ساعدنیوز
ساعدنیوز

بررسی تاثیرات سیگار بر سلامت پوست

  پنجشنبه، 27 مرداد 1401   زمان مطالعه 9 دقیقه
بررسی تاثیرات سیگار بر سلامت پوست
سیگار کشیدن، یکی از راه‌هایی است که روی پوست و موها تاثیر منفی می‌گذارد و افراد را پیرتر می‌کند. بیش از ۴ هزار نوع ماده شیمیایی در دود سیگار وجود دارد و بسیاری از آن‌ها، از محرک‌های تخریب‌کننده کلاژن و الاستین هستند. با ما همراه باشید تا به بررسی عوارض سیگار بر پوست و مو بپردازیم.

برخورداری از ظاهری زیبا ، اهمیت فراوانی بین افراد جامعه در موقعیت های مختلف اجتماعی، خانوادگی و کاری دارد. اهمیت ظاهر به گونه ای است که روی اعتمادبه نفس افراد تأثیر مستقیم می گذارد. سیگار کشیدن یا در معرض دود سیگاری ها بودن، سبب پیری زودرس و عوارض شدید پوست صورت و اندام افراد می شود.

نیکوتین موجود در سیگار باعث انقباض و باریک شدن رگ های خونی شده و جریان خون را در رگ های پوستی مختل می کند. و سبب می شود که اکسیژن کمتری در اختیار بافت های پوستی قرار بگیرد و تغذیه پوست ضعیف گردد. همچنین دود سیگار با تأثیری که روی پروتئین کلاژن و فیبرهای الاستین پوست می گذارد، روند بازسازی پوست را مختل می کند و این گونه است که افراد سیگاری نسبت به همسالان غیر سیگاری، چند سال بیشتر از سنشان نشان داده می شوند.

سیگار در دستان یک خانم

بررسی عوارض سیگار بر پوست

اگر در حال حاضر سیگار می کشید و در پوستتان احساس ناراحتی می کنید، حتماً به متخصص پوست مراجعه کنید و در مورد راه هایی که می توانید علائم خود را مدیریت کنید صحبت کنید. البته هیچ راهی بهتر از ترک آن نیست. در بسیاری از موارد، پس از ترک سیگار با کمک پزشک و انجام مراقبت های لازم، پوست شما به خوبی می تواند طراوت و شادابی قبل را داشته باشد. ازجمله مهم ترین مضرات سیگار برای پوست عبارت اند از:

پیری زودرس پوست

نشانه های پیری که شما در آینه می بینید، انعکاسی از رویدادهایی هستند که در سطحی میکروسکوپی رخ می دهند. مهم است که این مفهوم درک شود، زیرا آنچه شما انجام می دهید تا سلول های پوستی تان را به وضعیت گذشته برگردانید و آنها را ترمیم کنید، نخست در سلول های لایه های پوست اتفاق می افتد و دست کم بعد از پنج هفته مشهود می شود.

از جمله آثار پیری زودرسی که از عوارض و اثر سیگار بر پوست می باشد ایجاد چین و چروک های اطراف لب و خطوط پنجه کلاغی دور چشم به شکل زودرس و زودتر از حالت معمول در افراد سیگاری قابل مشاهده می باشد. از جمله دلایل پیری زودرس پوست در افراد سیگاری عدم گردش خون کافی و در پی آن نرسیدن اکسیژن مکفی به سلول های پوستی می باشد.

کشیدگی پوست بر اثر مصرف سیگار

مصرف سیگار و دخانیات طی زمان موجب کاهش خاصیت کشسانی یا الاستیسیته پوست می شود. افراد سیگاری شاهد کشیدگی پوست خواهند بود. این عارضه جانبی مصرف سیگار فقط بر پوست صورت افراد سیگاری تاثیر نمی گذارد. به مرور با مصرف سیگار الاستیسیته ی پوست در کل سطح بدن کاهش می یابد و شاهد این حالت غیر معمول و نا خوشایند در سطح بدن خواهند بود. عوارض مصرف سیگار بر پوست به شکل کاهش الاستیسیته پوست بیشتر در نواحی سینه و ناحیه بالایی بازوها قابل مشاهده می باشد.

سرطان پوست

اگر سیگاری هستید بهتر است بدانید شانس شیوع سلول های پوستی سرطانی تحت عنوان کارسینوم سلول سنگفرشی (SCC) در شما تا ۵۲% بیشتر از افراد معمولی می باشد. SCC ها دومین فرم رایج سرطان های پوستی در بین افراد می باشند.

این نوع از سرطان پوستی بیشتر در ناحیه لب و اطراف دهان افراد سیگاری قابل مشاهده می باشد. پزشکان دلیل افزایش شانس ابتلا به این بیماری در افراد سیگاری را کاهش سطح ایمنی بدن به دلیل وارد شدن مواد سمی درون سیگار به بدن این افراد می دانند. سرطان پوست از جمله عارضه های بسیار جدی برای مصرف سیگار محسوب می شود که نیازمند توجه بیشتر است.

پسوریازیس

پسوریازیس حالت خاص پوستی می باشد که موجب خارش، قرمزی پوست و قسمت های پوسته پوسته روی سطح پوست می شود. استرس از عوامل ایجاد کننده این بیماری می باشد. از دیگر عوامل بوجود‍آورنده پسوریازیس می توان به سیگار اشاره کرد. پزشکان دلیل شیوع بیشتر این بیماری بین افراد سیگاری را نیکوتین موجود در سیگار نام برده اند.

نیکوتین سیستم ایمنی را تحت تاثیر قرار داده، باعث عفونت سلول های پوستی می شود و شیوع سلول های آلوده را سرعت می بخشد که همه آنها موجب شیوع سریع پسوریازیس می شوند.

کشیدن سیگار ریسک ابتلا به پسوریازیس را در افراد تا دو برابر افراد معمولی افزایش می دهد و این میزان با توجه به میزان سیگار مصرفی روزانه افزایش می یابد. در زنان سیگاری با مصرف بیست سیگار یا بیشتر در طی روز این شانس دو و نیم برابر و در مردان تا یک و نیم برابر افراد عادی می باشد.

خانمی در حال خاراندن پوست با عارضه پسوریازیس

تاثیر سیگار بر ترمیم زخم ها

سیگار موجب تاثیرات منفی بر بهبود زخم ها می شود. میزان کم جریان خون و سرعت کم آن موجب کاهش توانایی بدن در بازسازی نقاط مختلفش می شود. پزشکان همواره تاکید به کاهش و قطع مصرف سیگار قبل و حین انجام عمل های جراحی دارند.

مصرف سیگار در این زمان باعث کاهش سرعت بهبود بیمار بعد از انجام جراحی می شود. بیمار برای ترمیم بافت آسیب دیده طی عمل توانایی لازم را نخواهد داشت. همچنین مصرف سیگار باعث افزایش استرچ مارک ها که در هنگام بارداری یا افزایش وزن روی بدن ظاهر می شوند می باشد. بدن فرد سیگاری توانایی بازسازی بافت آسیب دیده در ناحیه استرچ مارک را نخواهد داشت.

لک های پوستی و کدورت پوست

از عوارض و اثر سیگار بر پوست خون رسانی ضعیف به بافت پوست در افراد سیگاری است که موجب تغییر رنگ طیف پوستی آن ها از نارنجی تا خاکستری می شود.

از دیگر عوامل ایجاد این حالت می توان به سموم فراوان موجود در تنباکوی سیگار اشاره کرد. افراد سیگاری تغییرات زیادی در سیستم متابولسمی خود ایجاد می کنند. این تغییرات موجب کاهش و عدم توانایی در ترمیم آسیب ها می شوند. افراد سیگاری با انوع مواد شیمیایی در تماس اند و آنها را وارد بدن و جریان خون خود می کنند.

احتمال ابتلا به آکنه اینورسا بر اثر مصرف سیگار

آکنه اینورسا (Hidradenitis suppurativa)، یک بیماری التهابی پوستی نسبتاً شایع است که بیشتر در مناطقی از بدن مانند زیر بغل، کشاله ران و زیر سینه ها که پوست روی پوست ساییده می شود، ایجاد شده و حالت آمدن پوست روی پوست را به وجود می آورد. می توان گفت سیگار کشیدن یکی از بزرگ ترین عوامل خطر محیطی برای ایجاد آکنه اینورسا است.

احتمال ابتلا به واسکولیت

واسکولیت به گروهی از بیماری های خود ایمنی گفته می شود که در آن رگ های خونی باریک و ملتهب می شوند. درنتیجه خون رسانی به قلب و سایر اندام ها برای بدن دشوارتر خواهد شد. سیگار برای پوست این نوع خطرات را ایجاد می کند و افراد سیگاری بسیار بیشتر از افراد عادی در معرض بیماری های واسکولیت هستند.

واسکولیت دست

تلانژکتازی پالمار

تلانژکتازی یا رگ های عنکبوتی وضعیتی است که در آن رگ های خونی کوچک در بدن منبسط یا گشاد شده و باعث آسیب به دیواره های مویرگ می شوند. درنتیجه در نزدیکی سطح پوست رگ ها به شکل عنکبوتی دیده خواهند شد. تلانژکتازی کف دست به طور خاص در کف دست رخ می دهد و با سیگار کشیدن بیشتر می شود؛ زیرا نیکوتین موجود در تنباکو رگ های خونی را منقبض می کند.

زوائد پوستی

آکنه یا جوش یک بیماری مزمن ناشی از التهاب غدد پوستی است. تحقیقات نشان داده است که سیگار کشیدن، مدت مصرف و میزان مصرف در روز، در تشدید تشکیل آکنه نقش دارد که از نشانه های تاثیر سیگار بر پوست است.

سیگار احتمال ابتلا و شدت بیماری های ویروسی به ویژه زگیل های تناسلی را زیاد می کند. میزان عود زگیل تناسلی در سیگاری ها بیشتر است بنابراین برای درمان و جلوگیری از پیشرفت بیماری، ترک سیگار ضروری است.

تاثیر سیگار بر انگشتان

بسیاری از سیگاری ها به حالت قرار گرفتن سیگار در بین انگشتان دست علاقه دارند. با این حال، آنان نمی دانند که این هوس و علاقه مندی، چطور به پوست دست ها و ناخن ها آسیب می رساند. یکی از ویژگی هایی تنباکو، این است که می تواند پوست و ناخن ها را لکه دار کند. البته، ترک سیگار بعد از مدتی این مشکل را برطرف می کند.

ریزش مو

هم زنان و هم مردان با افزایش سن، به ریزش موها مبتلا می شوند. با این حال، سیگار کشیدن می تواند این فرآیند را تسریع کند. حتی بعضی از مطالعات نشان داده اند که افراد سیگاری بیشتر از دیگران با احتمال ابتلا به طاسی مواجه هستند. محققان تایوانی هم سیگار کشیدن را به عنوان یکی از عوامل خطر اصلی در ابتلا به الگوی طاسی مردانه در بین مردان آسیایی شناسایی کرده اند.

موی ریخته شده روی برس

بدتر شدن شرایط پوستی موجود

اگر هر یک از این بیماری های پوستی زیر را داشته باشید، سیگار کشیدن می تواند علائم را بدتر کند:

  1. لوپوس اریتماتوز سیستمیک (بیماری خود ایمنی)
  2. بیماری های پوستی عروقی (مانند روزاسه)
  3. شرایط دهان (مانند تبخال)

ترک سیگار برای پوست چه فوایدی دارد؟

درصورتی که دچار نوعی از بیماری های پوستی هستید، درصورتی که سیگار را ترک کنید به احتمال زیاد بیماری شما تا حد زیادی بهبود پیدا خواهد کرد. تحقیقات نشان می دهد با ترک سیگار، التهاب رگ های خونی که منجر به بسیاری از بیماری های پوستی مرتبط با سیگار می شود، کاهش پیدا می کند. گردش خون و ضربان قلب شما و همچنین عملکرد قلب و ریه ها بهبود می یابد. همچنین بازگشت جریان خون طبیعی، اکسیژن و مواد مغذی بیشتری را به سلول های پوست می رساند و پوست شما می تواند سالم تر به نظر برسد. به طورکلی نیز با ترک سیگار، بدن شما شروع به التیام خود خواهد کرد و توانایی طبیعی بدن برای التیام زخم ها بهبود می یابد.

سخن پایانی

ممکن است ترک سیگار سخت باشد و مدتی هم طول بکشد، اما فواید آن برای سلامتی و تندرستی شما بخصوص فواید ترک سیگار برای پوست ارزش تلاش برای ترک سیگار را دارد. اگر برای انجام این کار مشکل دارید، به یاد داشته باشید که منابع زیادی وجود دارند که می توانند در این مسیر به شما کمک کنند. پس سعی کنید با یک گروه پشتیبانی برای ترک سیگار تماس بگیرید یا مراجعه کنید و یک برنامه ترک سیگار خوب برای خود در نظر بگیرید. هر روزی که بدون سیگار می گذرد، روز دیگری است که پوست شما فرصتی بیشتر برای ترمیم دارد و جوان تر و سالم تر به نظر خواهید رسید. از طرفی احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری های پوستی را کاهش خواهید داد.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (278 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (153 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (131 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (102 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (62 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (48 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (36 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (34 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (33 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (31 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (24 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (24 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (23 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (21 نظر) رونمایی از خواهر زیبا و واقعی رحمان و رحیم پایتخت / فقط شباهت بی حد و اندازه به برادراش+عکس (19 نظر)
دیگران می‌خوانند   
خلاقیت خنده دار دانش آموز تنبل در پاسخ به سوال ریاضی حماسه ساز شد+عکس/حیف انیشتین این نخبه رو ندید مرد (ویدئو) "کامپیوتر آنتیکیترا"، شاهدی بر نبوغ بشریت در دوران باستان! نگاهی به اتاق خواب ساده و بدون تجملات بهنوش بختیاری+عکس/ چرا همه چی درهم برهمه؟ (ویدئو) وحشت فامیل دور از پیشرفت تکنولوژی هوش پلاستیکی/ فقط دلایلش از علت نابودی صنف درماندگان! (عکس) تفریح جالب بچه های حسین ماهینی در یک روز بکر بهاری / کوچولو ها چه خوب دارن موتور سواری می کنن! اشکان خطیبی سلبریتی بخت برگشته ای که دیگر احساس خوشبختی نمی کند/ حواشی داغ امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 میز عزای ساده و بدون تجملات حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله ها در حیاط خانه اش +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی فرزاد، برادر بزرگ فرهاد مجیدی در کنار آرامگاه ابدی پدرش /روحشان شاد و یادشان گرامی +عکس (ویدئو) حضور عزت‌الله انتظامی بدون کنکور در دانشگاه پس از بازی در فیلم گاو/ فقط گفتم می‌خواهم سواد داشته باشم! دابسمش خانوادگی آهنگ معروف هوروش بند توسط علیرضا بیرانوند و اکرم بانون در ماشین لاکچری عیادت پژمان جمشیدی پرسپولیسی از بازیگر زن معروف سینما و فیلم جنجالی بی بدن + عکس تصویری از خانه ابدی نجم الدین شریعتی مجری برنامه سمت خدا/ از شعر روی سنگ قبر تا تاریخ فوت ... +عکس (ویدئو) خلاقیت بی‌نظیر در اختراع دفتر هوشمند/ دیگه لازم نیست از جزوه‌هات عکس بگیری! سلفی فرهاد مجیدی با فرزندان بامزه و خوشگلش در ماشین لاکچری و میلیاردی 10ساله شد/ فقط ژست خفن بردیا +عکس لاو ترکاندن هادی چوپان برای پسر ته تغاری اش سورنا با یک شعر تُرکی فضای مجازی را زیر و رو کرد/ عجب هم خوش سلیقه است آقای عضله تصاویر واقعی از تعقیب بالگردهای دشمن بعثی توسط خلبان شهید شیرودی+ویدئو رونمایی از کیک تولد خوشمزه و منحصر بفرد بهرام رادان با دیزاین توت فرنگی و بلوبری+عکس/ مبارکا باشه روزی که نقی معمولی و ارسطو عامل مهمان عادل فردوسی پور در برنامه نود شدند/ محسن تنابنده وضعیت بهداشتی اسفبار استودیوی 90 رو لو داد +فیلم (ویدئو) توصیۀ شنیدنی استاد جواد خیابانی به کنکوری‌‌ها/ درس نخونید... دختر قشنگ سیدحسین حسینی، مانلی در کنار رامان برادر عزیز و کوچولویش / چه قاب فوق العاده خوشگل و نازی +عکس (ویدئو) اگر همۀ دروس را در کنکور 1403 صفر بزنیم، چه رتبه‌ای کسب می‌کنیم؟ (ویدئو 18+) کتک زدن وحشیانه داور در بازی فوتبال دسته دو جوانان تهران/ فقط اونی که می پره جفت پا تو صورت داور/ فدراسیون فوتبال دقیقاً کجایی عزیزم کجایی؟! پست عاشقانه مینا خانوم همسر باسلیقه بهرام رادان برای تولد آقای بازیگر اینگونه ثبت شد+عکس/ ماشالله خوش تیپ ماجرای شوخی مستهجن محمدرضا شاه با مادرش / خاندانی که بویی از شرافت و انسانیت نبرده بودند مراقبت رمانتیک پلنگ سفید از جفت باردارش/ واقعا گاهی باید از حیوانات درس مهربانی گرفت😍 (عکس)چهره باورنکردنی و عجیب توکا فرهنگ /دختر داریوش فرهنگ کپی امیر تتلو شد!! (فیلم) شرط عجیب یک دختر برای پسری که استعداد و آینده خوانندگی داره/«یا من رو انتخاب کن یا خواننده شدن» (ویدئو)خانه 9 میلیون دلاری و فوق لوکس همسر خاوری در کانادا!!/چقدر لاکچری و شیک طراحی شده (فیلم) سوپرماکت رفتن عجیب نعیمه نظام دوست/میگه این کره حیوانیه یا انسانی!/خودش ترکید از خنده 😄 ویدئوی پرویز پرستویی از کاسبی پسران خاوری /جنجال خانواده خاوری در کانادا خبر ساز شد... (فیلم) سکانس تاریخی سریال لیسانسه ها/ مگه بهتر از حبیبم داریم خواستگار!/میگه آینه آینه!🤣 (فیلم) سکانسی از سریال پایتخت که هیچکس راز آن را نفهمید! پارسا پیروزفر به خواستگاری زیباترین دختر ترک هم جواب رد داد!/آقای بازیگر انقد باوقاره هانده آرچل هم عاشقش شده سوسانو چگونه از دنیا رفت و جومونگ چه بلایی سر او آورد؟ سوتی های عاشقانه سلمان نون خ تمامی ندارد +ویدیو/ بیچاره میخواست ثواب کنه کباب شد😂 مهران مدیری: بخاطر یک دختر از برادرش سیلی خوردم +ویدئو سلفی زیبا و جذاب مریم کاویانی، مرضیه سریال فاصله ها و پسر خوش چهره و چشم رنگی‌اش+عکس رونمایی کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ از تیپ و استایل متفاوتش در پشت صحنه/ کارشون واقعا سخته+عکس نگاهی به گوشه شیک خانه نسرین مقانلو و رونمایی از بوفه زیبا و لوکسش/ اصیل و ایرانی پسند+عکس تغییر چهره جالب و هوش پران پاشا جمالی، مهیار نون خ بعد از تراشیدن موهایش +عکس
تیتر امروز   
عوامل روند کاهشی بازار ارز بررسی شد/ ماجرای افت قیمت دلار چرا پنج کنسرت در تهران لغو شد؟ کشمکش بر سر سه هزار میلیارد تومان؛ دولت برنده است یا مجلس؟ اشکان خطیبی سلبریتی بخت برگشته ای که دیگر احساس خوشبختی نمی کند/ حواشی داغ امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 مراقبت رمانتیک پلنگ سفید از جفت باردارش/ واقعا گاهی باید از حیوانات درس مهربانی گرفت😍 (عکس)چهره باورنکردنی و عجیب توکا فرهنگ /دختر داریوش فرهنگ کپی امیر تتلو شد!! (فیلم) شرط عجیب یک دختر برای پسری که استعداد و آینده خوانندگی داره/«یا من رو انتخاب کن یا خواننده شدن» (ویدئو)خانه 9 میلیون دلاری و فوق لوکس همسر خاوری در کانادا!!/چقدر لاکچری و شیک طراحی شده (فیلم) سوپرماکت رفتن عجیب نعیمه نظام دوست/میگه این کره حیوانیه یا انسانی!/خودش ترکید از خنده 😄 ویدئوی پرویز پرستویی از کاسبی پسران خاوری /جنجال خانواده خاوری در کانادا خبر ساز شد... (فیلم) سکانس تاریخی سریال لیسانسه ها/ مگه بهتر از حبیبم داریم خواستگار!/میگه آینه آینه!🤣 (فیلم) سکانسی از سریال پایتخت که هیچکس راز آن را نفهمید! پارسا پیروزفر به خواستگاری زیباترین دختر ترک هم جواب رد داد!/آقای بازیگر انقد باوقاره هانده آرچل هم عاشقش شده فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403
منتخب روز   
نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده