چرا از تیکسل برای جوانسازی پوست استفاده کنیم؟

  پنجشنبه، 12 تیر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
چرا از تیکسل برای جوانسازی پوست استفاده کنیم؟
تیکسل یکی از تکنیک های جدید جوانسازی پوست صورت و بدن می باشد که در مقایسه با سایر روش ها درد کمتر ،دوره نقاهت کوتاهتر و بهبودی سریعتری دارد و عوارض تیکسل در مقایسه با سایر روش ها در حد بسیار ناچیزی می باشد

تیکسل یکی از تکنیک های جدید جوانسازی پوست صورت و بدن می باشد که در مقایسه با سایر روش ها درد کمتر ،دوره نقاهت کوتاهتر و بهبودی سریعتری دارد و عوارض تیکسل در مقایسه با سایر روش ها در حد بسیار ناچیزی می باشد و استفاده از این روش سبب سفت شدن پوست ، بهبود چین و چروک های پوستی، درمان افتادگی پوست، درمان اسکار آکنه، جوانسازی پوست، افزایش شفافیت پوست می شود.

تیکسل چیست و چگونه انجام می شود ؟

تیکسل یک نوع سفت کردن پوست و پروسه کانتورینگ می باشد که برای از بین بردن چین و چروک ها بدون درد و آسیب طراحی شده است و یک درمان کاملاً امن می باشد .جهت درمان با این دستگاه به علت درد کم آن نیازی به بی حسی نیست . برای تیکسل صورت پوست را تمیز و هر گونه آرایش را از روی آن پاک می کنند. پوست صورت توسط پزشک ضد عفونی می شود و پس از گرم شدن دستگاه درمان آغاز می شود .

سپس پزشک از مخروط های داغ شده ی ریز استفاده می کند و آن را برای مدت بسیار کوتاهی در حدود بین 6 تا 18 هزارم ثانیه به پوست صورت و گردن فرد می چسباند تا تولید کلاژن تحریک شود و پوست سفتی بیشتری داشته باشد و به صورت عمقی بتواند جوانسازی را انجام دهد .پس از برخورد صفحات فلزی یا پیرامیدها با پوست اپیدرم تبخیر می شود و با تحریک کلاژن سازی در پوست این منطقه اپیدرم جدید با شفافیت بیشتر ساخته می شود . این صفحه فلزی به شکل مربعی در حدود یک در یک سانتی متر می باشد . برای سفت نمودن و جوانسازی کل پوست صورت این صفحه را تقریبا 300 مرتبه با پوست در تماس قرار میدهند.

در این درمان مطالعات اخیر نشان می دهد که تیکسل نتایج بسیار عالی بدون دردی خواهد داشت و زمان ریکاوری آن بسیار کوتاه است ، این زمان آنقدر کوتاه است که می توانید بعد از این درمان همان لحظه به خانه برگردید و نتایج بلند مدت آن حدود 12 تا 24 ماه باقی خواهد ماند .

نحوه عملکرد تیکسل

پوست با استفاده از شبکه ای از هرم های خیلی کوچک، به اندازه سر سوزن، گرم می شود. در هر شات درمان، ۸۱ هرم به مدت چند هزارم ثانیه با پوست تماس پیدا خواهد کرد.این صورت گرما به روشی کنترل شده به پوست انتقال میابد تا پوست مجدد جوان و کشیده شود. ازآن رو که تماس شبکه با پوست به شدت کم است، مقدار ناراحتی فرد نیز خیلی از راه های دیگر جوانسازی و کشیدن پوست کمتر خواهد بود. شبکه ای از رویه زخم های بسیار کوچک روی پوست ایجاد می شود که در مقایسه با لیزر فرکشنال CO2 ، قرمزی و سوختگی خیلی کمتری دارد. به این صورت بیمار می تواند مدت اندکی بعد از درمان از لوازم آرایش یا از مرطوب کننده رنگی استفاده کند. لایه اپیدرم در نقاط تماس با هرم های تیکسل تبخیر شده و در مدت تبخیر، قسمت های بسیار ریزی از اپیدرم برداشته می شود. در نتیجه اپیدرم جدید تشکیل خواهد شد. نتیجه نهایی، پوستی شاداب است که اثر آفتاب سوختگی و تغییرات رنگدانه ای روی آن بسیار کم به چشم می خورد. نتیجه درمان تیکسل پوستی نرم و صاف است که همه سطح آن درخشندگی یکدستی دارد. البته تیکسل بر روی لایه درم، یعنی لایه پایین تر اپیدرم، نیز تاثیر خواهد گذاشت. گرما در لایه درم نفوذ کرده و موجب انعقاد ناحیه های کوچکی می شود. این انعقاد فیبروبلاست ها را وادار به تولید کلاژن می کند، این کلاژن سازی سه ماه یا بیشتر طول می کشد. افزایش تولید کلاژن در لایه درم در از بین بردن چین و چروک ها، کشیدگی پوست و درمان افتادگی آن تاثیر میگذارد و باعث از بین رفتن جای زخم و جوش نیز می شود

چرا روند التیام تیکسل بهتر از لیزر است؟دوران التیام درمان با دستگاه تیکسل به دو دلیل کوتاه تر از درمان با دستگاه های دیگری مانند لیزر فرکشنال CO2 است. نخست این که سوختگی پوست (کربونیزاسیون) بسیار کمتر است، بنابراین بدن برای پاکسازی بافت سوخته نیاز به زمان ندارد. دومین دلیل به شکل پروب تیکسل مربوط می شود. پروب تیکسل هرمی شکل است و زخمی مثلثی یا V شکل را به جا می گذارد؛ حال آن که لیزر پرتویی صاف و منسجم است که زخمی U شکل را ایجاد می کند. بدن برای پر کردن V به زمان بسیار کمتری از پر کردن U نیاز دارد. این نکته در تصویر فوق نشان داده شده است.

چرا از تیکسل برای جوانسازی پوست و دیگر درمان های گسترده ی آن استفاده کنیم؟

  • نتایج بالینی درمان با این دستگاه مشابه لیزر CO2 است.
  • درمان با این سیستم درد بسیار کمتری از لیزر CO2 داشته نیازمند داروی مسکن نیست.
  • تیکسل دستگاهی بسیار سبک و قابل حمل و با سایز کوچک است.
  • هندپیس این دستگاه لیفت و جوانسازی پوست، بسیار کوچک و سبک، حدود ۳۵۰ گرم است؛ و این تیکسل را از سایر دستگاه ها متمایز کرده است.
  • برخلاف لیزرها، این دستگاه نور ندارد، اسکلنر و پمپ آب ندارد، همچنین تشعشع نوری نداشته و برای چشم ها کاملاً ایمن است.
  • علاوه بر این ها که گفته شد، تخریب بافت با این دستگاه بدون بخارات و دود و ذرات معلق است، بنابراین نیازی به ماسک یا تهویه ندارد.
  • همچنین دستگاه، درجاتی از ابلیت بافت بدون هیچ خونریزی ایجاد می کند.
  • بعضی از محدودیت های دستگاه های لیزر شامل پیچیدگی آن ها، اندازه و قیمتشان است. تیکسل یک تکنولوژی ارزان تر است که تغییرات هیستوپاتولوژیک در درمان قابل مقایسه با لیزر CO2 یا لیزرهای فرکشنال درجه پایین تر را داراست.
  • پزشکان بر این باورند با سیستم می توان به نتایج فوق العاده بهتری برای چروک های پوست، جوانسازی پوست، قوام و سفتی آن دست یافت.
  • تیکسل یک دستگاه چندمنظوره قابل تنظیم در مودهای تهاجمی و غیرتهاجمی است.
  • نکته بسیار مهم این است که درمان با تیکسل سریع تر از هر لیزری است. زمان بهبودی بعد از لیزر تیکسل یک روز بوده و قرمزی پوست بسیار سریع تر از لیزرها محو می شود (حداکثر ۳ تا ۵ روز)
  • این دستگاه چه از لحاظ کاربری و چه از لحاظ تهیه و خرید دستگاهی مقرون به صرفه است


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (222 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (127 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (52 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (49 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (48 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (44 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (31 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (30 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (26 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (19 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (17 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
خاطرات ناصرالدین‌شاه در فرنگ؛ «پادشاه آلمان جنّی است»!
ایده هایی برای استفاده از اکسنت وال در تغییر دکوراسیون خانه
فال ابجد روزانه دوشنبه 1 مرداد 1403
فال روزانه امروز دوشنبه 1 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 1 مرداد 1403
یک فوتبالیست کچل دوست داشتنی مشعل المپیک پاریس را حمل می کند!
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 1 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر روز دوشنبه 1 مرداد 1403 + فیلم
با این 8 تا روش خونه رو بدون نیاز به کولر خنک نگه دار
پانته‌آ بهرام، نقش اول سریال دلدادگان ممنوع الفعالیت شد+عکس
کوه زنوزی موش زائید/ قول مهدی ترابی به هواداران پرسپولیس: نگران نباشید برمی گردم!
نگاهی به موجودی حساب ثروتمندترین زن گدای مشهدی ! / هوش از سرتان می پراند !
شام امشب با من: سفره‌های رنگارنگ؛ 24 غذای ساده و ارزان برای شام
واگذاری سرپرستی فرزندان افغانی به ایرانیان واقعیت دارد؟
نقطه مشترک همسر دوم علی دایی با همسر حضرت علی(ع) در انتخاب مهریه/ مهریه ضامن خوشبختی نیست
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت