چگونه ماسک صورت ماست برای انواع پوست تهیه کنیم؟

  یکشنبه، 18 آبان 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
چگونه ماسک صورت ماست برای انواع پوست تهیه کنیم؟
انواع مختلفی ماسک صورت ماست برای انواع پوست‌های مختلف وجود دارند. در ادامه با چند مورد از این ماسک‌ها آشنا خواهید شد

خواص ماست بسیارند به نوعی که با دانستن آنها می توانید بدنتان را در برابر انواع بیماری های مصون کنید و مشکلات سلامتی خود را برطرف کنید چرا که از نظر تغذیه ای، ماست ماده غذایی مفیدی می باشد که سرشار از پروتئین و برخی انواع ویتامین ب است. املاح موجود در آن زیاد بوده و در عوض، میزان چربی آن با میزان چربی شیری که ماست از آن تهیه شده برابر می باشد.

یک لیوان ماست کم چرب ( 254 گرم ) حاوی 155 کیلو کالری انرژی ،13 گرم پروتئین ، 12گرم کربوهیدرات و8/3 گرم چربی است که البته میزان چربی آن به شیر اولیه بستگی دارد . ماست ، منبع عالی ای برای کلسیم ( 447 میلی گرم ) و ریبو فلاوین و منبع خوبی برای منیزیم ( 43 میلی گرم ) و پتاسیم (573 میلی گرم ) است .

ماست جزء دسته ی لبنیات است و به دلیل داشتن کلسیم، فسفر، ویتامین های گروه B و روی فراوان استفاده از آن به همه ی افراد توصیه می شود. اما جدا از خواص تغذیه، تاثیرات مناسبی هم روی پوست و مو دارد. در این مطلب قصد داریم به تاثیر بی نظیر ماست بر روی پوست و مو بپردازیم و به شما کمک کنیم با استفاده از این ماده لبنی پوستی زیبا و شفاف داشته باشید.ماست ابتدا از کشور هند شناخته شد و برای مردم آن کشور اهمیتی خاص دارد، تا جایی که در آن کشور از مخلوط ماست و عسل به عنوان غذای روحانی یاد می شود. اکثر افراد ماست را به عنوان دارویی برای از بین بردن دردهای معده می شناسند ولی خواص و فواید آن بسیار بیشتر از آن است. امروزه در اکثر کشورهای دنیا از ماست استفاده های مختلفی می شود، برخی از کاربردهای ماست برای پوست و مو را برای شما در این مطلب ذکر می کنیم.

چگونه ماسک صورت ماست تهیه کنیم؟

انواع مختلفی ماسک صورت ماست برای انواع پوست های مختلف وجود دارند. در ادامه با چند مورد از این ماسک ها آشنا خواهید شد:

۱. برای پوست خشک

این ماسک، مرطوب کننده و آبرسان پوست بوده و برای افرادی که پوست خشک دارند کاملا مناسب است. استفاده از این ماسک باعث می شود تا پوست نرم و صافی داشته باشید.

مواد لازم

  • ۲ قاشق غذاخوری ماست طبیعی پرچرب
  • ۱ قاشق غذاخوری عسل ارگانیک
  • ا قاشق غذاخوری آووکادو رنده شده
  • ا قاشق غذاخوری جو دو سر پخته شده

تمام مواد را با هم مخلوط کنید تا یک خمیر یکدست به وجود آید. ماسک تهیه شده را روی صورت خود زده و بگذارید حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی صورت بماند. در نهایت ماسک را با یک دستمال نم دار از صورت پاک کرده و تفاوت را احساس کنید!

۲. برای پوست ملتهب

اگر پوست شما به دلیل عفونت، آفتاب سوختگی، یا هر دلیل دیگری دچار قرمزی و التهاب شده است، این ماسک صورت ماست برای تسکین پوست شما کاملا مناسب خواهد بود.

مواد لازم

  • ۱/۴ لیوان ماست پرچرب
  • ۱/۴ فنجان خیار خرد شده (بدون پوست)
  • ۱ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا (می توانید به جای ژل از آب آلوئه ورا استفاده کنید)
  • ۱ قاشق غذاخوری عسل

تمامی مواد لازم را با هم مخلوط کنید تا خمیر یکدستی ایجاد شود. در صورتی که ماسک تهیه شده بیش از اندازه رقیق بود، آن را با پارچه بزنید. ماسک را روی صورت خود بمالید و بگذارید حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بماند. سپس آن را با آب سرد بشویید.

۳. برای پوست های لک دار و مستعد جوش

برآمدگی ها و صدمات پوست، باعث شکوفا شدن باکتری های پوست می گردد. استفاده از این ماسک باعث می شود از شر این باکتری ها در امان باشید. این دقیقا همان کاری است که این ماسک روی صورت انجام می دهد.

مواد لازم

  • ۱ قاشق غذاخوری ماست
  • ۱ قاشق غذاخوری عسل
  • ۱ قاشق چایخوری آبلیمو تازه
  • ۱ قاشق چایخوری زردچوبه

همه این موارد را با هم مخلوط کنید. ماسک را روی صورت خود زده و بپذارید برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه باقی بماند. با آب ولرم صورت خود را شسته و از یک حوله نرم برای خشک کردن صورت خود استفاده کنید.

۴. برای داشتن پوستی طبیعی و درخشان

هیچ چیزی جذاب تر از داشتن پوستی درخشان و براق وجود ندارد؛ و با این ماسک فوق العاده ماست، می تواند چنین پوستی داشته باشید.

مواد لازم

  • ماست
  • عدس
  • پوست پرتقال

از یک میکسر مواد غذایی استفاده کرده و عدس و پوست پرتقال را با هم مخلوط کنید تا حالت خمیری مانند ایجاد شود؛ سپس ماست را اضافه کنید. رکیب را به خوبی هم زده و روی صورت بمالید. بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و سپس با آب ولرم بشویید. پس از استفاده از این ماسک، پوست خود را روشن تر، نرم تر و شاداب تر خواهید یافت. اگر پوست خشکی دارید، ۱ قاشق غذاخوری عسل نیز به این ترکیب اضافه کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (642 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (110 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (54 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (44 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (34 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (18 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نجات گروگان 50 میلیارد تومانی از چاه 3 متری
دولت پزشکیان چگونه دولتی خواهد بود؟
قتل دلخراش و هالیوودی توسط پسر 17 ساله در شیراز
هیچ رهبری جرأت شلیک موشک به اسرائیل را نداشت!
توصیه پورمحمدی به پزشکیان برای چینش اعضای کابینه
اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد
توقف پذیرش دانشجو در دورۀ شبانۀ دانشگاه شهید باهنر کرمان
ویدیو/ شبیه‌سازی عواقب وحشتناک بمباران هسته‌ای/ قیامت مصنوعی یا پایان جهان در آمریکا
بایدن: نه تنها در مبارزات انتخاباتی هستم بلکه جهان را اداره می‌کنم
(ویدئو) وقتی سلبریتی‌های مرده دوباره زنده می‌شوند/ هوش مصنوعی کتاب‌ها را با صدای بازیگران فقید روایت می‌کند!
(ویدئو) جوانمردی بی‌نظیر شهریار ایران‌زمین کوروش کبیر در برابر زیباترین اسیر خود، پانته‌آ / داستانی که قرن‌هاست ستایش می‌شود!
زیبایی دختر ورزشکار برای تیمش دردسر آفرین شد
(ویدئو) الماس سیاه؛ راز سلامتی و زیبایی با نادرترین سیب جهان که همه را شگفت‌زده کرده است!
مسعود پزشکیان: کسانی که با ما نیستند هم مردم هستند/ پست و مقام برای قیافه گرفتن نیست، برای خدمتگزاری است
ویدیو/ تلفیق علم و فناوری در تولید هنر به وسیلۀ ربات‌های مجسمه‌ساز
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان