چگونه می توان از سفید شدن زود رس مو جلوگیری کرد؟

  پنجشنبه، 29 خرداد 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
چگونه می توان از سفید شدن زود رس مو جلوگیری کرد؟
سفید شدن مو هم مانند چین و چروک پوست از علائم پیری به شمار می‌رود و البته ظاهر شدن این موهای سفید هیچ مشکلی هم ندارد. گاهی در سنین جوانی هم به دلایل مختلف ممکن است موهای سفید زودتر ظاهر شوند.

سفید شدن مو هم مانند چین و چروک پوست از علائم پیری به شمار می رود و البته ظاهر شدن این موهای سفید هیچ مشکلی هم ندارد. گاهی در سنین جوانی هم به دلایل مختلف ممکن است موهای سفید زودتر ظاهر شوند. سفید شدن مو به دلیل افزایش سن یکی از مراحل زندگی و البته یکی از زیباترین مراحلی است که به گفته بسیاری از افرادی که به این مرحله رسیده اند پر از تجربه و دنیادیدگی است. به قول معروف “این موها که جلوی آینه سفید نمیشه!” از این صحبت ها که بگذریم، شاید برایتان سؤال باشد که چه چیزی باعث تغییر رنگ مو در اثر گذشت زمان می شود یا علت زود سفید شدن مو چیست؟

انگورفرنگی هندی

انگورفرنگی هندی یا آمله برای بسیاری از مشکلات مو از جمله سفید شدن زودرس موها، ضعیف شدن و ریزش مو مفید است. این ماده که غنی از ویتامین C و آنتی اکسیدان هاست خاصیت ضدپیری دارد. علاوه بر مصرف خوراکی، می توانید روغن آمله یا پالپ آن را به مو هایتان بمالید.

  1. مقداری روغن نارگیل را در یک ماهیتابه بریزید. کمی آمله ی خشک و اگر در دسترس ندارید پودر آمله را در روغن بجوشانید تا بسوزد و زغال مانند شود . اجازه دهید روغن سرد شود سپس آن را روی موها و پوست سرتان بمالید. بگذارید مواد یک شب یا حداقل یک ساعت روی موهایتان بماند و سپس آن را بشویید. این کار را حداقل یک یا دو بار در هفته تکرار کنید.
  2. به جای مورد قبل می توانید یک قاشق غذاخوری پالپ انگورفرنگی هندی را با یک قاشق غذاخوری آبلیمو مخلوط کنید. قبل از خواب پوست سرتان را با این مخلوط ماساژ دهید و صبح آن را بشویید.
  3. همچنین می توانید از میزان هم اندازه ای از آب آمله و روغن بادام استفاده کنید. می توانید کمی آب آهک هم به این مخلوط اضافه کنید تا علاوه بر کم کردن موهای سفید، شرایط رشد سالم موها را فراهم کند.

حنا

حنا یک رنگ طبیعی فوق العاده برای مو است. این ماده علاوه بر تیره تر کردن موهای شما، آنها را قوی می کند و حالت می دهد.

  1. مقداری برگ حنا را لِه کنید تا به صورت یک خمیر در آید. سه قاشق چای خوری پودر انگورفرنگی هندی، یک قاشق چای خوری پودر قهوه و کمی ماست ساده به آن اضافه کنید. مواد را یک دست روی موهایتان پخش کنید. آن را بشویید و به صورت معمول موهایتان را شامپو بزنید. هر دو تا چهار هفته یک بار این کار را تکرار کنید.
  2. روش دیگر این است که برگ های حنا را در روغن نارگیل یا روغن خردل بجوشانید تا سیاه شوند و سپس آن را به موهایتان بمالید.
  3. ماسک موی حنا را می توانید همچنین از طریق مخلوط کردن قهوه ی سیاه داغ با پودر حنا تا هنگامی که به غلظتی مانند ماست برسد به دست آورید. بگذارید چند ساعت در ظرف بماند. بعد آن را به موهایتان بمالید و بگذارید یک تا سه ساعت بماند. بعد موهایتان را با شامپو بشویید.

مکمل های غذایی و قرص جلوگیری از سفید شدن مو

اگر مایل هستید که به دنبال عصاره ای برای درمان سفیدی باشید، قرص جلوگیری از سفید شدن مو انتخاب خوبی خواهد بود. استفاده از مکمل های غذایی مولتی ویتامین که در داروخانه ها وجود دارد و دارای امگا۳ هستند، می تواند برای مبارزه با سفیدی مو تا حدی تأثیرگذار باشد. امگا ۳ از خشکی و بی حالی موها جلوگیری می کند و با خاصیت رطوبت دهی که دارد، خارش کف سر و شوره را کاهش می دهد. این مکمل ها دارای عنصر مس هستند و این عنصر شروع از روند سفید شدن مو به دلیل تحریک و افزایش تولید ملانین (رنگ دانه مو) جلوگیری می کند. گردو غنی از مس است. پس می توانید این ماده مغذی را هم در رژیم غذایی خود وارد کنید تا با تولید بیشتر ملانوسیت و به دنبال آن ماده ملانین، رنگ دانه های مو حفظ شود.

«زینک» یا همان فلز روی هم یکی دیگر از ماده های بسیار مؤثر برای حفظ رنگ دانه های طبیعی مو است. خوراکی ها و غذاهایی مثل پنیر، صدف و میگو غنی از زینک هستند. همچنین امگا ۳ موجود در میگو به استحکام مو کمک می کند. در این بین ماهی را هم فراموش نکنید.

پیاز

آب پیاز، بهترین راهکار طبیعی برای تحریک رشد موهاست که همچنین از زود خاکستری شدن موها پیشگیری می کند.

چای سیاه

چای سیاه را با یک قاشق چایخوری نمک ترکیب کرده و به تمام پوست سرتان بمالید. با این روش می توانید از زود خاکستری شدن موهای خود پیشگیری کنید.

روغن بادام

روغن بادام، روغن آملا و آب لیموترش را در یک کاسه با هم ترکیب کنید و آن را به پوست سرتان بزنید.

فلفل سیاه

فلفل سیاه، یک راهکار بسیار خوب برای پیشگیری از سفید شدن موها در سنین پایین است. فلفل سیاه و ماست را با هم ترکیب کنید و آن را به تمام پوست سرتان بمالید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (539 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (454 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (222 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (119 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (31 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شب خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (28 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (19 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (15 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (12 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (10 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) نگاهی به لباس ملکه ای و طلایی شبنم قلی خانی، بازیگر دبی نشینِ سینما+عکس/ انصافا طراحیش خاص و بی نظیره (7 نظر) مهر و امضای جذاب باستانی پادشاهان ایرانی!/ از داریوش و کوروش تا نادرشاه افشار (9 نظر) حضور رهبر انقلاب پای صندوق رأی بدون عصا و ایستاده و سرحال در سن 85 سالگی / چون تو را نوح است کشتیبان، غم مخور (7 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فاجعه هولناک: مرد شیطان‌صفت دو عشق اش را به قتل رساند
کشف شربت تریاک و متادون در عملیات پلیس گرمسار
فال روزانه امروز پنجشنبه 14 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 14 تیر 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 14 تیر 1403
فال انبیاء روزانه پنجشنبه 14 تیر ماه 1403
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 14 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 14 تیر 1403 + فیلم
بهترین بادام هندی ابران متعلق به کدام شهر است
7 مکان دیدنی و زیارتی کربلا که تا عمق وجوتان را می لرزاند!
کشف باورنکردنی دربارۀ مورچه‌ها؛ آن‌ها هم‌نوعانشان را «جراحی» می‌کنند
15 سالگی از خانه فرار کردم و هرگز برنگشتم/ پدر و مادرم پزشک بودند /مادرم مقصر بود چون...
متن و جملات ادبی برای تسلیت ماه محرم / با بوی محرم الحرام تو حسین ایام عزا و غصه آغاز شود
نگاهی به رسم جالب هر شب خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب
نسبت فامیلی ماهچهره خلیلی، خواهر مختار در سریال مختارنامه و پروین سلیمانی چه بود؟+عکس
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس