دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای ورزش / ورزش درمانی /

چگونه با وجود افسردگی ورزش کنیم؟ 

چهارشنبه، 19 بهمن 1401
ورزش کردن طول عمر افراد را افزایش می‌دهد و حتی کسانی که از افسردگی رنج می‌برند می‌توانند از فواید ورزش بهره‌مند شوند. در ادامه ساعدنیوز مطالبی ارائه خواهد داد که بدانیم هنگامی که افسرده ایم و حال و انگیزه ی هیچ کاری نداریم، چگونه ورزش کنیم. همراه ما باشید.

با حالِ افسرده اینگونه ورزش کنید

ورزش کردن در زمان افسردگی آسان نیست زیرا اکثر افراد با وجود این مشکل احساس خستگی می کنند و انگیزه ای برای ورزش ندارند اما می توان با ورزش های خاص انگیزه برای ورزش در زمان افسردگی را افزایش داد. افسردگی یکی از عواملی است که باعث می شود افراد ورزش را کنار بگذارند. ورزش کردن در زمان افسردگی سخت تر است اما قابل انجام است. افراد مبتلا به افسردگی می توانند از نکات زیر برای افزایش استقامت در ورزش استفاده کنند:

  • با ورزش های ساده شروع کنید: اگر انرژی کمی دارید بهتر است برنامه ورزشی ساده ای را در پیش بگیرید. برای مثال تنها ۲۰ دقیقه ورزش هوازی انجام دهید و فعال باشید.
  • در خانه ورزش کنید: اگر برای شما سخت است که لباس بپوشید و از خانه خارج شوید بهتر است در خانه ورزش کنید. حتما لازم نیست که به باشگاه بروید. می توانید از اپلیکیشن های ورزشی استفاده کنید.
  • ورزش های کوتاه مدت و شدید انجام دهید: اگر می خواهید چربی سوزی داشته باشید اما حوصله ورزش طولانی ندارید ورزش کوتاه مدت و شدید انجام دهید. این ورزش ها ۱۰ تا ۳۰ دقیقه به طول می انجامد اما تاثیرگذار است.
  • برنامه ریزی کنید: اگر افسردگی باعث خستگی شما شده است برنامه ریزی کنید. زودتر لباس های خود را آماده کنید و خود را آماده تمرین کنید.
  • ورزش های جدید را انتخاب کنید: زمانی که انگیزه زیادی ندارید انجام ورزش هایی که برایتان جذابیت ندارد سخت است. ورزش های جدید را انتخاب کنید. ورزش نباید شبیه تنبیه باشد.
  • با یک متخصص ورزش کنید: با یک مربی و متخصص ورزش کنید و بیشتر باشگاه ها مربی ورزش در اختیار شما قرار می دهند.
  • با خودتان مهربان باشید: به بدن و ذهن خود توجه کنید. ممکن است بعضی روزها نتوانید برنامه ورزش خود را انجام دهید. صبور باشید و به خودتان انرژی منفی ندهید.

راهکار های دیگر برای ورزش کردن در دوران افسردگی

بررسی ها نشان داده است که افراد با متوسط سنی ۵۰ سال در صورتی که ورزش کرده باشند و آمادگی جسمانی بالاتری داشته باشند احتمال بیماری های قلبی کمتری دارند و ۵۶ درصد احتمال مرگ آنها بر اثر بیماری قلبی کمتر است. در سنین ۵۰ سالگی غالبا فعالیت فیزیکی کمتر می شود. بیماری های مختلف از جمله بیماری دیابت و چاقی ممکن است باعث افسردگی شوند.

  • هر روز زمانی را برای ورزش کنار بگذارید.
  • برای خود هدف گذاری داشته باشید.
  • ورزش های متنوع انجام دهید و ورزش را برای خود جذاب تر کنید.
  • با یک دوست ورزش کنید.

بنابراین ورزش می تواند به درمان افسردگی کمک کند. بررسی ها نشان داده است که ورزش ۲ تا ۶ بار در هفته فایده زیادی برای افراد مبتلا به افسردگی دارد. با این حال افراد افسرده انگیزه کافی برای ورزش کردن ندارند. روش های زیر می تواند انگیزه ورزش کردن را در این افراد افزایش دهد. امیدوارم از محتوای ورزش درمانی نهایت لذت را برده باشید و برای کسانی که به ورزش علاقمند هستند، میتوانید ارسال نمایید. همچنین برای مشاهده ی مطالب پر محتوای دیگر میتوانید به بخش دنیای ورزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
مراحل سابمیت مقاله
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان