بیوگرافی و زندگی شخصی و اجتماعی وینستون چرچیل و همسرش + فیلم و عکس های جذاب و دیدنی

  سه شنبه، 28 شهریور 1402   زمان مطالعه 8 دقیقه
بیوگرافی و زندگی شخصی و اجتماعی وینستون چرچیل و همسرش + فیلم و عکس های جذاب و دیدنی
وینستون لئونارد اسپنسر چرچیل(30 نوامبر 1874 – 24 ژانویه 1965) سیاست‌مدار، افسر ارتش و یک نویسنده بریتانیایی بود. وی طی سال‌های 1940 تا 1945، و بار دیگر بین سال‌های 1951 تا 1955 نخست‌وزیر بریتانیا بود. به عنوان یک معتقد به لیبرالیسم اقتصادی و امپریالیسم، بیشتر عمرش را در حزب محافظه‌کار عضو بود که از سال 1940 تا 1955 رهبری آن را نیز بر عهده داشت.

فهرست مطالب


خلاصه بیوگرافی

زندگی شخصی و خانواده

زندگی سیاسی و اجتماعی

مسئولیت فعلی

اینستاگرام

آلبوم تصاویر

فیلم

خلاصه بیوگرافی


نام : وینستون لئونارد اسپنسر

نام خانوادگی : چرچیل

تولد - وفات : 30 نوامبر 1874 – 24 ژانویه 1965

تحصیلات : دانش آموخته مدرسه نظامی

سمت فعلی : وی در قید حیات نمی باشد

وینستون چرچیل

وینستون چرچیل

زندگی شخصی و خانواده


چرچیل در 30 نوامبر 1874 در کاخ بلنهایم در آکسفوردشر انگلستان در خانوادهٔ معروفِ «اسپنسر» به دنیا آمد. پدرش لرد راندولف چرچیل سیاست‌مدار و مادرش لیدی رندولف چرچیل دختر یک میلیونر آمریکایی بود. او همچنین برادری به نام جان استرنج اسپنسر چرچیل داشت.

تحصیلات وینستون چرچیل


چرچیل ابتدا به مدرسه ی «هارو» و پس از آن به «مدرسه نظامی سلطنتی سندهرست» ملحق شد.

وینستون چرچیل و همسرش

همسر وینستون چرچیل


وینستون چرچیل ازدواج خود را با کلمنتین هوزیر در سال 1908 میلادی (1287 شمسی) رسمی کرده است.

فرزندان وینستون چرچیل


در طول 57 سال زندگی مشترک آنها، 5 فرزند به ترتیب با نام های دایانا (1909 میلادی – 1288 شمسی)، راندولف (1911 میلادی – 1290 شمسی)، سارا (1914 میلادی – 1293 شمسی)، ماریگولد (1918 میلادی – 1297 شمسی ) و مری (1922 میلادی – 1301 شمسی) به دنیا آمدند.

زندگی سیاسی و اجتماعی وینستون چرچیل


در سال 1895 عضو ارتش شد و در هندوستان، جنگ سودان - بریتانیا و جنگ بوئر دوم شرکت کرد، به عنوان یک خبرنگار جنگ شهرت یافت و به نوشتن کتاب درباره مشاهداتش پرداخت. در سال 1900 به عنوان عضو حزب محافظه‌کار وارد مجلس عوام شد و مدتی بعد به عضویت حزب لیبرال درآمد. در دولت لیبرال هربرت اسکویت به عنوان وزیر تجارت، وزیر کشور و نماینده دولت در نیروی دریایی بریتانیا خدمت کرد. طی جنگ جهانی اول، در فرماندهی نبرد گالیپولی حضور داشت و پس از آشکار شدن ابعاد فاجعه آمیز آن، از دولت استعفا داد و در هنگ تفنگداران اسکاتلندی در جبهه غربی جنگ جهانی اول خدمت کرد. دلیل شکست در نبرد گالیپولی را فرماندهی چرچیل می‌دانستند. در سال 1917 به دولت تحت ریاست دیوید لوید جرج بازگشت و به ترتیب در وزارت تدارکات، وزارت جنگ، وزارت نیروی هوایی و وزارت مستعمرات به فعالیت پرداخت و بر عهدنامه انگلستان-ایرلند و سیاست خارجی بریتانیا در خاورمیانه نظارت داشت.

اقدامات در ارتش

وینستون چرچیل بعد از پایان تحصیلش در مدرسه نظامی، مستقیما به ارتش انگلستان ملحق شد و در قامت افسر ارتش، در سال 1898 میلادی (1277 شمسی) در جنگی که در کشور سودان در حال رخ بود شرکت کرد. او یک سال بعد به آفریقای جنوبی رفت و در قامت روزنامه نگار، در “جنگ دوم بوئر” فعالیت کرد. وینستون چرچیل در این جنگ در آستانه اسارت بود ولی توانست بر خلاف دوستانش که توسط بوئر ها اسیر شدند، فرار کند. وینستون چرچیل در طول جنگ جهانی اول، برای مدت کوتاهی در قامت لرد نخست دریاداری انتخاب شد ولی به خاطر این که اطرافیان او را پرخاشگر، گزافه گو، بی تدبیر و غیر عادی می دانستند، این مقام برای وی سنگینی می کرد. اما شاید دلیل اصلی این که وی از این مقام استعفا داد، می تواند تصمیماتی باشد که منجر شد در جنگ میان امپراتور عثمانی با نیرو های انگلستان، فرانسه و انزک ها (استرالیا و نیوزلند) فاجعه بزرگی را به همراه داشته باشد.

این جنگ، نبرد گالیپولی نام داشت که در نهایت مصطفی آتاتورک پس از غلبه بر نیروهای ائتلافی به شهرت رسید و بلافاصله ترکیه امروزی را بنیانگذاری کرد. پس از استعفا از این مقام، در هنگ تفنگداران اسکاتلندی خدمت خود را در جبهه غربی جنگ جهانی اول ادامه داد. در سال 1917 میلادی (1296 شمسی) وینستون چرچیل به واسطه ریاست دیوید لوید جرج حزب در لیبرالیسم، به دولت بازگشت و به ترتیب در قامت وزیر تدارکات جنگ، وزیر جنگ، وزیر نیروی هوایی و وزیر مستعمرات برای کشورش خدمت کرد.

یکی دیگر از فعالیت های مهم وی در این سال ها، نظارت بر عهدنامه انگلستان-ایرلند و سیاست های خارجی بریتانیا در خاورمیانه بود. وینستون چرچیل در فعالیت های خود که دولت در آن نقشی نداشت، به واسطه احتمال خطر نظامی های نازی، با استفاده از نفوذش خواستار نیرو های کمکی برای تجدید قوای نیروی انگلستان بود. پس از آغاز جنگ جهانی دوم وینستون چرچیل توسط دولت به عنوان نماینده دولت در نیروی دریایی منصوب شد. پس از آن در سال 1940 میلادی (1319 شمسی) جانشین نویل چمبرلین، نخست وزیر انگلستان در زمان پادشاهی جرج ششم شد.

نویل چمبرلین پس از شکست هایش در سیاست های مماشات، از سمت خود کناره گیری کرد. وینستون چرچیل در طول نخست وزیری اش، همواره در تلاش بود تا با رئیس جمهور وقت آمریکا که فرانکلین روزولت نام داشت، ارتباطش را قوی کند. در طول جنگ جهانی دوم وینستون چرچیل به عنوان رهبر انگلستان در متحدین بود که سرانجام فعالیت های او منجر به پیروزی متحدین در سال 1945 میلادی (1324 شمسی) گردید.

وینستون چرچیل

وینستون چرچیل

وینستون چرچیل

پارلمان و نخست وزیری وینستون چرچیل

وینستون چرچیل به واسطه حضور سابق پدرش در عرصه سیاست، در سال 1900 میلادی (1279 شمسی) به عضویت حزب محافظه کار درآمد. این حزب در حال حاضر بزرگترین حزب دولت محلی انگلستان است که 8296 نماینده دارد. در سال 1904 میلادی (1283 شمسی) از این حزب جدا و به حزب لیبرال ملحق شد. او همواره مخالفت های خود را با سیاست های انگلستان و فرانسه در مقابل زیاده خواهی های دولت نازی (هیتلر) اعلام می کرد.

در سال 1945 میلادی (1324 شمسی) پس از پایان جنگ جهانی دوم، وینستون چرچیل در انتخابات نتوانست پیروز شود بنابراین قدرت را از دست داد. اما فعالیت هایش را به عنوان رهبر اپوزوسیون قطع نکرد. در ادامه خاتمه جنگ، او قدرت های اروپا و آمریکا را مشتاق به اتحاد در مقابل کمونیسم کرد. زیرا که استالین پس از جنگ، فعالیت هایی از قبیل اشغال نظامی و تشکیل دولت های استبدادی تحت نظر شوروی در اروپای شرقی را انجام داده بود. وینستون چرچیل کسی بود که در جنگ سرد با بخش بندی مرزی بین اروپای شرقی و کشور های عضو پیمان ورشو، اصطلاح پرده آهنین را رواج داد. این اصطلاح به این خاطر گفته می شود که تلاش های شوروی برای ارتباط خود با دولت های غیر کمونیستی غربی، بی ثمر بود و باعث شد تا اتحاد بین کشور های اروپایی شکل گیرد.

وینستون چرچیل مجددا در سال 1951 میلادی (1330 شمسی) در قامت نخست وزیری برای کشورش خدمت کرد و این سمت برای وی 4 سال بیشتر دوام نداشت. او در پارلمان انگلستان، در موضع اهدای استقلال به هندوستان، مخالف کرد که این موضوع از مهم ترین گرایش های سیاسی وی می باشد. اما مهم ترین اقدام سیاسی وینستون چرچیل، کم رنگ کردن نقش و دخالت های سلطنت در دنیای سیاست انگلستان بود. او این فعالیت ها را از دوران ملکه ویکتوریا تا ملکه الیزابت دوم ادامه داده است. وی هنگام استعمار زدایی دولت انگلستان، همواره از پادشاه انگلستان حمایت کرد. او در 4 سال نخست وزیری اش، بیشتر فعالیت خود را صرف ساخت مسکن و فراهم کردن بستری مناسب برای ساخت بمب هسته ای کرد.

زمانی که دیگر وضعیت سلامتی وی رو به وخامت بود، در سال 1955 میلادی (1334 شمسی) از مقام نخست وزیری استعفا داد. اما هرگز از عضویت خود در پارلمان انگلستان کناره گیری نکرد و در حال حاضر از او به عنوان پدر مجلس نام برده می شود.

وینستون چرچیل

وینستون چرچیل

وینستون چرچیل

مرگ وینستون چرچیل

وینستون چرچیل در اوایل ژانویه سال 1965 میلادی (دی ماه 1943 شمسی) به علت سرماخوردگی در بیمارستان بستری شد. او در بیمارستان و در تاریخ 15 ژانویه همان سال (25 دی 1343 شمسی) بر اثر خونریزی مغزی سکته می کند و به کما می رود. در تاریخ 25 ژانویه 1965 میلادی (5 بهمن 1343 شمسی) در سن 90 سالگی و بر اثر سکته مغزی، در هاید پارک گیت واقع در لندن فوت می کند.

به فرموده ملکه الیزابت دوم، پیکر او به مدت 3 روز در انظار عمومی قرار گرفت و سپس در کلیسای سینت پال مراسم تشییع پیکر برگزار شد. در مراسم تشییع جنازه پر شکوه او، مقامات بیش از 100 کشور در این مراسم حضور پیدا کردند که نام رئیسان جمهور کشور های فرانسه (شارل دوگل) و آمریکا (دوایت آیزنهاور) نیز به چشم می خورد.

وینستون چرچیل در کنار پدر و مادر خود، در گورستان وابسته به کلیسای بلادون واقع در آکسفوردشر، به خاک سپرده شد.

وینستون چرچیل

از چپ به راست: ژوزف استالین، دبیرکل شوروی؛ فرانکلین دلانو روزولت، رئیس‌جمهور ایالات متحدهٔ آمریکا؛ وینستون چرچیل، نخست‌وزیر بریتانیا، در ایوان سفارت اتحاد جماهیر شوروی در تهران

وینستون چرچیل

کتاب های وینستون چرچیل

  • جنگ رودخانه 1899 میلادی (1278 شمسی)

  • لرد لندورف چرچیل 1906 میلادی (1285 شمسی)

  • برای تجارت آزاد 1906 میلادی (1285 شمسی)

  • لیبرالیسم و مسائل اجتماعی 1909 میلادی (1288 شمسی)

  • بحران جهانی با موضوع جنگ جهانی اول 1923 میلادی (1301 شمسی)

  • زندگی و زمانه لرد مارلبرو 1933 میلادی (1311 شمسی)

  • جنگ جهانی دوم 1954 میلادی (1332 شمسی)

  • تاریخ مردم انگلیسی زبان 1956 شمسی (1335 شمسی)

وینستون چرچیل

وینستون چرچیل در کنار محمدرضا پهلوی همسرش ثریا

وینستون چرچیل

افتخارات وینستون چرچیل

  1. در سال 1953 میلادی (1332 شمسی) جایزه نوبل ادبی را به واسطه مهارتش در تشریح وقایع تاریخی و زندگی نامه ای و همچنین فصاحت بینش در دفاع از آؤمان های عالی انسانی را کسب کرده است.

  2. توسط جان اف کندی رئیس جمهود وقت آمریکا در 9 آوریل 1963 میلادی (20 فروردین 1342 شمسی)، به عنوان اولین شهروند افتخاری آمریکا معرفی شد.

  3. در رای گیری که در سال 2002 میلادی (1381 شمسی) از سوی بی بی سی انجام شد، مردم انگلستان از وینستون چرچیل به عنوان بزرگ ترین انگلستانی تمام تاریخ یاد کرده اند.

  4. جایزه نوبل ادبیات به واسطه طراحی پول 5 پوندی را در سال 1953 میلادی (1332 شمسی) کسب کرده است.

  5. فردی محبوب در هنگام زندگی اش و حتی پس از مرگش در میان شهروندان انگلستانی بود به طوری که بانک مرکزی از سال 2016 میلادی (1395 شمسی) تصویر چرچیل را به جای تصویر الیزبات فرای با جمله معروف وی چاپ کرده است. متن کامل جمله:« چیزی ندارم تقدیم کنم مگر خون، رنج، اشک و عرق» این جمله اولین بار زمانی که وینستون چرچیل به مجلس انگلستان ورود پیدا کرد، توسط وی گفته شد.

تصویر وینستون چرچیل بر اسکناس پنج پوندی

در آوریل 2013، بانک مرکزی انگلستان اعلام کرد که از سال 2016 پشت اسکناس‌های 5 پوندی تصویر وینستون چرچیل را به جای تصویر الیزابت فرای، شخصیت خیّر بریتانیایی چاپ می‌کند. در اسکناس‌های جدید کنار تصویر چرچیل جمله مشهورش که «چیزی ندارم که تقدیم کنم مگر خون، رنج، اشک و عرق» نوشته شده‌است. او این جمله را به هنگام روی کار آمدنش در مجلس بریتانیا بیان کرد. در پس زمینه ساعت بیگ بن روی ساعت سه ایستاده که زمان تقریبی همان سخنرانی است. همچنین تصویری از جایزه نوبل ادبیات، که در سال 1953 به چرچیل رسید در طراحی 5 پوندی جدید به چشم می‌خورد.

تصویر چرچیل روی اسکناس 5 پوندی

مسئولیت فعلی


وینستون چرچیل در قید حیات نمی باشد.

اینستاگرام وینستون چرچیل


وینستون چرچیل در قید حیات نمی باشد و صفحه ای در اینستاگرام ندارد.

آلبوم تصاویر وینستون چرچیل


تصویری از کودکی وینستون چرچیل

وینستون چرچیل

وینستون چرچیل

تصویری از دوران نوجوانی وینستون چرچیل

وینستون چرچیل

وینستون چرچیل

وینستون چرچیل

وینستون چرچیل و ملکه الیزابت دوم

وینستون چرچیل

وینستون چرچیل در کنار همسرش

وینستون چرچیل در کنار همسرش

وینستون چرچیل

فیلمی از سخنرانی چرچیل در دیدار با کشور های اروپایی - 1948



دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (702 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (200 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (61 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (36 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (28 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (11 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (11 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
(تصاویر) چیدمان شیک و ایرانی پسند سفره حضرت ابوالفضل در منزل باسلیقه علی دایی، با جاشمعی‌ها و مبلمان طلایی و دیزاین زیبای گل در وسط سفره
جدیدترین عکس محمدرضا گلزار در فضای مجازی در روز عاشورا
مسمومیت حدود 800 نفر در گلوگاه / یک مقام مسئول: علت مسمومیت نوشیدن آب یا شربت توزیع شده است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان