دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / رژیم غذایی /

بهترین رژیم غذایی ضدآکنه 

یکشنبه، 05 بهمن 1399
ارتباط بین رژیم غذایی و آکنه بحث برانگیز است، اما مطالعات اخیر نشان داده اند که رژیم غذایی می تواند نقش چشمگیری در بروز آکنه داشته باشد.

آیا رژیم غذایی ضد آکنه حقیقت دارد؟ درواقع دلایل علمی زیادی وجود دارد که ارتباط رژیم غذایی و آکنه را نشان می دهد اما بسیاری از متخصصان پوست بیشتر علاقمند به درمان دارویی هستند تا پیشگیری از آکنه. در این مقاله دلایل علمی موثر بودن رژیم غذایی ضد آکنه شرح داده شده است.

آکنه چیست؟

ابتدا، اجازه دهید کمی آناتومی پوست را مرور کنیم. هر منفذ یا روزنه بخشی از یک واحد به نام pilosebaceous در پوست است. منافذ پوست درواقع دهانه فولیکول مو (قسمت pilo در pilosebaceous) است و درون آن غددی وجود دارند که چربی یا سبوم (قسمت sebaceous در pilosebaceous) تولید می کنند. جوش ها دو نوع هستند: جوش های باز و بسته. جوش های باز همان چیزی است که ما جوش های سرسیاه می نامیم، این جوش ها منافذی هستند که با سلول های مرده پوست از درون فولیکول و چربی اضافی پوشانده شده اند که از طریق اکسید شدن با هوای خارج، خاکستری یا سیاه رنگ می شوند. جوش های بسته به عنوان “جوش های سر سفید” شناخته می شوند و با هوای خارج راه ارتباطی ندارند. این مواد سفید در واقع چرک هستند که نتیجه التهاب جنگ با باکتری ها هستند. این نوع جوش اغلب دارای تورم و قرمزی بیشتری است.

1. بیل بری

به نقل از دکتر ایبرتینگ متخصص پوست “این نوع تمشک سرشاراز منابع آنتی اکسیدان است، که باعث کاهش التهاب پوست می شوند، که خود یکی از دلایل اصلی آکنه است”. در حالیکه بیل بریها گزینه های طلایی هستند پیدا کردن آنها بسیار دشوار است. هرچند اکثر میوه ها و سبزیجات دارای مقادیری از آنتی اکسیدان ها هستند اما تمشکهای آبی منابع فوق العاده ای از انتی اکسیدانها را دارند. دکتر ایبرتینگ می گوید” میوه و سبزیجات بخورید و از دسرها پرهیز کنید”

2. خیار و هندوانه

هر غذایی که سرشار از آب باشد، آبرسانی پوست شما را تقویت می کند و برای پوست شما نیز بسیار خوب است. دکتر کازین گفت: نگه داشتن سطح آب پوست برای هر نوع مشکل پوستی مفید است. بیمارانی که به دنبال درمان آکنه می روند، اغلب پوست شان خشک می شود که برای رفع خشکی سراغ کرمهای مرطوب کننده سنگین می روند که باعث بروز آکنه بیشتر و خشک شدن پوست آنها می شود. بهتر است که پوست شما دچار نوسان در آب نباشد، با مصرف آب معمولی و پر کردن رژیم غذایی با خوراکی های سرشار از آب می توانید هماهنگی ترکیب پوست خود را حفظ کنید.

3. ماست

دل و روده ای سالم کلید سلامت پوست می باشد. مواد غذایی پروبیوتیک مانند ماست و کفیر را امتحان کنید. باکتری های زنده موجود در محصولات پروبیوتیکی که تخمیر نشده اند برای سلامت دل و روده ضروری و مفید هستند.

4. بادام هندی

گرفتن کمی آجیل برای پوست تان هزینه چندانی ندارد. یک وعده یک اونسی از بادام هندی منبع خوبی برای تامین روی است. پژوهشگران در مطالعه ای در سال ۲۰۱۴ در تحقیقات بین المللی زیست پزشکی، دریافتند که کاهش مواد معدنی خون با بروز آکنه شدید ارتباط دارد که احتمالا به دلیل اینکه روی دارای خواص ضد التهابی و تقویت سیستم ایمنی است، باشد. منابع دیگر روی شامل صدف، خرچنگ و گوشت گاو است.

5. تنقلات

به گفته دکتر ایبرتینگ تنقلات سرشار از امگا ۳ هستند که گفته می شود التهاب را کاهش می دهند، اگر چه هنوز مطالعاتی وجود ندارد که یک رابطه مستقیم بین اکنه و امگا ۳ برقرار کند. از نظر علمی امگا ۳ باعث ناپدید شدن التهاب در اطراف غده های چربی می شود، که می تواند همان التهاب صورتی رنگ اطراف اکنه باشد.

6. انگور قرمز

انگور قرمز سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کند و بنابراین از آسیب پوست پیشگیری خواهد کرد. خوردن انگور قرمز با دانه می تواند در پیشگیری از علائم اولیه افزایش سن کمک کند. آنتی اکسیدان ها همچنین برای درمان التهاب پوست شناخته شده اند، بنابراین برای بهبود قرمزی و تورم اطراف آکنه مفید است.

7. چای سبز

چای سبز حاوی پلی فنول اپی گالاکتوچین است به دلیل خواص آنتی باکتریال وضدالتهابی که دارد با کاهش التهاب و تولید سبوم ارتباط دارد. چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان ها، فیتوکمیکال ها مانند پلی فنول ها وهمچنین منگنز، منیزیم ،پتاسیم وکافئین است، عصاره چای سبز نیز در صورت استفاده موضعی می تواند شدت آکنه را کاهش دهد.

8. زردچوبه

زردچوبه حاوی پلی فنول کورکومین است، که از خواص آنتی باکتریال و ضد التهابی سود می برد و می تواند به تنظیم قند خون، بهبود مقاومت به انسولین و مهار رشد باکتری های مسبب آکنه کمک کند. در بیماران آکنه توصیه به دوز ۴۰۰-۶۰۰ میلیگرم ۳ بار در روز می شود و از آنجایی که کورکومین زردچوبه در خون جذب پایینی دارد نیاز به دوز بالاتری دارد.

9. ماهی

محققان توانایی روغن ماهی را در مقابله با التهاب به عنوان یکی از دلایل اصلی اثبات شده در کاهش بیماری انسداد شریان بر می شمارند. که این توانایی فوق العاده- که به اسید های چرب موجود در امگا ۳ نسبت داده می شود- به این معناست که روغن ماهی می تواند کمک خوبی در معالجه آکنه باشد. ماهی های چرب مانند سالمون و شاه ماهی حاوی مقادیر بسیار زیادی از امگا ۳ هستند، اما مکمل روغن ماهی هم میتواند به شما کمک کند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
هزینه چاپ یک کتاب
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟