چنذ نکته ی بسیار مهم در مورد پوست حساس

  چهارشنبه، 23 مهر 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
چنذ نکته ی بسیار مهم در مورد پوست حساس
میلیون ها نفر در سراسر جهان دارای پوستی حساس هستند. مطابق آمار منتشر شده از سوی آکادمی پوست آمریکا، 50٪ بیمارانی که به پزشکان پوست مراجعه می کنند، دارای پوستی حساس می باشند. این بیماران از علائم گوناگونی از جمله خارش، خشکی پوست، جوش های قرمز، آکنه و امراض پوستی واگیر دار شکایت می کنند.

میلیون ها نفر در سراسر جهان دارای پوستی حساس هستند. مطابق آمار منتشر شده از سوی آکادمی پوست آمریکا، 50٪ بیمارانی که به پزشکان پوست مراجعه می کنند، دارای پوستی حساس می باشند. این بیماران از علائم گوناگونی از جمله خارش، خشکی پوست، جوش های قرمز، آکنه و امراض پوستی واگیر دار شکایت می کنند. پوست بزرگترین عضو بدن است؛ مرئی ترین عضو که کارکردهای فراوانی دارد. از جمله کارکردهای آن.محافظت در برابر تغییرات دما و از آن هم مهمتر محافظت در برابر صدمات خارجی است و ضدآب هم هست. برخی از عوامل محرک، به پوست که محافظ بدن است، آسیب رسانده و موجب از دست رفتن آب بدن می شوند و در نهایت داشتن پوستی نرم و لطیف محال به نظر می آید.

پوست تان را سرشار از مرطوب كننده كنيد

شستن مداوم پوست هاي خشك با آب و صابون با اين كه تاثيرات مثبتي دارد مي تواند مضراتي نيز به دنبال داشته باشد. شستن بيش از حد، در حالي كه باعث پاك شدن پوست و رفع آلودگي ها مي شود، روغن هاي طبيعي پوست را نيز از بين مي برد. سعي كنيد بلافاصله بعد از حمام صورت تان را به كرم مرطوب كننده آغشته كنيد. مرطوب كننده ها باعث مي شوند رطوبت طبيعي پوست حفظ شود؛ در ضمن كمبود رطوبت پوست نيز جبران مي شود. به افرادي كه پوست بسيار خشك و حساس دارند، پيشنهاد مي كنيم كه حتما از مرطوب كننده هايي قوي استفاده كنند. اگر پوست فوق العاده خشكي دارند، مي توانند از انواع روغن ها مانند روغن بچه نيز براي چرب كردن پوست شان استفاده كنند. روغن ها در مقايسه با كرم ها و لوسيون ها دوام بيشتري دارند.

با پوست تان خشن رفتار نكنيد

قابل توجه افرادي كه پوست هاي حساس دارند؛بهتر است به جاي استفاده از ليف هاي زبر و خشن از يك اسفنج نرم يا ليف بچه براي شستن پوست بدن تان استفاده كنيد. اگرچه ليف زبر در جدا كردن سلول مرده روي سطح پوست كارسازتر است اما در عين حال تهديدي جدي براي پوست هاي حساس به شمار مي آيد. افرادي كه پوست معمولي دارند، مي توانند هر روز هفته را دوش بگيرند. اما افرادي كه پوست حساسي دارند، بهتر است به مدت طولاني زير دوش نمانند و حمام هاي طولاني نداشته باشند. به اين دسته افراد هم توصيه مي كنيم از آب خيلي داغ براي شست وشو استفاده نكنند. افرادي كه پوست حساس دارند، بايد به دماي آبي كه از آن استفاده مي كنند توجه كنند؛ بهتر است براي شستن پوست صورت شان از آب ولرم يا حتي آب خنك استفاده كنند.

از تجربیات بیاموزید

برایتان پیش آمده که از بنزوئیل پراکسید برای جوش ها استفاده کنید و صبح فردایش با چشم های ورم کرده بیدار شوید؟ و یا مثلا از ماسک صورتی قدرتمند استفاده کنید و پوستتان تا ساعت ها بسوزد؟ هیچکس دوست ندارد چنین خاطرات بدی را به ذهن بسپارد ولی اتفاقا باید همین موارد را به عنوان تجربه در ذهنتان ذخیره کنید. به پوست خود گوش دهید و توجه کنید که چه چیزهایی در گذشته باعث تحریکش شده است. واکنش های پوستی که در گذشته داشتید را فراموش نکنید. از محصولات آرایشی گرفته تا مواد شیمیایی تمیز کننده همه این موارد می توانند روی پوستتان تاثیر داشته باشند پس از آنهایی که می دانید برایتان مشکل به وجود می آورند فاصله بگیرید.

با دقت دستکش انتخاب کنید

اگر می خواهید یک جفت دستکش برای محافظت از دست ها بخرید – برای شستن ظروف، رنگ کردن موها و دیگر کارهای این چنینی – انتخابی هوشمندانه داشته باشید. استفاده بلند مدت از دستکش هایی با جنس لاتکس یا نترل می توانند باعث عرق کردن پوستی که در آن فضا قرار گرفته شوند. چنین فضایی می تواند باعث بروز مشکلات پوستی خفیف یا شدید شود. ممکن است انگشتانتان دچار مشکلاتی نظیر راش و تاول نیز شوند. بهتر است قبل از انتخاب دستکش، نظر یک متخصص پوست را بپرسید.

خانه تان را مرطوب نگه داريد

به عنوان يك قانون كلي بايد دماي منزل تان بين 68 تا 75 درجه سانتي گراد باشد. به خصوص در فصل هايي از سال كه رطوبت هوا كم است و خشكي فراواني دارد، بهتر است از دستگاه هاي مرطوب كننده محيط مانند دستگاه بخور استفاده كنيد. دستگاه هاي مرطوب كننده نه تنها رطوبت هوا را تنظيم مي كنند، بلكه باعث از بين بردن ميكروب و باكتري هاي موجود در هوا مي شوند. ايده آل ترين راه اين است كه كمي گياه معطر و ضدعفوني كننده مانند اسطوخودوس نيز به دستگاه مرطوب كننده اضافه كنيد تا رايحه آن فضاي اتاق را ضدعفوني كند. برخي از دستگاه هاي پيشرفته گرمايشي - سرمايشي مانند شوفاژها و كولرها داراي دستگاه هاي مرطوب كننده هستند كه رطوبت هواي محيط را تنظيم مي كنند.

الياف طبيعي و ضد حساسيت بپوشيد

به خاطر داشته باشيد، افرادي كه پوست هاي حساسي دارند بهتر است از الياف مصنوعي و غيرطبيعي كه باعث ايجاد حساسيت هاي پوستي مي شود، استفاده نكنند. بسيار از مواقع برخي از حساسيت هاي پوستي به خاطر پوشيدن لباس هايي با الياف مصنوعي تشديد و تحريك مي شود. به اين افراد پيشنهاد مي كنيم كه حتي المقدور از لباس هاي نخي با الياف طبيعي استفاده كنند.

از نور آفتاب گريزان باشيد

نور آفتاب بيشترين آسيب ها را به پوست وارد مي كند. قرار گرفتن بيش از حد در معرض نور آفتاب نه تنها باعث سرطان پوست مي شود بلكه بسياري از خشكي ها، حساسيت ها و چين وچروك هاي زودرس نيز به خاطر نور آفتاب است. 30 دقيقه قبل از اين كه در معرض نور آفتاب قرار بگيريد، صورت تان را به كرم ضد آفتاب آغشته كنيد. استفاده از ضدآفتاب را در روزهاي ابري فراموش نكنيد. بهترين ميزان SPF موجود در كرم هاي ضد آفتاب SPF15 است. اكثر ضد آفتاب ها حاوي مرطوب كننده هستند كه رطوبت پوست را نيز تامين مي كنند. بهتر است بين ساعات 12 تا 17 در معرض مستقيم نور آفتاب قرار نگيريد.

کرم مرطوب کننده ریچ واتر اوریاژ

یکی از محصولات بسیار خوب که می توان از آن به عنوان بهترین کرم مرطوب کننده برای پوست خشک و حساس نام برد، کرم مرطوب کننده ریچ واتر اوریاژ است. این محصول مناسب پوست های خشک و حتی خیلی خشک است. این کرم قابلیت نگه داشتن رطوبت در پوست را به مدت 24 ساعت دارد. همچنین این محصول یک تقویت کننده و نرم کننده بسیار عالی برای پوست خشک و حساس است. این کرم مرطوب کننده، از هرگونه مواد حساسیت زا مانند پارابن، عطر و... عاری است. این کرم یک روشن کننده بسیار عالی پوست نیز هست. از این محصول اوریاژ می توان برای ترمیم آسیب های پوستی ناشی از آفتاب سوختگی و یا لیزر، پیلینگ و سایر عمل های زیبایی مشابه استفاده کرد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (500 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (106 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (26 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (17 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (18 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (7 نظر) علی دایی: هرکسی گفته ویلای معروف اوشان برای من است بیجا کرده (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان