چه کارهایی را می‌توانید برای رفع سیاهی کشاله ی ران انجام دهید؟

  جمعه، 02 آبان 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
چه کارهایی را می‌توانید برای رفع سیاهی کشاله ی ران انجام دهید؟
داشتن کشاله ران و خط بیکینی تیره می‌تواند باعث خجالت شما شود. این مسئله نباید باعث نگرانی شما شود زیرا درمان‌های طبیعی متعددی وجود دارند که می‌توانند در رفع تیرگی واژن و کشاله ران و ناحیه تناسلی به شما کمک کنند.

داشتن کشاله ران و خط بیکینی تیره می تواند باعث خجالت شما شود. این مسئله نباید باعث نگرانی شما شود زیرا درمان های طبیعی متعددی وجود دارند که می توانند در رفع تیرگی واژن و کشاله ران و ناحیه تناسلی به شما کمک کنند.دلایل شایع تیرگی واژن کشاله ران شامل ژنتیک، تعریق زیاد، تجمع پوست های مرده در اطراف خط بیکینی، قرار گرفتن زیاد در معرض اشعه ماوراء بنفش، اصلاح مداوم واژن، پوشیدن لباس های زیر با الیاف مصنوعی و اصطکاک ران ها هستند.

– به جای اصلاح با تیغ یا کرم های موبر، از موم استفاده کنید. موم از تحریک پوست و تغییر رنگ آن جلوگیری می کند.

– زمانی که با بیکینی به ساحل می روید، استفاده از ضد آفتاب را فراموش نکنید. این کار از تغییر رنگ خط بیکینی جلوگیری می کند.

– با یک بار در هفته لایه برداری، سلول های مرده جمع شده اطراف بیکینی را از بین ببرید.

– غذاهای سالم و سرشار از ویتامین، مواد معدنی و اسید چرب امگا۳ بخورید. این کار به حفظ رنگ طبیعی پوست کمک می کند.

– روزانه آب کافی بنوشید و بدن خود را هیدراته نگه دارید.

– لباس های زیر پنبه ای و راحت بپوشید که هوا در آن جریان داشته باشد.

یک سری از مراقبت های روزمره را می توانید به منظور حفظ تمیزی و سفید کردن زیر بغل خود انجام دهید. مثلاً حتماً زیر بغل خود را به آرامی سابیده و شستشو دهید تا مطمئن شوید که عاری از بقایای پوست، عرق، گرد و خاک، دئودورانت یا پرزهای لباس باشد که ممکن است در طول روز انباشته شود. این کار را می توانید به سادگی در خانه با یک اسفنج نرم، اسکراب یا محلول های لایه بردار خانگی (از سرکه گرفته تا جوش شیرین) انجام دهید.
همچنین محصولات مختلف روشن کننده و بدون نسخه ای در بازار موجود است که می تواند به روشن کردن رنگ پوست زیر بغل و کشاله ی ران شما کمک کند. با این حال، قبل از استعمال مداوم یک محصول هشیار باشید، زیرا ممکن است در پایان باعث تحریک بیشتر و بدتر شدن تیرگی پوست شما گردد.

تجویز کرم های موضعی:

چندین کرم موضعی وجود دارد که پزشک می تواند به منظور رفع تیرگی زیر بغل برای شما تجویز کند. این محصولات حاوی رتینوئیک اسید، هیدروکینون، آلفا هیدروکسی اسید و انواع دیگر از مواد مهار کننده ی رنگدانه در فرمول ها و غلظت های مختلف می باشد. در حال حاضر، کرم های تجویزی پزشکان معمولاً دارای غلظت های بالاتری از این مواد هستند. از این رو، مؤثرتر از محصولات OTC بوده و تمایل به تحریک بیشتر پوست نیز دارند. بنابراین، بسیار مهم است که استفاده از آنها تنها تحت نظارت دقیق پزشک باشد.

لایه برداری

لایه برداری شیمیایی و میکرودرم ابریژن به شما کمک می کند تا از سلول های مرده ی پوست خلاص شوید. هرچند معمولاً این عمل برای پوست صورت انجام می شود، اما در هر بخش دیگری از پوست از جمله زیر بغل نیز قابل انجام است تا سلول های مرده و تخریب شده ی پوست را از بین برده و آن را پاک تر و روشن تر سازد. جلسات لایه برداری معمولاً در فاصله ۳-۴ هفته انجام می شود، در حالی که بیمار همچنان باید به استفاده از کرم های تجویز شده در خانه به منظور به حداکثر رساندن اثر روشن کنندگی آنها ادامه دهد.
IPL (نور شدید پالسی)

این روش درمان با نور شدید است که انرژی را به لایه های سطحی پوست انتقال می دهد و با انقباض فولیکول های مو و تخریب رنگدانه، موجب کاهش رشد موها (حتی عاری از فولیکول) و روشن تر شدن پوست زیر بغل می شود. به طور معمول ۴-۵ جلسه با فاصله چند ماه نتایج رضایت بخشی می دهد.

لیزر درمانی (لیزر کیو سوئیچ)

این روش به عنوان لیزر پیگمنت نیز شناخته شده است. این وسیله با ارسال انرژی نور، آن را به یک انرژی ارتعاشی کوچک تبدیل می کند که رنگدانه پوست را مختل کرده و باعث تخریب آن و نهایتاً روشن شدن پوست می گردد.
با ترکیبی از درمان مناسب و مراقبت های منظم در خانه، نتایج رضایت بخشی برای روشن شدن پوست زیر بغل می توان به دست آورد.

درمان های خانگی سفید کردن پوست

  • آب لیمو: اسید اسکوربیک یا ویتامین C موجود در آب لیمو به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کند و به روشن تر شدن رنگ پوست کمک می نماید.
  • شیر: شیر دارای ترکیباتی است که اسید لاکتیک نامیده می شوند. اسید لاکتیک به روشن تر شدن رنگ پوست کمک می کند.
  • ماست: از آنجا که ماست از شیر تهیه می شود، حاوی اسید لاکتیک و دارای خواص سفید کنندگی پوست است.
  • پرتقال: همانند آب لیمو، آب پرتقال دارای خاصیت سفید کنندگی است و می تواند برای از بین بردن سیاهی و تیرگی پوست استفاده شود.
  • عسل: عسل حاوی آنزیم هایی است که باعث می شود پوست نرم و سفید شود.
  • آلوئه ورا: ژل گیاه آلوئه می تواند به کاهش تیرگی پوست کمک کند.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (650 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (63 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (37 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (36 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (17 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (9 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان