چطور هسته آلبالو را جدا کنیم ؟

  چهارشنبه، 03 شهریور 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
چطور هسته آلبالو را جدا کنیم ؟
برای تهیه مربای آلبالو و یا کیک و آلبالو پلو ، تا کنون با مشکل جدا کردن هسته آلبالو و گیلاس مواجه شده اید ؟اگر در خانه دستگاه مخصوص هسته گیری نداشته باشید، برای جدا کردن هسته به گونه ای که آلبالوها سالم مانده و له نشوند از کدام روشها ستفاده می کنید؟

اگر تا الان به سختی هسته آلبالو را در می اورید و به دنبال این هستید که چطور هسته آلبالو را سریع و بدن اینکه آلبالوها خرد و له شوند، جدا کنید؛ در ادامه شما را با یک ترفند برای جدا کردن هسته آلبالو و گیلاس آشنا خواهم کرد تا بدون درد سر در کوتاه ترین زمان هسته آن ها را بیرون بیاورید.

جدا کردن هسته آلبالو با دستگاه

هسته گیر آلبالو یکی از آن دستگاه های کاربردی است که می تواند حسابی کار شما را راحت کند مخصوصاً اگر از آن دسته افراد هستید که مربای خانگی درست می کنید یا در هر فصل، با میوه های تازه، دسر های خوشمزه را در برنامه غذایی خانواده جای می دهید. هسته گیر آلبالو در انواع مختلفی وجود دارد بعضی از این دستگاه ها به صورت تکی و دانه به دانه هسته آلبالو و گیلاس را جدا می کنند و انواع دیگر آن چند عدد آلبالو را هم زمان هسته گیری می کنند که در زمان، تا حد زیادی صرف جویی می شود.

هسته گیر آلبالو فضای زیادی را آشغال نمی کند و این کار را با سرعت و بهداشت بیشتر انجام می دهد. همچنین بعد از اینکه کار هسته گیری از آلبالو تمام شد، محیط اطراف آشپزخانه تمیز و مرتب می ماند. شستشوی هسته گیر آلبالو آسان است و حتی می توانید آن را در ماشین ظرفشویی قرار دهید.

جدا کردن هسته آلبالو با چرخاندن

آلبالو تازه خریداری کنید و شاخ و برگ های اضافی آنها را جدا کنید . سپس به خوبی شستشو داده و خشک کنید. با استفاده از یک نی ، سنجاق و یا گیره مو و خلال دندان ، هسته ها را جدا کنید . به طوری که یکی از این ابزار را از قسمتی که شاخه جدا شده فرو برده و بچرخانید تا هسته جدا شده و با کمی فشار آن را خارج کنید.

هر چند ممکن است در ابتدا مقداری از میوه ها له شوند، ولی با کمی دقت و تمرین می توانید هسته ها را به راحتی و بدون آسیبی به شکل آلبالو و گیلاس خارج کنید.

جدا کردن هسته آلبالو با دست

این روش برای آلبالوهای کاملا رسیده مناسب است. ساقه آلبالو را جدا کرده و میوه را با هر دو دست خود بگیرید. سپس آلبالو را شکافته و هسته را خارج کنید.

جدا کردن هسته آلبالو با نی

آلبالوها رو شسته و ساقه ها رو جدا میکنیم. یک عدد آلبالو بر میداریم، انتهای نی نوشیدنی رو از قسمتی که ساقه به اون وصل بوده وارد آلبالو کرده و فشار میدهیم تا هسته از انتهای آلبالو خارج شود.

جدا کردن هسته آلبالو با سنجاق

در روش دوم بسیاری از افراد از سنجاق کاغذ یا سنجاق قفلی استفاده می کنند. این روش به این شکل است که سنجاق را از جایی که شاخه از آلبالو جدا می شود، فرو می کنند. سپس با فشار هسته آلبالو را از آن خارج می کنند. این روش نسبت به روش اول بهتر است. اما ممکن است تا قلق این کار را پیدا کنید، بسیاری از آلبالو ها له شوند. همچنین ممکن است سرعت کار بسیار پایین باشد. اما حالا پس از بررسی این روش ها متوجه شدید که روش های مناسبی برای جدا کردن هسته نیستند. حالا در ادامه بهتر است به سراغ بهترین روش جدا کردن هسته برویم.

بهترین روش جدا کردن هسته آلبالو

در روشی که الان می خواهیم به شما آموزش دهیم، تنها به یک نی شیشه ای احتیاج دارید. اما چرا نی شیشه ای بهترین وسیله است؟ زیرا های نی های پلاستیکی خیلی سریع بر اثر کوچک ترین فشاری خراب و له می شوند .اما نی شیشه ای قدرت بسیار بالایی دارد و در طی هسته گیری آلبالو سالم باقی می ماند. ابتدا باید از جایی که شاخه از آلبالو جدا شده است، نی را وارد کنید. سپس با فشار کمی می توانید هسته آلبالو به راحتی از آن خارج کنید. با این روش می توانید در طی نیم ساعت حدود یک کیلو آلبالو را هسته گیری کنید. البته این بستگی به سرعت عمل خودتان هم دارد. به طور کلی نیم ساعت یک زمان معمولی برای انجام این کار است.

آلبالو میوه ای است که سمبل جوانی و نشاط نامیده می شود. این میوه پر خاصیت کالری زیادی ندارد و غنی از ویتامین های A، B، C واملاح معدنی مانند آهن، کلسیم، فسفر، روی ، پتاسیم ، مس ، سدیم ، کلر، گوگرد، منیزیم، منگنز و کبالت است پخت این میوه باعث کاهش املاح و ویتامین های آن می شود.

اما با این وجود ،استفاده از آلبالو و گیلاس در تهیه خورش آلبالو و مربای گیلاس و آلبالو ،شربت و کیک های آن بسیار مرسوم است . برای انجام تمام این موارد باید هسته آلبالو را خارج کرد .اما همانطور که مشاهده کردید بدون نیاز به دستگاه هسته گیر نیز می توان به راحتی هسته آلبالو را جدا نمود.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (125 نظر) الهام چرخنده: من که آبرو ندارم خودم را سنجاق کرده ام به اهل بیت (82 نظر) مهران مدیری: بعد از مراسم خاکسپاری خسرو شکیبایی دیگه توی هیچ مراسمی شرکت نکرده و نخواهم کرد؛ مردم با گاز پیک‌نیکی و مایه کتلت آمده بودن انگار تفریح بود+ویدیو (80 نظر) نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (75 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (63 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (60 نظر) نگاهی به ماشین هیوندای هوش پران جعفر غفارنژاد، رقیب مازندرانی هادی چوپان که همه آرزوشو دارن/غول بابلسری سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (50 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (45 نظر) نگاهی به حیاط دلباز و شاهانه ویلای میلیاردی علی پروین در منطقه خوش آب و هوای تهران +تصاویر/ برای خودش یک باغه (38 نظر) نگاهی به گل آفساید گولسیانی به مس رفسنجان از زاویه ای متفاوت +فیلم/ قهرمانی پرسپولیس با اشتباه محرز داوری مسجل شد (37 نظر) خلاقیت زیبا و جالب همسر جوان سید احمد خمینی برای تبریک تولد با یک شعر عاشقانه سنگین و رنگین/ در نگاه من بهارانی هنوز...+عکس (35 نظر) نگاهی به ماشین بِنزِ هوش پران حمید لولایی که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (35 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (34 نظر) مازیار لرستانی: دلم برای شهره لرستانی تنگ شده+ویدئو (33 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (31 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فوت و فن خانه‌داری؛ 5 راه حل ساده و تضمینی برای از بین بردن سوسک در آشپزخانه و منزل
فوت و فن خانه‌داری؛ 11 ترفند تمیز کردن ماشین لباسشویی و ضدعفونی کردن آن در خانه+راهکاری موثر برای از بین بردن بوی بد لباسشویی
قاتل آی نور 3 ساله بلاخره اعتراف کرد/ من بچه را داخل چاه فاضلاب انداختم!
آغاز عملیات ساماندهی آسفالت بلوار پیامبر اعظم (ص) شوشتر
نایب قهرمان کشوری زورخانه‌ای کشور تجلیل شد
اهدای فرش دستباف برای توسعه فرهنگ ورزش کوهنوردی
جزئیات معافیت سربازی افراد بالای 35 سال از شهریور
(ویدئو) از کتیبه‌های باستانی تا الهام‌بخشی کانال سوئز؛ کانال داریوش بزرگ، شاهکاری که مسیر تاریخ را تغییر داد
تست بینایی 30 ثانیه‌ای؛ چشم‌های تیزت را به کار بگیر! چند تا صورت تو این تصویر قایم شده؟
(ویدئو) ساخت سلاح نرم با کنترل از راه‌دور برای فراری دادن دزدهای فرصت‌طلب/ مناسب برای تفریح گیمرهای حرفه‌ای
مجلس شناختی از معاون پارلمانی پزشکیان ندارد/ با کسی عقد اخوت نبستیم/ از میدری تعهد می‌گیریم
نظر رهبر معظم انقلاب درمورد بازیگری فردین در فیلم ایرانی بعد از انقلاب: اشکالی ندارد
ساخت دستگاه بیل بریکر در شرکت دانش‌بنیان تبریزی
(ویدیو) ادعای جنجالی میترا حجار بازیگر،سریال سرزمین مادری، در برنامه دورهمی: آنهایی که ایران را دوست ندارند ایران را ترک کنند!
(ویدئو) جنجال جدید شهربانو منصوریان، قهرمان ووشو ایران/ بانوی قهرمان‌ ایران، در ازای 5 طلای جهانی، 5 طلای آسیا و یک گونی مدال، تحصیل بدون کنکور در رشته دندانپزشکی را درخواست کرد
منتخب روز   
خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه سکانسی فراموش نشدنی از سریال عاشقانه شهرزاد / وقتی شهرزاد و قباد برای اولین بار باهم تفاهم دارن