دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

چراغ های ال ای دی LED خودرو چه مزایا و معایبی دارد؟ 

پنجشنبه، 02 مرداد 1399
با توجه به کم مصرف بودن لامپ‌های ال‌ای‌دی روشن بودن آن در طول روز فشار زیادی بر روی باتری و موتور وارد نمی‌کند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، چراغ LED خودرو برای روشنایی مسیر حرکت اتومبیل در شب و اعلام هشدار به رانندگانی که در نزدیکی خودرو در حال رانندگی هستند به کار می رود. با توجه به مزایای زیاد این نوع از لامپ ها مانند نور شفاف تر امروزه در اکثر خودروهای مدرن از آن به جای لامپ هالوژنی و لامپ زنون استفاده می شود.

چراغ LED یا Light Emitting Diode از فناوری دیودهای ساطع کننده نور برای تولید روشنایی استفاده می کند. این دیودها نیمه رسانا بوده و براثر عبور جریان برق از خود نور ساطع می کنند. انواع جدید این چراغ که توسط آئودی تولید می شود، می توانند تا ۵۵۰۰ کلوین نور، روشنایی تولید کنند. به منظور کارکرد بهتر و روشنایی بیشتر چند تا از این چراغ ها را در کنار هم قرار داده و در چراغ جلو یا عقب خودرو نصب می کنند.

با توجه به کم مصرف بودن لامپ های ال ای دی روشن بودن آن در طول روز فشار زیادی بر روی باتری و موتور وارد نمی کند. چراغ های دی لایت که با روشن شدن موتور روشن می شوند، در کشورهای اسکاندیناوی که هوای مه آلودی دارند، ابداع شده اند. این نوع چراغ ها خیلی سریع تبدیل به یک استاندارد برای سنجش خودروها در بسیاری از کشورها شدند. وجود چراغ LED خودرو دی لایت باعث جلب توجه افراد پیاده، دوچرخه سوار و اتومبیل های دیگر می شود و از بروز تصادفات تا حدی جلوگیری می کند.

مزایا و معایب چراغ LED خودرو

این لامپ ها دارای مصرف انرژی الکتریکی کمتری نسبت به لامپ هالوژنی و لامپ های زنون هستند. در مقایسه با زنون که راندمان نوری آن ۲۰ درصد است، چراغ های ال ای دی می توانند تا ۸۰ درصد انرژی الکتریکی دریافتی خود را به فوتون یا نور تبدیل کنند.

این نوع از چراغ های عمر طولانی دارند به گونه ای که تا ۱۱ سال هم می توان عمر می کنند و می توان ساعت های طولانی در طول شب و روز آن ها را روشن نگه داشت. این نوع لامپ ها قابلیت ساخته شدن به صورت ضد آب را نیز دارا هستند.

از ویژگی های دیگر این محصولات الکتریکی می توان به شفافیت نور آن ها اشاره کرد. این شفافیت و روشن بودن باعث می شود بتوان سطح بیشتری از جاده را دید. کوچک بودن این نوع لامپ باعث شده است تا بتوان در مدارهای مختلف الکترونیکی خودرو از آن استفاده کرد.

از معایبی که در مورد این لامپ ها گفته می شود، گرانی آن است که با توجه به تولید در سطوح بالا تا حدودی تعدیل شده است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
مراحل سابمیت مقاله