ساعدنیوز
ساعدنیوز

چرا باید در رابطه با بورس آموزش ببینیم؟

  چهارشنبه، 05 شهریور 1399   زمان مطالعه 8 دقیقه
چرا باید در رابطه با بورس آموزش ببینیم؟
ساعد نیوز: اموزش حرفه ای بورس می تواند شما را به رویای ثروتمند شدن برساند، چرا که موفقیت در بورس شانسی نیست و برای به دست اوردن سود مناسب در بورس باید به تحلیل تکنیکال و بنیادی تسلط داشته باشید، بورس یکی از بهترین راه‌ها برای آغاز این سرمایه‌گذاری است.

چرا باید روی آموزش بورس سرمایه گذاری کنیم؟ آن هم نه مقداری کم بلکه میلیون ها تومان! این پرسشی است که عده زیادی با دیدن مبلغ دوره های آموزشی بورس از خودشان و دیگران می پرسند. علت این واکنش، موضوعی ساده است. در حقیقت، برای بسیاری از ما سرمایه گذاری روی خودمان، مفهومی بیگانه به شمار می رود. چون ما فقط یاد گرفتیم که روی دیگران سرمایه گذاری کنیم. مثلا روی پول تو جیبی که از خانواده می گیریم، حقوقی که رئیسمان به ما می دهد یا کمکی که انتظار داریم دوستمان در حق ما روا دارد. اما دنبال کردن هیچ کدام از این روش ها باعث رسیدن به آزادی مالی نمی شود. تنها گزینه موجود، سرمایه گذاری روی خودمان خواهد بود و بورس، یکی از بهترین راه ها برای آغاز این سرمایه گذاری است. در ادامه با ارائه ۶ دلیل، این واقعیت را به شما ثابت می کنیم.

بورس در حال حاضر پرسودترین بازار سرمایه ایران است

اگر شما قصد سرمایه گذاری در ایران را دارید، بازارهای بسیاری وجود دارند که می توانند پذیرای سرمایه شما باشند. اما فراموش نکنیم که یک سرمایه گذاری درست و اصولی، علاوه بر اینکه باید مطمئن باشد، باید بتواند سود خوبی را نیز در اختیار شما قرار دهد. بازارهای مسکن، طلا، سکه، ارز، خودرو و … مواردی هستند که برای سرمایه گذاری مناسب به نظر می آیند. اما اگر نگاه دقیق تری به آن ها داشته باشیم، متوجه می شویم که هر یک از این محل های سرمایه گذاری، نمی توانند به اندازه بازار بورس سوددهی داشته باشند. رکود بازار مسکن و مشکلات بازار ارز و سکه، سبب شده تا سهم معاملات در بورس، روزانه به عدد ۷ الی ۸ هزار میلیارد تومان برسد. با توجه به شرایط اقتصادی ایران و تلاطم در بازارهای ارز و سکه، می توان به سادگی متوجه شد که بورس در آینده نیز روند رو به رشد خود را حفظ خواهد کرد.

مزایای سرمایه گذاری در بورس

سرمایه گذاری در سهام چندین مزیت مهم دارد و به خاطر این مزیت ها می تواند گزینه خوبی برای سرمایه گذاری باشد؛

مزیت اول – برای سرمایه گذاری در سهام، نیاز به سرمایه زیادی ندارید. حداقل خرید سهام در سیستم های معاملات آنلاین که امروز همه از آنها استفاده می کنند فقط 500 هزارتومان است. اما برای اینکه فعالیت و زمانی که شما صرف می کنید واقعا ارزش داشته باشد، توصیه می کنیم حداقل 5 میلیون تومان سرمایه داشته باشید.

بسیاری از افراد هستند که 2 میلیون، 3 میلیون، 5 میلیون یا بیشتر پس انداز کرده اند و مایلند آنرا به گردش درآورند و از این طریق سودی نصیب خود سازند. با این مبالغ کم معمولا هیچ کسب وکاری نمی توان راه اندازی کرد و به همین دلیل است که بورس جای خود را در بین افراد زیادی که سرمایه کمی دارند باز کرده است.

مزیت دوم – سرمایه شما قابل نقد شدن است. اگر شما برفرض مثال 10 میلیون تومان داشته باشید و آن یک کسب و کار راه اندازی کنید، در صورتی که تصمیم بگیرید کسب وکارتان را تعطیل کنید وسایل زیادی روی دست تان خواهد ماند (مثلا وسایل مغازه یا کارگاه یا…) اما سرمایه گذاری در بورس فقط خرید برگه سهام است و اگر سهم درستی را انتخاب کرده باشید که نقدشوندگی بالایی داشته باشد، فورا می توانید سهام خود را بفروشید تا کارگزار 3 روز بعد، مبلغ حاصل از فروش سهام را به حساب بانکی شما واریز کند.

مزیت سوم – خرید و فروش سهام در همه جا و در هرزمان قابل انجام است. فرقی نمی کند کجای دنیا باشید، فقط کافیست با یک کامپیوتر به اینترنت متصل شوید و معاملات دلخواه تان را از طریق پلتفرم های معاملاتی متنوع که برای موبایل ها، تبلت ها و کامپیوترها ساخته شده انجام دهید.

به همین دلیل است که شغل معامله گری سهام، یا خرید و فروش در سایر بورس ها و بطور کلی معامله گری در بازارهای مالی، رویای خیلی از افراد در دنیاست. چون به آنها آزادی می دهد و این افراد، سبک زندگی با پرستیژ و متفاوت با اشخاص شاغل را می توانند داشته باشند.

مزیت چهارم – می تواند برای شما ثروت عظیمی ایجاد کند. در پتانسیل بازارهای مالی برای ایجاد ثروت شکی نیست، اما کسب ثروت از طریق سرمایه گذاری در سهام واقعا کار هرکسی نیست و نیاز به کسب مهارت و تجربه بالا دارد.

برای سرمایه گذاری در بورس چقدر سرمایه لازم است؟

برای سرمایه گذاری به روش های سنتی یا همان خرید کالا، لازم است یک سرمایه حداقل چند میلیون تومانی داشته باشیم و این تصور اشتباه به وجود می آید که سرمایه گذاری در بازار بورس هم به همین شکل است. در حالی که برای شروع فعالیت در بازار بورس و خرید سهام، با 100 هزارتومان هم کارتان راه می افتد!بهتر است با خودتان فرض کنید همین سرمایه اندکی را هم که وارد بورس کرده اید، هزینه ثبت نام یک کلاس آموزشی است. در این نوع نگاه با هر معامله و تصمیمی که می گیرید در حال یادگیری هستید این روش برای یادگیری و شروع سرمایه گذاری خیلی کاربردی تر است.بصورت کلی پیشنهاد ما این است که اگر در ابتدا راه سرمایه گذاری هستید از وارد کردن سرمایه زیاد به بازار بورس پرهیز کنید. ورود فرد مبتدی با سرمایه زیاد به بورس، دقیقا مثل این است که بخواهیم رانندگی را با یک اتومبیل گران قیمت بیاموزیم!

امنیت بازار بورس، آیا سرمایه گذاری در بورس امن است؟

تمامی افرادی که در بورس سرمایه گذاری می کنند، از حمایت قانونی برخوردار هستند؛ زیرا بورس بازاری قانونی است. سازمان بورس بر معاملات بورس تهران نظارت می کند و اجازه هر فعالیتی را به افراد حقیقی و حقوقی متخلف نمی دهد. تمامی شرکت ها برای اینکه وارد بورس شوند باید شفافیت مالی و اداری داشته باشند، سودده باشند و تمامی اطلاعات شان را در «سامانه کدال» منتشر کنند. سامانه کدال یا سامانه اطلاع رسانی ناشران کدال جایی است که شرکت های بورسی تمامی اطلاعات خود را آنجا منتشر می کنند. استفاده از این سامانه برای تمامی افراد رایگان و بدون هیچ گونه محدودیتی است.

بورس ساده ترین راه سرمایه گذاری

معامله کردن در بورس به روش های مختلفی امکان پذیر است. معامله کردن در بورس به صورت حضوری، تلفنی و اینترنتی امکان پذیر است. سپرده گذاری در صندوق های سرمایه گذاری نیز راه دیگری برای سرمایه گذاری در بورس است. اما اگر می خواهید خودتان طعم شیرین سرمایه گذاری و معامله گری را بچشید با مراجعه به کارگزاری های بورس و انجام مراحل لازم که وقت چندانی نمی گیرد، کد بورسی دریافت کنید.

بعد از آن به راحتی وارد این بازار شوید. استفاده از سامانه های معاملاتی آنلاین ساده ترین و البته جذاب ترین راه برای معامله گری در بورس است. شما در بورس می توانید سهام چندین و چند شرکت را خریداری کنید. به عبارتی سبد سرمایه گذاری تان در بورس متنوع باشد و سهام شرکت های مختلفی اعم از پتروشیمی، فولاد، نفت، املاک، سرمایه گذاری و … را خریداری کنید.

بورس شوخی نیست؛ برای موفقیت باید آموزش حرفه ای ببینید

افرادی که در بازار بورس فعالیت می کنند می دانند چه می گوییم و افرادی که با بازار بورس آشنا نیستند شاید هنوز ذهنیتی نسبت به این موضوع نداشته باشند. ولی جالب است با هم نگاهی به شوخی نبودن بازار بورس بیندازیم. گاهی سهمی در بازار بورس وجود دارد که وضعیتش چندان جالب نیست. اما فقط کسی می تواند چهره واقعی این سهم را ببیند که قبلا تحلیل بنیادی را آموخته است. حتی در برخی موارد، این سهم غیر ارزشمند، رشد خوبی می کند و سهامداران بسیاری را که هیچ درکی از تحلیل های بنیادی و تکنیکال ندارند به اشتباه می اندازد. بعد از مدتی این سهم ها با چنان افتی مواجه می شوند که سرمایه گذاران را بیچاره و درمانده می کنند. مثلا در نیمه دوم سال ۹۲ قیمت – تعدیل شده – هر سهم «شبریز» به ۱۴۶۰ تومان رسید. ولی همین سهم بعد از دو سال در اواخر ۹۴ قیمت ۲۸۰ تومان را نیز به خود دید. اگر شما به اندازه ۱۴۶ میلیون تومان از این سهم خریداری کرده بودید، بعد از ۲ سال نه تنها هیچ سودی عادیتان نمی شد بلکه کل پول شما از ۱۴۶ میلیون به ۲۸ میلیون تومان می رسید؛ یعنی چیزی حدود ۸۰% درصد ضرر در طی دو سال.

در بازار بورس از این دست سهم ها فراوان بوده اند و اکنون هم هستند. البته برعکس این داستان و چند برابر شدن قیمت هم بسیار زیاد اتفاق افتاده است. اما بدی ماجرا اینجا است که ضررهای این بازار برای تازه کاران آموزش ندیده است و سود ها برای نخبگان سرمایه گذاری در بورس. اگر اکنون روی آموزش خود هزینه نکنید، در آینده مجبور می شوید چندین برابر آن را به خاطر ضررها از دست بدهید.

بورس، تخصصی مادام العمر برای شما است

وقتی سرمایه گذاری در بازار بورس را می آموزید، صاحب تخصصی می شوید که می توانید سال ها از آن استفاده کنید. با این مهارت، قادر خواهید بود سرمایه تان را رشد دهید و بهترین نتیجه ها را از آن بگیرید. بورس، تخصصی مادام العمر است. شاید مجبور شوید برای به دست آوردن آن چند میلیون تومان هزینه کنید. اما در عوض مهارتی به دست می آورید که می تواند صدها و حتی میلیاردها تومان را به شما بازگرداند. این هزینه را با خرید یک یخچال فریزر جدید، لپ تاپی آخرین سیستم که تمام گیم ها را پشتیبانی می کند یا یک سفر خارجی مقایسه کنید. تمام چیزهایی که برایتان مثال زدیم، یا خراب می شوند یا تمام می شوند و به خاطره ها می پیوندند. پولی که در این راه خرج می کنید از دستتان می رود و دیگر هرگز بازنمی گردد. اما پولی که برای یادگیری سرمایه گذاری در بورس هزینه می کنید، بدون شک با مبلغ بسیار بیشتری به سمت شما باز می گردد. این تفاوتی است که سرمایه گذاری روی خودتان در زندگی تان ایجاد می کند.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (279 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (154 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (131 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (106 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (72 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (53 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (52 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (45 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (36 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (36 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (29 نظر) تصویری بسیار قدیمی از 16 سالگی آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین رهبر معظم انقلاب/ روحشان شاد (27 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (26 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (24 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (21 نظر)
دیگران می‌خوانند   
تغییر چهره جالب و هوش پران پاشا جمالی، مهیار نون خ بعد از تراشیدن موهایش +عکس لحظه شگفت انگیز بازکردن یک تابوت مصری توسط باستان شناسان+ویدیو تصاویری جالب و خنده دار از پشت صحنه بازیگران سریال پایتخت/ چقدر صمیمی و کاربلد! رونمایی از گندم، دختر زیبای امیرمهدی ژوله، داور صداتو/ چقدر بانمک و ناز+عکس عاشقانه های جذاب شبنم مقدمی، داور صداتو و همسر جوان و خوشتیپش/ ایشالا به پای هم پیر بشین+عکس تصویری بسیار قدیمی و کمتر دیده شده از کودکی و جوانی رهبر معظم انقلاب تولد حیرت انگیز و هوش پران یک بچه خرگوش با صورت شبیه فیل+عکس فال انبیاء روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 (عکس) گریه های تلخ همسر جوان حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله ها در روز تشییع پیکرش/ روحش شاد و یادش گرامی نگاهی به کیک دو طبقه سالگرد ازدواج پدرام کریمی مجری مشهور ایرانی و همسر باکلاسش+عکس کودکی بامزه سعید آقاخانی، نورالدین خانزاده سریال نون خ/ چقدر ناز و گوگولی+عکس تبریک تولد جالب محسن کیایی برای بهرام رادان/ چه سلفی زیبا و خاصی+عکس خلاقیت جالب یک مادر ایرانی با نوشته جالب روی یخچال/ این متن پربازدید شد+عکس تغییر چهره هوش پران مژده لواسانی با لباس بندری در قایق+عکس سکانس خنده دار نعیمه نظام دوست: وقتی خارجی میشه و با مهمون روسی حرف میزنه +ویدئو/فقط خنده هاش وسط مکالمه... فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله سورپرایز تولد خاص علی دایی برای یک دوست و طرفدار/ چه کیک خرسی بامزه و قشنگی+عکس خواستگاری باحال مهران مدیری از نعیمه نظام دوست 20 ساله/ این سکانس عالیه+ویدیو اتمام حجت خلاقانه صاحب بوتیک تهرانی با خریداران درباره تعویض و پس دادن لباس +عکس/ مشخصه یا بیشتر توضیح بده😂 عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... کاظم نوربخش، سلمان نون خ: توی مراسم ختم به من میگن بخند! فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم خلاقیت خنده دار اُوستا معمار در طراحی در و پله برای ورودی/دکترا افتخاری حق توئه هم وطن+ عکس زیبایی و جذابیت منحصربفرد ندا قاسمی، شیرین سریال نون خ/برق نگاهش هوش از سر آدم می پراند+عکس رونمایی مژده لواسانی از کیف زیبا و شیکش به رنگ کرمی/ در عین سادگی خیلی خاصه+عکس نگاهی به عکس های خصوصی شاهان شکیبا مجری خوش بر و روی تی وی پلاس/ ماشالا چه چشمای خوشگلی بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی صدای بهشتی پسر شرکت کننده با خوانندگی آهنگ چشمای تو در برنامه صداتو +ویدئو/هنوزم چشمای تو مثل شبای پر ستارست... وقتی ستاره سادات قطبی کمبود نداشتن دختر رو با عروسک جبران میکنه+ویدیو/ ولی بهش میاد مامان دختر باشه نه 4 تا پسر خلاقیت منحصر به فرد یک مشتری در مدل موی درخواستی از آرایشگر حماسه آفرید +عکس/سلطان شینیون در سطح خاورمیانه😂 خلاقیت تحسین برانگیز شهرداری تبریز برای زیباسازی شهر حماسه آفرید/ این تصویر زیبا رو فقط تو ایران میشه دید+عکس مهران مدیری: گربه‌ام را هم به هنرمندان نمی‌دهم چه برسد به دخترم! +ویدئو نوشته تحسین برانگیز صاحب نیسان تبریزی درباره حمل بار با ماشینش+ویدیو/ اینجور صحنه ها مختص شهر اولین ها ست و بس👌 نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم فال انبیاء روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی 9 اردیبهشت 1357 در ایران چه خبر بود؟ دردسرهای چغاله خوردن زیاد معشوقه سوئدی محمدرضا شاه در ایران! استایل اسپرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در ژاپن که هرگز ندیده اید+عکس برگزاری مجدد آزمون سراسری در خراسان جنوبی
منتخب روز   
نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده