخاب بهترین روش برای اصلاح صورت، به خاطر داشته باشید که در هر صورت باید مراحل و اصول اصلاح صورت را رعایت کنید.

اصلاح صورت آقایان را جدی بگیرید. اول صبح که از خواب بیدار می شوید، صورتتان ورم کرده و پف دار است. اگر صبح حتماً نیاز به اصلاح داشتید، حتماً حداقل ۲۰ دقیقه بعد از بیداری اینکار را انجام دهید؛ زیرا بهتر است پف صورت شما بطور کلی خوابیده باشد. وقتی پوست شما به سطح نرمال خود رسید، موها به سطح نزدیک تر خواهند شد و اصلاح کردن آن ها آسان تر خواهد بود.

برخی متخصصان مراقبت از پوست توصیه می کنند قبل از اصلاح صورت، صورت خود را با صابون صورت تمیز کنید تا به پاک کردن پوست مرده و کثیفی و روغن اضافی کمک کنید. بنابراین موهای بلند را رها کرده و از گیر کردن تیغ خود جلوگیری کنید. اگر پیش از اصلاح می خواهید صورت خود را تمیز کنید، با صابون معمولی این کار را نکنید چون پوست شما را خشک خواهد کرد. از آب گرم استفاده کنید و با صابون مخصوص صورت و یا اسکراب مردانه این کار را انجام دهید.

برخی از آقایان برای اینکه صورت نرم و بدون تیرگی ناشی از ساقه های کوتاه مو داشته باشند به اصلاح ریش ها در خلاف جهت رشد موها مبادرت می ورزند، این کار باعث می شود تا ساقه ها از زیر سطح پوست قطع شده و زیر پوست مخفی شوند اما در هنگام رشد مجدد و خروج از زیر پوست به دلیل گم کردن مسیر خروج با تحریک پوست منجر به ایجاد التهابات و جوش های بعد از اصلاح می شود، برای دوری از این مشکل باید از تراشیدن موها در خلاف جهت رویش موها اکیدا خودداری نمود.

اصلاح ریش پشت سر هم و به کرات به دلیل تخریب سطحی ترین لایه پوست یا اپیدرم، باعث ایجاد التهاب در نواحی سطحی پوست می شود لذا ایجاد فاصله بین دفعات اصلاح می تواند با ایجاد فرصت کافی منجر به ترمیم لایه سطحی پوست و جلوگیری از ایجاد التهابات منطقه اصلاح شود لذا سعی کنید فواصل مناسب بین اصلاح ها بگذارید و مرتبا صورت را اصلاح نکنید.

بهترین روش اصلاح صورت حساس

اگر از آن دسته آقایانی هستید که در حین اصلاح، پوست صورت آن ها آزرده یا دچار بریدگی می شود، یا با جوش بعد از اصلاح روبه رو می شوید؛ غم به دل خود راه ندهید و برای اصلاح پوست های حساس علاوه بر استفاده از بهترین کرم ضد جوش مناسب پوست حساس، نکات زیر را در نظر داشته باشید

  1. پوست صورت را آماده اصلاح کنید. شستشوی صورت و یا لایه برداری پوست، به نرم شدن موهای صورت کمک می کند. توصیه می کنیم برای این که پوست شما حالت نرم تری به خود بگیرد، صورت خود را حدود سه دقیقه با آب گرم بشویید.
  2. از وسایل اصلاح مناسب استفاده کنید. در انتخاب لوازم اصلاحِ پوستِ حساسِ صورتِ خود وسواس بیشتری به خرج دهید. پیشنهاد می کنیم از ژل اصلاحی که متخصصین پوست آن ها را تأیید کرده اند استفاده کنید. این گونه ژل ها کمک می کنند تا موهای پوست صورت، قبل از اصلاح، نرم شوند و پس از اصلاح نیز از خشکی پوست جلوگیری می کنند. این ژل ها در حین اصلاح نیز کمک می کنند تا شاهد بریدگی نباشید. همچین برخی از این ژل ها مانع از بروز جوش روی پوست حساس می شوند. به همین دلیل شاید نیاز مبرمی به استفاده از بهترین کرم ضد جوش نداشته باشید.
  3. در انتخاب تیغِ اصلاح نیز دقت کنید. حتماً از خودتراشی استفاده کنید که چندین تیغ با فاصله بسیار کم در کنار هم در دسته آن تعبیه شده باشد. این نوع تیغ ها برای تراشیدن موهای صورت، به فشار کمتری نیاز دارند و در نتیجه اصلاح راحت تری را برای شما به ارمغان می آورند. پس از اصلاح نیز شاهد التهاب های پوستی نخواهید بود.
  4. از تیغ تیز استفاده کنید. اگر تیغ اصلاح شما کند باشد، به بریدگی و التهاب های پوستی پس از اصلاح منجر خواهد شد. شناسایی کند شدن تیغ نیز کار ساده و راحتی است. هرگاه احساس کردید در حین فرآیند اصلاح، تیغ آن گونه که باید و شاید موهای صورت را نمی تراشد، به احتمال زیاد تیغ کند شده است. بهترین روش اصلاح صورت با استفاده از تیغ هایی است که روی آنها نواری صابونی تعبیه شده است. این نوار میزان تیز بودن تیغ را نشان می دهد. به این ترتیب اگر این نوار محو شد، به این معناست که عمر تیغ به پایان رسیده است.
  5. در حین اصلاح، زیاد به پوست صورت سخت نگیرید. سعی کنید حرکات دسته تیغ روی پوست صورت نرم و آهسته باشد. در واقع این تیغ است که باید موهای صورت را بتراشد نه دست های شما! در حین اصلاح، سعی کنید مسیر رویش موهای صورت را تشخیص داده و دسته تیغ را در همان میسر حرکت دهید. اگر هم قصد دارید ریش و سبیل شما تا حد ممکن کوتاه شود یا به اصطلاح «چپه تراش» کنید، پس از تراشیدن موهای صورت در جهت رویش مو، یکبار دیگر صورت را ژل یا کف اصلاح بزنید و در جهت خلاف رویش موی صورت دسته تیغ را بکشید.
  6. اصلاح موهای سبیل و دور دهان را در آخرین مرحله انجام دهید، این کار باعث می شود ژل اصلاح مدت زمان بیشتری بر روی پوست این قسمت باقی بماند و در نتیجه پوست و موی این نواحی نرم تر شود تا اصلاح راحت تری را در قسمت های حساس صورت تجربه کنید. استفاده از دسته تیغ های قدیمی و تک تیغ برای قسمت هایی از صورت که اصلاح سختی دارد نیز پیشنهاد می شود. دسته تیغی که تنها یک تیغ دارد، به راحتی موهای قسمت زیر بینی را می تراشد؛ اما دسته تیغ هایی که چندین تیغ در آنها تعبیه شده به سختی در این قسمت حرکت می کنند.
  7. در حین اصلاح، چندین بار دسته تیغ را بشویید. موهای تراشیده شده روی تیغ باقی می مانند و باعث می شوند اصلاح راحتی نداشته باشید. بنابراین در حین اصلاح هر زمان که احساس کردید موهای زیادی روی دسته تیغ انباشته شده، دسته تیغ را بشویید. این کار باعث می شود حرکت دسته تیغ روی پوست صورت روان تر انجام شود.
  8. پس از اصلاح، هوای پوست صورت و گردن خود را داشته باشید. حتماً پس از اینکه صورت خود را با تیغ اصلاح کردید، پوست صورت را با آب سرد بشویید و به آرامی خشک کنید. در نهایت هم از بالم یا اَفترشِیو که برای پس از اصلاح توصیه می شوند استفاده کنید.

نکاتی قبل از اصلاح صورت آقایان

در ادامه به نکاتی اشاره خواهیم کرد که اصلاح شما را به بهترین نحوه ممکن اجرا خواهد کرد. کمترین آسیب به پوست صورت خواهد رسید.

آماده سازی قبل از اصلاح

بسیاری از آقایان این مرحله را انجام نداده و یک راست می روند سراغ اصلاح صورت که به هیچ وجه توصیه نمی شود، زیرا باعث بروز جوش و آسیب پوست صورت خواهد شد.

  • ابتدا صورت را با آب گرم حسابی خیس کنید.
  • سپس ان را با آب و صابون بوشید تا تمیز شود.
  • در انتها از خمیر ریش برای انجام اصلاح صورت استفاده کنید.

خمیر ریش مناسب

کار خمیر ریش در فرآیند اصلاح این است که حرکت تیغ را با سرعت و بدون احساس درد انجام دهد و مانع از ایجاد حساسیت بر روی پوست صورت شود. به همین دلیل به سراغ مدل های با کیفیت تری بروید.

  • خمیر ریش کرم دار را جایگزین میر ریش فومی کنید.
  • اگر پوست حساس دارید بهتر است از خمیر ریش مخصوص خود استفاده کنید.
  • قبل از اینکه شروع به اصلاح کنید، بهتر است اجازه دهید خمیر ریش ۱ دقیقه بر روی صورت بماند.

برس خمیر ریش مناسب

برس خمیر ریش کمک می کند که خمیر ریش به خوبی بر روی تمام نقاط صورت قرار بگیرد و با خیس خوردن ریش امکان اصلاح بهتر را برایتان فراهم می کند.

  • با شستن صورت با خمیر شانس بروز حساسی را کم می کند.
  • هنگام خرید، توجه کنید که موی برس صاف و همچنین نرم باشد.

اصلاح در جهت مناسب

هرگز سعی نکنید بر خلاف رشد ریش اقدام به اصلاح صورت کنید. این کار باعث ایجاد حساسیت بر روی پوست و همچنین بروز جوش صورت و یا بریدگی در شما خواهد شد.

اصلاح اطراف گردن

پوست گردن نسبت به سای نقاط صورت حساس تر است. به همین دلیل سعی کنید در آخرین مرحله، اصلاح این نقطه را انجام دهید. برای این کار کافی است سر را به عقب متمایل کرده و با کشیدن پوست اقدام به اصلاح کنید.

شستن صورت با آب سرد

بهتر است بعد از پایان اصلاح، صورت را با آب سرد بشویید این کار باعث می شود که منافذ پوست بسته شده و احیانا اگر خون ریزی انجام شده به سرعت بسته شده و صورت شما قرمز و حساس باقی نماند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد عکس خیلی خنده دار از دورهمی مرغ ها در یخچال عروس+عکس/فقط یه سبزی کمه برا غیبت کردنشون...😂 هدایای تبلیغاتی: گامی نو در برندینگ و انگیزه‌بخشی کارکنان این جاذبه‌های خاص را باید فقط در تور سریلانکا ببینید سلام و احوال پرسی محمود احمدی نژاد و آیت الله جنتی در یک مراسم+ عکس
دیگران می‌خوانند   
پسربچه کرجی چطور 1300 نفر را به دردسر انداخت! کیف ضد گلوله در دست محافظ رهبر معظم انقلاب +عکس جسد پسربچه 5ساله بعد از 27 روز پیدا شد/ ماجرای تلخ سبحان که خرسان او را بلعیده بود خلوت و تنهایی ماهور الوند در یک کافه شیک و دنج و ژست قشنگش برای عکاسی+عکس سفره رنگین و خوشمزه مینا مختاری با غذاهای سنتی یزدی/ مشخصه خیلی خوشمزه ست/ نوش جونتون+عکس دانش‌آموزان به تعطیلات زمستانی می‌روند؟ پاسخ جنجالی سیروان خسروی برای دختر مورد علاقه برای ازدواج؛ با اخلاق یا خوشگل؟+ویدئو از سیل هولناک مشهد تا ازدواج دوم مهدی کوشکی با دختری جوان در حواشی داغ امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 پوستر معنادار سایت رهبر انقلاب با عنوان «انحصار آمریکا را شکستید» +عکس آرزوهای ناصرالدین شاه برای ایران از زبان خودش کولاک جدید مهران مدیری با برنامه جذاب دیگر/ آقای بازیگر درحال گُل یا پوچ!+عکس اولین تصویر از مراسم ازدواج مهدی کوشکی با بازیگر تئاتر؛ عروس خانم کیست؟ جدیدترین ژست و تغییرچهره مازیار لرستانی/ از زمین تا آسمون فرق کرد+عکس شکوه ایران باستان در شهر ممنوعه چین خوانندگی بینظیر جوان نگهبان با آهنگ محمد علیزاده در صداتو+ویدیو/ زمونه عمر ما رو میگیره برادر از برادرش سیره اسراف و تجمل گرایی این زن ایرانی زبانزد بود + عکس و سند سوال خنده دار و چالشی مهران مدیری از نعیمه نظام دوست؛ پشه چند تا قلب داره؟+ ویدیو/ فقط جواب خانوم بازیگر مراسم ازدواج 2 میمون در باغ وحش تهران! +عکس حمله خرس گرسنه به یخچال یک خانواده؛ مهمانی شروع شد! +فیلم استوری عاشقانه و جذاب مونا کرمی از همسرش سپند امیرسلیمانی/ تابلوی دیواری چقدر خاص و شیکه+عکس عاشق‌ترین و رمانتیک‌ترین حیوانات جهان را بشناسید+عکس نگاهی به خانه جذاب و شیک عموپورنگ و ننه نقلی و رونمایی از عکس آتلیه‌ای زیباشون+عکس (ویدئو) نحوه درست کردن یک دسر خوشمزه آلمانی با توت فرنگی و شیر (عکس) تیپ و چهره جدید «بابا پنجعلی» سریال پایتخت در مراسم تولد ایرج طهماسب تمسخر و خنده های ارژنگ امیرفضلی از نحوه پر کردن چاله های خیابان در کانادا+ویدیو فال انبیاء روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 ماجرای باقلوای یزدی دستپخت مادربزرگ رهبر معظم انقلاب نقاشی 400 ساله‌ای که یک پادشاه را «عاشق» کرد التماس سگ به پاکبان برای نجات توله های گرفتارش در آب بی جواب نماند+ویدئو/ مهربانی مهم ترین اصل انسانیت است... شباهت بی حد و اندازه پسر خوشتیپ و جذاب دانیال حکیمی به آقای بازیگر/ خندیدنشون هم کپی همدیگه هست+عکس تصویری از پسر قدبلند، مو فرفری و ریش دار کمند امیر سلیمانی در کنار دایی جان/ ماشالله چه بزرگ شده پشت صحنه جالب و دیدنی نماز خواندن شاهرخ استخری در سریال فاصله ها+ویدیو جواب قابل تامل آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره مسئله ترسیدنشان از مرگ+ویدیو نگاهی به تاج کیانی و کمربند زرین و لوکس ناصرالدین شاه قاجار+عکس سی امین سالگرد ازدواج مرجان صفابخش و همسرش مرحوم آرش میراحمدی بر مزارش +ویدئو غوغای اجرا و گیتارنوازی بی‌نظیر عرفان طهماسبی با آهنگ شدم سرگشته حیرانت ای دوست/ از شنیدنش محاله سیر بشید+ویدیو تجربه زندگی متفاوت در عربستان سعودی از زبان جورجینا نامزد رونالدو حال خوب زهره حمیدی بعد گذراندن دوران شیمی درمانی در کنسرت جدید محسن ابراهیم زاده +ویدئو وقتی میخوای فیلم آموزش خانه داری ضبط کنی اما همه جا رو به گند میکشی+ویدیو/ اینجا باید گفت تا آموزشهای بعدی خدا نگهدار😂 نوشته تحسین برانگیز روی شیشه مغازه یک شاطر تهرانی که نان رایگان میدهد/ دست مریزاد+عکس
تیتر امروز   
منتخب روز