ساعدنیوز
ساعدنیوز

چگونه پس از ریستارت شدن کامپیوتر تب های گوگل کروم را بازیابی کنیم؟

  پنجشنبه، 16 شهریور 1402   زمان مطالعه 4 دقیقه
چگونه پس از ریستارت شدن کامپیوتر تب های گوگل کروم را بازیابی کنیم؟
نوار ابزار گوگل کروم به شما امکان می دهد به سرعت به نشانک ها و افزودنه های خود دسترسی داشته باشید. به علاوه، شما همچنین می توانید نوار ابزار را به دلخواه شخصی سازی کنید. اما اگر نوار ابزار کروم به طور ناگهانی ناپدید شود چه اتفاقی می‌افتد؟ چگونه میتوانید تب های گوگل کروم را برگردانید؟ تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا با پاسخ این سوال آشنا شوید.

تصور کنید که در حال انجام کار‌های مهم خود در اینترنت هستید و تعداد زیادی از تب‌های مختلف را هم در گوگل کروم به صورت باز شده دارید. در همین حین اعلان مهمی دریافت می‌کنید که از شما می‌خواهد آخرین نسخه از به روزرسانی ویندوز را نصب کنید. در همین حین ممکن است به جای فشار دادن گزینه Remind me later روی گزینه Restart now کلیک کنید و همه تب‌های باز گوگل کروم از بین ببرد. حالا باید به دنبال راهی برای بازیابی تب گوگل کروم باشید!

با این که Google Docs همه کار‌هایی که در حین انجامش بودید را به صورت کامل ذخیره‌سازی می‌کند، اما نمی‌توان مطمئن بود که گوگل کروم بعد از ریستارت شدن کامپیوتر همه تب‌هایی که قبلا باز بودند را مجددا به خوبی اجرا کند. از طرفی ممکن است بعد از ریستارت شدن کامپیوتر و باز کردن گوگل کروم خبری از گزینه Restore نباشد.

البته جای نگرانی نیست. راه‌های مختلفی برای بازیابی تب‌های باز شده قبلی در گوگل کروم وجود دارد که قصد داریم در این مطلب به توضیحشان بپردازیم. با ما همراه باشید.

بازیابی تب گوگل کروم پس از ریستارت شدن کامپیوتر

حتی اگر گزینه Restore در کروم نمایش داده نشود، کروم راهی دیگر را پیش پای کاربران قرار داده که با استفاده از آن قادر به بازیابی تب‌ها خواهید بود.

  • گام اول: مرورگر گوگل کروم را اجرا کرده و سپس روی گزینه سه نقطه در گوشه بالای سمت راست بزنید.

بازیابی تب گوگل کروم پس از ریستارت شدن کامپیوتر

  • گام دوم: اشاره‌گر ماوس را روی گزینه History ببرید تا یک منو نمایش داده شود. منوی یاد شده شامل همه وبسایت‌هایی خواهد بود که شما قبلا از آن‌ها دیدن کرده‌اید.

بازیابی تب گوگل کروم پس از ریستارت شدن کامپیوتر

  • گام سوم: زیر گزینه Recently closed متوجه لیستی از اعداد می‌شوید که تعداد تب‌های باز شده در آخرین استفاده‌تان از گوگل کروم را نمایش می‌دهد. تنها کافیست روی آن کلیک کنید تا همه تب‌های قبلی مجددا اجرا شوند.

بازیابی تب گوگل کروم پس از ریستارت شدن کامپیوتر

بازیابی تب‌های گوگل کروم با استفاده از Session Buddy

یکی دیگر از راه‌های بازیابی تب‌های گوگل کروم پس از بسته شدن ناگهانی یا ریستارت کامپیوتر استفاده از افزونه‌ای تحت عنوان Session Buddy است. این افزونه روی همه مرورگر‌هایی که بر پایه کرومیوم هستند نصب می‌شود و Session‌های مختلف استفاده از گوگل کروم را به خاطر می‌سپارد.

افزونه یاد شده به شما کمک می‌کند تا همه Session‌های مختلف و بوکمارک‌ها را به صورت گروه بندی شده در جایی داشته باشید و حتی به ذخیره سازی گروهی از تب‌ها بپردازید. علاوه بر این Session Buddy این امکان را به شما می‌دهد که همه تب‌ها و پنجره‌های باز شده مرورگر خود را به صورت یکجا مدیریت کنید و راحت‌تر از گذشته تب یا پنجره‌ای که به دنبالش هستید را بیابید.

در ادامه توضیحی اجمالی از نحوه کار با این افزونه را ارائه خواهیم داد:

  • گام اول: ابتدا به این لینک رفته تا از طریق فروشگاه کروم افزونه Session Buddy را دانلود و نصب کنید.

بازیابی تب‌های گوگل کروم با استفاده از Session Buddy

  • گام دوم: روی گزینه Add Extension بزنید تا نصب افزونه آغاز شود.

بازیابی تب‌های گوگل کروم با استفاده از Session Buddy

  • گام سوم: روی آیکون Session Buddy کلیک کنید تا افزونه اجرا شود.

بازیابی تب‌های گوگل کروم با استفاده از Session Buddy

  • گام چهارم: روی دکمه Save کلیک کنید تا همه تب‌های باز شده کنونی را ذخیره سازی نمایید. لازم به ذکر است که با این کار همه پنجره‌های باز شده هم ذخیره‌سازی خواهند شد.

بازیابی تب‌های گوگل کروم با استفاده از Session Buddy

  • گام پنجم: Session جدید ایجاد شده خود را نام گذاری کنید و در نهایت OK را بزنید. اگر نمی‌خواهید نامی برای Session جدید خود برگزینید تنها کافیست گزینه Never ask for name را فعال کرده و سپس روی OK کلیک کنید.

بازیابی تب‌های گوگل کروم با استفاده از Session Buddy

حالا Session Buddy تب‌های گوگل کروم و پنجره‌هایی که در لحظه انجام ذخیره سازی باز بودند را ذخیره سازی کرده و می‌توانید به سادگی به آن دسترسی داشته باشید. لازم به ذکر است که اگر از ویژگی ذخیره سازی دستی این افزونه راضی نیستید، می‌توانید همه فرآیند‌های یاد شده را خودکار کنید.

بازیابی تب‌های گوگل کروم با استفاده از Session Buddy

در حالت پیش فرض افزونه می‌تواند سه Session مختلف را به صورت خودکار ذخیره سازی کرده و آن را در لیست مربوطه نمایش دهد. با پیمودن گام‌های پیش رو می‌توانید ذخیره سازی خودکار این افزونه را پیکربندی کنید.

  • گام اول: روی گزینه Setting یا تنظیمات کلیک کنید (همانند شکل زیر).

بازیابی تب‌های گوگل کروم با استفاده از Session Buddy

  • گام دوم: حالا گزینه Settings را از لیست نمایش داده شده انتخاب کنید.

بازیابی تب‌های گوگل کروم با استفاده از Session Buddy

  • گام سوم: از تب General اولین گزینه باید فعال شود. حالا همانند شکل زیر روی عدد نمایش داده شده در گزینه اول کلیک کرده و سپس تعداد Session هایی که می‌خواهید به صورت خودکار توسط این افزونه ذخیره‌سازی شود را انتخاب کنید.

بازیابی تب‌های گوگل کروم با استفاده از Session Buddy

  • گام چهارم: روی دکمه Save کلیک کنید تا تغییرات ذخیره‌سازی شوند.

بازیابی تب‌های گوگل کروم با استفاده از Session Buddy

سخن پایانی

بنابراین با انجام مراحل فوق افزونه Sessions Buddy به صورت خودکار همه تب‌های باز شده در گوگل کروم را ذخیره‌سازی می‌کند و هر زمان که بخواهید قادر به بازگشایی مجددشان خواهید بود. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (288 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (225 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (95 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (90 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (78 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (77 نظر) خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 (59 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (57 نظر) گشت و گذاری در روستای محل تولد محمود احمدی نژاد؛ از گلایه پسرعموی بقالش تا شغل آهنگری پدرش در روستا (56 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (53 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (47 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (42 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (38 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (37 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (36 نظر)
دیگران می‌خوانند   
کادوی تولد جالب و بدردبخور عمو پورنگ برای تولد مادرش+عکس/ وظیفه پسری رو در حق مادرش تموم کرده (عکس)یک تاکسی پر از گلهای تازه؛ خلاقیت راننده تاکسی برای نشاط مسافران خونه‌ی مینیمال و شیک فریده‌ی سریال بزنگاه (سوسن پرور)/ فقط حیوانات خونگی با ابهتش! عوارض زیاده روی در رابطه جنسی ! (عکس) پاسخ هوشمندانه و فوق العاده خنده دار یک دانش‌آموز به تمرین کتاب درسی!/حرف راست رو از بچه بشنو! (ویدئو)کنسرت جنجالی همسر ستاره سادات قطبی مجری معروف با پیژامه/خوانندگی شهرام شکیبا با تیپ خاص و جنجالی (فیلم) خاطره تلخ و غم انگیز میترا رفیع از شنیدن خبرفوت پدرش حین بازی در گیلدخت! (عکس)تیپ خاص و استایل کژوال مجری معروف!! / ابراز علاقه علی ضیاء برای مهاجرت به شیراز (عکس) قهقهه شبنم قربانی در مقابل جواد عزتی در فوتوکال اکران عمومی فیلم تمساح خونی / چقد این پسر قند و نمکه آخه ... (تصاویر)غار قاتل در ایران کجاست؟ | خطرناک ترین غار ایران بازخوانی بی عیب و نقص آهنگ ساقی بیا استاد شجریان توسط مربی عصر جدید+ویدیو/ اگه این صدا بهشتی نیست پس چیه😍 ترس مهران مدیری از بازی نعیمه نظام دوست در یک ژانر ترسناک+ویدیو/ فقط یا خدا گفتناش از استرس😂 نگاهی به کیک تولد خاص سوگل طهماسبی بازیگر سریال کیمیا با نردبان/ مبارکا باشه+ عکس ساقدوشی رحمان و رحیم در عروسیِ هومن حاجی عبداللهی، رحمت سریال پایتخت+عکس/چقد هم به خودشون رسیدن ... خلاقیت بی‌نظیر و جالب یک رستوران کره‌ای برای سرد کردن به موقع غذای داغ/ این راهکار پربازدید شد+عکس عکس خاطره انگیز و زیبای رضا داوودنژاد با همسر و مجریان معروف/ از المیرا شریفی مقدم تا ژیلا صادقی! گرگم به هوا بازی کردن جدی مهران غفوریان و حامد آهنگی/ بالاخره موفق شد حرص آقای بازیگر رو دربیاره+ویدیو بازیگران مجرد سریال گیلدخت از گلنار تا زهرمار خان !! +عکس حضور پرشور چهره های سیاسی در مراسم ختم پدر محمود احمدی نژاد/ از حداد عادل و اژه ای تا خاتمی و رهبر معظم انقلاب +عکس راه های جلوگیری از لیز خوردن ماشین فال انبیاء روزانه چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 سکانس خنده دار لیسانسه ها: وقتی رفیقت یه لیس بیشتر بستنی نمیخواد +ویدئو ماشین عجیب و ضد گلوله محمدرضا گلزار سوپر استار ایرانی/ آیسان خانومم سوار این ماشین میشه یعنی!! +عکس (عکس) رونمایی از پدر و مادر واقعی زهرمارخان سریال "گیلدخت"، امین میری/ چه ژستی هم گرفتن، معلومه حسابی عاشق هم بودن! تغییر چهره باورنکردنی امیر جعفری و علی شادمان در گذر زمان/ انگار آدم متفاوتی شدن +عکس ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه هاش / کسی جرئت نداشته در خانه حاجی چیزی به آن‌ها بگوید تصویر جدید یکتا ناصر با غمی عمیق در چهر ه اش / تاثیر اتفاقات اخیر بر روحیه خانم بازیگر عکس جدید شهرام لاسمی بازیگر شخصیت قلقلی / بعد از 38 سال اصلا تکون نخورده شوخی رهبر انقلاب با حامد حدادی بسکتبالیست تیم ملی ایران/ نیازی به پریدن نیست....+فیلم شاهزاده قجری طپانچه را روی دست منشی‌اش آزمایش کرد (ویدئو) درخواست علیرضا حقیقی از علی دایی و کریم باقری برای ساخت مجسمه طلا! گربه‌ی گم شده به طور عجیبی هزاران کیلومتر دور تر در آمازون پیدا شد+ عکس دلتنگی سوزناک نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا برای مادرش وسط برنامه + ویدئو (ویدئو) درگیری مهرانه مهین ترابی و منوچهر هادی سر صحنه فیلمبرداری حلقه ازدواج دوم حامد سلطانی مجری برنامه سال تحویل +ویدئو / زیبایی خاص یک انگشتر عقیق فال ابجد روزانه چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 مرگ اسرار آمیز دو جوان در پایتخت بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری نگاهی به امضای منحصر به فرد و زیبای داریوش فرضیایی، عموپورنگ پرانرژی بچه های ایرانی+عکس خلاقیت خنده دار هموطن ایرانی در ساخت توالت فرنگی با صندلی شکسته حماسه آفرید+عکس/ مغز نیست که دنیای ایده ست😂
تیتر امروز   
(عکس)یک تاکسی پر از گلهای تازه؛ خلاقیت راننده تاکسی برای نشاط مسافران خونه‌ی مینیمال و شیک فریده‌ی سریال بزنگاه (سوسن پرور)/ فقط حیوانات خونگی با ابهتش! عوارض زیاده روی در رابطه جنسی ! (عکس) پاسخ هوشمندانه و فوق العاده خنده دار یک دانش‌آموز به تمرین کتاب درسی!/حرف راست رو از بچه بشنو! (ویدئو)کنسرت جنجالی همسر ستاره سادات قطبی مجری معروف با پیژامه/خوانندگی شهرام شکیبا با تیپ خاص و جنجالی (فیلم) خاطره تلخ و غم انگیز میترا رفیع از شنیدن خبرفوت پدرش حین بازی در گیلدخت! (عکس)تیپ خاص و استایل کژوال مجری معروف!! / ابراز علاقه علی ضیاء برای مهاجرت به شیراز (عکس) قهقهه شبنم قربانی در مقابل جواد عزتی در فوتوکال اکران عمومی فیلم تمساح خونی / چقد این پسر قند و نمکه آخه ... (تصاویر)غار قاتل در ایران کجاست؟ | خطرناک ترین غار ایران ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه هاش / کسی جرئت نداشته در خانه حاجی چیزی به آن‌ها بگوید شاهزاده قجری طپانچه را روی دست منشی‌اش آزمایش کرد مرگ اسرار آمیز دو جوان در پایتخت فال روزانه امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 فال انبیاء روزانه چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403
منتخب روز   
(ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده