چرا سیر برای از بین بردن جوش مفید است؟

  دوشنبه، 28 مهر 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
چرا سیر برای از بین بردن جوش مفید است؟
قرن‌هاست که سیر به‌عنوان مرهمی طبیعی شناخته می‌شود. مطالعات متعددی نشان داده‌اند که سیر می‌تواند برای درمان انواع بیماری‌ها مفید باشد.سیر حاوی مقادیر زیادی آلیسین (Allysine) است که آن را تبدیل به یک ضدباکتری، ضدقارچ، ضدویروس و ضدعفونی‌کننده‌ی طبیعی کرده است.

سیر گیاهی است علفی و بیش از 7000 سال است که برای داشتن خواص دارویی مورد استفاده قرار می گیرد. در طول جنگ جهانی اول و دوم، سیر به عنوان یک ضد عفونی کننده برای درمان زخم ها استفاده می شد.

توجه : پیش از مصرف هرگونه ماسک بر روی صورت و نواحی حساس بدن، با مالیدن مقداری کمی از آن بر روی پوست دست خود به مدت حداقل 20 دقیقه، از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید.

درمان جوش صورت

سیر حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان بوده و دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است و یک درمان طبیعی برای آکنه و جوش صورت محسوب می شود.مقداری روغن سیر یا یک حبه سیر را نصف کنید و بر روی جوش صورت بمالید، بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.3 یا 4 حبه سیر خام را رنده کنید و با یک قاشق غذا خوری ماست ترکیب کنید، آن را بر روی صورت بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند سپس با آب ولرم بشویید.

جوان سازی پوست صورت

آلیسین موجود در سیر یک آنتی اکسیدان قوی است که به کاهش چین و چروک پوست صورت کمک می کند.علاوه بر این مقادیر بالای سلنیوم، روی و ویتامین ویتامین C موجود در سیر خام با افزایش تولید کلاژن باعث جوان سازی پوست صورت می شود.

3 حبه سیر خام رنده شده را با 2 قاشق غذا خوری خاک رس و 3 قاشق غذا خوری عسل طبیعی و مقداری گلاب ترکیب کنید، این مخلوط را بر روی پوست صورت بمالید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه بر روی صورت بماند سپس با آب سرد بشویید.از این ماسک هفته ای دو تا سه بار استفاده کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

درمان پسوریازیس

سیر دارای خواص ضد التهابی بوده و می تواند برای درمان پسوریازیس مفید باشد.مقداری روغن سیر را بر روی ضایعات پسوریازیس بمالید و بگذارید بماند پس از مدتی پوست شما صاف می شود.

چرا سیر برای از بین بردن جوش صورت و آکنه مفید است؟

قرن هاست که سیر به عنوان مرهمی طبیعی شناخته می شود. مطالعات متعددی نشان داده اند که سیر می تواند برای درمان انواع بیماری ها مفید باشد.سیر حاوی مقادیر زیادی آلیسین (Allysine) است که آن را تبدیل به یک ضدباکتری، ضدقارچ، ضدویروس و ضدعفونی کننده ی طبیعی کرده است. آلیسین به از بین بردن باکتری های به وجودآورنده ی آکنه کمک می کند. این ماده به کاهش التهاب و تورم کمک می کند و جریان خون را بهبود می بخشد. اثرات مفید این ماده، سبب می شود که پوست مواد مغذی بیشتری را دریافت کند. سیر همچنین حاوی تیوسولفینات است که خواص ضدمیکروبی دارد. بسیاری از افراد بر این باورند که استفاده ی منظم از سیر، موجب روشن شدن پوست می شود.سیر سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی همچون ویتامین C، ویتامین b6، سلنیم، مس و روی (برای کنترل چربی ها) است که برای مقابله با آکنه مؤثر هستند. براساسِ مطالعات، سیر می تواند روی بیماری هایی مانند سرطان، پسوریازیس و همچنین بهبود زخم تأثیر مثبت داشته باشد. مطالعات دیگری نشان داده اند که سیر خواص ضدالتهابی دارد. تمامی این ویژگی ها در از بین بردنِ التهاب آکنه مفید هستند.

ماسک زیبایی با مخلوط عسل و لیمو و سیر

عسل لیمو و سیر، سه ماده ای که اکثر شما تا کنون انها را تک تک مصرف کرده اید اما ایا میدانید وقتی هر سه با هم مصرف شوند چه خواص بی نظیری خواهند داشت؟!

رژیم غذایی سالم، فعالیت بدنی، مراقبت های طبیعی و از جمله روش های طبیعی برای داشتن پوستی صاف و شاداب است.با روش ساده ای می توان چروک های پوستی را از بین برد و چهره صورت را 10 تا 15 سال جوان تر کرد. کافی دست دستور زیر را مطالعه کنید و آن را رعایت کنید.

مواد لازم مورد نیاز:

2 لیمو

1 حبه سیر

روغن کتان 100 میلی لیتر

500 گرم عسل

نحوه آماده سازی ماسک سیر:

پوست 2 لیمو و سیر را بگیرید.عسل و روغن تخم کتان را با آن ها مخلوط کنید.و مخلوط آماده شده را در ظرف شیشه ای ریخته و در یخچال نگهداری کنید.مصرف 1 قاشق چای خوری از مخلوط نیم ساعت قبل از داشتن یک وعده غذایی در روز سه بار الزامی است.این مخلوط غنی سرشار از اسیدهای چرب امگا 6 و امگا 3 است و غنی ترین منبع از آنتی اکسیدان ها است که در ترکیب با لیمو به پاک شدن صفرا و کبد کمک می کند.

ماسک پاک کننده سیر و گوجه فرنگی

۱- یک گوجه متوسط له شده یا رنده شده
۲- یک حبه سیر کوبیده شده
سیر و گوجه فرنگی هر دو خواص ضدعفونی کننده فوق العاده ای دارند، از آنها برای پاک سازی منافذ پوست استفاده می کنند. سیر و گوجه خرد شده را با هم مخلوط کرده سپس ، یک لایه نازک از آن را روی پوست صورت بمالید. بعد از ۲۰ دقیقه آنرا با آب ولرم از روی پوست برداشته و در نهایت با آب سرد بشویید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
محمدباقر قالیباف: من برای دخترم جایی عروسی گرفتم که همه کارمندان شهرداری مراسم می گیرند دو نوع بیشتر غذا سفارش ندادم ... +ویدئو (36 نظر) دورهمی صمیمی شهید رئیسی با سعید جلیلی در اتاق کارش و ناهار ساده آن ها با نان خالی و بیسکوئیت+ویدئو/سفره غذایی که سادگی چاشنی اصلی آن بود... (25 نظر) خلاقیت های زیبا و رنگارنگ یک مادر ایرانی با قوطی شیرخشک/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (20 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز اوستا بنا برای حفظ پرندگان از گرما و سرما/ اشک تو چشم آدم جمع میشه+ویدئو (20 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (17 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی پسر حامد آهنگی برای تولد 10 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (17 نظر) نگاهی به حلقه ازدواج شلوغ و زیبای آزاده نامداری و همسرش با نگین های ظریف/ چه سلیقه منحصر به فردی+عکس (16 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی با پارک زانتیا وسط پذیرایی خانه اش حماسه ساز شد+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت🤣 (14 نظر) (عکس) ماشین های شیک و باکلاس سهیلا منصوریان، بانوی قهرمان ووشو و دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی 2024👌 (13 نظر) دورهمی خانوادگی علی دایی در خانه ابدی پدرش +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (12 نظر) آشپزی سرصبحی مینا مختاری همسر کدبانو و شیک بهرام رادان/ ماشاءالله با یه بچه کوچیک غذاهای جورباجور هم میپزه+عکس (12 نظر) جشن تولد مفصل و شاهانه بهاره رهنما با حضور دختر اروپا نشینش+عکس/ از تدارک کیک به شکل قو تا چیدمان میزها با انواع و اقسام خوردنی ها به شکل سوپرمارکتی😍 (11 نظر) بازیگر زنِ جوانِ سینما: من نماز خوندن رو از شهاب حسینی یاد گرفتم+ویدیو (10 نظر) رونمایی از خواهر باکلاس فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش/ مگه داریم انقد شباهت+عکس (9 نظر) نگاهی به بنفش پوش شدن بازیگران همراه با چهره ای خوشحال در حمایت از حسن روحانی+عکس/ از سحر دولتشاهی و الهام پاوه نژاد تا سروش صحت و امیر جعفری (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه دوشنبه 4 تیر 1403
سکانس خنده دار حمید لولایی و رضا عطاران در بزنگاه: وقتی میپرسن آقاجون مگه تو بیمارستان نمرد و میگن نه 90 درصد جونش تو نونوایی در اومد ده درصدش تو بیمارستان+ویدئو
دانلود آهنگ جدید «خاطره» از مصطفی راغب+فیلم/ خاطرات خوب شمال محاله یادم بره...
وضعیت خانه و زندگی فرزند ارشد رهبر معظم انقلاب در روزهای ابتدایی دامادی
لیستی کامل از بازیگرانی که برای بار دوم ازدواج کرده اند+عکس
گنده لات خیابان پاسداران به آخر خط رسید
طناب پوسیده عاشقی بر گردن زن جوان/مادرشوهرم عکس دختران زیبا را به همسرم نشان می‌دهد و...
ماجرای شناسنامه پاکستانی مصطفی پورمحمدی، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری چیست؟
ناگفته هایی از سعید جلیلی؛ از پنچر شدن ماشین پراید و نداشتن لاستیک زاپاس تا ناهار خوردن با کارگران و کارکنان اداری
(عکس) تصویر دیده نشده از مسعود پزشکیان در کنار شهیدی که پیکر پاکش به دریا پیوست ...
نسبت فامیلی قاضی زاده هاشمی با وزیر دولت روحانی چیست؟
قرار پدرانه پورمحمدی با دختران ایران: من فقط پدر سه دختر نیستم بلکه حافظ امنیت همه دختران ایرانم...
چرا آمریکا ظریف را تحریم کرده؟
200 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی ایده آل است، اما تحریم هستیم/ تکنولوژی لازم داریم تا پول
عکس/ این دوقلوها جایگزین سارا و نیکا را در پایتخت 7 شدند! جالبه شباهتی هم ندارن