ساعدنیوز
ساعدنیوز

چرا باید چبپس و پفک نخوریم؟

  یکشنبه، 24 مرداد 1400   زمان مطالعه 10 دقیقه
چرا باید چبپس و پفک نخوریم؟
تحقیقاتی صورت گرفته است که نشان می دهد، مصرف چیس و پفک برای خانم ها بسیار مضر است. بر اساس این تحقیقات نشان داده شده است که خانم هایی که چیپس و پفک مصرف می کنند دو برابر بیشتر از سایر خانم ها در معرضناباروری هستند.

مصرف غذاهاي تنقلي همانند چيپس و پفك داراي اثرات جبران ناپذيري است كه بسياري از كارشناسان علوم غذايي در اين مورد اتفاق نظر دارند.مصرف نمك به منظور خوشمزه شدن چیپس و پفك به مقادیر زیاد، سبب آسیب به كلیه ها، تغییر ذائقه افراد به شور خواری، تجمع آب در بدن و در نتیجه تورم بافت ها و افزایش فشار خون و سكته های قلبی و مغزی می شود.در مراحل تهيه پفک پودر ذرت پرس می شود و در حرارت بسيار بالا قرار می گيرد تا پر حجم شود و در چنين شرايطی روغن موجود در پفک ميسوزد و پر اکسيد توليد ميکند که در مقابل حرارت و نور ميزان آن زياد می شود و درنتيجه خوردن آن سلامت افراد را تهديد می نمايد .

استفاده از روغن با ترانس بالا در تهیه چیپس و پفك منجر به افزایش وزن، چربی خون و در نهایت بیماری های قلبی عروقی می شود. همچنین استفاده از روغن هایی كه چندین بار برای سرخ كردن استفاده می شوند و غالبا بوی روغن سوخته و رنگ كدر و مات به محصول می دهند، از جمله خطرناك ترین مواردی است كه می تواند منجر به مسمومیت و سرطان زا شدن چیپس شود.نمک زیاد موجورد در پفک و چیپس باعث آسیب دیدن کلیه ها و تجمع آب در بدن و درنتیجه تورم بافت ها و افزایش فشار خون و سکته های قلبی و مغزی می شود .

گرما دیدن شدید محصول طی فرآیند سرخ شدن منجر به ایجاد رادیكال های آزاد پراكسید می شود. این مواد زیانی شبیه به مواد شیمیایی موجود در دود سیگار دارند و سبب ابتلای افراد به سرطان ریه، سینه و مثانه می شود.

عوارض و مضرات جدی پفک برای سلامت بدن

پنیر یک منبع مناسب برای پروتئین است، اما زمانی که اسیدآمینه های تشکیل دهنده پروتئین که در پنیر وجود دارند درمجاورت حرارت بالای پخت قرار می گیرند موجب تولید مواد خطرناک می شوند.

یک وعده پفک (حدود 21 عدد) حاوی 150 کالری، 10 گرم چربی و 250 میلی گرم سدیم بوده که برابر 10 درصد سدیم مورد نیاز روزانه و 15 درصد از چربی کل است. حال اگر یک بسته بزرگ پفک را در نظر بگیرید این مقادیر به طرز چشمگیری افزایش یافته و هیچ ارزش غذایی مثبتی ندارد؛ علاوه بر این، پفک ها محصولاتی فرآوری شده هستند که دارای طعم و رنگی مصنوعی می باشند.اولین ماده موجود در پفک، پوسته ذرت غنی شده است که می تواند به معنای پوسته ذرت حاوی سولفات آهن، نیاسین، ریبوفلاوین و فولیک اسید باشد. سولفات آهن برای درمان کم خونی و سایر کمبود های آهن استفاده می شود اما معمولا توسط پزشک تجویز می شود.

نیاسین و ریبوفلاوین خطرناک نیستند اما در فرآیند تولید پفک، ذرت بصورت طبیعی استفاده نمی شود. مالتودکسترین یکی دیگر از عناصر سوال برانگیز پفک است که شیرینی آن به مراتب کمتر از قند بوده اما دارای دو برابر شاخص گلیسمی بیشتر از نیشکر است و تاثیر مشابه شکر را بر روی بدن دارد.

این بدان معناست که اگر پفک در هر وعده دارای 0 گرم قند باشد توسط بدن به عنوان یک کربوهیدرات پیچیده تجزیه می شود، همچنین پفک دارای رنگ زرد شماره 6 است که می تواند باعث افزایش بیش فعالی در کودکان و واکنش های آلرژیک در برخی بزرگسالان شود. براساس نتایج مطالعات حیوانی، رنگ مصنوعی در آن ها سبب ایجاد تومورهای آدرنال شده است.

در صورت استفاده بیش از اندازه از رنگ های غیرمجاز خوراکی در تهیه مواد خوراکی مانند پفک احتمال ابتلا به سرطان، بیماری های کبدی و کلیوی را بیشتر می کند.

ذرت در فرآیند تولید پفک، پرس شده و در حرارت بسیار بالا قرار می گیرد تا پر حجم شود. در این شرایط روغن موجود در پفک میسوزد و پر اکسید تولید میکند. میزان این ماده در مقابل حرارت و نور میزان آن افزایش پیدا می کند، ضرر این ماده شبیه به مواد شیمیایی موجود در دود سیگار است که منجر به ابتلای افراد به سرطان ریه، سینه و مثانه می شود. به همین دلیل خوردن پفک، سلامت انسان را تهدید می کند.

افزایش خطر ابتلا به بیماری ها

در تهیه پفک از روغن با ترانس بالا استفاده می شود که باعث افزایش وزن، چربی خون و در نهایت بیماری های قلبی عروقی می شود. علاوه بر این استفاده از روغن هایی که چندین بار برای سرخ کردن استفاده می شوند، اغلب در محصول، بوی روغن سوخته و رنگ کدر و مات ایجاد می کنند که می تواند منجر به مسمومیت و سرطان زا شدن پفک شود.

افزودن مقدار زیاد نمک برای خوش طعم شدن آن در طی فرآیند تولید، موجب آسیب به کلیه ها، تجمع آب در بدن در نتیجه تورم بافت ها و افزایش فشار خون و سکته قلبی و مغزی می شود، همچنین ذائقه افراد به شورخواری را تغییر می دهد.

با این وجود، چربی و سدیم بسیار زیاد پفک نیز نگران کننده است. مصرف بیش از حد پفک همانند دیگر میان وعده ها مضر و خطرناک است. چربی زیاد و فرآوری شده در پفک خطر ابتلا به بیماری های قلبی، فشار خون بالا، کلسترول بالا و برخی سرطان ها را افزایش می دهد. اگر چه پفک طعم پنیری دارد اما یک میان وعده ناسالم و غیر طبیعی است.

افزایش پوسیدگی دندانها

اغلب افراد تصور می کنند که فقط مواد غذایی شیرین موجب پوسیدگی دندانها می شود، غافل از این که پفک با داشتن ماده ای شور می تواند موجب پوسیدگی دندانها شود، زیرا هنگام مصرف، مقداری از آن به دندان ها می چسبد. پفک دارای کربوهیدرات قابل تخمیر است و تخمیر این مواد توسط باکتری های موجود در دهان باعث پوسیدگی دندانها می شود. بنابراین شستشوی دندانها با مسواک پس از خوردن پفک بسیار ضروری است.

مضرات پفک برای کودکان

مصرف پفک توسط کودکانی که در سنین رشد هستند موجب اختلال بزرگی در روند تکاملی رشد آنها می شود، از سوی دیگر کالری زیاد پفک موجب چاقی و افزایش وزن کودکان می شود که می تواند زمینه ساز انواع بیماری های متابولیک مانند دیابت، بیماری های قلبی و عروقی، انواع سرطان ها و ... شود.

در صورت استفاده از رنگ های غیر مجاز در پفک وخوراکی های دیگر، احتمال آسیب کبدی وحتی مرگ کودکان دور از انتظار نیست. به همین دلیل کارشناسان توصیه می کنند در مورد مصرف این گونه مواد خوراکی با رنگهای مختلف و متنوع در بازار احتیاط بیشتری کنید.

تحقیقات نشان می دهد که پفک می تواند 9 برابر وزن خود آب جذب کند، بنابراین در صورت مصرف پفک توسط کودکان موجب بی اشتهایی آنها به وعده های غذایی مهم و اصلی، خستگی سیستم گوارش و فلج شدن معده می شود؛ در نتیجه در صورت مصرف مداوم توسط افراد بزرگسال نیز می تواند منجر به بروز بیماری هایی نظیر کم خونی، کوتاهی قد، پوکی استخوان و ریزش و تضعیف مو شود.

پفک هایی که دارای رنگ مصنوعی (رنگ مجاز خوراکی) هستند به مراتب خطرناکند. استفاده از این رنگ های مصنوعی خود ممکن است باعث بروز بیماری هایی مانند اختلالی روانی به نام سندرم بیش فعالی با عدم تمرکز در کودکان کم سن و سال شود و اختلالاتی ایجاد کند که بعدا وقتی کودکان به مدرسه رفتند باعث ضعف آنها در یادگیری درس ها می شود.»

موارد منع مصرف چيپس و پفك

مصرف نمك به منظور خوشمزه شدن چيپس و پفك به مقادير زياد، سبب آسيب به كليه ها، تغيير ذائقه افراد به شورخواري، تجمع آب در بدن و در نتيجه تورم بافت ها و افزايش فشار خون و سكته هاي قلبي و مغزي مي شود.

استفاده از روغن با ترانس بالا در تهيه چيپس و پفك منجر به افزايش وزن، چربي خون و در نهايت بيماري هاي قلبي عروقي مي شود. همچنين استفاده از روغن هايي كه چندين بار براي سرخ كردن استفاده مي شوند و غالبا بوي روغن سوخته و رنگ كدر و مات به محصول مي دهند، از جمله خطرناك ترين مواردي است كه مي تواند منجر به مسموم و سرطان زا شدن محصول خصوصا چيپس شود. گرما ديدن شديد محصول طي فرآيند سرخ شدن منجر به ايجاد راديكال هاي آزاد پراكسيد مي شود. اين مواد زياني شبيه به مواد شيميايي موجود در دود سيگار دارند و سبب ابتلاي افراد به سرطان ريه، سينه و مثانه مي شود.

مصرف رنگ نارنجي تارترازين در پفك باعث بروز اختلالات رفتاري، اضطراب، تندخويي و آلرژي كودكان مي شود.به علت وجود هيدرات هاي كربن قابل تخمير در چيپس و پفك فرصت براي رشد باكتري هاي دهاني فراهم مي شود كه نتيجه آن پوسيدگي دندان هاست. همچنين مصرف اين دو محصول، چسبندگي روده را افزايش داده و عمل دفع را مشكل مي كند.در حين سرخ كردن سيب زميني ماده قندي آن با آلبومين تركيب شده و سمي به نام آكريل آميد توليد مي كند. اين تركيب فقط در چيپس سيب زميني يافت مي شود. آكريل آميد سبب تضعيف سيستم ايمني، افزايش بيماري هاي عفوني، سرطان، ناباروري، سقط جنين، تغيير در رفتارهاي جنسي، تحريك و قرمزي پوست و چشم ها مي شود.

در چيپس سيب زميني معمولا لكه هاي سبزي مشاهده مي شود كه مربوط به ماده سمي سولانين است و مصرف آن باعث ايجاد بيماري هاي گوارشي و عصبي مي شود.تحقيقات نشان مي دهد كه پفك تا 9 برابر وزن خود آب جذب مي كند، بنابراين معده كودكان را پر كرده و منجر به بي اشتهايي آنها به وعده هاي غذايي اصلي مي شود. همچنين چيپس نيز به دليل كالري بالاي روغن آن منجر به سيري كاذب مي شود و ميل افراد را به مصرف غذاهاي مغذي كاهش مي دهد؛ در نتيجه اين امر مصرف كننده به بيماري هايي نظير كم خوني، كوتاهي قد، پوكي استخوان و ريزش و تضعيف مو پس از مصرف مداوم اين فرآورده دچار مي شود.

مصرف چیپس و بیسکوئیت در دوران بارداری ممنوع

محققان به زنان هشدار داده اند مصرف زیاد چیپس و بیسکویت در دوران بارداری ممکن است به قیمت به خطر افتادن سلامتی کودک تازه متولدشده تمام شود.با دلگرم همراه باشید تا عوارض مصرف چیپس و پفک را در دوران بارداری بدانید.

مطالعه ای که توسط مرکز پژوهشی اپیدمولوژی محیطی در بارسلونای اسپانیا انجام شده، نشان می دهد مصرف زیاد چیپس و بیسکویت در زنان باردار باعث می شود کودک هنگام تولد از وزن کمتری برخوردار باشد. محققان دریافته اند مصرف چیپس و بیسکویت در هنگام بارداری باعث افزایش ماده ای به نام آکریلامید در بدن زنان می شود که ممکن است روند رشد جنین را به خطر اندازد و در نهایت باعث تولد نوزادی شود که در مقایسه با نوزدان سالم تر سر کوچک تری دارد.

آکریلامید یک ماده شیمیایی است که در غذاهایی که با حرارت زیاد پخته می شوند، تولید می شود. این ماده معمولاً در غذاهایی مثل چیپس، سیب زمینی سرخ کرده، نان و قهوه نیز یافت می شود.دانشمندان معتقدند عدم رشد کافی سر کودک ناشی از اختلالات پیش آمده در رشد سیستم عصبی نوزاد است و این امر نیز به نوبه خود ممکن است روند رشد کودک در دوران پس از تولد را تحت تاثیر قرار دهد. یافته های این مطالعه نشان داده است که زنان بارداری که مواد حاوی آکریلامید بیشتری مصرف کرده اند، معمولاً کودکانی به دنیا می آورند که به طور متوسط 132 گرم سبک تر از دیگر کودکان متولد شده هستند و اندازه سر آنها نیز 0.33 سانتی متر کوچک تر است.این مطالعه در سال های بین 2006 تا 2010 بر روی 1100 زن باردار در کشورهای دانمارک، بریتانیا، یونان، نروژ و اسپانیا صورت گرفته، نشان داده است که تاثیر چیپس بر سلامتی جنین در حال رشد دقیقاً همانند تاثیر سیگار و مواد دخانی است.

مصرف پفک در دوران شیردهی​

از آنجایی که پفک دارای مواد مصنوعی می باشد ممکن است در برخی افراد سبب حساسیت شده و عوامل حساسیت زا به شیر و در نهایت به نوزاد منتقل شود. بنابراین اگر سابقه حساسیت به پفک، چیپس و نوشابه و موارد این چنینی دارید بهتر است پفک مصرف ننمایید. اگر هیچ گونه حساسیتی ندارید می توانید گاهی اوقات به مقدار کم پفک بخورید البته به یاد داشته باشید که پفک در هر صورت برای هر انسانی و از هر جنسیت و سنی مضر و خطرناک است لذا بهتر است تمامی افراد تنقلاتی مانند چیپس و پفک مصرف نکنند و یا فواصل بین مصرف آن را به چند هفته یکبار برسانند.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (278 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (153 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (131 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (102 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (62 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (48 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (36 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (34 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (33 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (31 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (24 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (24 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (23 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (21 نظر) رونمایی از خواهر زیبا و واقعی رحمان و رحیم پایتخت / فقط شباهت بی حد و اندازه به برادراش+عکس (19 نظر)
دیگران می‌خوانند   
خلاقیت خنده دار دانش آموز تنبل در پاسخ به سوال ریاضی حماسه ساز شد+عکس/حیف انیشتین این نخبه رو ندید مرد (ویدئو) "کامپیوتر آنتیکیترا"، شاهدی بر نبوغ بشریت در دوران باستان! نگاهی به اتاق خواب ساده و بدون تجملات بهنوش بختیاری+عکس/ چرا همه چی درهم برهمه؟ (ویدئو) وحشت فامیل دور از پیشرفت تکنولوژی هوش پلاستیکی/ فقط دلایلش از علت نابودی صنف درماندگان! (عکس) تفریح جالب بچه های حسین ماهینی در یک روز بکر بهاری / کوچولو ها چه خوب دارن موتور سواری می کنن! اشکان خطیبی سلبریتی بخت برگشته ای که دیگر احساس خوشبختی نمی کند/ حواشی داغ امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 میز عزای ساده و بدون تجملات حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله ها در حیاط خانه اش +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی فرزاد، برادر بزرگ فرهاد مجیدی در کنار آرامگاه ابدی پدرش /روحشان شاد و یادشان گرامی +عکس (ویدئو) حضور عزت‌الله انتظامی بدون کنکور در دانشگاه پس از بازی در فیلم گاو/ فقط گفتم می‌خواهم سواد داشته باشم! دابسمش خانوادگی آهنگ معروف هوروش بند توسط علیرضا بیرانوند و اکرم بانون در ماشین لاکچری عیادت پژمان جمشیدی پرسپولیسی از بازیگر زن معروف سینما و فیلم جنجالی بی بدن + عکس تصویری از خانه ابدی نجم الدین شریعتی مجری برنامه سمت خدا/ از شعر روی سنگ قبر تا تاریخ فوت ... +عکس (ویدئو) خلاقیت بی‌نظیر در اختراع دفتر هوشمند/ دیگه لازم نیست از جزوه‌هات عکس بگیری! سلفی فرهاد مجیدی با فرزندان بامزه و خوشگلش در ماشین لاکچری و میلیاردی 10ساله شد/ فقط ژست خفن بردیا +عکس لاو ترکاندن هادی چوپان برای پسر ته تغاری اش سورنا با یک شعر تُرکی فضای مجازی را زیر و رو کرد/ عجب هم خوش سلیقه است آقای عضله تصاویر واقعی از تعقیب بالگردهای دشمن بعثی توسط خلبان شهید شیرودی+ویدئو رونمایی از کیک تولد خوشمزه و منحصر بفرد بهرام رادان با دیزاین توت فرنگی و بلوبری+عکس/ مبارکا باشه روزی که نقی معمولی و ارسطو عامل مهمان عادل فردوسی پور در برنامه نود شدند/ محسن تنابنده وضعیت بهداشتی اسفبار استودیوی 90 رو لو داد +فیلم (ویدئو) توصیۀ شنیدنی استاد جواد خیابانی به کنکوری‌‌ها/ درس نخونید... دختر قشنگ سیدحسین حسینی، مانلی در کنار رامان برادر عزیز و کوچولویش / چه قاب فوق العاده خوشگل و نازی +عکس (ویدئو) اگر همۀ دروس را در کنکور 1403 صفر بزنیم، چه رتبه‌ای کسب می‌کنیم؟ (ویدئو 18+) کتک زدن وحشیانه داور در بازی فوتبال دسته دو جوانان تهران/ فقط اونی که می پره جفت پا تو صورت داور/ فدراسیون فوتبال دقیقاً کجایی عزیزم کجایی؟! پست عاشقانه مینا خانوم همسر باسلیقه بهرام رادان برای تولد آقای بازیگر اینگونه ثبت شد+عکس/ ماشالله خوش تیپ ماجرای شوخی مستهجن محمدرضا شاه با مادرش / خاندانی که بویی از شرافت و انسانیت نبرده بودند مراقبت رمانتیک پلنگ سفید از جفت باردارش/ واقعا گاهی باید از حیوانات درس مهربانی گرفت😍 (عکس)چهره باورنکردنی و عجیب توکا فرهنگ /دختر داریوش فرهنگ کپی امیر تتلو شد!! (فیلم) شرط عجیب یک دختر برای پسری که استعداد و آینده خوانندگی داره/«یا من رو انتخاب کن یا خواننده شدن» (ویدئو)خانه 9 میلیون دلاری و فوق لوکس همسر خاوری در کانادا!!/چقدر لاکچری و شیک طراحی شده (فیلم) سوپرماکت رفتن عجیب نعیمه نظام دوست/میگه این کره حیوانیه یا انسانی!/خودش ترکید از خنده 😄 ویدئوی پرویز پرستویی از کاسبی پسران خاوری /جنجال خانواده خاوری در کانادا خبر ساز شد... (فیلم) سکانس تاریخی سریال لیسانسه ها/ مگه بهتر از حبیبم داریم خواستگار!/میگه آینه آینه!🤣 (فیلم) سکانسی از سریال پایتخت که هیچکس راز آن را نفهمید! پارسا پیروزفر به خواستگاری زیباترین دختر ترک هم جواب رد داد!/آقای بازیگر انقد باوقاره هانده آرچل هم عاشقش شده سوسانو چگونه از دنیا رفت و جومونگ چه بلایی سر او آورد؟ سوتی های عاشقانه سلمان نون خ تمامی ندارد +ویدیو/ بیچاره میخواست ثواب کنه کباب شد😂 مهران مدیری: بخاطر یک دختر از برادرش سیلی خوردم +ویدئو سلفی زیبا و جذاب مریم کاویانی، مرضیه سریال فاصله ها و پسر خوش چهره و چشم رنگی‌اش+عکس رونمایی کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ از تیپ و استایل متفاوتش در پشت صحنه/ کارشون واقعا سخته+عکس نگاهی به گوشه شیک خانه نسرین مقانلو و رونمایی از بوفه زیبا و لوکسش/ اصیل و ایرانی پسند+عکس تغییر چهره جالب و هوش پران پاشا جمالی، مهیار نون خ بعد از تراشیدن موهایش +عکس
تیتر امروز   
محسنی اژه ای؛ باید با متعرضین به جان و مال مردم و بیت‌المال برخورد بازدارنده داشت / با شفافیت و دادگاه علنی بسیار موافقم عوامل روند کاهشی بازار ارز بررسی شد/ ماجرای افت قیمت دلار چرا پنج کنسرت در تهران لغو شد؟ کشمکش بر سر سه هزار میلیارد تومان؛ دولت برنده است یا مجلس؟ اشکان خطیبی سلبریتی بخت برگشته ای که دیگر احساس خوشبختی نمی کند/ حواشی داغ امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 مراقبت رمانتیک پلنگ سفید از جفت باردارش/ واقعا گاهی باید از حیوانات درس مهربانی گرفت😍 (عکس)چهره باورنکردنی و عجیب توکا فرهنگ /دختر داریوش فرهنگ کپی امیر تتلو شد!! (فیلم) شرط عجیب یک دختر برای پسری که استعداد و آینده خوانندگی داره/«یا من رو انتخاب کن یا خواننده شدن» (ویدئو)خانه 9 میلیون دلاری و فوق لوکس همسر خاوری در کانادا!!/چقدر لاکچری و شیک طراحی شده (فیلم) سوپرماکت رفتن عجیب نعیمه نظام دوست/میگه این کره حیوانیه یا انسانی!/خودش ترکید از خنده 😄 ویدئوی پرویز پرستویی از کاسبی پسران خاوری /جنجال خانواده خاوری در کانادا خبر ساز شد... (فیلم) سکانس تاریخی سریال لیسانسه ها/ مگه بهتر از حبیبم داریم خواستگار!/میگه آینه آینه!🤣 (فیلم) سکانسی از سریال پایتخت که هیچکس راز آن را نفهمید! پارسا پیروزفر به خواستگاری زیباترین دختر ترک هم جواب رد داد!/آقای بازیگر انقد باوقاره هانده آرچل هم عاشقش شده فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
منتخب روز   
نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده