چرا در فصل زمستان کفش‌‌ها مهم می‌‌شوند؟

  چهارشنبه، 16 تیر 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
چرا در فصل زمستان کفش‌‌ها مهم می‌‌شوند؟
کفش‌‌ها و پوشیدن درست آن‌‌ها (مقصود نبستن بند کفش دور ساق پا و اندازه بودن کفش است) در هر فصلی مقوله‌‌ای مهم است، اما در فصل زمستان به دلیل برودت، خشکی هوا و از بین رفتن رطوبت، بیشتر از هر وقتی اهمیت می‌یابد و باید در انتخاب‌شان دقت فراوان به عمل آورد.

انتخاب کفش مناسب با رعایت اصول و استاندارهایی که متخصصان برای مراقبت از پاها تاکیید دارند کار ساده ای نیست و باید به کمک یک راهنمای درست انجام شود ، راهنمای شما می تواند نکاتی باشد که متخصصان در این بخش بیان کرده اند .مهم ترین ویژگی یک کفش مناسب پاییزه و زمستانه گرم بودن آن است، به ویژه برای کسانی که قبلا دچار آسیب دیدگی شده اند یا مثلا اگر شکستگی استخوان و انگشت و یا کشیدگی و پارگی تاندون و رباط پا دارند مقوله گرم نگه داشتن پا در روزهای سرد سال اهمیت زیادی پیدا می کند که این امر در گرو جنس و رنگ کفش است. کفش های چرم و نبوک می توانند در روزهای سرد سال محافظ گرمایی خوبی برای پا باشند و خیال شما را از یخ نزدن پاهایتان در سرما راحت کنند. در کنار جنس، رنگ کفش هم یکی دیگر از مقولاتی است که در گرم بودن کفش تأثیرگذار است.

باید سایز مناسب بوت های زمستانی چگونه باشد؟

چکمه های برفی طوری طراحی شده اند که فقط پا در آنها لغزیده می شوند، زیرا در بیشتر مواقع کف کفش و قسمت بالایی چکمه از همان قطعه پلاستیک سخت شده ساخته می شود. این که سایز بوت های شما مثلاً هم سایز کفش های دیگر شما باشد بستگی به استایل بوتی دارد که شما می خرید. معمولا بوت های زمستانی بزرگتر انتخاب می شوند تا جا برای جوراب های ضخیم شما باشند. البته فراموش نکنید که چکمه های خیلی بزرگ گاهاً دردسر ساز می شوند.بوت های زمستانی باید پا را به راحتی در آغوش بکشند و هم پشتیبانی و هم عایق فراهم می کنند. یک بوت مناسب باید گرما و راحتی زیادی برای پای شما فراهم کند. چکمه های برفی که خیلی تنگ هستند منجر به مشکلات گردش خون و مشکلات پیاده روی می شوند.برای داشتن تعادل مناسب، همیشه چکمه های برفی مناسب را در حالی که جوراب های مناسب دارید انتخاب کنید. اطمینان حاصل کنید که فضای کافی برای تکان دادن انگشتان پا راحت است. تمام بوت های زمستانی برای راحتی باید دارای یک کفی پشتیبان باشند. این کار هنگام راه رفتن در مسافت های طولانی مفید است، زیرا به شما در نگاه داشتن پای خود در حین راه رفتن کمک می کند. حتماً هر جفت بوتی که می خواهید خریداری کنید با آن قدم بزنید تا به شما احساس بدهد که کفش شما در هنگام حرکت چگونه خواهد بود؟

چرا در فصل زمستان، کفش ها مهم می شوند؟

کفش ها و پوشیدن درست آن ها (مقصود نبستن بند کفش دور ساق پا و اندازه بودن کفش است) در هر فصلی مقوله ای مهم است، اما در فصل زمستان به دلیل برودت، خشکی هوا و از بین رفتن رطوبت، بیشتر از هر وقتی اهمیت می یابد و باید در انتخاب شان دقت فراوان به عمل آورد.

چه موقع پای مان آسیب می بیند؟

یکی دیگر از عواملی که پوشیدن کفش مناسب در این فصل را حائز اهمیت می کند، کاهش عروق سطحی پوست، انقباض رگ ها و کاهش جریان خون در بدن است. این فرآیند معمولا سبب سرد شدن نوک انگشت های دست و پا می شود. علاوه بر این احتمال ساییدگی مفاصل دست و پا هم در این فصل معمولا زیاد است. البته مفصل پا بیشتر از دست دچار آسیب دیدگی می شود و علت آن هم حرکت زیاد و بلندتر بودن آن است.

خوش رنگ و ایمن

انتخاب رنگ کفش، علاوه بر این که می تواند باعث زیبایی ظاهری شود، در گرم شدن استخوان پا، مفاصل زانو و مچ پا نیز تاثیر دارد، رنگ های تیره به دلیل جذب گرمای حداکثری خورشید، پا را گرم نگه می دارد، جنس چرمی، یکی از مهم ترین جنس های مورد استفاده در فصل زمستان است، چرم هم به دلیل جذب نور و نگه داشتن گرما در خودش، از بروز آسیب و احتمال ایجاد تروما خودداری می کند.

کفش های طبی مناسب برای کف پای گود و تخت

اگر کف پای بیش از حد گود دارید هم باید از پوشیدن کفش های بسیار تخت یا غیر لژدار امتناع کنید. کفش های طبی قالب دار می توانند مناسب پای گود یا تخت باشند. کفش هایی که انحنای استاندارد دارند ،هم برای افرادی با کف پای تخت و هم برای آن ها که کف پای شان بیش از حد گودی دارد، مناسب است.

کفش های گرم و نرم

اگر کفشی که استفاده می کنید در داخل خز و پشم داشته باشد، می تواند به گرم نگه ماندن پای تان کمک کند. فقط حواس تان باشد کفش های چندلایه این چنینی معمولا باید حدود نیم سایز بزرگ تر از سایز واقعی پا انتخاب شوند تا به پا آسیبی وارد نکنند. کفش های ساپورت دار یا ساق دار در این فصل به وفور مورد استفاده قرار می گیرند و اتفاقا انتخاب درستی هم هستند. ساق ها و ساپورت ها می توانند استخوان پا و نواحی روی پا را گرم نگه دارند. همان طور که اشاره کردیم، در فصل زمستان ممکن است خون رسانی در پا خیلی خوب انجام نشود، بنابراین هرچه کفش ها گرم تر و لایه دارتر باشند، خون رسانی بهتر انجام شده و جریان خون در این قلب دوم سریع تر می شود.

کفش هایی که تخت نیستند

کفش های لژدار که کف بدون عاج دارند هم در این فصل مورد قبول نیستند، زیرا باعث بروز تروما به مچ و پاشنه پا می شوند. وجود اندکی عاج یا خلل و فرج در سطح زیرین کفش می تواند از بروز آسیب به ستون فقرات جلوگیری کند.

دیابتی ها توجه کنند

استفاده از کفش خوب برای بیماران دیابتی یک ضرورت است، دیده شده که برخی از این بیماران به دلیل عدم توجه به سلامت پا و استفاده از کفش نامناسب دچار زخم شده اند. همان طور که می دانید زخم افراد دیابتی به راحتی بهبود پیدا نمی کند و بی توجهی به آن می تواند سبب از دست دادن عضو شود. این گروه باید بدانند اگر پای شان دچار زخم شود، زمان زیادی برای بهبود نیاز دارند. اگر بیماری دیابت دارید یا در اطرافیان تان کسی را مشاهده می کنید که از این بیماری رنج می برد، حدالامکان او را ترغیب کنید که از پوشیدن کفش تنگ یا پاشنه دار خودداری کند. به این افراد توصیه می کنیم از پوشیدن بوت های بسیار بلند که به قسمت پاشنه و ساق پا آسیب زیادی وارد می کنند هم پرهیز کنند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (499 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (106 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (26 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (17 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (17 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (7 نظر) علی دایی: هرکسی گفته ویلای معروف اوشان برای من است بیجا کرده (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان