چطور رنگ مو را متناسب با چهره انتخاب کنیم؟

  سه شنبه، 12 فروردین 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
چطور رنگ مو را متناسب با چهره انتخاب کنیم؟
نتخاب رنگ مو مناسب با چهره و رنگ پوستتان، تا حدودی سلیقه و اطلاعات می خواهد. انتخاب رنگ موی مناسب صورت تان را بازتر و حتی حالت موهایتان را زیباتر از قبل نشان خواهد داد.

انتخاب رنگ مو مناسب با چهره و رنگ پوستتان، تا حدودی سلیقه و اطلاعات می خواهد. انتخاب رنگ موی مناسب صورت تان را بازتر و حتی حالت موهایتان را زیباتر از قبل نشان خواهد داد. می خواهید ظاهر خود را تغییر دهید اما نمی خواهید اینکار به یک فاجعه جبران ناپذیر تبدیل شود؟ اصلا مهم نیست به دنبال ظاهر طبیعی یا برجسته هستید می توانید در هر دو صورت بهترین رنگ را برای موهای خود بیابید. رنگ مناسب مو باید با ویژگی ها و پوست صورت منطبق باشد و در عین حال ظاهر جذاب و زیبایی به شما ببخشد.

مرحله اول: بررسی کنید پوستتان تن رنگی سرد دارد یا گرم؟

قبل از هر چیزی باید بدانید چرا پوست از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است: شناخت رنگ پوست نکته کلیدی است برای داشتن رنگ مویی که می تواند ظاهر و پوست شما را زیباتر کند. انتخاب رنگی که با پوست شما منطبق و هماهنگ نیست می تواند ویژگی های صورت را نابود سازد و ظاهر غیر طبیعی به شما ببخشد. قبل از انتخاب رنگ در مورد اینکه تن گرم یا سردی دارید تصمیم گیری کنید.

ببینید پوست گرمی دارید یا خیر!؟

افرادی که پوست گرمی دارند زیرتن های زرد رنگی خواهند داشت. آن ها معمولا بدون سوختن، برنزه می شوند. این افراد با رنگ هایی همچون قهوه ای، زرد و کرم ظاهر خوبی خواهند داشت. طلایی معمولا برای این افراد خوب خواهد بود.

  • به رگ های داخل بازو نگاه کنید. افرادی که پوست گرمی دارند رگ هایشان سبز است.
  • •افرادی که پوست گرمی دارند معمولا چشمان تیره ای همچون قهوه ای، سیاه دارند. موهای آن ها سیاه، قهوه ای، بلوند، قرمز یا بلوند توت فرنگی است.
  • اگر یک کاغذ سفید را در کنار صورت تمیز و بدون آرایش خود نگه دارید، پوست تان ظاهر زرد یا طلایی خواهد داشت. حالا می توانید متوجه شوید که تن رنگی گرمی دارید.

ببینید تن رنگی سردی دارید یا خیر:
افرادی که تن سردی دارند، زیرتن های صورتی رنگی خواهند داشت. آن ها معمولا در برنزه کردن دچار سوختگی می شوند یا مشکل دارند. این افراد با رنگ های آبی، قرمز، بنفش ظاهر خوبی خواهند داشت. جواهرات نقره ای معمولا برای این پوست ها عالی است.

  • افرادی که پوست سردی دارند رگ های موجود در بازوهایشان به رنگ آبی است.
  • افرادی که تن سردی دارند معمولا رنگ های روشن چشمی همچون آبی، سبز یا خاکستری را خواهند داشت. این افراد موهای سرشان به رنگ بلوند، سیاه یا قهوه ای است.
  • اگر کاغذ سفیدی را کنار صورت تمیز و بدون آرایش نگه دارید پوست در برابر کاغذ آبی خواهد بود.

بررسی کنید شاید رنگ پوست شما خنثی باشد:

برخی از افراد هیچ کدام از پوست های سرد یا گرم را ندارند و پوست تنشان خنثی است. این افراد صورتی یا سایه زرد مشخصی روی پوست خود ندارند. رگ های آن ها به طور واضح آبی یا سبز نیست. افرادی که چنین پوستی دارند می توانند هر رنگی را انتخاب کنند.

مرحله دوم: انتخاب رنگ مو

ببینید چه سایه ای از رنگ برای شما عالی است.

  • برای پوست گرم، قهوه ای تیره، قهوه ای گرم، قهوه ای طلایی، طلایی گرم و هایلایت قرمز و سایه بلوند طلایی عالی خواهد بود. به دنبال رنگ هایی باشید که پایه طلایی یا قرمز و نارنجی دارند. این رنگ ها ظاهر خوبی روی چهره شما خواهند داشت. از به کار بردن رنگ هایی همچون آبی،بنفش و خاکستری پرهیز کنید.
  • برای تن رنگی سرد، سعی کنید از قهوه ای خاکستری سرد یا بلوندهای سرد در سایه هایی از مینک تا پلاتینی و یخی سفید استفاده نمایید. از به کار بردن رنگ های طلایی، زرد، قرمز و برنزه خودداری کنید. این تن های رنگی گرم باعث از بین رفتن ویژگی های خاص صورت شما می شوند. می توانید از رنگ های بولد غیر طبیعی استفاده کنید.
  • در صورت رنگ پریده تر، سایه های روشن تر بهتر خواهد بود. برای پوست روشن و تن گرم، می توان از بلوند توت فرنگی یا عسلی استفاده کرد. برای پوست روشن و تن سرد می توان از رنگ پلاتینی،کتانی رنگ و بلوند شامپاینی استفاده کنید.
  • پوست های متوسط تنوع بیشتری خواهند داشت. پوست متوسط و تن رنگی گرم را می توان با کارامل طلایی یا مسی ست کرد. تن سرد با پوست متوسط بهتر است تن های خاکستری همچون قهوه ای گردویی یا بلوند گندمی را امتحان کنند.
  • پوست های زیتونی با رنگ قهوه ای یا سایه های خاکی تناسب بهتری دارند. تن های سرد بهتر است رنگ دارچینی را امتحان کنند.
  • برای پوست های تیره با تن سرد بهتر است از رنگ اسپرسو و سیاه استفاده شود. افرادی که پوست تیره و تن گرم دارند بهتر است قهوه ای یا رنگ قهوه ای مایل به قرمز را امتحان نمایند.
  • اگر تن خنثی دارید هر سایه ای از رنگ می تواند برایتان عالی باشد و در این صورت می توانید متداول ترین انواع رنگ و مش را انجام دهید.

ببینید می خواهید موهای خود را دائمی، نیمه دائمی یا موقتی رنگ کنید:

  • اگر در مورد رنگ موهای خود مطمئن نیستید سعی کنید از رنگ های موقتی استفاده نمایید. رنگ های دائمی و نیمه دائمی دوام بیشتری خواهند داشت.
  • رنگ های دائمی مو به راحتی شسته و محو نمی شوند. اگر به دنبال رنگ های روشن تر هستید ممکن است مجبور شوید دکلره کنید. برگرداندن این رنگ ها کمی دشوار است.
  • رنگ های نیمه دائمی به راحتی محو می شوند. این رنگ ها برای هایلایت کردن، تغییر دادن تن رنگی در موها، اضافه کردن عمق و پوشاندن موهای خاکستری عالی هستند. این موارد نمی توانند موها را روشن تر کنند.
  • رنگ های موقت مو در عرض 25 الی 30 بار شستشو محو می شوند. این رنگ ها برای اضافه کردن درخشش و رنگ های فانتزی مناسب اند. این رنگ ها به شما اجازه می دهند تن موهای خود را تغییر دهید اما موها را روشن تر نمی کنند.

تغییرات را بر اساس احساسات خود ایجاد نکنید:

قبل از اینکه بخواهید تصمیمات عجولانه بگیرید خوب فکر کنید. می خواهید از یک مد تبعیت کنید؟ اخیرا تجربه بدی داشته اید؟ تغییر رنگ مو بر اساس احساسات ایده خوبی نیست و ممکن است بعدا پشیمان شوید و نیاز به دکوپاژ مو پیدا کنید و بعد از آن هم ممکن است آن رنگ مویی که دلخواهتان می باشد را نتوانید پیاده کنید.

نمونه های رنگ مو

رنگ موی مناسب پوست گندمی و خنثی

اگر پوستی خنثی یا همان گندمی در زیر پوست خود دارید پس رنگ مو قرمز گرم، نسکافه ای، دودی و رنگ موهای فانتزی مانند صورتی برای شما مناسب اند.

رنگ موی مناسب برای پوست سبزه و گرم

سایه های قهوه ای سرد مانند بلوطی، موچا، شکلات تیره و ابریشمی تیره برای کسانی که دارای پوست با زیر دست های گرم یعنی سبزه هستند بسیار عالی هستند. اگر دارای پوست متوسط با زیر دست های گرم هستید یک رنگ مو قهوه ای گرم مانند قهوه ای طلایی، عسلی را انتخاب کنید.

رنگ موی مناسب پوست سفید و سرد

اگر شما پوست سفید و خنک با رگ های آبی داشته باشید، با انتخاب رنگ موی طلایی، کاراملی، عسلی زیباتر خواهید شد. بلوند عسلی یا کاراملی همچنین انتخاب خوبی برای کسانی هستند که پوست های زیتونی و خنثی دارند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (530 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (106 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (39 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (31 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (10 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان