چند ماسک سیر برای پرپشت شدن موها

  سه شنبه، 15 مهر 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
چند ماسک سیر برای پرپشت شدن موها
ماساژ پوست سر با سیر له شده، می‌تواند موها را تقویت کند. البته به دلیل ایجاد حساسیت احتمالی، بهتر است سیر را همراه با ترکیبات دیگری استفاده کنید. استفاده موضعی از سیر به صورت ماسک‌های مختلف توصیه می‌شود. در ادامه چند ماسک عالی را از سیر برای پرپشت شدن موها و تقویت آنها معرفی می‌کنیم.

خواص سیر خام

سیر خام دارای ویتامین ها و مواد معدنی زیادی، مانند ویتامین های B۶ و C، منگنز و سلنیوم است که همه آن ها سبب رشد مو ها و داشتن مو هایی سالم می شوند.

خواص ضد میکروبی و ضد قارچی موجود در سیر نیز ممکن است به رشد مو کمک کند، زیرا این خواص می توانند سبب کشته شدن باکتری ها و مبارزه با میکروب ها، حفظ سلامتی مو و پوست سرتان شود.براساس مطالعه ای که در سال ۲۰۱۶ انجام شد، مشخص شد که سیر سلول های اپیدرمی را از آسیب های UV محافظت می کند و می تواند به عنوان یک ماده ضد پیری عمل کند. سلول های اپیدرمی، سلول های پوستی هستند که کراتین تولید می کنند.این سلول ها در لایه بیرونی پوست فرد، از جمله پوست روی جمجمه و فولیکول های مو وجود دارند.البته باید بدانید در سال ۲۰۰۷ نیز مطالعاتی انجام و منتشر شد که شواهدی را مبنی بر این امر ارائه کرد.

در این مطالعه که شرکت کنندگان مبتلا به آلوپسی آره تا که ژل سیر را به لکه های برجسته موجود بر روی پوست سر خود می مالیدند، با رشد بیشتر مو های خود مواجه شدند، اگرچه این تحقیقات بسیار امیدوار کننده هستند، لکن برای تأیید مزایای سیر و تاثیر این ماده غذایی بر رشد موها، شواهد علمی بیشتری مورد نیاز است.هنگام استفاده از سیر بر روی مو ها یا هر قسمت دیگر بدن همانند سایر دارو های گیاهی و طبیعی، خطراتی وجود دارد و این امر برای افراد دارای پوست حساس، بیش از سایر افراد صدق می کند.سیر می تواند در زمان اعمال بر روی پوست منجر به ایجاد سوختگی هایی شود و مواردی از سوختگی ناشی از مصرف دارو های خانگی حاوی سیر گزارش شده است. این خطر به سیر خام محدود نمی شود.محصولات حاوی سیر، مانند روغن های اسانس، نیز می توانند پوست و چشم ها را تحریک کنند و از این رو پیشنهاد می شود پیش از شروع استفاده از سیر بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

ریزش مو و نحوه درمان آن (از جمله کاشت مو) مسئله ایست که این روزها ذهن بسیاری از جوانان و یا افراد میانسالی که به آن دچار شده اند را به خود معطوف کرده است. اما در این میان روش های مختلفی جهت تقویت موهای سر وجود دارند که مانع از ریزش آنها می شوند و به رشد هر چه بهتر فولیکول موهای سر کمک می کنند.

اینکه بدانیم علت ریزش مو چیست؟ کمک زیادی می کند که بتوانیم از قبل ریزش مو را پیشگیری کنیم. تاکنون روش ها و تکنیک های زیادی جهت پیشگیری از ریزش موی زنان و مردان ارائه شده که هر کدام دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. (البته بیشتر مزایا) به گفته پیشینیان مان که چه نیکو گفته اند: "پیشگیری بهتر از درمان است" در زمینه ریزش مو هم این جمله به درستی صدق می کند و اینکه از سالهای جوانی با تقویت ریشه موها و درست شامپو زدن و نگهداری صحیح موها، تغذیه مناسب و رعایت بسیاری از نکات کلیدی دیگر بتوانید مانع از ریزش موها شوید و یا با کمک درمان ریزش مو با گیاهان دارویی، بتوانید به رشد مجدد آنها کمک کنید، مسلما تاثیر زیادی بر موهای سر شما و سلامتی آنها می گذارد.

یکی از این مواد و گیاهان دارویی مفید برای مو، سیر است. سیر برای مو خواص مفید زیادی دارد بطوری که از دوران قدیم در بسیاری از کشورهای جهان از جمله هند از این گیاه استفاده می شده و تاکنون استفاده از سیر جهت تقویت مو در بسیاری از شهرها و روستاهای این کشور و بسیاری از کشورهای دیگر جهان ادامه دارد.

ارزش غذایی سیر

– کالری = ۹۵
– مقدار کل پروتئین = ۴.۵ گرم
– مقدار چربی = ۰.۲ گرم
– کل کربوهیدرات = ۲۳.۱ گرم
– مقدار کل کلسیم = ۴۲ میلی گرم
– مقدار فسفر سیر = ۱۳۴ میلی گرم
– مقدار آهن = ۱ میلی گرم
– مقدار ویتامین A = ۰ واحد بین المللی
– ویتامین ۱B سیر = ۰.۲۲ میلی گرم
– مقدار ویتامین C سیر = ۱۵ میلی گرم
– حاوی روغن های معطر است به عنوان فاکتورهای ضد باکتری یا ضدعفونی کننده است.
–حاوی آلیسین و آلین
– آنتی اکسیدان هایی دارد که می توانند با رادیکال های آزاد مبارزه کنند.

چند ماسک سیر برای پرپشت شدن موها

ماساژ پوست سر با سیر له شده، می تواند موها را تقویت کند. البته به دلیل ایجاد حساسیت احتمالی، بهتر است سیر را همراه با ترکیبات دیگری استفاده کنید. استفاده موضعی از سیر به صورت ماسک های مختلف توصیه می شود. در ادامه چند ماسک عالی را از سیر برای پرپشت شدن موها و تقویت آنها معرفی می کنیم.

ماسک سیر و روغن زیتون

طرز تهیه ماسک: روغن زیتون را در تابه ریخته و روی حرارت بگذارید و سیر های پوست کنده و له شده را به آن اضافه کنید و با هم مخلوط کنید تا کاملاً یکدست شود. این ترکیب را در یک ظرف شیشه ای بریزید و تا ۲ تا ۳ روز در جای خشک و خنکی قرار دهید. هفته ای دوبار، پوست سر را با این ماسک ماساژ داده و اجازه دهید یک ساعت روی موهایتان بماند.

طرز تهیه روغن سیر در خانه

منظور از روغن سیر، اسانس روغنی سیر نیست؛ بلکه، منظور مخلوط سیر و یک روغن گیاهی است.برای تهیه روغن سیر مراحل زیر را انجام دهید: یک روغن گیاهی مثل روغن زیتون یا نارگیل را انتخاب کرده و چند حبه سیر له کرده و در آن بریزید. این مخلوط را در یک ظرف شیشه ای در بسته ریخته و برای یک هفته یا بیشتر در یک محل خشک و خنک قرار دهید. سپس موهایتان را با آن ماساژ دهید تا تأثیر جادویی آن را بر موهایتان ببنید.

آب سیر و عسل یا روغن نارگیل

با استفاده از دستگاه پرس، آب چند حبه سیر را بگیرید و با مقداری عسل یا روغن نارگیل (به نسبت ۱ به ۱) مخلوط کنید. این ترکیب را روی سر بمالید و پس از گذشت ۲۰ دقیقه یا بیشتر بشوئید.

نکته: آب سیر به تنهایی، ممکن است باعث آسیب به پوست شود.

پوست سیر را کنده و خرد کنید و در روغن زیتون بخیسانید (برای هر حبه سیر یک قاشق چایخوری روغن زیتون) و این مخلوط را حداقل یک هفته در یخچال بگذارید (سیر خیسانده مواد مغذی بیشتری برای تقویت مو دارد).۵ قاشق از روغن حاصل را با یک قاشق روغن نارگیل، یک قاشق روغن کرچک، نصف قاشق روغن رزماری، ۱۰ قطره روغن درخت چای مخلوط کرده و در یخچال نگهداری کنید. ترکیب حاصل را روی پوست سر بمالید. این ترکیب فوق العاده، تأثیر شگفت انگیز سیر برای پرپشت شدن مو و رشد و تقویت موها را آشکار می کند.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
برادر رهبر معظم انقلاب: من چون برای خانه‌ام فرش خریده بودم تا مدت‌ها خجالت می‌کشیدم آقا و برادرزاده‌هایم را دعوت کنم چون خانه رهبری گلیم و موکت است (683 نظر) تذکر جدی علی دایی به آقای کمدین: دفعه آخرت باشد که ادای من را درآوردی! (310 نظر) (فیلم) صحبت های شنیده نشده از شهربانو منصوریان در مورد زندگی گذشته اش / افتخار می‌کنم یه روز نون نداشتم بخورم، برای یه لقمه نون جنگیدم / تو مزرعه کار می‌کردم، خدمتکاری می‌کردم ... (178 نظر) هانیه‌سادات رئیسی: این 100 روزی که از شهادت پدرم گذشت برای ما 100 سال بود+ویدیو/ آه از ته دل دختر رئیس‌جمهور شهید با یاد کردن از پدرش (168 نظر) داریوش ارجمند: من تحت تأثیر دو «علی» هستم؛ علی خامنه‌ای و علی شریعتی (106 نظر) شعرخوانی زیبا و تحسین برانگیز رهبر معظم انقلاب: سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی️ عشق محمّد بس است و آل محمّد+ویدیو (95 نظر) آتشبازی جعفر غفارنژاد رقیب مازندرانی هادی چوپان در استیج انتخابی مستر المپیا در هند +فیلم/ غول بابلسری مثل یک شیر داره لرز به تن رقبا می اندازه (91 نظر) رضا عطاران: بچه خیلی دوست دارم اما قبل از ازدواج با همسرم توافق کردیم بچه دار نشویم! (88 نظر) خلاقیت زیبای یک جوان غیرایرانی برای نقاشی چهره نورانی رهبر معظم انقلاب روی دیوار حیاط/ من عاشق آن رهبر نورانی خویشم+عکس (77 نظر) نگاهی به خانه زهره حمیدی با ظروف مِسی و حس و حال زندگی +عکس/ روحش شاد و مسیرش فرق در نور (72 نظر) ژیلا صادقی : هر وقت دلم برای امام رضا(ع) تنگ میشه خود آقا میفهمه و هیچوقت سلام منو بی جواب نگذاشته (58 نظر) پریناز ایزدیار : خیلی دوست دارم ازدواج کنم و بچه دار بشم ، هر وقت ازدواج کنم برنامه ریزی میکنم به زندگی شخصیم برسم (55 نظر) جشن تولد 38 سالگی الیکا عبدالرزاقی با تدارکات عاشقانه امین زندگانی در خانه اصیل و دلبازشون/ مبارکا باشه+عکس (47 نظر) کریم باقری: در صف نان بربری و سنگگ شاطرها خارج از نوبت می‌خواهند لطف کنند و نان بدهند اما نمی‌گیرم و می‌گویم دوست دارم در صف بایستم+عکس (37 نظر) مروری بر تصاویر محسن رضائی در دوران جنگ / از حضور در پشت مسلسل تا برنامه ریزی جنگ در سنگر با هاشمی رفسنجانی و پذیرایی با نخود و کشمش (34 نظر)
تیتر امروز   
قتل مرد میانسال در خانه فساد / یک زن 28 ساله دستگیر شد
فال روزانه امروز یکشنبه 12 شهریور ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 12 شهریور 1403
فال ابجد روزانه دوشنبه 12 شهریور 1403
رضا رویگری: اگر بهاره رهنما و پیمان قاسم خانی تمایل به زندگی مشترک داشته باشند ادامه می دهند/ این امری عادی است!
فال انبیاء روزانه دوشنبه 12 شهریور 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 12 شهریور ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 12 شهریور 1403 + فیلم
این آقای جذاب عشق اول "جورجینا رودریگز" است!
شیک ترین و خاص ترین مدل های شومیز مجلسی با طراحی ساده ترند 2024
درخشش هاپکیدوکاران ورزقانی در مسابقات کشوری
امیر حسین سلیمانی رتبه نخست کنکور ریاضی 1403؛ در گفتگوی کوتاه با ساعدنیوز: به احتمال قوی در دانشگاه صنعتی شریف تحصیل خواهم کرد
خانواده ی نیکوکار مرندی موجب آزادی سه زندانی جرایم غیرعمد شد
نیمه کاره ماندن سفر شمال سید محمد خاتمی و تماس مکرر وزیر بهداشت پزشکیان با او / تماس قبل از ساعت 8 صبح یعنی اتفاق بدی افتاده ...
لطف بزرگ دولت احمدی‌نژاد در حق آقازاده سید محمد خاتمی / پول پراید پسر خاتمی چطوری جور شد؟
منتخب روز   
از پوشیدن کفش ایرانی و نشستن در ردیف آخر جلسه انجمن اولیا و مربیان تا سوار شدن به ارزان ترین ماشین ایرانی و عدم استفاده از منبر در تدریس؛ در مروری بر سهم آقازادگی فرزندان رهبر معظم انقلاب+عکس شهاب حسینی: وقتی پدرم فوت کرد دیوانه شدم، دست روی دلم نگذارید که اشکم در میاد رهبر معظم انقلاب: فروهر قبل از انقلاب دوست ما بود، اول انقلاب همکار ما بود و بعد دشمن ما شد، دشمنی بی‌ضرر و بی‌خطر+ویدیو رهبر معظم انقلاب در مواجه با هنرمندی که موی بلند داشت: چقدر این مدل مو به شما میاد+ ویدیو/تحت تاثیر قرار گرفتن با جمله رهبر فرزانه فرود اضطراری در قزوین؛ از کار افتادن موتور هلی کوپتر هاشمی رفسنجانی که پسرش محسن هم همراه او بود هوش ادبی رهبر انقلاب گم شده سایه را به او بازگرداند / پیام ابتهاج به آیت الله خامنه‌ای: حیف است وقت ایشان که صرف این امور جزیی شود مهران رجبی، کمدین معروف: حضورم در بیمارستان موجب خنده رهبر معظم انقلاب شد قرائت فاتحه رهبر انقلاب و مسئولان کشور بر مزار پدرانشان؛ از مرحوم هاشمی رفسنجانی و شهید رئیسی تا حسن روحانی و خاتمی+عکس رو شدن مشکل الیکا عبدالرزاقی با وسایل همسرش امین زندگانی در برنامه دورهمی / مدیری میگه امین رو با همین میخ کج بپذیر😂 تصویری از غیرت مثال‌زدنی رهبر معظم انقلاب نسبت به زن ایرانی در میان جمعیت+ویدیو/ حایل کردن دستشان برای برخورد نکردن محافظشان با بانوی کرمانشاهی چقدر رهبر معظم انقلاب را می‌شناسیم؟+ویدیو/ دیدن و شنیدن این صحبت‌ها را از دست ندهید مزاح و شوخی رهبر معظم انقلاب با اعضای دولت مسعود پزشکیان حین سخنرانی+ویدیو