ساعدنیوز
ساعدنیوز

بیماری برجستگی واژن چیست ؟

  دوشنبه، 23 آبان 1401   زمان مطالعه 12 دقیقه
بیماری برجستگی واژن چیست ؟
برجستگی واژن و فرج در بسیاری از زنان یک مشکل شایعی است که می تواند بر اثر عوامل مختلفی ایجاد شود. برخی از عوامل ایجاد کننده ممکن است چندان جدی نباشد اما برخی از آنها جدی بوده و باید به آنها اهمیت داده شود.

برجستگی واژن از مشکلات شایعی است که بسیاری از زنان آن را تجربه کرده اند. این مشکل دارای علائمی است که برخی از آنها می تواند جدی بوده و یا چندان مهم نباشد. برجستگی واژن به صورت های مختلفی ظاهر می شود.

گاهی ممکن است به صورت یک جوش یا یک دسته برجستگی در ناحیه واژن باشد. برخی از آنها دردناک بوده و با خارش همراه است اما برخی دیگر بدون درد و خارش است. این برجستگی ها ممکن است بر روی لب های واژن یا سایر نقاط ناحیه تناسلی به وجود بیایند و دارای رنگ های مختلف مانند سفید، بی رنگ، صورتی یا قرمز باشند.

 برجستگی واژن

انواع برجستگی واژن و دلایل ایجاد آنها

اصولا برای ظهور این برجستگی ها دلایل بسیار مختلفی وجود دارد. از مشکلات هورمونی گرفته تا مشکلات پوستی، عدم رعایت بهداشت فردی، رطوبت و قارچ ها و مواردی ازاین دست می تواند دلیل ظهور انواع برجستگی واژن در نظر گرفته شوند. معمولا عرق کردن، آلودگی های پوستی مانند گردوخاک، نفوذ باکتری ها به درون منافذ باز واژن و غیره می توانند موجب التهاب و ظهور این برجستگی ها و جوش ها شوند. برای درک بهتر دلیل و حتی ارائه راهکار درمانی، بهتر است برجستگی های مختلف را به صورت جداگانه بررسی کنیم.

کیست بارتولین یکی از شایع ترین انواع برجستگی کنار واژن

یکی از متداول ترین انواع برجستگی واژن مشاهده شده در زنان، کیست بارتولین نام دارد. اکثر مراجعه کنندگان به متخصص زنان با این نوع برآمدگی مواجه هستند. اگر دهانه واژن را مانند یک ساعت در نظر بگیریم که کلیتوریس در موقعیت ساعت ۱۲ قرار داشته باشد، این کیست های بارتولین در ساعت های ۵ و ۷ قرار می گیرند. این کیست ها معمولا در یک سمت از دهانه واژن وجود دارند.

مواد تشکیل دهنده درون این کیست ها و برآمدگی ها معمولا متفاوت است. گاهی اوقات این مواد مایعاتی شفاف و موکوس مانند هستند و گاهی هم به صورت چرک و عفونت بیرون می ریزند. گاهی هم اصلا در آنها مایعی وجود ندارد.

در بسیاری از مواقع برخی از باکتری ها می توانند ازجمله دلایل بالقوه ی ظاهرشدن این نوع برجستگی واژن باشند. باکتری هایی که راه انتقال آنها مقاربتی است، مانند نیسریا گونورا و کلامیدیا از جمله این موارد هستند. علاوه بر این برخی از باکتری های رایج در عفونت های زنان مانند اشرشیا کلی و استرپتوکوک هم می توانند دلیل بروز انواع کیست های عفونی بارتولین در زنان باشند.

اگر کیست های بارتولین دردناک شوند، خصوصا در زمان مقاربت جنسی یا اینکه توده ی روی واژن بیش از حد رشد کند و موجب تب و یا درد در زمان راه رفتن شود، مراجعه به پزشک زنان ضروری است. در کیست های بسیار عفونی و بزرگ، بسته به سن و شرایط مراجعه کننده درمان و راهکار مناسب تجویز می شود.

جوش های واژن

دسته دیگر برجستگی های واژن، جوش هایی هستند که به صورت مداوم و به دلایل مختلف در اطراف واژن مشاهده می شوند. این جوش ها معمولا بعد از مدتی خودبه خود از بین می روند. زمانی که منافذ پوست مسدود می شود، این جوش ها به وجود می آیند. بسیاری از این جوش ها هم نتیجه فولیکولت اند، یعنی زمانی که فولیکول های مو با روغن و سلول های مرده پوست مسدود می شوند، ممکن است این جوش ها در واژن ایجاد شوند.

تغییرات هورمونی، بهداشت ضعیف و مواردی ازاین دست می تواند موجب ظهور این جوش ها در اطراف واژن شود. این جوش ها، اگر واقعا فقط جوش های طبیعی واژن باشند ظاهری مانند سایر جوش های نواحی دیگر بدن خواهند داشت. آنها برآمدگی های کوچک و قرمز رنگی هستند که معمولا نوک آنها سفید یا سیاه است. گاهی اوقات این جوش ها متورم و از چرک پر می شوند که ممکن است کمی دردناک باشند.

برخی از این جوش ها به دلیل اپیلاسیون موهای دستگاه تناسلی ایجاد می شوند. در بسیاری از مواقع بعد از اپیلاسیونِ ناحیه تناسلی در زنان، این جوش ها در اطراف واژن ایجاد می شود. معمولا خارج شدن ناقص مو و پیچیدن فولیکول مو در داخل پوست، انواع برجستگی واژن به صورت پاپول های برجسته و خارش دار ظاهر می شود.

کیست های چربی در اطراف واژن

این دسته از انواع برجستگی واژن هم معمولا جز برجستگی های بی خطر محسوب می شوند. اکثر کیست های چربی از نوع خوش خیم هستند و ضرری برای افراد ندارند. آنها معمولا به صورت توده های سطحی هستند که می توانند در هر ناحیه ای از دهانه واژن و نواحی اطراف آن دیده شوند. رنگ این کیست ها معمولا سفید است و می توانند به صورت تکی یا به صورت چندگانه باشند.

برای درمان این دسته از کیست ها معمولا نیاز به اقدام به خصوصی نیست و اغلب آنها خودبه خود از بین خواهند رفت. در نهایت اگر این نوع برجستگی چربی شکل واژن برای مدت زمان طولانی ماندگار شود و فروکش نکند، بهتر است حتما با یک پزشک زنان در این زمینه مشورت کنید.

زگیل های تناسلی

این دسته از برجستگی های واژن نیاز به توجه بیشتری دارند. زگیل های تناسلی از جمله برآمدگی هایی هستند که به دنبال درگیری زنان با ویروس پاپیلومای انسانی ایجاد می شوند این زگیل ها معمولا بدون درد هستند، اما در مواردی هم ممکن است با درد، خارش، سوزش و حتی خونریزی همراه باشند. برای بررسی بیشتر این دسته از برآمدگی ها در واژن بهتر است قدم به قدم در خصوص آن توضیحات کاملی را ارائه دهیم.

زگیل تناسلی معمولا شکلی شبیه یک تکه گل کلم دارند و بسیاری از مواقع هم تعدادشان بیش تر از یکی است. البته همیشه هم شکل آنها این طور نیست و می توانند به اشکال متفاوتی دیده شوند. این برجستگی ها ممکن است صاف یا حتی برجسته باشند و اندازه های متفاوتی هم دارند. رنگ این دسته از برجستگی واژن بین صورتی، سفید تا قهوه ای تیره و خاکستری متغیر است. گاهی سایز آنها بسیار ریز است به سختی دیده می شوند.

نکته حائز اهمیت در خصوص ویروس های پاپیلومای انسانی یا HPV این است که ژنوتیپ های متفاوتی از این ویروس وجود دارند که می توانند بین شریک های جنسی منتقل شوند و تمام آنها در نهایت ممکن است به زگیل ختم شوند. از طرفی هم تمام افراد مبتلا به HPV همیشه علامتی ندارند و شاید اصلا تشخیص داده نشود.

برجستگی واژن ناشی از بیماری سیفلیس

هرچند ابتلا و درگیری به سیفلیس در کل جهان کم شده است، اما هنوز انواع برجستگی واژن ناشی از این بیماری را می توان یکی از انواع شایع برجستگی واژن در بین زنان دانست. بر اساس گزارش های CDC میزان ابتلا به انواع عفونی این بیماری در سال های اخیر حدود 11 درصد افزایش یافته است.

گاهی اوقات این بیماری به صورت یک شانکر بدون درد ظاهر می شود. برخی مواقع هم به صورت یک زخم باز و گرد در نواحی تناسلی اطراف واژن مشاهده می شود. در دوره شیوع اولیه بیماری، معمولا ضایعه به صورت یک زخم در اندازه یک سکه کوچک است. در خصوص این ضایعات باید گفت درمان به موقع و مراجعه سریع می تواند بسیار مؤثر باشد و از بروز مشکلات بسیار جدی و حادتر بیماری در مراحل بسیار پیشرفته جلوگیری کند.

برجستگی های ناشی از مولوسکوم مسری در واژن

این مورد از انواع برجستگی واژن هم معمولا از طریق جنسی منتقل می شوند و در لیست بیماری های مقاربتی دسته بندی می شود. بسیاری از افراد بدون اینکه حتی خودشان اطلاع داشته باشند، به این بیماری ناشناخته مبتلا می شوند.

در نتیجه درگیری با این بیماری، چندین برجستگی قرمز رنگ کوچک با دهانه ای در وسط، در اطراف واژن یا روی دهانه واژن مشاهده می شود. آنها می توانند بسیار ریز باشند. معمولا این ضایعات تناسلی در افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند مشاهده می شوند.

آنها ممکن است سفت باشند و معمولا هم درد خاصی ندارند. البته گاهی اوقات این انواع برجستگی واژن خارش و سوزش خواهند داشت. برای درمان آنها اقدام خاصی نیاز نیست و معمولا بعد از یک سال خودبه خود ناپدید می شوند. بااین حال مراجعه به پزشک می تواند دوره ظهور برجستگی ها را کوتاه تر کند.

وجود یک سری خال های گوشتی در اطراف واژن

به این دسته از برجستگی های واژن، تگ های پوستی یا اسکین تگ هم گفته می شود. این موارد معمولا به صورت یک زائده گوشتی مانند، روی پوست اطراف واژن مشاهده می شوند. این زوائد هم معمولا بدون درد هستند و آنها را در دسته زائده های بدون درد و بی خطر می شناسند. معمولا این اسکین تگ ها به رنگ پوست بدن هستند.

این خال ها معمولا به صورت یک گلوله کوچک از خود پوست هستند که روی یک ساقه کوچک قرار گرفته اند. گاهی هم این برجستگی واژن به صورت خال برجسته یا یک زگیل نمایان می شوند. معمولا اکثر آنها اندازه ای کوچک، بین ۱ تا ۵ میلی متر دارند، اما می توانند بزرگ تر هم شوند.

این خال های گوشتی معمولا با افزایش سن بیش تر هم دیده می شوند. معمولا بی آزارند اما درصورتی که وجود آنها مشکل زا شد یا اینکه به دلیل ظاهری که ایجاد می کنند ناخوشایند باشند، می توان با مراجعه به پزشک برای برداشتن آنها اقدام کرد.

برای تشخیص انواع برجستگی های واژن و در صورت نیاز درمان آنها باید با متخصص زنان مشورت کنید. در دکترتو می توانید با بهترین متخصص زنان در شهر خود آشنا شوید، به آنها به صورت تلفنی یا آنلاین مشورت کنید و در صورت نیاز برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.

انواع برجستگی واژن ناشی از درماتیت تماسی

دسته دیگر برجستگی هایی که در نواحی پوست اطراف واژن مشاهده می شوند، در اثر درماتیت تماسی ایجاد می شوند. این وضعیتی است که در آن پوست بدن از جمله پوست اطراف واژن در تماس با یک ماده محرک دچار قرمزی، التهاب، درد و سوزش و خارش می شود.

صابون ها و شوینده های مختلف و حتی برخی از دستمال های مرطوب بهداشتی می توانند دلیل بروز این التهابات و انواع برجستگی واژن پوستی شوند. معمولا این التهابات به یک سری تاول های مرطوب ختم می شوند که خارش و سوزش زیادی نیز دارند.

دانه های فوردایس در واژن

دسته دیگری از انواع برجستگی واژن یک سری دانه های چربی شکل است که می تواند در نواحی واژن مشاهده شده و به آنها دانه های فوردیس گفته می شود. در این حالت که یک اختلال غیر معمول است، در غدد عرق آپوکرین یک التهاب مزمن ایجاد می شود.در نتیجه این غدد ملتهب بزرگ شده و پاپول هایی با خارش های شدید ایجاد می کنند. معمولا زنان در صورت مواجه با این اختلال پاپول هایی سفت و متعدد که غالبا قرمز رنگ و گوشتی هستند را در نواحی پوست اطراف واژن مشاهده می کنند.

محققان هنوز در خصوص دلیل و عامل بروز این عارضه در زنان مطمئن نیستند. البته مشخصا مشکلات هورمونی و برخی اختلالات ژنتیکی می تواند دلیل بروز این برجستگی در واژن باشد. برخی از محققان معتقدند لیزر موهای زائد در برخی از افراد می تواند موجب بروز این حالت از انواع برجستگی واژن در زنان شود.

انواع کیست های غیر سرطانی و سرطانی در ناحیه واژن

یک سری از انواع برجستگی واژن مربوط به کیست های خوش خیمی است که در این ناحیه مشاهده می شوند. برای مثال می توان به کیست های میلیا اشاره کرد که یک سری کیست های کوچک و بی ضررند و به صورت خودبه خودی هم ترمیم شده و از بین می روند.

دسته دیگر کیست های اپیدرموئید هستند که آنها هم به عنوان کیست های سخت و بدون درد شناخته می شوند. لیپوم ها هم دسته دیگری از انواع برجستگی واژن هستند که معمولا هیچ دردی ندارند و به آهستگی رشد می کنند. معمولا آنها در لمس بسیار نرم اند.

کیست مولر دسته دیگری از کیست های واژن اند که معمولا ناشی از باقی ماندن مواد جنینی است و بعد از زایمان ایجاد می شوند. این انواع برجستگی واژن در مواردی بدون علامت اند و برخی مواقع هم ممکن است موجب یک سری خونریزی های واژینال و دردها و مشکلات ادراری شوند. این کیست ها باید تحت نظر پزشک متخصص زنان درمان شوند.

چه زمانی برجستگی واژن خطرناک است؟

برجستگی واژن همیشه خطرناک نیست، اما تنها راه مطمئن شدن آزمایش دادن و صحبت با پزشک متخصص است. غالباً خود به خود برطرف می شوند اما اگر از بین نرفتند و به رشد ادامه دادند یا باعث درد یا علائم دیگری شوند، ممکن است نیاز به درمان باشد.

اگر علت این برجستگی های واژنی را نمی دانید، از کمک گرفتن نترسید یا خجالت نکشید. بسیاری از افراد دچار این مشکل می شوند و پزشکان و کارکنان خدمات بهداشتی و درمانی برای کمک به شما آماده اند.

برجستگی واژن

تشخیص بیماری برجستگی واژن

برای تعیین علت برجستگی یا زخم، پزشک ممکن است سوالات زیر را از شما بپرسد:

  • چند وقت است که متوجه برجستگی ها شدید؟
  • آیا برجستگی ها ترشحاتی ایجاد می کند؟
  • آیا ظهور ان با گذشت زمان تغییر کرده و اگر چنین است، چگونه؟
  • آیا برجستگی ها دردناک است یا خارش دارد؟
  • آیا فعالیت جنسی دارید؟

پزشک ممکن است معاینه لگن را انجام دهد یا جهت کشت از ضایعه پوستی سواب بردارد. برخی از بیماری های مقاربتی از طریق آزمایش خون و ادرار قابل تشخیص است و نیازی به در آوردن لباس در مقابل پزشک نیست.

توده ها و برآمدگی واژن چگونه درمان می شوند؟

توده های واژن اغلب نیازی به درمان ندارند. اگر آنها نیاز به مراقبت های پزشکی داشته باشند، درمان بر اساس علت آنها تعیین می شود. اکثر برآمدگی ها و توده های واژن را می توان در خانه مدیریت کرد. در اینجا مواردی وجود دارد که می توانید برای کمک به کاهش علائم خود انجام دهید:

  • از پوشیدن لباس هایی که فرج شما را ساییده و آسیب می زند خودداری کنید.
  • اگر کیست دارید، چند بار در روز به مدت چند روز حمام آب گرم بگیرید.که ممکن است به تخلیه کیست ها کمک کند.
  • شلوارهای ساخته شده از مواد طبیعی مانند پنبه را بپوشید.مواد طبیعی قابل تنفس هستند و می توانند به خنک و خشک نگه داشتن اندام تناسلی شما کمک کنند.

بعید است که توده های روی واژن شما دلیلی برای هشدار باشند. بیشتر آنها خود به خود از بین می روند یا می توان آنها را در خانه درمان یا مدیریت کرد. اگر یک بیماری مقاربتی دارید، معمولاً می توان آن را با درمان کنترل کرد، اما برای کاهش خطر عوارض مهم است که درمان را زود شروع کنید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
عرض ارادت احساسی و عیادت بازیگران و ورزشکاران از رهبر معظم انقلاب در بیمارستان+ عکس/ از جواد عزتی و علی ضیا تا علی پروین و بهداد سلیمی (691 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (238 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (232 نظر) رهبر معظم انقلاب چه میوه هایی را برای حفظ سلامتی خود میل می کنند؟ (203 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (141 نظر) پاسخ جالب رهبر معظم انقلاب به یک سوال: حضرت آقا اصلاً شما فکر می‌کردین که رهبر بشین؟ (61 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (60 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (52 نظر) ماجرای جالب کارت عروسی فائزه و حمید که به دست رهبر انقلاب رسید/ حرکت تحسین برانگیز عروس و داماد ایرانی برای خرید سرویس طلا+عکس (34 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب اصفهانی در کشاندن مشتری به مغازه با تزئین فوق خلاقانه کله پاچه‌ها+عکس/ خوش ذوقی از در و دیوار میریزه😂 (33 نظر) خلاقیت بی نظیر یک معمار در طراحی خانه ای با الهام از موز/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس (25 نظر) مراسم افتتاحیه استخر روباز زنانه با حضور آقایان مسئول در تهران+تصاویر (24 نظر) تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (23 نظر) روایتی جالب از روز دقیق تولد رهبر معظم انقلاب از زبان خودشان در سالگرد 85 سالگی ایشان+عکس شناسنامه (23 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز چوپان برای تردد بدون دردسر گوسفندانش در سطح شهر+ویدیو/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (19 نظر)
دیگران می‌خوانند   
توصیف جنجالی اردوغان از بغداد سر و صدای عراقیان را درآورد + عکس پذیرایی از زائران حرم امام رضا(ع) با چای توسط آقا رشید، هنرمند محبوب اصفهانی+ویدیو/ قبول باشه با رزرو تور استانبول به بازدید از 6 جاذبه توریستی سیاه این شهر بروید چگونه با روش های آسان خانگی مورچه ها را از خانه دور کنیم آموزش آرایش مناسب با لباس سفید رهبر انقلاب روز رأی‌ گیری 12 فروردین 58 کجا بودند؟ سرلشکری که هدیه 3 میلیون تومانی شاه را رد کرد/نظامی شاهنشاهی چطور بعد از انقلاب فرمانده ارتش شد؟ گشتی در شهر باستانی زلیخا و یوسف پیامبر در دوران فراعنه/ شگفتی هوش مصنوعی تمامی ندارد+ویدیو چیدمان شیک و لاکچری اتاق خیاطی با 5 ایده جذاب فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403 چند شرط لازم برای نگهداری صحیح از گل بابا آدم در خانه چند نکته طلایی برای خوشمزه‌تر شدن طعم چای سفری شیرین به گذشته ها،دهه شصتی ها و پُز دادنشان با این وسایل نوستالژیک/ کیا باهاشون دل بقیه رو خون کردن+ عکس بهترین سیب ایران متعلق به کدام شهر است؟ فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز پنجشنه 6 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 6 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403+فیلم قتل آتشین پدر در خواب عصرگاهی با نقشه شیطانی دختر جوان دسته گل عروسِ شیک و منحصربفرد مهسا طهماسبی در جشن عروسی اش/ چه لباس خوشگلی هم پوشیده😍 مراسم افتتاح رستوران فریبا نادری با حضور هنرمندان سرشناس و معروف/ چه ذوقی داره خانم بازیگر+ عکس بازی کردن بانمک نبات، دختر شاهرخ استخری با دوستان خارجیش در مهدکودک اروپایی اش در بلژیک + عکس/ خدایا چقد ناز میخنده رونمایی از پسر های خوشتیپ و چشم و ابرو مشکی کریم باقری/ چقدر شبیه پدرشون هستن+عکس خونه زندگی رحمان رحیم سریال پایتخت (مصطفی و مجتبی بلال حبشی) در واقعیت به سبک سلیقه 90 درصد ایرانی ها/ خونه نگو سمساری بگو😅 این 7 وسیله نوستالژیک را فقط دهه شصتی ها میشناسند/ با این وسایل کل خاطرات کودکی از جلو چشمتون رد میشه +عکس رونمایی از لوکس ترین مدل پیکان ایرانی/ خلاقیت منحصر به فرد یک مرد تهرانی همه رو مبهوت کرد+عکس لباس عروس ساده و شیک ریما رامین فر، همای سریال پایتخت در اولین عکس لورفته از عروسی اش با امیر جعفری/ خدا به نقی صبر بده😂 کیف ها و برچسب پرطرفدار بچه های دهه هفتاد و هشتاد در مدرسه/ محاله یدونه از اینا نخریده باشی+عکس خواستگاری عاشقانه محمدرضا گلزار از کتایون ریاحی و جواب منفی او؛ چین و چروک‌هامو ببین،‌ تو به جای پسر منی...+ویدیو/ چشم آیسان خانوم روشن شرافت مثال زدنی شاطر ایرانی برای افراد بی بضاعت/ انسانم آرزوست +عکس میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس دستگرمی خلاقانه دانش آموزان ایرانی در ساخت موشک بالستیک قاره پیما با چندتا تیکه حلبی/ نتانیاهو از پسِ بچه های دهه نودی بر میای؟😎 ابتکار خلاقانه و هوشمندانه یک کارگر با چفیه در گرفتن انگشتر از مقام معظم رهبری+ویدیو پانته آ بهرام بعد از 11 سال پسرش را دید+ فیلم ناهار خوشمزه سحر دولتشاهی و حامد بهداد در یک رستوران اصیل ایرانی+عکس خرید کردن بامزه همراه با غش و ضعف هایِ فراوان نعیمه نظام دوست در هایپرمارکت+ویدیو/ خوش به حال مهموناش چیا که نخرید شکارچی پسربچه‌ها اسرار جنایاتش را به گور برد نگاهی به کیک تولد شکلاتی و خوشمزه گلاره عباسی بازیگر نقش بَدِ سریال شهرزاد/مبارکا باشه +عکس دسته گل شیک و عاشقانه بهرام رادان برای همسرش/ این قدر خوشگل و نازه دلتون براش ضعف میره +عکس نگاهی به ماشین های لاکچری و خارجی رامبد جوان، مجریِ پُرانرژی خندوانه+عکس/ ماشین سومی چه رنگ خاصی داره
تیتر امروز   
رهبر انقلاب روز رأی‌ گیری 12 فروردین 58 کجا بودند؟ سرلشکری که هدیه 3 میلیون تومانی شاه را رد کرد/نظامی شاهنشاهی چطور بعد از انقلاب فرمانده ارتش شد؟ فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403 بهترین سیب ایران متعلق به کدام شهر است؟ فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز پنجشنه 6 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 6 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403+فیلم قتل آتشین پدر در خواب عصرگاهی با نقشه شیطانی دختر جوان ناهار خوشمزه سحر دولتشاهی و حامد بهداد در یک رستوران اصیل ایرانی+عکس شکارچی پسربچه‌ها اسرار جنایاتش را به گور برد 12 امشب، آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسۀ کنکور 1403 خواجه‌ای که زنان حرمسرای ناصرالدین شاه به اجازه‌اش نیاز داشتند / حالا خوبه خواجه بوده، اگر شاه بود چیکار می‌کرد!!! سانسور یکی از خالکوبی‌های امیر تتلو؛ تتوی رو دست تتلو چه بود؟ ماجرای کتک خوردن محمدرضا پهلوی در مدرسه از یک دانش آموز آمریکایی!
منتخب روز   
فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده رودررویی با یک تمساح آن‌ هم فقط با یک ماهیتابه +فیلم متقاضیان عمره بخوانند/ آخرین وضعیت و شرایط ثبت‌نام حج عمره 1403 اعلام شد طرح 100 میلیارد پوندی برادر اسامه بن لادن برای ساخت طولانی ترین پل معلق جهان+عکس