چگونه درباره خواسته های جنسی خود حرف بزنیم؟

  یکشنبه، 26 بهمن 1399   زمان مطالعه 9 دقیقه
چگونه درباره خواسته های جنسی خود حرف بزنیم؟
احترام و احساس احترام جنبه های اصلی یک رابطه جنسی است. استفاده از اصطلاحاتی مانند « من» یک تکنیک ارتباطی است که به شما کمک می کند تا تجربه گوینده را مورد تأکید قرار دهید، بدون اینکه از طرف مقابل شرم داشته باشید یا احساس سرزنش  یا شکایت کنید.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، آیا تا به حال در مورد خواسته ها و تمایلات جنسی خود با همسر یا شریک جنسی خود گفتگو گرده اید! برای زوجینی که رابطه جنسی خود را از مدتها پیش شروع کرده اند و یا در شروع یک رابطه هستند، گفتگو در مورد مسائل جنسی و تمایلات طرفین بخش مهمی از رابطه را شکل می دهد. متاسفانه صحبت کردن در این رابطه در بسیاری از نقاط دنیا همچنان تابو محسوب می شود.

عدم آگاهی از تمایلات و خواسته های جنسی باعث می شود بسیاری از افراد در اولین رابطه جنسی خود غافلگیر شده و این موضوع می تواند تاثیر مخربی بر روی روابط آینده آنها بگذارد. همچنین ممکن است افراد اطلاعات خود را از کانال ها و مراجع غیر علمی بدست آورند که خود منجر به مشکلات بیشتر و ایجاد فاصله بین زوجین می شود.

گفتگو در مورد تمایلات جنسی بخش مهم و غیر قابل انکار یک رابطه جنسی مطلوب محسوب می شود. بسیاری از درمان گران جنسی، معتقدند که صحبت در مورد تمایلات جنسی بسیاری از مشکلات بین زوج ها را برطرف و از ایجاد سوء تفاهم و جدایی عاطفی پیشگیری می کند. صحبت کردن در مورد خواسته ها و تمایلات جنسی یک مهارت ارتباطی محسوب می شود، پس قبل از شروع رابطه آنرا بیاموزید.

در مورد رابطه جنسی از چه موضوعاتی باید صحبت کنیم؟

گفتگو در مورد مقاربت و صمیمی شدن تنها موضوع، مربوط به رابطه جنسی نیست. سایر موضوعات در مورد رابطه جنسی می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • سلامت جنسی
  • نحوه کشف ناشناخته ها
  • چقدر دوست داریم رابطه جنسی داشته باشیم.
  • چگونه با اختلافات با یکدیگر در هنگام رابطه جنس با هم کنار بیاییم.

صحبت در مورد این مباحث همچنین می تواند به ایجاد یک رابطه بهتر کمک کند زیرا طرفین درمورد احساسات و نیاز های همدیگر اطلاعات بیشتری یاد می گیرند و می توانند علائق جدید را با هم کاوش کنند.

همچنین لازم است از صحبت کردن در مورد سلامتی، به ویژه عفونت های منتقله از راه مقاربتی (STI) و کنترل بارداری، خجالت و کم رویی را کنار بگذارید. صحبت نکردن در مورد این مسائل ممکن است سلامتی شما را به خطر بیندازد و آینده ای را که نسبت به آن کاملا امیدوارید، تغییر دهد.

صحبت در مورد سلامت جنسی خود و طرف مقابل لازمه رابطه جنسی است.

بحث در مورد سلامتی خود با افرادی که قرار است با آنها از نظر جنسی صمیمی شوید می تواند تا حدودی سخت و مشکل باشد. درخواست از آنها برای آزمایش بیماری های مقاربتی می تواند منجر به احساس حقارت شود. اما صحبت نکردن در مورد این بیماری ها می تواند نتایج بدتری را در پی داشته باشد. در نظر داشته باشید که:

  • از هر 7 نفر HIV مثبت 1 نفر نمی داند که به بیماری های مقاربتی مبتلا است.
  • کلامیدیا می تواند منجر به ناباروری و حتی عفونت غده پروستات در مردان شود.
  • تقریبا هر فردی که از نظر جنسی فعال است احتمال دارد به ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) مبتلا باشد.
  • موارد سفلیس از اوایل دهه 2000 در حال افزایش بوده و میزان موارد جدید سفلیس نیز افزایش یافته است.

اطلاع کامل از وضعیت سلامت جنسی خودتان و شریک زندگی تان می تواند اضطراب های همراه با تصمیمات خاص را کاهش دهد.

شان ام هوران، استاد دانشگاه ایالتی تگزاس، بر ارتباط بین شرکای صمیمی تمرکز دارد. او پیشنهاد می کند گفتگوهای مربوط به سلامت جنسی را بر اساس محبت قرار دهید. اگر شریک زندگی شما در مورد انجام آزمایش های بیماری های مقاربتی و به اشتراک گذاری نتایج مردد است، تمایل شما و صحبت کردن در مورد این موضوع، شاید این شک و تردید را کاهش دهد.

رابطه جنسی مطمئن و کنترل بارداری

مسئولیت کنترل زایمان در طول تاریخ به دوش زنان بوده و این تا حدودی ناعادلانه است. همه شرکا باید از دسترسی و استفاده مسئولانه از روش های موثر جلوگیری از بارداری آگاه و مسئول باشند.

کاندوم و سایر روش های پیشگیری، در صورت استفاده صحیح از بارداری جلوگیری می کند. اگر رابطه ای دارید که در آن شما و همسرتان تصمیم گرفته اید که از کاندوم یا سایر روش های مانع استفاده نکنید یا استفاده از آن را متوقف کنید، باید قبل از برقراری رابطه درباره راه های کنترل بارداری با هم صحبت کنید. انواع مختلفی از کنترل بارداری وجود دارد، بنابراین حتما با پزشک خود در مورد گزینه های مناسب مشورت کنید.

چگونه می توانید در مورد میزان رابطه جنسی مورد نظر خود صحبت کنید؟

هر رابطه جنسی سالم نیاز به ارتباط مداوم دارد. بهتر است که هم بر نیازهای خود و هم بر نیازهای شریک زندگی خود تمرکز کنید. ایده خوبی است که در مورد نیازهای خود راحت باشید و سعی کنید آنها را به راحتی با شریک خود درمیان بگذارید.

تیماری اشمیت، دکتر جنسیت انسان، نیز تأکید بر موارد مثبت را پیشنهاد می کند.اگر می خواهید رابطه جنسی کمتری داشته باشید بهتر است به دنبال راه های دیگری برای لذت بردن از رابطه خودتان هم باشید. به دنبال منافع شریک زندگی خود باشید و در اطراف آن یک فعالیت یا تاریخ جدیدی را مشخص کنید که هر دو از آن لذت ببرید. داشتن رابطه جنسی بیش از حد و یا کم می تواند عوارض جانبی زیادی را همراه داشته باشد.

صحبت در مورد ترجیحات جنسی باید آسان باشد زیرا در نهایت منجر به لذت شما می شود، اما بحث در مورد آنها اغلب دشوار است زیرا ما از قضاوت شدن و نحوه قضاوت طرف مقابل می ترسیم.

بعضی از افراد که رابطه جنسی زیادی را می خواهند دوست ندارند خیلی سکسی تلقی شوند. دیگران ممکن است نگران باشند که درخواست رابطه جنسی کمتر می تواند بیانگر این باشد که شریک زندگی آنها در برقراری رابطه مشکل دارد. نگرانی های خود را بیان کنید. صحبت در مورد رابطه جنسی به عنوان یک مکالمه دو طرفه بهترین نتیجه را دارد.

رضایت در رابطه جنسی را از یاد نبرید.

به یاد داشته باشید که هر دو طرف باید با اشتیاق رضایت خود را برای انجام رابطه جنسی اعلام کنند. فقط به این دلیل که با شریک زندگی طولانی مدت خود رابطه جنسی دارید، به معنای رضایت داشتن از آن نیست. اگر احساس می کنید به اجبار طرف مقابلتان، مجبور به برقراری رابطه شده اید و یا دوست ندارید با او رابطه داشته باشید حتما به یک روان شناس یا سکس تراپ مراجعه کنید. در مورد هر نگرانی می توانید با پزشک یا مشاور خود مشورت کنید.

ارتباط بین دوست داشتن و دوست نداشتن را کشف کنید.

صحبت در مورد چگونگی لمس شدن، اختلاف نظر ها و حتی تخیلات رابطه جنسی نسبت به صحبت در مورد STI، کنترل بارداری یا دفعات رابطه جنسی ساده تر است. پس سعی کنید بین آنچه که دوست دارید در مورد آن با شریک خودتان صحبت کنید و آنچه که دوست ندارید یک ارتباط برقرار کرده و آنها را به گونه ای به همدیگر ربط دهید. در مورد فعالیتهایی که حین رابطه جنسی شما آنها را دوست دارید و همه موارد مربوط به آن با شریک خود مشورت کنید.

برقراری ارتباط با چنین نیازهای صمیمانه ای به اعتماد به نفس بالایی نیاز دارد. در عین حال، برقراری ارتباط موثر در حین رابطه جنسی باعث ایجاد این اطمینان و اعتماد می شود.

به این فکر کنید که با چه چیزی راحت هستید و از چه چیزهایی ناراحت خواهید شد. به یاد داشته باشید شما همیشه می توانید نظر خود را تغییر دهید.

اگر نگران هستید چیزی که می خواهید امتحان کنید از نظر جسمی یا جنسی خطرناک است، با یک روانشناس مشورت کنید.

شروع مکالمه در مورد رابطه جنسی

یکی از موانع برقراری ارتباط این است که شاید به کار بردن برخی کلمات در حین رابطه جنسی مانند «پایین تر» یا «آرام تر» مسخره باشد. اما نحوه شروع رابطه، دیدگاه لذت و محبت بسیار مفید است. دو شریک زندگی که از نظر جنسی با یکدیگر درگیر هستند در نهایت می خواهند یکدیگر را سرگرم کنند.

در مورد رابطه جنسی کجا و کی صحبت کنیم؟

بسیاری از کارشناسان و مشاوران سکس تراپی معتقدند، علاوه بر اینکه نوع کلمات و نحوه بیان آنها می تواند تاثیر داشته باشد، اینکه کی و کجا در مورد رابطه جنسی صحبت کنیم هم مهم است.

در برخی شرایط زمان مناسبی برای صحبت کردن در مورد رابطه جنسی نیست، از جمله:

  • هنگام قدم زدن
  • هنگام گرسنگی و یا خستگی
  • در رختخواب یا قبل از خواب
  • قبل یا بعد از رابطه جنسی

صحبت در مورد رابطه جنسی بعد از رابطه جنسی ممکن است به عنوان انتقاد یا انکار در نظر گرفته شود. صحبت قبل از رابطه جنسی می تواند شما را دقیقاً در مورد همان چیزی که شریک زندگی می خواهد، تحریک کند.

بهترین وقت مناسب برای صحبت در مورد رابطه جنسی این است که قبل از آن به همسر خودتان اطلاع دهید که می خواهید در مورد یک موضوعی با او صحبت کنید که ممکن است کمی غیرطبیعی باشد.

اصول ارتباطات در مورد رابطه جنسی

احترام و احساس احترام جنبه های اصلی یک رابطه جنسی است. استفاده از اصطلاحاتی مانند « من» یک تکنیک ارتباطی است که به شما کمک می کند تا تجربه گوینده را مورد تأکید قرار دهید، بدون اینکه از طرف مقابل شرم داشته باشید یا احساس سرزنش یا شکایت کنید.

برخی از اصول ارتباط در مورد رابطه جنسی، عبارتند از:

  • من خیلی دوست داشتم وقتی این موقعیت را با هم داشتیم. آیا کاری می توانم انجام دهم تا از این موقعیت ها بیشتر استفاده کنم؟
  • متوجه شدم که به نظر می رسد قبل از رابطه جنسی پیش بازی کمی داشته ایم. آیا می توانیم در مورد راه هایی برای صرف وقت بیشتر در پیش نوازی صحبت کنیم؟

نحوه حل اختلافات در رابطه جنسی

اگر احترام وجود داشته باشد، می توانید اختلافات را با هم برطرف کنید. اما گاهی اوقات تشخیص اینکه احترامی بین طرفین وجود دارد، خصوصاً در اوایل رابطه بسیار سخت است. اگر همسر جدید شما از آزمایش STI یا به اشتراک گذاشتن نتایج آنها خودداری کند، ممکن است بدون احترام به آنها گفتاری غیر کلامی داشته باشد. ارزیابی اینکه با گذشت زمان اوضاع بهبود می یابد یا نه، دشوار است.

اما اختلافات نباید منجر به اولتیماتوم و دستور شود. وقتی شما و شریک زندگی خود با هم اختلافی دارید، ضرورتی ندارد که با هم قطع رابطه کنید. در این شرایط بهتر است عمیق تر شوید. برای برقراری ارتباط موثر تر تلاش کنید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سلن اردم کیه؟ ما خودمون شهربانو منصوریان داریم؛ باور ندارید؟ تصاویر جدید ‌شیرزن قهرمان رو ببینید! +ویدئو (164 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز برق کار آبادانی، برای نجات مردم از گرما حماسه آفرید/ لقب فرشته زمینی برازنده شماست! (65 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: دختره بهم میگه شما آخوندا به دو تا مو و فوکول ما گیر ندید منم بهش گفتم اگه منم عماممو دو سانت جلوتر بذارم توام به من گیر میدی +ویدئو😂👌 (38 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (36 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (35 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (33 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده شمالی برای همسر باردارش حماسه آفرید+فیلم/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (34 نظر) مادر شوهر جوان آیسان آقاخانی +عکس / رضا گلزار چه مامان مهربونی داره😍 (32 نظر) نگاهی به سبک چیدمان مدرن رستوران علی دایی در کامرانیه تهران / از صندلی های بنفش و گیاهان تا سقف شیشه ای و پرده های ساده +عکس (29 نظر) چیدمان دکور عزای قاجاری ستاره اسکندری برای پدرش در منزل شخصیشان+عکس/تزئینی زیبا با شمعدونی های شاه عباسی و رومیزی ترمه و قاب عکس (29 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (27 نظر) نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس (27 نظر) خلاقیت خنده دار یک مادر ایرانی برای تزئین موز مهمانی حماسه آفرید/ مامان نگو هنرمند بگو+عکس (23 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (22 نظر) نگاهی به میز ناهار رنگارنگ و نان محلی دستپخت صبا راد برای همسر و مادرشوهرش/ شیک و باکلاس+عکس (22 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
بریدن سر زن تهرانی با داس توسط شوهرش / اظهارات عجیب قاتل پس از اعتراف به جنایت
بازگشت قاتل آی‌نور به محل جنایت
فال روزانه امروز سه شنبه 30 مرداد ماه 1403
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 30 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 30 مرداد 1403
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 30 مرداد 1403
فال حافظ با تفسیر سه شنبه 30 مرداد 1403 + فیلم
فوت و فن خانه‌داری؛ 6 روش کاربردی برای رسوب گیری سر دوش حمام
روستای تاریخی حیرت انگیز در کردستان؛ خانه های سنگی و پلکانی زیبا به سبک ماسوله و جنگلی با درختان گلابی وحشی
وقتی رهبر معظم انقلاب پول میوه و آجیلی که در هواپیمای مخصوص مسئولان به ایشان داده بودند را پرداخت کردند
زنوزی: یک تنه حریف همه شما هستم نیازی به دخالت پزشکیان نیست!
فوت و فن خانه‌داری؛ 8 ترفند خانگی از بین بردن زردی لیوان و استکان و برق انداختن آن‌ها
عضو پیشین شورای اطلاعات ملی آمریکا: پاسخ ایران به ترور اسماعیل هنیه با هدف قرار دادن مقامات اسرائیلی
آموختن موسیقی، راه حلی برای درمان اختلال یادگیری کودکان
ناهید کیانی احساس قلبی اش درباره کیمیا علیزاده را فاش کرد
منتخب روز   
نگاهی به چیدمان ساده اتاق کار شخصی هاشمی رفسنجانی +فیلم/ از نقشه ایران با نمایی از خلیج فارس تا تخت خواب و کامپیوتر شخصی خاطره خنده دار مهران مدیری : میگه رفتم کلاس زبان استاد گفت هِلو منم گفتم سلام علیکم گفت زهرمارو سلام حق نداری یه کلمه فارسی حرف بزنی+ویدئو افتادن عینک از دست سیدعباس عراقچی در مجلس همانا و شکار این لحظه توسط عکاس دوربین به دست همانا+عکس شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد!