ماسک های رایج حنا برای پوست صورت

  دوشنبه، 28 مهر 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
ماسک های رایج حنا برای پوست صورت
حنا دارای خواص متعددی است: هم‌زمان موها را رنگ‌ می‌کند و به آنها حالت نرمی و درخشندگی می‌بخشد. علاوه بر آن، خاصیت ضدقارچی دارد و میزان شوره سر یا تشکیل پوسته سر را کاهش می‌دهد، پوست سر را نرم می‌کند، کمی از پیچ و تاب موهای مجعد می‌کاهد و به حالت گرفتن موها کمک می‌کند

توسط عده ای از کارشناسان توضیح کاملی درباره اینکه آیا حنا پوست را سفید می کند داده اند، ما برای شما اطلاعات لازم درباره اینکه آیا حنا پوست را سفید می کند فراهم کرده ایم.از جمله خواص حنا برای پوست صورت می توان به خاصیت ضدعفونی، خنک کننده، مسکن پوستی، مصلح مزاج پوست، رفع لکه های پوستی و جای جوش، درمان آفتاب سوختگی و پیشگیری از پیری پوست اشاره کرد.

درمان بیماری های پوستی با حنا

درمان بیماری های پوستی ناشی از قارچ و عفونت یکی از مهمترین خواص حنا برای سلامت پوست است. استفاده از حنا به سیستم ایمنی بدن برای از بین بردن عفونت کمک می کند و باعث نابودی باکتری های مضر بر روی پوست می شود. استفاده از خواص درمانی حنا به طور منظم، تاثیر زیادی در حذف باکتری ها و بیماری های قارچی پوست دارد.

درمان اگزمای پوستی، جوش و آکنه با حنا

استفاده از حنا برای درمان جوش و آکنه مفید است و به از بین بردن جای جوش و محو آثار زخم بر روی پوست کمک می کند. همچنین استفاده از این گیاه برای درمان اگزمای پوستی ناشی از تغییر فصل بسیار موثر است. به این منظور گرد برگ حنا با برگ هلو را به خوبی مخلوط کرده و از آن به صورت ضماد استفاده کنید.

ماسک های رایج حنا برای پوست صورت

در این قسمت معروف ترین ماسک ها را به شما معرفی می کنیم که قادر است با مشکلات پوستی در هر نوعی از پوست مبارزه کند اما قبل از آن باید به نکات زیر توجه داشته باشید . دقت کنید که در تمامی موارد از حنای بی رنگ استفاده کنید.

1. پاکسازی و کوچک کردن منافذ پوست با ماسک حنا:

حنای پودر شده را 30 دقیقه در آب بریزید و سپس کمی پودر پروتئین به آن اضافه کنید و ماسک را به صورت خود بزنید و صبر کنید تا پوستتان به طور کامل خشک شود و در نهایت با آب سرد بشویید.

2. آرام کردن پوست با ماسک حنا :

برگ حنا را به اندازه یک قاشق غذاخوری داخل آب جوش بریزید و بعد از یک ساعت 1 قاشق چای خوری روغن جوجوبا به آن اضافه کنید . 20 دقیقه ماسک را روی صورتتان قرار دهید و بعد با آب گرم شستشو دهید.

3. استفاده از ماسک حنا به عنوان تونر :

2 قاشق غذاخوری حنا را داخل آب گرم بریزید و یک بافت کرمی ایجاد کنید و سپس بعد از خنک شدن ، آن را صورتتان بزنید و بعد از شستشوی آن از یک ماسک تقویت کننده استفاده کنید.

4. ماسک حنا برای لیفت و جوانسازی :

حنا را با چند قطره روغن ضروری ترکیب کنید و به پوست صورت بزنید.

5. پاکسازی کلی و عالی پوست صورت با ماسک حنا :

حنا و خاک رس سفید را به مقدار مساوی با هم ترکیب کنید و با کمی آب آن را خمیر کنید و سپس ماسک حنای بدون رنگ را به صورت بزنید و اول با آب گرم و بعد با آب سرد شستشو دهید و بعد از هر بار شستشو نیز به صورت خود کرم بزنید.

خاصیت حنا

حنا دارای خواص متعددی است: هم زمان موها را رنگ می کند و به آنها حالت نرمی و درخشندگی می بخشد. علاوه بر آن، خاصیت ضدقارچی دارد و میزان شوره سر یا تشکیل پوسته سر را کاهش می دهد، پوست سر را نرم می کند، کمی از پیچ و تاب موهای مجعد می کاهد و به حالت گرفتن موها کمک می کند. حنا به عنوان یک منبع طبیعی رنگ، موها را به رنگ قرمز زیبا و طبیعی در می آورد و همچون رنگ موهای مصنوعی عمل نمی کند. در واقع، ساقه مو را با رنگ قرمز درخشانی می پوشاند و با استفاده مکرر این رنگ پررنگ تر خواهد شد.

حنا نمی تواند مو را روشن تر کند. به علاوه، روی موهای تیره رنگ قرمز یا سایه متمایل به قرمزی ایجاد می کند. استفاده از حنا روی موهای مشکی یا قهوه ای سوخته، مو را به رنگ قهوه ای روشن یا مشکی بور در می آورد که سایه متمایل به قرمزی نیز در زیر نور آفتاب مشاهده می شود. موهای بلوند با استفاده از حنا به رنگ قرمز طبیعی در می آیند و اگر روی موهای قرمز رنگ (حنایی رنگ) استفاده شود، رنگ قرمز مو را پررنگ تر و قرمز تر می کند. حنا موهای قهوه ای را بسته به تیرگی و روشنی از یک قرمز طبیعی تا روشن یا قهوه ای متوسط تغییر رنگ می دهد. اگر حنا روی موهای سفید استفاده شود، مو را به رنگ نارنجی، قرمز طبیعی یا قرمز پر رنگ در می آورد.

چگونه از حنا استفاده کنیم؟

استفاده از حنای طبیعی برای نرمی و رنگ آمیزی مو نیازمند صبر و کمی یادگیری است. حنا برای رنگدهی مطلوب، نیاز به محیط اسیدی و محیط های گرم و شرجی (مرطوب) دارد و برای آنکه رنگ طبیعی خود را آزاد کند، نیازمند زمان است و باید به آن مدت زمان لازم داده شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (302 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (178 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (120 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (75 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (46 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (34 نظر) عاشقانه های بیرانوند و اکرم بانو با نمایی از ویلایی لاکچری/ بیرانوند استخر شنا و زمین فوتبال ویلایش را به نمایش گذاشت (29 نظر) خلاقیت خنده دار کارمند کوتاه قامت برای افزایش ارتفاع صندلی‌اش در اداره با چهارپایه حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (24 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (23 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (22 نظر) لب مرز پاکستان خبری است؟ / پشت پرده فراوانی انبه در وانت‌های میوه فروشان خیابانی (20 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (19 نظر) نگاهی به کیک تولد چند طبقه و هزار رنگ رضا داوودنژاد/ لبخندهای از ته دل آقای بازیگر کنار همسرش غزل بانو (17 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (16 نظر) نگاهی به ورودی خانه ویلایی پوریا پورسرخ در میزبانی از بازیگر معروف ترکیه ای+ویدیو/ میز بیلیارد با پرده هایی خوش رنگ و خاص 😍 (15 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
دختر پشت کنکوری قصد کشتن کل خانواده را داشت
دانلود آهنگ جدید «بیا بریم کوه» از رضا ملک زاده+فیلم/ پاشو دنیا رو جمع کن بریم دریا کنار...
فال روزانه امروز جمعه 8 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه جمعه 8 تیر 1403
اولین برنامه جوکر با حضور خانم‌ها ؛ اسامی شرکت‌کنندگان +عکس/حتما از خنده تلف میشیم با اینا...
فال قهوه با نشان روز جمعه 8 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 8 تیر 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 8 تیر 1403+فیلم
فال انبیاء روزانه جمعه 8 تیر ماه 1403
زاکانی از انتخابات انصراف داد
درخواست کمک مالی از محمود احمدی نژاد در مراسم ختم مادر سردار سلیمانی و پاسخ وی
رئیس دانشکده علوم پایه تربیت مدرس در مکه مکرمه درگذشت+ بیوگرافی مرحوم رسول ملک‌فر
جشن تولد ساده و خودمونی پسر دوم المیرا شریفی مقدم با کیک توت فرنگی با حضور یک مهمان ویژه
بررسی همه راه‌های ممکن حمله بایدن و ترامپ به یکدیگر در مناظره امروز
غذا با گوشت انسان در این رستوران بین راهی جاده چالوس! جنایتی که این گونه برملا شد