چرا بهتر است از روغن فندق برای پوست خود استفاده کنیم؟

  چهارشنبه، 29 بهمن 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
چرا بهتر است از روغن فندق برای پوست خود استفاده کنیم؟
فندق سرشار از انواع ویتامین‌های A.، K.، E.، C. و نیاسین، فولات، کلسیم، پتاسیم، منگنر، مس، پروتئین، چربی و فیبر و بتا سیتوستولول می‌باشد.روغن فندق حاوی مقادیر بالای کاتچین‌ها و تانن‌ها می‌باشد که پوست را پاک سازی و تمیز می‌کند.

خیلی ها عاشق فندق در آجیل هستند ولی نمیدانند که این فندق عالی و خوشمزه روغنی با خواص فراوان دارد. همانطور که مصرف خوراکی فندق دارای فواید بسیاری بر بدن میباشد روغن آن نیز برای پوست و مو بسیار مفید است. طبع فندق گرم و خشک است . میوه فندق به صورت فندق تازه و فندق خشک استفاده میشود ، همچنین فندق خشک را به دو صورت خام و بو داده استفاده می کنند. فندق برای اولین بار در منطقه دریای سیاه ترکیه کشت شده و ترکیه هنوز هم صادر کننده اصلی فندق در جهان است

فندق سرشار از انواع ویتامین های A.، K.، E.، C. و نیاسین، فولات، کلسیم، پتاسیم، منگنر، مس، پروتئین، چربی و فیبر و بتا سیتوستولول می باشد.روغن فندق حاوی مقادیر بالای کاتچین ها و تانن ها می باشد که پوست را پاک سازی و تمیز می کند. روغن فندق مقادیر بالایی چربی های طبیعی دارد که به عنوان آب رسان و مرطوب کننده طبیعی پوست عمل می کند و برای رفع چین و چروک پوست و جوان سازی پوست صورت مفید می باشد. روغن فندق در بسیاری از محصولات مراقبت از مو برای تثبیت رنگ مو، تقویت و افزایش رشد مو و درمان موخوره کمک استفاده می شود.روغن فندق مایع استخراج شده از مغز فندق است که به جوان سازی پوست صورت کمک می کند، یک ضد آفتاب طبیعی است، آفتاب سوختگی را کاهش می دهد و برای درمان آکنه و جوش صورت مفید می باشد.

روغن فندق برای پوست های حساس خطری ندارد

در بیشتر موارد، روغن فندق برای افرادی که پوست حساسی دارند، بی خطر است. گرچه این روغن، قابض است (در ادامه بیشتر در این مورد توضیح می دهیم) ولی با داروهای قابض مبتنی بر الکلی که معمولا در میان داروهای مراقبت از پوست وجود دارد، متفاوت است. داروهای قابض مبتنی بر الکل می توانند اثر شدیدی داشته باشند و باعث خشکی یا تحریک پوست شوند. ولی روغن فندق، قابضی طبیعی و بدون الکل است که معمولا باعث تحریک پوست نمی شود.

روغن فندق خاصیت آب رسانی دارد

میزان بالای ویتامین E و اسید چرب موجود در روغن فندق به افزایش آب رسانی در لایه ی بیرونی پوست کمک می کند. ویتامین E با هیدراته نگه داشتن پوست، به بهبود قابلیت ارتجاعی آن نیز کمک می کند و باعث می شود که پوست سفت و انعطاف پذیر به نظر برسد.

روغن فندق مرطوب کننده است

اسیدهای چرب و ویتامین E موجود در روغن فندق آن را به مرطوب کننده ی مؤثری تبدیل می کنند. این مواد باعث ایجاد یک مانع روغنی طبیعی می شوند که به پوست کمک می کند که آب خود را حفظ کند و دچار خشکی نشود.

می توان از روغن فندق به عنوان قابض استفاده کنید

روغن فندق دارای تانن ها است که آنتی اکسیدان هایی قوی هستند. تانن های موجود در روغن فندق آن را به قابضی تبدیل می کنند که می تواند به کاهش چربی پوست های چرب، پاک سازی و کوچک کردن منافذ پوست و ازبین بردن باکتری ها کمک کند.

روغن فندق موجب افزایش تولید کلاژن می شود

کلاژن پروتئینی ضروری است که استخوان ها، اندام ها و تاندون های شما را به هم متصل نگه می دارد. کلاژن به پوست، ساختار و قابلیت کشسانی می دهد. با افزایش سن، کلاژن کمتری در پوست ما تولید می شود. ولی ویتامین E می تواند مفید باشد، چون با کاهش آنزیمی که کلاژن را ازبین می برد، به تولید کلاژن کمک می کند.

روغن فندق به کاهش پیدایش جای زخم کمک می کند

استفاده از محصولات دارای ویتامین E بالا برای پوست، موجب کاهش پیدایش جای زخم می شود. البته در پژوهش ها نتیجه ای قطعی دراین مورد به دست نیامده است. در بررسی انجام شده درمورد کودکانی که روی بدن شان جای زخم جراحی داشتند، پس از ۳ بار در روز استفاده از ویتامین E روی پوست، دیگر کلوئید (بافت اضافه ای که در محل زخم ایجاد می شود) روی زخم آنها تشکیل نشد. ولی بررسی دیگری نشان داد که نتایج به دست آمده پس از استفاده از ویتامین E، بهتر از پمادهای مبتنی بر مواد نفتی نیست. در یک سوم از کسانی که از ویتامین E استفاده کرده بودند نیز التهاب پوستی خارش داری به نام درماتیت تماسی (contact dermatitis، التهاب پوست به دلیل تماس با ماده ای تحریک کننده) ایجاد شد.

روغن فندق به محافظت از پوست در برابر آسیب های نور خورشید کمک می کند

نورخورشید رادیکال های آزادی را ایجاد می کند که به سلول های شما آسیب زده و موجب بروز نشانه ی پیری در پوست شما می شوند. ویتامین E با خنثی کردن رادیکال های آزاد و محافظت از غشاء سلول ها دربرابر آسیب های نورخورشید، به محافظت از بدن شما کمک می کند.

مقادیر بالای کلسیم موجود در فندق برای افزایش رشد و تقویت استخوان ها و دندان ها در نوزادان و کودکان مفید می باشد. آهن موجود در فندق برای درمان کم خونی و آنمی در نوزادان و کودکان مفید است.

فندق حاوی مقادیر بالای فولات است که برای زنان باردار بسیار مفید است و از کم خونی مگالوبلاستیک و نقص عصبی در جنین جلوگیری می کند. فندق غنی از منیزیم، ویتامین E، کلسیم و مواد مغذی دیگری است که مشکلات قاعدگی را بهبود بخشیده و درد پریود را کاهش می دهد. مقادیر بالای فیبر موجود در فندق برای پیشگیری و درمان یبوست دوران بارداری مفید می باشد. فندق باعث افزایش شیر در زنان شیرده می شود و از ضعف و گرسنگی در آن ها جلوگیری می کند. فندق حاوی مقادیر بالایی کلسیم و منگنر است که از پوکی استخوان در زنان در دوران یائسگی پیشگیری می کند


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (511 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (106 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (40 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (41 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (37 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (32 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (13 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (12 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (12 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (12 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (8 نظر)
تیتر امروز   
امیرحمزه 9 ساله قربانی چیست؟ جن یا حیوانات؟
(ویدئو) دختر 12 ساله یکی از متهمان آدم ربایی آرین 3 ساله / من به آرین وابسته بودم
(تصاویر)کشف بزرگترین مار آناکوندای جهان، به طول 8 متر!/ضخامت قطر بدنش اندازه لاستیک یه ماشینه
(عکس) سریع ترین و بهترین راه برای تمیز کردن مبل‌های کثیف خانه/ سه سوته تمیز کن
جدیدترین عکس المیرا دهقانی، یاسمن سریال "لحظه گرگ و میش"، و همسر جوان و قد‌بلندش/ ماشالله چقدر به هم میان این دو نفر! چه حلقه‌های شیک و قشنگی👌
(تصاویر) نگاهی به مانتوهای خنک و تابستانی هدیه تهرانی/ ستاره ی همیشه محبوب سینمای ایران، همیشه ساده، همیشه برازنده
سفیر اسبق ایران در لیبی: شاید زمینه بهتری برای بهبود روابط ایران و مصر فراهم شود
پشت پرده بحران کمبود دارو / پزشکیان برای عبور از بحران کمبود دارو چه راهی دارد؟
وام 30 میلیون تومانی به حساب بازنشستگان واریز می شود+جزئیات
(ویدیو) بحث جدید جواد خیابانی و خداداد عزیزی روی آنتن زنده بر سر انسانیت به خرج دادن/ واقعا بنظر شما هم انسانیت واسه 4000 سال پیشه؟ فکر میکردین آقای خیابانی اینقدر باظرفیت باشن؟
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
عجیب ترین 3 قلوهایی که اصلا قابل تشخیص نیستند! حتی مادرشان هم قادر به تشخیصشان نیست+عکس
تصاویر زیبایی از احسان علیخانی، مجری برنامه "جوکر 2"، در کنار پدر و مادرش/ آقای مجری انگار بیشتر شبیه مادر گرامیشونن
(عکس) 3 شجریان در یک قاب/ استاد آواز ایران، محمدرضا شجریان+ همایون شجریان + دختر همایون/ چه پدر و دختری
(تصاویر) نگاهی به مانتوی صدف‌دوزی شده‌ی هدی زین العابدین، ماهرخ سریال "در انتهای شب" و خاصترین بانوی سینمای ایران
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!!