بهترین رژیم غذایی دوقلوزایی

  سه شنبه، 30 دی 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
بهترین رژیم غذایی دوقلوزایی
شانس دو قلو زایی در زنانی که فرآورده های حیوانی، مخصوصا لبنیات را زیاد مصرف می کنند ۵ برابر بیشتر از زنانی که رژیم های غذایی گیاهی دارند می باشد. علاوه بر نقش وراثت در افزایش شانس دو قلو زایی، زنانی که مصرف شیر و ماست در رژیم غذایی آن ها زیاد است به طور قابل توجهی بیشتر از زنان دیگر حاملگی چند قلویی را تجربه می کنند.

کودک شادی فوق العاده ای را برای زندگی تان به ارمغان می آورد، و داشتن دو نوزاد این لذت را دو برابر می کند و احساس می کنید روی ابرها قدم می زنید. اما همه والدین دیدگاه یکسانی ندارند. افراد زیادی هستند که از فکر داشتن دوقلو یا بچه های بیشتر در آن واحد وحشت دارند، در حالی که برخی دیگر ممکن است آرزوی داشتن چنین شرایطی را داشته باشند. آیا شما از دسته دوم این افراد هستید؟ پس مقاله زیر مناسب شماست! تنها ژن های شما نیست که در بچه دار شدن تاثیر دارند؛ عادت های غذای تان نیز می باشد. در مقاله زیر، به رژیم غذایی دوقلو زایی پرداختیم که به شما در داشتن فرزندانی دوقلو کمک می کند.

تصویر
رژیم غذایی در بارداری دوقلویی بسیار موثر است. اگر می خواهید شانس تان افزایش پیدا کند برخی از غذاها را باید قبل از بارداری در رژیم تان بگنجانید.

۱- لبنیات

مطالعات گسترده ای که بر روی زنانی که زایمان دو یا چند قلویی داشته اند نشان دهنده این مطلب بوده است که زنانی که در بازه زمانی که برای بارداری تلاش می کرده اند لبنیات در رژیم غذایی شان نقش پر رنگی داشته است. شانش دو قلو زایی در این زنان بیش از ۵ برابر زنانی بوده است که لبنیات مصرف نمی کرده اند. کارشناسان وجود فاکتور رشد شبه انسولین، که در کبد گاو تولید می شود را عامل شیمیایی محرک این امر دانشته اند.

2- کربوهیدرات های پیچیده

اگر می خواهید برای دو قلوزایی برنامه ریزی کنید، کربوهیدرات های پیچیده گزینه خوبی هستند. کربوهیدرات ها برای بدن شما عالی هستند و این ایده خوبی است که کربوهیدرات های پیچیده را به جای اینکه فقط کربوهیدرات های ساده را در رژیم غذایی خود قرار دهید، بگنجانید. اقلام غذایی مانند لوبیا، غلات و سبزیجات منبع خوبی از کربوهیدرات های پیچیده هستند. شما نه تنها با این نوع رژیم شانس بارداری دو قلو را افزایش می دهید، بلکه یک رژیم غذایی سرشار از کربوهیدرات های پیچیده حتی ممکن است در جلوگیری از تولد نوزادانی با نقص عصبی نیز کمک کند.

3- هسته آناناس

آناناس یک روش عالی برای افزایش شانس داشتن نوزادان دوقلو است. شما می توانید هسته اصلی میوه آناناس را در رژیم غذایی خود بگنجانید. وجود برملین که نوعی پروتئین است در آناناس به تخمک گذاری و لقاح کمک می کند. افزودن مواد غذایی فوق به رژیم غذایی شما ممکن است، به دوقلوزایی شما کمک کند. با این حال، در نظر گرفته می شود که قبل از انجام هرگونه تغییر عمده در رژیم به هنگام تلاش برای بارداری، با پزشک خود در تماس باشید. در کنار تغییرات رژیم غذایی، توصیه می شود تغییراتی در سبک زندگی نیز ایجاد شود. اگر کمبود وزن دارید، پیشنهاد می شود کمی وزن خود را افزایش دهید زیرا مطالعات نشان داده است که زنان دارای اضافه وزن شانس بیشتری برای بارداری با نوزادان دوقلو دارند. همچنین مشاهده شده است که زنان قد بلندتر، در مقایسه با زنانی که قد کوتاهتر یا قدی متوسط ​​دارند، بیشتر احتمال دارد دوقلو به دنیا بیاورند. اگر شیر مادر را تغذیه می کنید و قصد داشتن دوقلو دارید، این ایده خوبی است که به شیردهی ادامه دهید. این امر به این دلیل است که تغذیه با شیر مادر ۹ بار احتمال ابتلا به دوقلو را افزایش می دهد. داشتن دوقلو ممکن است به قومیت شما نیز بستگی داشته باشد. به عنوان مثال، زنان آفریقایی نسبت به زنان قفقازی شانس بیشتری برای به دنیا آوردن دوقلو دارند. در حالی که دوقلوزایی در بین زنان اسپانیایی یا آسیایی کمتر است.

4- فولیک اسید

مطالعات نشان می دهد زنانی که فولیک اسید مصرف می کنند ۴۰ درصد شانس بیشتر برای دو قلو زایی دارند. همچنین این مکمل از بروز بسیاری از نقایص در جنین جلوگیری می کند.

5- سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین وحشی تخمدان را تحریک می کند که منجر به انتشار بیش از یک تخمک برای تخمک گذاری می شود.بنابراین شانس شما برای داشتن دوقلو را افزایش می دهد. زنان آفریقایی شانس بیشتری برای داشتن دوقلو دارند، زیرا آن ها این را به عنوان بخشی از رژیم غذایی خود مصرف می کنند و قبیله یوروبا در غرب آفریقا بالاترین نرخ دوقلو را دارد.دیگر غذاهای غنی از پروتئین با خاصیت تحریک بیش تخمک گذاری سویا ، توفو، گندم کامل و دانه های کامل هستند.

6- تاپیوکا

بیشتر خانم ها هنگام تخمک گذاری یک تخمک آزاد می کنند. بارداری دوقلو وقتی اتفاق می افتد که تخمک بعد از لقاح به دو قسمت تقسیم شود و یا دو تخمک جداگانه بارور شوند. بعضی از محققان ثابت کرده اند که خوردن نشاسته تاپیوکا ممکن است به زن در آزادسازی بیش از یک تخمک در هنگام تخمک گذاری کمک کند. رهاسازی بیش از یک تخمک احتمال داشتن دوقلو را افزایش می دهد. با این حال، در این حالت، دوقلوها ممکن است دوقلوهای یکسان نباشند، بلکه دوقلوهای خواهری غیرهمسان باشند، زیرا از دو تخمک جداگانه بارور می شوند.

7- ریشه ماکا

مصرف ریشه ماکا برای آقایان و زنانی که با مشکلات باروری روبرو هستند بسیار مفید است. به علاوه، مصرف ریشه ماکا به زنانی که مایل به دوقلوزایی هستند پیشنهاد می شود. اگرچه شواهد زیادی در دسترس نیست که از این ادعا حمایت کند، اما ارزش امتحان کردن را دارد. این ریشه را می توان به صورت خام، خشک یا پودر مصرف کرد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (183 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (110 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (42 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (39 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (26 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (26 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (26 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (17 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (13 نظر)
تیتر امروز   
خودکشی دردناک و همزمان 2 خواهر در تهران 13 و 14 ساله در تهران !
نوجوان مرندی مدال طلای جهان را دشت کرد
فال ابجد روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر یکشنبه 31 تیر 1403 + فیلم
فال انبیاء روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 31 تیر 1403
ناگفته های پدر داماد رهبر انقلاب: تنها دارایی رهبری یک خانه در پایین شهر تهران است
درباره یک اتفاق زشت در حاشیه نماز جمعه تهران!
کشف گور‌های مدور کودکان
نصب تلویزیون بالای شومینه؛ نکاتی که باید رعایت کنید
روایت جالب و شنیدنی همسر رهبر انقلاب از خانم معلم منحصر به فرد غیرچادری تا ازدواجشان/ مصاحبه‌ای که در یک مجله انگلیسی چاپ شد
برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس
ویدیو/ علت ورشکستگی "آقای همساده" در بازار دیجیتال/ تخصص داشتم، دلار هم زیاد داشتم اما...
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!!