چند ترفند برای شستشوی صورت تا پوستی زیبا داشته باشید!

  دوشنبه، 14 تیر 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
چند ترفند برای شستشوی صورت تا پوستی زیبا داشته باشید!
قرن هاست که از صابون برای شستشو صورت استفاده می شود. در ترکیبات صابون از نمک ها و اسیدهای چرب استفاده شده که باعث پاک شدن چربی و آلودگی ها از روی پوست می شود.

قرن هاست که از صابون برای شستشو صورت استفاده می شود. در ترکیبات صابون از نمک ها و اسیدهای چرب استفاده شده که باعث پاک شدن چربی و آلودگی ها از روی پوست می شود.اما امروزه به این نتیجه رسیده ایم که تولید چربی برای پوست، کاملا طبیعی و ضروری است و همیشه مقدار کمی از آن باید به صورت یک لایه بسیار نازک روی منافظ پوست باقی بماند تا باعث حفظ رطوبت در پوست شود.به دلیل نوع ترکیباتی که در صابون وجود دارد نمی توان از آن انتظار داشت فقط چربی های اضافی که روی سطح پوست جمع شده اند را پاک کند. چون صابون یک پاک کننده قوی است که تمام چربی پوست را از بین می برد. به همین دلیل است که بعد از استحمام و استفاده از صابون، احساس خشکی و کشیدگی پوست را کاملا حس خواهید کرد. شاید استفاده از صابون برای پوست بدن مناسب باشد و بتوان با یک لوسیون بدن عوارض آن را برطرف کرد، اما استفاده از صابون معمولی برای پوست صورت به هیچ عنوان توصیه نمی شود. چون پوست صورت بسیار حساس تر از دیگر نقاط بدن است و نقش مهمی را در حفظ زیبایی شما ایفا می کند.

خوب بودن پوست صورت به عوامل متعددی بستگی دارد که برخی از این عوامل به صورت طبیعی است و مرتبط با ژنتیک افراد است و برخی از این عوامل را خودمان به صورت ناخودآگاه و کنترل شده می توانید برای پوست صورت خود به ارمغان بیاوریم. با یک روتین ساده و اصولی شما می توانید پوستی زیبا و درخشان را داشته باشید ما در این مقاله به برخی از اشتباهات رایج در شستشوی صورت که یکی از اصولی ترین موارد در داشتن پوستی زیبا و جذاب است را به شما یادآور می کنیم تا بتوانید با پرهیز از این اشتباهات اثرات مخرب ناخودآگاه را تا حدود زیادی کاهش دهید. شما می توانید با رعایت این نکات ساده در شستشوی صورت با مرور زمان پوستی شاداب و جذاب داشته باشید. این نکته حائز اهمیت است که قبلا از هرگونه اقدام برای خرید و یا تهیه وسایل شستشو صورت با یک پزشک متخصص مشورت نمایید چرا که در صورتی که وسایل شستشویی شما در صورتی که با نوع پوست شما سنخیت نداشته باشد و تاثیرات جبران ناپذیری را برای شما به وجود آورد.

تعداد دفعات شستشو

از شستشویی و صورت بیش تر از دو مرتبه و کمتر از یک مرتبه خود داری نمایید، چرا که شستشویی صورت بیش تر از دو مرتبه چربی های مفید را از بین می برد و پوست صورت را خشک میکند و شستشو کمتر از دو مرتبه باعث می شود چربی ها روی پوست شما تجمع کند. بهترین زمان برای شستشویی صورت صبح ها بعد از خواب و شب ها قبل از خواب می باشد.

شستشویی صورت با آب داغ

شستشویی صورت با آب داغ را به صورت کامل کنار بگذارید، اب داغ چربی های مفید صورت را از بین میبرد و با از بین رفتن این چربی ها پوست شما به مرور زمان خشک شده و لایه لایه می شود. شستن صورت با آب گرم منافذ پوست را باز می کند و آب سرد، آن ها را می بندد. هر چند استفاده از آب گرم احساس خوبی ایجاد می کند اما باعث از بین رفتن روغن طبیعی پوست و خشکی بیش از حد آن میشود. آب ولرم بهترین گزینه برای تمیز کردن پوست است.

تعداد دفعات لایه برداری

لایه برداری بیش از اندازه همانطور که لایه برداری نکردن صورت معایب مربوط به خود را دارد در صورتی که شما نیز صورتتان را به پیش از اندازه لایه برداری کنید لایه های سطحی پوست از بین میرود پوست صورت حساس شده و در نهایت به صورتتان آسیب می رسد. برای گرفتن نتیجه بهتر می توانید از لایه بردارهای دانه دار استفاده کنید (اسکراب های شکری یا آنهایی که اسیدهای میوه دارند انتخاب های ملایم تری هستند) و حداکثر هفته ای دو یا سه بار آنها را به کار ببرید.

استفاده از حوله حمام

زمانی که شما پوست صورت خود را شستشو می دهید هرگز برای خشک کردن صورت از حوله های حمامی و یا حوله بدن استفاده نکنید چرا که با این کار باکتری های موجود در بدن را به صورتتان نیز انتقال می دهید. بهتر است همواره اجازه دهید صورتتان خودش خشک شود اما در صورتی که قصد دارید صورتتان را خشک کنید از حوله مخصوص استفاده نمایید و پس از هر بار مصرف اجازه دهید حوله به خوبی خشک شود و مرتبط حوله را شستشو دهید.

نکات

- حتما صورت خود را بعد از صابون زدن به خوبی آب کشی کنید چون ذرات صابون در منافذ پوست باقیمانده و باعث خشک شدن پوست می شود.

- نیازی به شستشوی بیش از حد صورت نیست . شستن صورت دو بار در روز - صبح و شب - کافی است. اما اگر صورت شما فوق العاده چرب است، بعد از ظهر نیز صورت خود را شستشو دهید. برای جلوگیری از بروز آکنه همیشه صورت خود را بعد از ورزش بشویید. اما برای پوست های حساس یا بسیار خشک، یک بار شستشو در روز کافی است.

- با حوله پوست خود را مالش ندهید. صورت خود را با حوله نرم تمیز به آرامی خشک کنید.
- برای شستشوی پوست های حساس و دارای آکنه، از شوینده های ملایم فاقد عطر استفاده کنید زیرا شوینده های معطر خود باعث تحریک پوست می شوند.
- برای شستشوی صورت فقط از شوینده های مخصوص صورت استفاده کنید.

- از مرطوب کننده ی مناسب پوست خود استفاده کنید. اگر پوست شما جوش دارد، از مرطوب کننده فاقد چربی استفاده کنید. هنگامی که از منزل خارج می شوید از مرطوب کننده با SPF 15 یا 30 استفاده کنید.

- قبل از شستن صورت خود، آرایش خود را پاک کنید. برای تمیز کردن پوست صورت از یک تمیز کننده ی خوب استفاده کنید، مخصوصا در اطراف چشم و بینی خود را با دقت بیشتری بشویید.

- از تونر بر پایه الکل استفاده نکنید، زیرا چربی های طبیعی پوست را از بین می برد. تونرهای ملایم برای پوست مناسب است و سطح pH پوست را متعادل می کند، اما اگر شما از پاک کننده ی مناسب صورت استفاده می کنید، نیازی به استفاده از تونر ندارید.

-اطمینان حاصل کنید که پاک کننده ای که استفاده می کنید معطر نیست. اگر پوست خشکی دارید، از پاک کننده های آب رسان حاوی گلیسیرین و یا شی باتر استفاده کنید. در صورتی که پوست شما چرب باشد، از فوم شستشو استفاده کنید.نکات فوق در مورد چگونگی شستشوی پوست را به کار ببرید تا پوستی زیبا داشته باشید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (650 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (63 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (37 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (36 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (17 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (9 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان