ساعدنیوز
ساعدنیوز

چگونه ریزش طبیعی مو را با از دست دادن مو تشخیص دهیم؟

  دوشنبه، 16 آبان 1401   زمان مطالعه 9 دقیقه
چگونه ریزش طبیعی مو را با از دست دادن مو تشخیص دهیم؟
شاید از نظر شما هم موی سالم مویی باشد که شاداب و درخشنده هست. بنابراین اگر هنگام استحمام یا شانه‌زدن مو انبوهی از تارهای جدا شده مو را ببینید این فکر به ذهنتان خطور کند که علت این ریزش موی شدید حتماً یک بیماری است اما باید توجه داشته باشید که برخی از ریزش موها برای همه و در هر سنی می‌تواند کاملاً طبیعی باشد حال برای پاسخ به این سوال همراه ما باشید

وقتی موهایتان را به طور کامل زیر دوش حمام می شویید، موهایی که از قبل سست بوده یا از پوست سر جدا شده اند، به زمین می ریزند. اگرچه ممکن است تعدادشان زیاد به نظر برسد اما شما به احتمال زیاد شاهد یک ریزش موی کاملاً طبیعی هستید. البته اگر ریزش موهایتان برای خودتان غیر عادی است (مثلاً به صورت طاسی نقطه ای، کچلی و ریزش توده ای)، حتماً باید به پزشک یا متخصص پوست مراجعه کنید.

پوستر ریزش مو

ریزش طبیعی مو در یک روز

دانستن حد معمول ریزش مو می تواند استرس بی مورد را برطرف کند یا به شما بگوید موهایتان نیاز به کمک دارند. بر اساس اعلام آکادمی متخصصان پوست آمریکا (AAD) ریزش 50 تا 100 تار مو در طول یک روز طبیعی است. برای افرادی که موهای بلندتری دارند، از دست دادن این تعداد تار مو بیشتر به چشم می آید. از آنجایی که 100.000 فولیکول مو یا بیشتر، در پوست کف سر وجود دارد، از دست دادن حدود 100 تار مو در روز تفاوت خاصی در شکل ظاهری ایجاد نمی کند.

​​ریزش مو در زنان و مردان

زنان در مقایسه با مردان معمولاً موهای بیشتری در روز از دست می دهند. هیچ راهی برای سنجش دقیق و واقعی این تفاوت وجود ندارد زیرا حالت دهی روزانه مو با ابزار حرارتی و رنگ کردن مکرر موها نقش بسزایی در ریزش آن ها دارد. تقریباً 40 درصد زنان هر روز موهای زیادی را به دلیل نوع مدل دادن، پیراستن و حالت دهی به آن ها از دست می دهند. (اهمیت مراقبت از ساقه مو نیز در اینجا پررنگ تر می شود.) زنان همچنین به دلیل قرار گرفتن در برخی موقعیت های طبیعی زندگی مانند بارداری و یائسگی بیشتر از مردان دوره های ریزش مو را تجربه می کنند.

چرخه زندگی مو

آیا تا به حال به مراحل زندگی موهای خود فکر کرده اید؟ صدها هزار مو روی سر شما وجود دارد و هر یک از آن ها در مرحله متفاوتی از عمر دو تا پنج ساله خود هستند. موها به صورت مرحله ای رشد می کنند و سپس می میرند. تغذیه، سلامت خواب ، استرس، بهداشت، حالت دهی روزانه و آلودگی هوا همگی جزو عواملی هستند که در ریزش روزانه موها نقش دارند. در ادامه مراحل زندگی هر تار مو را می خوانید. دانستن این مراحل دیدگاه درستی در مورد ریزش مو طبیعی به شما می دهد.

  • مرحله آناژن: مرحله ای که در آن یک تار مو در حال رشد است، مرحله «آناژن» نامیده می شود و 90 درصد تارهای مو در این مرحله هستند. مو در مرحله آناژن هر ماه حدود یک سانتی متر رشد می کند. وقتی چیزی رشد موهای شما را متوقف می کند، به آن «آناژن افلوویوم» (anagen effluvium) می گویند. آناژن افلوویوم همان چیزی است که وقتی به ریزش مو فکر می کنید، در حقیقت دارید به آن می اندیشید.

  • مرحله کاتاژن: مرحله بعدی «کاتاژن» نامیده می شود. فقط در حدود یک تا دو درصد از موهای شما در هر زمان مشخص در مرحله کاتاژن قرار دارند. در این مرحله که دو تا سه هفته طول می کشد، رشد تارهای مو متوقف می شود.
  • مرحله تلوژن: آخرین مرحله از مراحل رشد مو «تلوژن» است. به موهای این مرحله “club hair” نیز گفته می شود. در این مرحله تارهای مو در حالت استراحت قرار می گیرند تا از پوست سر جدا شوند. همچنین رشد مو متوقف می شود. در هر زمان حدود 8 تا 9 درصد از موهای شما در این مرحله قرار دارند. تلوژن افلوویوم (Telogen effluvium) وجود بیش از 10 درصد از موهای شما در مرحله تلوژن را نشان می دهد. تلوژن افلوویوم موقتی است اما وقتی موها در این مرحله هستند، ریزش بیشتری دارند. استرس، جراحی یا حتی یک تب کوتاه مدت می تواند باعث ایجاد تلوژن افلوویوم شود اما احتمالاً طی شش ماه موهای شما به حالت عادی برمی گردد.

پوستر چرخه یک تار مو

چه عواملی باعث ریزش مو و از دست دادن مو می شود؟

اکثر مردم “از دست دادن مو” (Hair loss) و “ریزش مو” (Hair shedding) را یکسان می دانند اما واقعیت غیر از این است. از دست دادن مو زمانی اتفاق می افتد که عاملی رشد موها را متوقف کند. همان طور که گفته شد، اصطلاح پزشکی برای این وضعیت آناژن افلوویوم است.شایع ترین دلایل از دست دادن مو عبارتند از:

  • عوامل ارثی
  • واکنش های بیش از حد سیستم ایمنی بدن مانند بیماری لوپوس
  • برخی از داروها و روش های درمانی
  • مدل موهایی که باعث کشیده شدن موها می شوند
  • اختلال کندن موها
  • کمبودهای تغذیه ای
  • مشکلات تیروئید

یکی دیگر از دلایل اصلی از دست دادن مو محصولات و روش های ناسالم مراقبت از مو مانند شستشوی بیش از حد، دکلره کردن، برس کشیدن و حالت دادن مو به وسیله ابزار حرارتی است. هنگامی که فولیکول موی شما در نتیجه استفاده از یک روش درمانی یا زیبایی کشیده یا شکافته شود، ساختار کلی آن ضعیف می شود و بقای آن به خطر می افتد. ریزش مو تا زمانی که علت اصلی آن برطرف نشود، دست از سر شما برنمی دارد. به عنوان مثال افرادی که تحت شیمی درمانی یا پرتودرمانی قرار می گیرند، معمولاً موهای زیادی از دست می دهند اما به محض اینکه درمانشان متوقف می شود، موهای آن ها نیز دوباره شروع به رشد می کند. اگر گمان می کنید که وضعیتی که درگیر آن هستید ریزش مو طبیعی نیست و یک شیوه درمانی یا یک داروی خاص باعث ریزش موهایتان شده است، حتماً این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید. خودسرانه تصمیم نگیرید چون اگر بلافاصله آن درمان یا دارو را متوقف کنید، ممکن است با عوارض جانبی جدی مواجه شوید. سایر علل ریزش مو ممکن است نیاز به درمان داشته باشد. بسیاری از افرادی که کاهش موی ارثی دارند، بدون اینکه راه درمانی برای آن پیدا کنند، همچنان موهای زیادی از دست می دهند. زنی که ژن های ریزش مو را به ارث می برد، ممکن است متوجه نازک شدن تدریجی تارهای مویش شود. مردانی که به کاهش موی ارثی دچارند، معمولاً یک خط رویش موی به عقب کشیده شده یا طاسی منطقه ای دارند که از وسط سر شروع می شود.

ریزش مو شدید (HAIR SHEDDING)

اکثر مردم چند ماه پس از چنین رویدادهای استرس زایی متوجه ریزش شدید موهایشان می شوند. به عنوان مثال کسی که به تازگی مادر شده است، احتمالاً حدود دو ماه پس از زایمان متوجه ریزش بیش از حد موهایش می شود. این ریزش مو معمولاً حدود چهار ماه پس از زایمان به اوج خود می رسد اما باید بدانید که این ریزش کاملاً عادی و موقتی است. وقتی بدن دوباره خود را بازسازی می کند، ریزش بیش از حد موها نیز متوقف می شود. موها معمولاً طی 6 تا 9 ماه به طور کامل بازیابی شده و به حجم طبیعی خود باز می گردند. اگر عامل استرس زا با شما بماند، ریزش مو نیز ممکن است برای مدت طولانی تری ادامه یابد. افرادی که به طور مداوم تحت استرس شدید قرار می گیرند، ریزش موی طولانی تری را تجربه می کنند. ریزش بیش از حد مو در افرادی که یکی از عوامل استرس زای زیر را تجربه کرده اند، رایج است:

  • بارداری و زایمان
  • کاهش وزن 10 کیلو یا بیشتر
  • استرس زیاد (مراقبت از عزیزی که بیمار است، طلاق، از دست دادن شغل و …)
  • تب بالا
  • عمل جراحی
  • بهبودی از بیماری به ویژه اگر در آن دوره، تب شدید را هم تجربه کرده باشد
  • توقف استفاده از قرص های جلوگیری از بارداری

چگونه می توانید متوجه شوید که ریزش مو شدید دارید یا ریزش مو طبیعی؟

شما می توانید آزمایش ساده ای را در خانه روی موهای خود انجام دهید. با قسمت کوچکی از موهای خشک و تمیز شروع کنید و انگشتان خود را از لابه لای آن قسمت عبور دهید. به محض رسیدن به انتهای تارهای مو، آن ها را به آرامی بکشید. اگر بعد از هر بار کشیدن بیش از دو یا سه تار مو در دست شما باقی بماند، ممکن است دچار تلوژن یا آناژن افلوویوم باشید. از هر 100 تار مویی که کشیده می شود، نباید بیشتر از 10 تار مو از سر جدا شود. در صورتی که موهای بیشتری در این آزمایش از پوست سر جدا شود، برای ریشه یابی و رفع این مشکل باید به پزشک مراجعه کنید.

چه موقع باید برای ریزش مو به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر نگران ریزش روزانه موهای خود هستید، به پزشک مراجعه کنید. کم پشت شدن تدریجی موهای قسمت فوقانی سر، ظهور لک های مختلف یا کچلی نقطه ای روی پوست سر و ریزش موهای کل بدن از علائم وجود یک بیماری زمینه ای است. یک پزشک به خوبی می تواند طبیعی یا غیر طبیعی بودن ریزش موها را ارزیابی کند. متخصصان پوست و مو همچنین می توانند بین از دست دادن مو (hair loss) و ریزش مو (hair shedding) تمایز قائل شوند. اگر نگران ریزش موهای خود هستید، نیازی نیست که در سکوت رنج ببرید. می توانید برای دریافت کمک یا درمان به یک متخصص پوست مراجعه کنید. این پزشکان در تشخیص و درمان بیماری های پوست، مو و ناخن تخصص دارند. یک متخصص پوست می تواند به شما بگوید که آیا در حال از دست دادن موهای خود هستید هستید یا ریزش موی شدید دارید. برخی افراد هم ممکن است هر دو را با هم داشته باشند. یک متخصص پوست همچنین می تواند دلایل چنین مشکلاتی را پیدا کرده و آنچه را که مورد انتظارتان است، به شما بگوید. گزینه های درمانی مؤثری برای انواع ریزش مو در دسترس است. هرچه درمان زودتر شروع شود، روند بهبود آن بیماری نیز سریع تر خواهد بود.

بنابراین مطلبی که باید به آن توجه کرد این است که هر گاه تار مویی ریخته می شود مجددا مویی جدید از همان نقطه به مرور زمان روییده می شود، اما گاهی اوقات عواملی موجب تضعیف ریشه موها شده و رویش مجدد مو را با مشکل روبرو می کنند، در حقیقت نباید از ریزش موها نگران بود بلکه عدم رویش مجدد موها عامل نگرانی است به عبارتی مشکل زمانی ایجاد می شود که میزان ریزش موها بیش از رویش آن ها باشد که به مرور باعث کاهش تراکم موها می گردد. امیدوارم از محتوای پوست و مو نهایت لذت را برده باشید و برای کسانی که به زیبایی خود حساس هستند، میتوانید ارسال نمایید. همچنین برای مشاهده ی مطالب پر محتوای دیگر میتوانید به بخش سلامت خانواده ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (97 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (89 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (83 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (41 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (40 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (35 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (32 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (33 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (30 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (28 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (23 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (23 نظر) گشت و گذاری در روستای محل تولد محمود احمدی نژاد؛ از گلایه پسرعموی بقالش تا شغل آهنگری پدرش در روستا (22 نظر) خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 (20 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (19 نظر)
دیگران می‌خوانند   
تهیه فیلم سیاه از زن متاهل در یک گارگاه توسط مرد بدهکار برای باجگیری آرزوی محال پدر غزل بدیعی و رضا داوودنژاد برای بچه دار شدنشان/ 10 تا بچه هم کمه!+فیلم رونمایی از تیپ باکلاس و شیک دامادی فرهاد شهریزی، سنجر سریال گیلدخت / مبارکا باشه+عکس مات و مبهوت ماندن داوران صداتو از آوازخوانی ترانه سریال پس از باران توسط پسر شمالی/ ماشالا چه صدایی!+فیلم خادمی ثریا قاسمی، خانم گل گیلدخت با چادر نماز سفید در صحن حرم امام رضا(ع)+عکس (ویدئو) دوربین مخفی این پسر خوش ذوق با سرکار گذشتن مردم/فقط واکنش مردم دیدنیه!!😂 آخرین عکس تهیه کننده ایرانی و همسر جوانش سارا صوفیانی قبل از ترک ایران/ زوجی که 28 سال اختلاف سنی دارند!+عکس لهجه اصفهانی بانمک و مسلط احمدرضا عابدزاده که به لطف داشتن همسر اهل اصفهان یاد گرفته +ویدیو/ فقط عرض ارادت آخرش! گریم معرکه آزیتا حاجیان و اکبر عبدی در نقش های ماندگار عجوزه پیر و پسرش/ اصلا قابل شناسایی نیست+عکس خلاقیت خنده دار اوستا بنا برای حل مشکل درخت جلوی خانه اش حماسه ساز شد/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس😆 ابراز احساسات و عیادت روسای جمهور دوره‌های مختلف از رهبر معظم انقلاب+عکس/ روحانی، احمدی نژاد و... نظر قابل تامل رهبر انقلاب درباره چند همسری/خدا یکی محبت یکی یار یکی +فیلم سالن زیبایی اختصاصی همسر شاهرخ استخری داخل خونه شیک و لوکسشون در بلژیک/ مامان هنرمند داشتن نعمتیه+عکس (ویدئو) آیا با گوی آذرخش، این پدیده‌ی نادر طبیعت آشنایی دارید؟ (ویدئو) صحبت‌های جدی با چاشنی طنز تلخ مهران مدیری/ عصر ابتذال است، دانشمند نابغه فالوور ندارد اما... (ویدئو) معلمی که معنی جایزه را نمی‌داند/ معلم کوچک 9 ساله با آرزوهای بزرگ (ویدئو) جانشین مریم میرزاخانی، نابغۀ ریاضی ایرانی چه کسی است؟ رونمایی داریوش فرضیایی از روسری منجق دوزی شده و گردنبند زیبای مادرش/ خوشگل موحنایی دوست دارم حسابی+ویدیو داستان کوتاه انگلیسی «جک و لوبیای سحرآمیز»/ با ترجمهٔ فارسی (ویدئو) ربات کوزت وارد بازار شد/ چقدر یکی از اینا تو هر خونه‌ای لازمه😂 بورسیۀ اساتید و دانشجویان اخراجی آمریکایی و اروپایی حامی غزه در دانشگاه شیراز (ویدئو) تعریف واقعی از آموزش عملی در مدارس به روایت تصویر/ خودتان قضاوت کنید... (ویدئو) ژست گازگرفتن مدال طلا بر روی سکوی قهرمانی از کجا آمده است؟/ شِندِرغاز یا چِندِرغاز! هنرنمایی های شگفت انگیز شاطر خوش ذوق در پخت نان برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس پشت صحنه خنده دار سریال پایتخت +ویدئو/ وقتی محسن تنابنده موهای رحمان و رحیم رو با بالشت اشتباه میگیره🤣 خلاقیت باورنکردنی و خنده دار طراح لباس در تولید کت و شلوار یکبار مصرف+ویدیو/اینجوری که به دم در نرسیده چیزی از کت و شلوار نمیمونه🤣 رونمایی از چهره خندان بهرام افشاری بعد از زنده بگور شدن/ قامت 2 متری بهتاش سریال پایتخت زیر خاک رفت+عکس نیوتن تاریخ پایان جهان را پیش‌بینی کرد / نزدیک‌تر از آنچه فکر می‌کنیم شیطنت بامزه احسان علیخانی، مجری محبوب ایرانی با موش شدن وسط برنامه+عکس دامادی که شب عروسی از ماشین عروس پیدا شد و فرار کرد!+ویدیو/ ببین چیا ازش خواستن که فرار رو به قرار ترجیح داده نحوه محاسبه قیمت طلا در طلا فروشی سهام عدالت چیست و چگونه می‌توان برای آن ثبت نام کرد؟ آیا خونریزی واژینال در بارداری خطرناک است؟ تعریف جالب رحمت پایتخت از سلطان غم احسان علیخانی: ملت را خنداند اما اشک ما را درآورد!+ویدیو رونمایی از ویلای لوکس و دلباز منوچهر هادی در لاهیجان+ویدیو/ اینجا تکمیل بشه چی میشه👌 لاغر شدن سریع: نکاتی برای کاهش وزن در کوتاه مدت رانندگی عجیب و هوش پران رضا داوودنژاد و امیر نوری با سرعت 190 در اتوبان/ از ماشین فقط آینه هاش مونده بود...+ویدیو تزئینات خانه ابدی آزاده نامداری با تاج گل و عکس در مراسم سالگردش/ حیف جوونیش+عکس ماجرای انتقال بدل آیت‌الله خامنه‌ای با برانکارد! گریه های بی امان محمود احمدی نژاد در خانه پدری بعد از فوت پدرش و زیارت عاشورا خواندنش بر مزار پدر در صبح اولین روز بعد از دفن+ویدیو/ روحش شاد
تیتر امروز   
ماجرای آرزوی کودکی رهبر معظم انقلاب که هرگز برآورده نشد؛ چقدر غصه خوردم، ولی چاره دیگری نداشتیم! تهیه فیلم سیاه از زن متاهل در یک گارگاه توسط مرد بدهکار برای باجگیری (ویدئو) آیا با گوی آذرخش، این پدیده‌ی نادر طبیعت آشنایی دارید؟ (ویدئو) صحبت‌های جدی با چاشنی طنز تلخ مهران مدیری/ عصر ابتذال است، دانشمند نابغه فالوور ندارد اما... (ویدئو) معلمی که معنی جایزه را نمی‌داند/ معلم کوچک 9 ساله با آرزوهای بزرگ (ویدئو) جانشین مریم میرزاخانی، نابغۀ ریاضی ایرانی چه کسی است؟ داستان کوتاه انگلیسی «جک و لوبیای سحرآمیز»/ با ترجمهٔ فارسی (ویدئو) ربات کوزت وارد بازار شد/ چقدر یکی از اینا تو هر خونه‌ای لازمه😂 بورسیۀ اساتید و دانشجویان اخراجی آمریکایی و اروپایی حامی غزه در دانشگاه شیراز (ویدئو) تعریف واقعی از آموزش عملی در مدارس به روایت تصویر/ خودتان قضاوت کنید... (ویدئو) ژست گازگرفتن مدال طلا بر روی سکوی قهرمانی از کجا آمده است؟/ شِندِرغاز یا چِندِرغاز! نیوتن تاریخ پایان جهان را پیش‌بینی کرد / نزدیک‌تر از آنچه فکر می‌کنیم ماجرای انتقال بدل آیت‌الله خامنه‌ای با برانکارد! اجساد عجیبی که طبیعت آن‌ها را پس می‌زند! تجاوز به نیکا شاکرمی سوژه داغ رسانه های معاند/ BBC فارسی آمد ابرو را درست کند، چشمش را هم کور کرد...
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...