بهترین روش سفید کردن دندان ها برای بزرگسالان

  یکشنبه، 12 مرداد 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
بهترین روش سفید کردن دندان ها برای بزرگسالان
سفید کردن دندان درمانی است که در آن بد رنگیها و پیگمنت هایی که به مرور زمان سبب تغییر رنگ دندانها شده و حتی برخی بد رنگیهای ژنتیکی را بر طرف کرده و دندانهایی سفید و زیبا را به شما هدیه میکند.روش های مختلفی برای سفید کردن دندان وجود دارد، از جمله متداول ترین آن ها، انجام جرم گیری به وسیله دندانپزشک است

سفید کردن دندان چیست؟

سفید کردن دندان درمانی است که در آن بد رنگیها و پیگمنت هایی که به مرور زمان سبب تغییر رنگ دندانها شده و حتی برخی بد رنگیهای ژنتیکی را بر طرف کرده و دندانهایی سفید و زیبا را به شما هدیه میکند.روش های مختلفی برای سفید کردن دندان وجود دارد، از جمله متداول ترین آن ها، انجام جرم گیری به وسیله دندانپزشک است اما جرمگیری دندان زیاد هم میتواند دردسرهایی برای سلامت دندان به وجود آورد ولی روش های ساده ای هم وجود دارد که سبب می شود با فاصله زمانی بیشتری سراغ جرم‏ گیری بروید.

راههای سفید کردن دندان ها

ماده اصلی سفیدکننده دندانها پر اکسید هیدروژن است که سبب اکسید شدن رنگدانه های رسوب کرده بین هرمهای مینایی شده و آن ها را از بین میبرد. به مرور زمان این ماده به قسمتهای زیرین مینا در عاج نفوذ میکند و رنگ آنرا روشنتر نموده و سبب سفید شدن دندان میشود. دو روش کلی برای سفید کردن دندان ها با بلیچینگ وجود دارد که از نظر مراحل و هزینه ی بلیچینگ دندان متفاوت هستند.

جوش شیرین
دانشمندان معتقدند جوش شیرین و پراکسید هیدروژن (یا همان آب اکسیژنه) از قدیمی ترین سفیدکننده های دندان است که در هر خانه ای یافت می شود. در سال های بسیار دور، انسان متوجه شد که شستن دندان ها به‏وسیله پراکسید هیدروژن رقیق شده (البته برای چند ثانیه) در سفید شدن دندان ها بسیار تاثیرگذار است.به گفته محققان، می توانیم با ترکیب کردن جوش شیرین و آب اکسیژنه خمیری درست کنیم که می تواند دندان های ما را سفیدتر از قبل کند. این روشی است که قدیمی‏ها برای تمیز کردن دندان های شان استفاده می کردند. تنها کافی است چند قطره آب اکسیژنه سه درصد را درون مقداری جوش شیرین ریخته و آنقدر هم بزنید تا مثل خمیر شود، سپس مانند یک خمیردندان معمولی از آن استفاده کنید.
پوست موز
می توانید از قسمت داخلی پوست موز استفاده کنید زیرا این قسمت سرشار از پتاسیم، منیزیم، منگنز و دیگر مواد معدنی است و تمام این مواد باعث سفید شدن دندان می شوند. مواد معدنی غنی موجود در موز، جذب مینای دندان شده و تاثیر شگرفی در سفید شدن دندان دارد. پس از مسواک زدن عادی می توانید تکه ای از پوست موز را دو دقیقه روی دندان های خود بکشید، سپس دهان خود را آبکشی کنید و پیش از خوابیدن یک بار دیگر این کار را تکرار کنید.

آبلیمو
روش دیگر استفاده از محافظ دهانی است که می توانید آن را از داروخانه تهیه کنید . بوکسور ها برای محافظت از دندانهایشان هنگام مسابقه از این وسیله استفاده می کنند . کافی است کمی جوش شیرین و آبلیمو را مخلوط کنید ( اگر مخلوط خیلی دوام داشت ، مقدار کمی آب اضافه کنید) سپس ترکیب به دست آمده را درون محافظ دهان بریزید و برای 10 تا 15 دقیقه در دهان خود قرار دهید پس از شستشوی دهان متوجه تاثیر این ترکیب خواهید شد . به جای استفاده از محافظ می توانید محلول را داخل دهانتان برای چند دقیقه نگه دارید تا به نتیجه دلخواه برسید.


سرکه سیب
یک روش سنتی و طبیعی دیگر برای سفیدی دندان ها سرکه سیب رقیق شده است که می تواند به کمک خمیر دندان بیاید. بهترن روش برای رقیق کردن آن نیز ترکیب سه به یک آب و سرکه سیب ،سپس مخلوط کردن آن با خمیر دندان و مسواک زدن به صورت عادی است. این ترکیب ضرر خاصی ندارد و شما به صورت طبیعی به سفید کردن دندان هایتان کمک می کنید.

توت فرنگی

سفید کردن دندان با استفاده از ترکیبی از توت فرنگی و جوش شیرین روشی طبیعی است که امروزه مورد توجه قرار گرفته است . طرفداران این روش بر این باورند که اسید مالیک موجود در توت فرنگی ، تغییر رنگ دندان را از بین می برد و به همراه جوش شیرین با نفوذ بر لکه ها ، آن ها را از بین می برد .شایان ذکر است که این روش درمانی توسط علم پزشکی ، به طور کامل تایید نشده است . با وجود این که توت فرنگی ممکن است به سفیدتر شدن دندان ها کمک کند ، نفوذ آن به لکه های روی دندان بعید به نظر می رسدمطابق مطالعات صورت گرفته ، ترکیب توت فرنگی و جوش شیرین در مقایسه با محصولات سفید کننده ، به میزان کمتری در تغییر رنگ دندان موثر است .

آناناس

برخی بر این باورند که آناناس بر سفید کردن دندان ها موثر است . نتایج به دست آمده از مطالعات صورت گرفته حاکی از آن است که خمیردندان های حاوی برملین( آنزیم موجود در آناناس ) برای از بین بردن لکه های دندان ، نسبت به خمیر دندان های معمولی اثری به مراتب بهتر از خود به جای می گذارند . با این وجود ، تا کنون اثبات نشده است که خوردن آناناس اثری مشابه دارد .مصرف قهوه ، نوشابه های گاز دار و انواع توت ها موجب زرد شدن دندان ها می شود . این بدان معنا نیست که شما باید به طور کامل از مصرف آنها اجتناب کنید ، بلکه می بایست مدت زمان تماس این مواد با دندان ها را به حداقل برسانید .در صورت امکان ، هنگام نوشیدن این قبیل نوشیدنی ها به منظور جلوگیری از تماس مستقیم ، از نی استفاده کنید .علاوه بر این ، می بایست بلافاصله پس از مصرف این موارد ، دندان های خود را مسواک بزنید تا تأثیر این مواد بر روی رنگ دندان ها به حداقل برسد . همچنین ، از استعمال سیگار و تنباکو خودداری کنید ، زیرا هر دو این موارد می توانند باعث تغییر رنگ دندان شوند .

آیا سفید کردن دندان محدودیت سنی دارد؟

در بزرگسالان محدودیت سنی خاصی برای بلیچینگ وجود ندارد و پس از ۱۸ سالگی قابل انجام است. پیش از این سن، عصب دندان بزرگ است و حساسیت بیشتری ایجاد می شود. در بانوانی که دوره بارداری یا شیردهی را می گذرانند برای احتیاط بیشتر بهتر است از این روش درمان برای سفید کردن دندان استفاده نشود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (331 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (246 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (187 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (58 نظر) رهبر معظم انقلاب: خدا را شکر که آن روزها در منزلمان پنیر نداشتیم! +فیلم (50 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (20 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (14 نظر) نگاهی به کیک تولد عادل فردوسی پور با خلاقیت شاهکار اُوستا قَنّاد در طراحی و پختش +عکس/مغز طراحش رو باید طلا گرفت (12 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (12 نظر) کیک سه طبقه با تاج پادشاهی و عینک هشت ضلعی، سلیقه جذاب محسن ابراهیم زاده برای کیک تولد لاکچری و مشکی رنگش+عکس/ مامان و خواهر باکلاسش مهمانهای ویژه مراسم😍 (11 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (10 نظر) نگاهی به آیفون و در ورودی شیک و اعیانی خانه لوکس و دلباز علی دایی/ سلیقه زیبای مونا بانو در چیدمان خونه حرف نداره+عکس (9 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) بهنوش بختیاری : علی دایی ستونه نباشه تهران کجه، برج میلاد خلال دندونشه...+عکس (8 نظر) رونمایی از مادر جوان و محجبه زهرا گونش، ستاره محبوب والیبال ترکیه/ چقدرم کم سن و سال+عکس (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز