چند راه طبیعی برای درمان گلودرد چرکی

  پنجشنبه، 15 خرداد 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
چند راه طبیعی برای درمان گلودرد چرکی
گلودرد استرپتوکوکی توسط باکتریهایی به نام Streptococcus pyogenes یا گروه A استرپتوکوک ایجاد می شود (همچنین به نام گروه A استرپ یا همان GAS شناخته می شود).اگر بعد از قرار گرفتن در معرض این باکتری ها ، چشم ، بینی یا دهان خود را لمس کنید ، می توانید به گلو درد چرکی (استرپتوکوکی) مبتلا شوید.

گلودرد استرپتوکوکی توسط باکتریهایی به نام Streptococcus pyogenes یا گروه A استرپتوکوک ایجاد می شود (همچنین به نام گروه A استرپ یا همان GAS شناخته می شود).اگر بعد از قرار گرفتن در معرض این باکتری ها ، چشم ، بینی یا دهان خود را لمس کنید ، می توانید به گلو درد چرکی (استرپتوکوکی) مبتلا شوید.همراه با سرفه و عطسه ، گلو درد چرکی همچنین می تواند هنگامی که غذا یا نوشیدنی را با کسی که آلوده است به اشتراک بگذارید گسترش یابد.

تشخیص گلودرد چرکی :

در صورت تجربه هر یک از موارد زیر به پزشک مراجعه کنید:

  • گلو دردی که بیش از دو روز طول می کشد.
  • گلو درد با لکه های سفید
  • لکه های تیره ، قرمز یا لکه هایی روی لوزه ها یا قسمت بالای دهان
  • گلو درد همراه با بثورات صورتی ظریف و ریز مانند بر روی پوست
  • در تنفس مشکل دارید
  • بلعیدن مشکل

پزشک شما را معاینه کرده و علائم التهاب گلو را بررسی می کند. همچنین ممکن است گردن شما را از نظر تورم غدد لنفاوی را بررسی کرده و در مورد سایر علائم سوال کند. اگر پزشک شما مشکوک به گلودرد استرپتوکوکی باشد ، ممکن است آزمایش سریع استرپت در مطب انجام دهد.

لیمو:

شما می توانید، از لیموی تازه استفاده کنید، تا از گلودرد راحت شوید، زیرا به نابودی مخاط کمک می کند. یک لیموناد داغ با عسل را امتحان کنید. آب نصف لیمو و یک قاشق چای خوری عسل را در یک فنجان آب گرم بریزید و با هم مخلوط کنید. و سپس آهسته بنوشید.گزینه دیگر، این است که با آب تازه لیمو را با مقدار برابر آب رقیق کنید و گرمش کنید. شما همچنین می توانید آب نصف لیمو را بردارید و روی آن نمک و فلفل بمالید و لیمو را لیس بزنید.

سرکه سیب:

سرکه سیب به علت خواص ضد باکتریایی اش برای درمان گلودردچرکی مفید است. یک قاشق غذاخوری سرکه سیب سرخ و یک قاشق چای خوری از آب لیمو و عسل را در یک فنجان آب گرم اضافه کنید و آن را به آرامی بنوشید. این نوشیدنی را دو یا سه بار در روز بنوشید. به زودی شما از درد و التهاب، رهایی خواهید یافت.همچنین، می توانید محلول سرکه سیب را در گلویتان قرقره کنید.یک قاشق چای خوری نمک و یک قاشق غذا خوری سرکه سیب را در یک فنجان آب گرم مخلوط کنید.آن را چند بار در روز ،در گلو قرقره کنید.

دارچین :

دارچین، می تواند برای درمان گلودرد ناشی از سرماخوردگی مورد استفاده قرار گیرد. یک قاشق چای خوری از پودر دارچین و پودر فلفل را در یک لیوان آب گرم، مخلوط کنید. همچنین، می توانید هل نیز اضافه کنید. محلول را فشار دهید تا صاف شود و آن را دو تا سه بار در روز قرقره کنید.یک گزینه دیگر این است که، چند قطره روغن دارچین و یک قاشق چای خوری عسل را باهم مخلوط کنید.این ترکیب را دو بار در روز بخورید ،تا از درد و التهاب همراه با گلودرد رهایی پیدا کنید.

آب نمک:

یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن گلو درد، قرقره کردن با آب نمک است.نمک ،مانند یک ضد عفونی کننده عمل می کند و باعث می شود آب از غشاء مخاط در گلو بیرون برود. خلط را قطع می کند و التهاب را نیز کاهش می دهد و به شما کمک می کند، تا فوری خوب شوید. نصف قاشق چای خوری نمک را در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید. اگر طعم شورش را دوست ندارید، مقدار کمی عسل به آن اضافه کنید. این محلول را قرقره کنید.آن را قورت ندهید. پس از آن، آب را بیرون بریزید. این کار را 4 بار در روز انجام دهید، تا نتیجه عالی آن را ببینید.

سیر:

سیر، دارای خواص ضد باکتری و ضد عفونی کنندهاست، به همراه سایر خواص دارویی که می تواند به درمان یا جلوگیری از گلودرد کمک کند. یک سیر خام سالم را بخورید تا مواد شیمیایی وجود در آن، آلیسین آزاد کنند، که باعث کشتن باکتری هایی می شود و باعث گلودرد می شوند. به طور منظم، می توانید از روغن سیر استفاده کنید. چند قطره روغن سیر را به یک چهارم فنجان آب، اضافه کنید و آن را یک بار در روز قرقره کنید. سعی کنید، سیر را به صورت خام یا پخته بخورید:اگر طعم آن را دوست ندارید، از قرص های سیر استفاده کنید.

نارون لغزنده:

نارون لغزنده حاوی مواد چسبناکی مانند، ژل است که گلو را پوشش می دهد، و باعث کاهش درد و کاهش تحریک می شود. یک قاشق چایخوری از پوست داخلی آن را با 2 فنجان آب جوش مخلوط کنید. اجازه دهید، برای چند دقیقه بماند و سپس فشار دهید تا صاف شود. آن را به آرامی در حالی که هنوز گرم است، بنوشید. در واقع، شما می توانید از این راه حل برای درمان هر نوع بیماری تنفسی یا لارنژیت ( التهاب گلو وحنجره) استفاده کنید.اگر این گیاه در دسترس نیست، می توانید کپسول هایش را از دارو فروشی ها و عطاری ها تهیه کنید.

مراقبت در خانه

علاوه بر آنتی بیوتیک ها، درمان های خانگی دیگری هم هستند که می توانید با آنها گلودرد چرکی را بهبود ببخشید. این درمان ها شامل این موارد می شوند:

  • نوشیدن مایعات گرم، مانند آب گرم با کمی آب لیمو و چای؛
  • نوشیدن مایعات سرد برای بی حس کردن گلو؛
  • استفاده کردن از بخور سرد؛
  • استفاده از مُسکن های معمول، مانند ایبوپروفن یا استامینوفن؛
  • مکیدن آب نبات سرد؛
  • اضافه کردن نصف قاشق چای خوری نمک به یک لیوان آب و غرغره کردن آن.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (331 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (246 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (187 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (58 نظر) رهبر معظم انقلاب: خدا را شکر که آن روزها در منزلمان پنیر نداشتیم! +فیلم (50 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (20 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (14 نظر) نگاهی به کیک تولد عادل فردوسی پور با خلاقیت شاهکار اُوستا قَنّاد در طراحی و پختش +عکس/مغز طراحش رو باید طلا گرفت (12 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (12 نظر) کیک سه طبقه با تاج پادشاهی و عینک هشت ضلعی، سلیقه جذاب محسن ابراهیم زاده برای کیک تولد لاکچری و مشکی رنگش+عکس/ مامان و خواهر باکلاسش مهمانهای ویژه مراسم😍 (11 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (10 نظر) نگاهی به آیفون و در ورودی شیک و اعیانی خانه لوکس و دلباز علی دایی/ سلیقه زیبای مونا بانو در چیدمان خونه حرف نداره+عکس (9 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) بهنوش بختیاری : علی دایی ستونه نباشه تهران کجه، برج میلاد خلال دندونشه...+عکس (8 نظر) رونمایی از مادر جوان و محجبه زهرا گونش، ستاره محبوب والیبال ترکیه/ چقدرم کم سن و سال+عکس (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز