چگونه علائم پیری زودرس را از بین ببریم؟

  شنبه، 26 مهر 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
چگونه علائم پیری زودرس را از بین ببریم؟
پیری زودرس پوست حالتیست که پوست صورت دچار تغییراتی شده که باعث می‌شود سن شما بیشتر از سن واقعی به نظر برسد و زودتر از موعد چین و چروک‌های پوستی ایجاد شود.

پیری زودرس پوست حالتیست که پوست صورت دچار تغییراتی شده که باعث می شود سن شما بیشتر از سن واقعی به نظر برسد و زودتر از موعد چین و چروک های پوستی ایجاد شود.چین و چروک از شایع ترین معضلات پوستی در افراد بالای۳۰ سال است که نگرانی های بسیار زیادی را به همراه دارد؛ به خصوص بانوان که زیبایی صورت و طراوت پوست در اولویت آن ها است.پزشکان در خوش بینانه ترین حالت تاکید می کنند که از سنین پایین تر باید مراقبت از پوست را آغاز کرد. در غیر این صورت افراد در سنین بالاتر باید به فکر درمان های موثر باشند تا راه چاره ای برای پیشگیری از چین و چروک های عمیق تر و دردسرساز باشد

چگونه علائم پیری زودرس را از بین ببریم؟

خشکی شدید پوست

چربی زیاد پوست یکی از معضلات دوران نوجوانی است اما با بالا رفتن سن پوست تان، ممکن است با عکس این مشکل رو به رو شوید. از شکاف های درون لایه ی محافظ پوست، مولکول های ارزشمند رطوبت پوست هدر می روند و عوامل محرک ورود پیدا می کنند. قرار گرفتن در معرض نور خورشید، مصرف سیگار و حتی اضطراب می تواند در تخریب پوست و ایجاد این شکاف ها در آن نقش داشته باشد.
برای حفظ سلامتی و رطوبت پوست، از مرطوب کننده هایی استفاده کنید که حاوی موادی مثل امگاها، روغن نارگیل، سرامیدها و دایمتیکون باشند. با هفته ای یک بار گذاشتن یک ماسک نگهدارنده ی رطوبت یا ماسک کرم مغذی شب می توانید پوست خود را مرطوب نگه دارید.

شیارها و خطوط روی پوست :

پوست نازک اطراف چشم بیشتر از تمام نواحی دیگر صورت می تواند در معرض خطرات بیرونی آسیب زا و عوامل داخلی قرار بگیرد و این عوامل بیرونی شامل خستگی، کمبود خواب، استرس و اشعه ها ی یو.وی می باشد و به همین دلیل است که اولین نشانه های پیری در این قسمت ظاهر می شود.

این نوع خطوط در اطراف چشم سن شما را بالاتر نشان می دهد. اگر عضلات چشم به طور مداوم کار کنند، انعطاف پذیری آن ها کاهش می یابد و در نتیجه چین و چروک عمیق تر می شود.

این مشکلات برای افراد سن بالا را نمی توان جلوگیری کرد اما اگر تغییرات و علائم آن قبل از 40 سالگی ظاهر شود، می تواند وجود مشکلی را در عملکرد داخلی بدن نشان دهد که باعث پیری زودرس در فرد شده است. گاهی اوقات این اتفاقات به خاطر نوع آناتومی صورت فرد رخ می دهد که با پیری زود رس متفاوت است.به اندازه کافی بخوابید، از غذا های نمکی دوری کنید، آب زیاد بنوشید و مراقبت از پوست مخصوصا اطراف چشم ها را فراموش نکنید.

به هم ریختگی های چرخه قاعدگی :

بی نظمی در چرخه قاعدگی می تواند یکی از علائم یائسگی زودرس باشد و این اتفاق زمانی می افتد که فرد بین سن 46 تا 54 سال باشد و می توان این سن را برای یائسگی طبیعی دانست اما اگر قبل از چهل سال یائسه شد، این اتفاق می تواند به دلیل پیری زودرس اعضای داخلی بدن شما باشد.نشانه هایی که باعث یائسگی زودرس می شود، شامل بی خوابی، تب، لرز، حمله و عوض شدن عادت غذایی می باشد و همینطور روحیه فرد نیز مدام تغییر می کند. به متخصص زنان مراجعه کنید و از او بخواهید که التهابات ایجاد شده در اعضای بدن شما را برطرف کند و استفاده از ویتامین ها را فراموش نکنید. حتماً با بروز اولین نشانه به پزشک مراجعه کنید.

ضعف فیزیکی بدن :

اگر بالا رفتن از پله ها قدم زدن یا هر فعالیت روزانه دیگری برای شما سخت شده است و اندام خود را نیز دوست ندارید و نسبت به تمرین های ورزش بی اهمیت هستید، این اتفاق می تواند یکی از نشانه های پیری زودرس باشد که سن بیولوژیکی شما را بالا می برد.بعد از سن 40 سالگی حجم عضلانی رو به کاهش می رود که این پروسه کاملاً طبیعی است و می توان با ورزش کردن منظم سرعت آن را کاهش داد پس توصیه می کند که هرگز فعالیت فیزیکی را فراموش نکنید.

فعالیت هایی را انتخاب کنید که آن ها را دوست دارید و مجبور نباشید که خودتان را ملزم به انجام آن ها کنید و این فعالیت ها می تواند شنا، یوگا، کلاس های ایروبیک، دوچرخه سواری یا هر فعالیت ورزشی دیگری باشد که آن ها را دوست دارید.سعی کنید در زندگی روزانه خود فعال باشید مثلاً به جای استفاده از آسانسور از پله ها بالا بروید و به جای استفاده از اتوبوس پیاده روی کنید.

ریزش موی زیاد :

ریختن 50 تا 125 تار مو در طول روز و در یک جوان سالم کاملا طبیعی می باشد اما اگر احساس کردید که هنگام شانه کردن موهای شما بیش از این مقدار می ریزد و فرق سرتان خالی شده، بهتر است که به پزشک مراجعه کنید.در بیشتر موارد علائم کچلی زودرس به دلیل تغییرات هورمونی اتفاق می افتد و افراد در پیری زودرس با کاهش موی شدید مواجه خواهند شد و این موضوع می تواند در قسمت هایی از بدن نیز اتفاق بیافتد. از محصولات مناسب برای موی خود استفاده کنید و سعی کنید که رژیم غذایی مناسب داشته باشید و حتما اسید چرب امگا 3 را شامل رژیم خود کنید و اجازه ندهید که بیش از حد در معرض نور خورشید قرار بگیرید.

سفت شدن پوست

محکم شستن بیش از اندازه ی پوست، به آن آسیب می زند. شاید وقت هایی که بعد از شستن صورت تان احساس می کنید پوست تان سفت شده آن را نشانه ی محکم بودن پوست تان بدانید، اما پوست شما در واقع باید نرم و انعطاف پذیر باشد. اگر بعد از شستشوی صورت، حس می کنید پوست تان سفت شده یا از تمیزی برق می زند، شما در واقع به لایه ی محافظ پوست خود صدمه می زنید و پوست تان را خشک می کنید.
حتماً از شوینده هایی استفاده کنید که چربی طبیعی پوست را از بین نمی برند. به جای آن ها از شوینده های ملایم و رطویت بخشی استفاده کنید که پوست را هم پاکسازی می کنند و هم به آن رطوبت می دهند.

لکه های قهوه ای

اگر به تلفن همراه تان اعتیاد دارید، باید بدانید که این وسیله ی به ظاهر بی ضرر می تواند باعث پیر شدن پوست شما شود. شاید فکر کنید که چون پوست تان را از نور خورشید حفظ می کنید دیگر دچار لکه های قهوه ای رنگ نخواهید شد، اما نور مرئی ِ انرژی بالایی که از تلفن همراه شما ساطع می شود هم می تواند روی پوست صورت شما لکه های قهوه ای رنگی به جا بگذارد. طول موج مشخصی از نور مرئی، به ویژه نور آبی رنگی که از کامپیوترها، تلفن های همراه و حتی بعضی از لامپ های فضاهای داخلی ساطع می شود هم می تواند در بروز این لکه ها نقش داشته باشد. تحقیقات نشان داده زنانی که در مناطق شهری زندگی می کنند و در معرض میزان بالاتری از آلاینده ها هستند احتمال بروز این لکه های قهوه ای رنگ روی پوست در آن ها بیشتر است.
سلامت نیوز: علائم پیری زودرس پوست


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دیدار خصوصی خانواده ابراهیم رئیسی، امیرعبداللهیان، آل هاشم و دیگر شهدای خدمت با رهبر انقلاب+عکس/ چهره غمگین پسران وزیر امورخارجه و امام جمعه شهید (13 نظر) اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (11 نظر) جسد سید محرومان غرق در طلا و مرمر! تحمیق کاربران فضای مجازی به شیوه اینترنشنال (4 نظر) شرط عجیب محمود احمدی نژاد برای کاندیدا شدن در انتخابات ریاست جمهوری 1403/ احمدی نژاد پیروز قطعی انتخابات! (4 نظر) تیپ و چهره ناز لنا دختر نیوشا ضیغمی با عینک جدیدش+عکس / چقدر بهش میاد😍 (2 نظر) نگاهی به عروسک بامزه و گوگولی پسر مینا مختاری و بهرام رادان/ الهی چه لُپی داره آقا پسر+ عکس (2 نظر) سجده غم انگیز پدر شهید مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی بر مزار پسرش / خدا بهشون آرامش بده... (2 نظر) فال انبیاء روزانه یکشنبه 6 خرداد 1403 (2 نظر) خاطره جالب شهید موسوی سرتیم حفاظت شهید رئیسی از یک اتفاق بامزه روی آنتن زنده تلویزیون+ویدئو (2 نظر) سفر به «اندرونی»؛ وقتی عکس‌های عادی کسالت‌آور می‌شدند!+ عکس (1 نظر) چهره محزون و ناراحت وحید شمسایی در مراسم تشییع رئیس جمهور شهید و همراهانش+عکس (1 نظر) من در حد و اندازه ای نیستم که کاندیدا شوم / یک نامزد قطعی ریاست جمهوری مشخص شد (1 نظر) دستگیری زن تبهکار معروف به کماندو/ زایمان متهم هنگام بازجویی! (1 نظر) انتشار برای اولین بار ؛ جدیدترین تصاویر ثبت‌شده از آخرین پرواز بالگرد رئیس‌جمهور شهید و همراهانش (1 نظر) فیلمی تاریخی و دیده نشده از شهید جمهور / اینجانب سید ابراهیم رئیسی هستم ... (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
شبنم مقدمی داور صداتو: بچه ندارم من دختر بزرگ همسرم هستم اونم پسر بزرگ من!+ویدیو فال انبیاء روزانه دوشنبه 7 خرداد 1403 کنده کاری روی خودکار روش جدید یک دانشجو برای تقلب سر جلسه امتحان+عکس/ همین وقتو میذاشتی درسو می‌خوندی دیگه! واکنش شگفت‌انگیز یک عنکبوت به مشاهده تصویر خود در آینه+ فیلم نگاهی به عروسک بامزه و گوگولی پسر مینا مختاری و بهرام رادان/ الهی چه لُپی داره آقا پسر+ عکس سرگیجه ایران اینترنشنال پس از شهادت سیدابراهیم رئیسی بهترین روش های شستن توت فرنگی و از بین بردن کرم های آن ناگفته‌های شنیدنی از محافظ رئیس جمهور؛ از رفتن به ماموریت با پای شکسته تا مسئول امنیت نهاد ریاست جمهوری+ویدیو عیادت آیت الله آل هاشم از دهقان فداکار در بیمارستانی در تبریز+عکس میز پذیرایی متفاوت وزارت خارجه در دیدارهای دیپلماتیک پس از شهادت امیرعبداللهیان+ عکس نگاهی به کیک تولد مردانه دارا حیایی پسر امین حیایی/ مبارکا باشه خوش تیپ +عکس شوخی رئیس جمهور شهید با الهام علی اف در هنگام افتتاح سد قیز قلعه سی+ویدیو و آبی که برای ما روشنایی نداشت! مادر شهید موسوی از بیمارستان مرخص شد (تصاویر) عجیب‌ترین خانه 59متری جهان! (ویدئو) شامپانزه‌ای که 3 ماه است نوزاد مرده خود را رها نمی‌کند دورهمی خانوادگی «مادر جومونگ» با «تسو» و نامزدش+عکس تصویری که رئیس‌دفتر شهید رئیسی دقایقی پس از سقوط بالگرد از آن منطقه ثبت کرد +ویدئو پست ویژه پسر عابدزاده برای تولد پدرش +عکس خداوند ابراهیم را دوست داشت+ ویدئو مرد در سایه سیاست ایران به زودی کاندیدا می شود خشک کردن سیر تازه در خانه با ترفندهای ساده شهید رئیسی حکم اعدام این گروه را بی‌سروصدا لغو کرد! +ویدئو فال ابجد روزانه دوشنبه 7 خرداد 1403 روستای ونان قم: معروف به عروس خلجستان +تصاویر جذاب و دیدنی فال روزانه امروز دوشنبه 7 خرداد ماه 1403 فال شمع روزانه امروز دوشنبه 7 خرداد 1403 من در حد و اندازه ای نیستم که کاندیدا شوم / یک نامزد قطعی ریاست جمهوری مشخص شد عکسی از بدرقه سیدابراهیم رئیسی که طی ساعات اخیر وایرال شد عاشقانه های مارال بنی آدم و همسرش در طبیعت سرسبز بهاری+ عکس ادعای عجیب مجری تلویزیون درباره محافظ رئیسی+ویدئو تصاویر تازه از آرایش هلی کوپتر حامل شهید رئیسی قبل برخورد به کوه +ویدئو چرا رئیس‌جمهور بعد از افتتاح سد قیز قلعه‌سی با خودرو به تبریز بازنگشت؟+ویدیو قایق موتوری خاص و هوش پران نیما شاهرخ شاهی/ این قایق نیست جت جنگیه😍+فیلم حال بد نفس بازغی بعد از فوت دوستش آیسان اوجی تصویری از گوشه دنج و معنوی ستاره سادات قطبی/سجاده ای ساده با حال و هوای روحانی +عکس بهترین هتل های آنتالیا برای مجردها قتل هولناک پدر و دختر خردسالش | ردپای دختر بزرگ در جنایت بهترین ردیاب و جی‌ پی‌ اس‌ در بازار شوخی‌های اهالی روستای کلاله با رئیس جمهور شهید+ ویدیو صحبت های اهالی محل حادثه رئیس جمهور برای اولین بار/ صدای هلی کوپتر را شنیدم!+فیلم
منتخب روز   
تولد 5 قلوهای یک مادر 30 ساله تبریزی+عکس حضور شهید مالک رحمتی در مراسم شاخصی (عزاداری شاه حسین گویان)+ویدئو انتشار فیلم جلسه دفاع شهید رئیسی از رساله دکتری؛ چه کسی در جلسه بود؟ دعای شهادتِ شهید مالک رحمتی استاندار دهه شصتی آذربایجان شرقی+ویدئو/آخرش هم به آرزوی دلت رسیدی قدیمی ترین عقد نامه دستنویس 133 ساله/ این عقد نامه یک سال قبل از ناصرالدین شاه نوشته شده روایت آیت الله آل هاشم از تعداد برادران و فرزندانشان بر سر مزار مادر مرحومش+ ویدیو/ با مدیریت برادرانم در سطح استان مخالفت کردم/صاحب 4 تا نوه هستم وداع تلخ همسر و دختر و خانواده شهید رحمتی با مالک آذربایجان+ویدئو/دنیا به احترام شما ایستاده... صحبت های شنیده نشده شهیدجمهور در لباس رزم در دوران دفاع مقدس/ زمین مال صالحان است+ فیلم رئیس جمهوری که با اسکورت خاص و تشریفات به دیدار مادرش میرفت!/ روایتی از اهالی محل خانه پدری رئیس جمهور شهید+ فیلم ویدئویی سراسر شگفتی از یک ماشین باز خَفَن/فقط اونجا که کلاه میذاره سرش حمله دسته جمعی کلاغ‌ها به شاهین شکاری در انتقام به شکار دوست‌شان+ فیلم لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم