چگونه می‌توان ناخن‌های نوزاد را کوتاه کرد؟

  چهارشنبه، 10 دی 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
چگونه می‌توان ناخن‌های نوزاد را کوتاه کرد؟
 اغلب مادران به ناخن‌های کوچک انگشتان دست و پاي کودک خود نگاه کرده و با تعجب به خود می‌گویند: "چگونه باید اين ناخن‌های کوچک را کوتاه و تمیز کنم؟" آیا  فکر پیرایش ناخن‌های کوچک انگشتان دست و پاي نوزاد برای شما هم كاري وحشت‌آور است؟

اغلب مادران به ناخن های کوچک انگشتان دست و پاي کودک خود نگاه کرده و با تعجب به خود می گویند: "چگونه باید اين ناخن های کوچک را کوتاه و تمیز کنم؟" آیا فکر پیرایش ناخن های کوچک انگشتان دست و پاي نوزاد برای شما هم كاري وحشت آور است؟ آیا شما هم به عنوان يک مادر جوان در حال کوتاه کردن ناخن های کوچک انگشتان دست و پاي نوزاد خود دچار ترس و وحشت می شوید و فکر می کنید كه در هنگام پیرایش آن ها ممكن صدمه ای به فرزندتان بزنید؟

همه ما می دانیم که وجود ترس در بین والدین در هنگام کوتاه کردن ناخن های کوچک انگشتان دست و پاي نوزادان خود، امري طبيعي است، اما این نکته نیز اهميت دارد كه کوتاه و تمیز کردن ناخن های کوچک انگشتان دست و پاي کودکان به طور منظم، از تجمع هر گونه گرد و خاک در زير آن ها جلوگیری کرده و احتمال بروز عفونت در نوزادان را کاهش می دهد. پس، شما هم به عنوان يك پدر و مادر جوان بي تجربه برای انجام راحت و بدون استرس این کار، ادامه اين مقاله را بخوانید و یاد بگیرند که چگونه می توانید با اطمینان، ناخن های کوچک انگشتان دست و پاي کودک خود را به درستی کوتاه کنید، بدون این که به او صدمه بزنید. به یاد داشته باشید که تمام ناخن های نوزاد شما در طول سال هاي اول زندگی او، مخصوصا در طول چند هفته اول عمرش به اندازه بسیار زیادی رشد می کنند، به طوری که ممکن است شما ناخن های کوچک انگشتان دست و پاي فرزند خود را امروز کوتاه كنيد و چند روز بعد، متوجه شوید که همان ناخن ها دوباره نیاز به کوتاه کردن دارند. البته، فراموش نکنید كهناخن های دست کودکان خیلی سریع تر از ناخن های پاي آن ها رشد خواهد کرد. در حالی که ممکن است ناخن های کوچک انگشتان دست و پاي نوزادان در نگاه بسیار شکننده و نرم به نظر برسند، اما بسیار تیز و برنده هستند. به همین دلیل، اگر مادران جوان به طور منظم ناخن های کودک خود را کوتاه نکنند، خطر خراش دادن صورت و سر به طور تصادفی در هنگام خاراندن، توسط خود نوزاد افزایش خواهد یافت

روشی برای کوتاه کردن ناخن نوزاد

شاید بتوان کوتاه کردن ناخن نوزاد را یکی از دغدغه های مهم مادران برشمرد که به دلیل کوچک بودن انگشت نیاز به احتیاط بسیار دارد تا به انگشتان نوزاد آسیبی نرسد.شاید با خودتان فکر کنید:«ناخن نوزادم بسیار نرم است، پس مهم نیست اگر آن را کوتاه نکنم.» اما شما سخت در اشتباهید. درست است که ناخن کودک تان نرم است، اما تیزی خود را دارد. نوزاد چون کنترل کمی بر دست هایش دارد، ممکن است صورتش را با ناخن های بلندش بخراشد.

ناخن های کوچک او به سرعت رشد می کنند و لازم است دو بار در هفته کوتاه شوند. کوتاه کردن ناخن کوچولوهای تان کار دشواری نیست.برای گرفتن ناخن نوزاد یا هر کار دیگری مربوط به او معمولا از یک فرد با تجربه مثل مادر یا مادر همسرتان کمک بگیرید. کم کم خودتان دستتان می آید چه باید بکنید. به هر حال تجربه از هزاران مقاله و کتاب که بخوانید پرارزش تر و کاربردی تر اس

چگونه می توان ناخن های نوزاد را کوتاه کرد؟

وقتی زمان گرفتن ناخن نوزاد برسد، والدین از روش های مختلفی استفاده می کنند. همه چیز به راحتی شما و فرزندتان بستگی دارد. برخی از مادران کمک گرفتن از همسرشان را در این فرآیند مفید می دانند. یکی برای نگه داشتن نوزاد و دیگری برای کوتاه کردن ناخن. دیگران احساس می کنند که شاید در هنگام شیر خوردن یا زمانی که نوزاد در خواب است انجام این کار راحت تر باشد.

قبل از اینکه به نحوه و چگونگی کوتاه کردن ناخن نوزاد بپردازیم، ذکر چند نکته ضروری است:

یک وضعیت مناسب پیدا کنید: روی صندلی بنشینید و نوزاد را در دامان خود بگذارید، یا زمانی که خوابیده او را روی تخت خودش قرار دهید. یک جای راحت برای خودتان پیدا کنید.

قابلیت دیدن: ناخن های نوزاد را در نور کم اتاق کوتاه نکنید، حتی اگر در خواب باشد. کنار پنجره یا زیر یک لامپ بنشینید، یا هر جایی که نور کافی برای انجام این روند با دقت کافی برای شما فراهم باشد.

نوزاد را محکم نگهدارید: هر چه بیشتر دست نوزاد حرکت کند، احتمال اینکه انگشت او را به طور تصادفی زخمی کنید بیشتر است. اگر نوزادتان عصبی به نظر می رسد با او صحبت کنید یا آواز بخوانید.

از یک سوهان ناخن استفاده کنید: اگر لبه های زبر وجود دارند از یک سوهان ناخن برای صاف کردن آنها استفاده کنید.

ناخن ها را بعد از حمام کوتاه کنید: ناخن ها پس از حمام نرم تر می شوند و کوتاه کردن آنها راحت تر است.

از روش های مختلف کوتاه کردن ناخن های نوزاد، راهی را که برای شما راحت تر است انتخاب کنید.

ناخن گیر نوزاد برای کوتاه کردن ناخن های نوزاد ایمن تر است، نه برای اینکه ما بزرگسالان هم از آن استفاده می کنیم، بلکه به این دلیل که احتمال بریدن انگشت بسیار کمتر از قیچی است. می توانید ناخن گیر کوچک تر تهیه کنید که مخصوص ناخن های کوچک طراحی شده اند. برخی از آنها دارای دستگیره های بزرگ هستند که نگه داشتن آن توسط بزرگترها را آسان تر می کند. اگرچه برخی از مادران می گویند که ناخن گیرهای بزرگ تر را ترجیح می دهند، زیرا در یک حرکت کل ناخن ها را از یک طرف تا طرف دیگر کوتاه می کنند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (160 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (149 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (27 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (20 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (19 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (16 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (10 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
(عکس) درختی که زمان مرگ خونریزی می کند
بازسازی صدای کاهن مصری پس از 3 هزار سال از روی مومیایی او+ تصاویر
فال روزانه امروز یکشنبه 10 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه یکشنبه 10 تیر 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 10 تیر خرداد 1403
قیمت رسمی انواع چلوکباب 43 سال قبل در رستوران اصیل ایرانی! +عکس
روایت جالب آیت الله هاشمی رفسنجانی از آوازخوانی دلپذیر و اجباری آیت الله طالقانی و منتظری در زندان/ خودم صدای خوبی ندارم اما...+ویدیو
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 10 تیر ماه 1403
دانلود آهنگ جدید "دل بیچاره" مهدی جهانی +فیلم/ منو تنهام نذار با این احوال زار نگاه کن به دلت منو یادت بیار
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 10 تیر 1403 + فیلم
فال انبیاء روزانه یکشنبه 10 تیر ماه 1403
استفتاء از رهبری در مورد رای سفید
قتل دلخراش خانم معلم به دست شوهرش/ پرت کردن همسر از طبقه سوم
ماجرای تصمیم خاص حاج قاسم برای کَفنش از زبان یکی از همرزمان جانبازش
دست نوشته‌های یک جانباز هنرمند: نسل انتقالی به پایان راه نزدیک می‌شود