ساعدنیوز
ساعدنیوز

دلایل تنگی نفس در بارداری و روش های درمان

  سه شنبه، 28 بهمن 1399   زمان مطالعه 11 دقیقه
دلایل تنگی نفس در بارداری و روش های درمان
مشکلات تنفسی یا احساس تیرکشیدن و درد در ناحیه دنده در زمان بارداری غیرمعمول نیست. این علائم می‌تواند آزاردهنده و شدید باشد یا کمی شما را اذیت کند. بیشتر‌ اوقات این مشکلات طبیعی است و به‌ندرت جای نگرانی وجود دارد. با‌این‌حال، اگر باور دارید که این علائم بخشی از بارداری است باید درمورد آنها با پزشک خود مشورت کنید.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، تنگی نفس یکی از عوارض شایع دوران بارداری است که بسیاری از زنان در اوایل بارداری یا همزمان با پیشرفت بارداری خود آن را تجربه می کنند. در این مطلب با دلایل، علائم خطرناک تنگی نفس و راهکاری برای بهبود آن در دوران بارداری آشنا می شوید.

تنگی نفس در بارداری

در طول بارداری نیاز بیشتری به اکسیژن دارید که بدن شما، خود را به چند روش با این شرایط وفق می دهد تا این نیاز را برطرف کند. افزایش در میزان بعضی هورمون ها، به خصوص پروژسترون، به شکل مستقیم روی ریه ها اثر می گذارد و باعث تحریک بخشی از مغز می شود که کنترل تنفس را بر عهده دارد.

با اینکه در دوران بارداری تعداد تنفس در دقیقه چندان تغییر نمی کند، اما حجم هوای دم و بازدم در هر بار تنفس به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. در ماه های بعدی بارداری، همزمان با رشد جنین، رحم روی دیافراگم شما فشار وارد می کند که این امر باعث می شود به زحمت نفس بکشید؛ به خصوص در مواردی که جنین بالاتر قرار گرفته باشد، چندقلو باردار باشید یا حجم مایع آمنیوتیک شما بیش از حد باشد. در هفته های آخر بارداری و با پایین آمدن جنین به سمت پایین لگن، فشار روی دیافراگم و ریه ها کمتر می شود و ممکن است احساس تنفس راحت تری داشته باشید.

علت تنگی نفس در بارداری

ممکن است هر زمانی در دوران بارداری تنگی نفس را احساس کنید اما این مشکل ببیشتر در سه ماه آخر بارداری اتفاق می افتد. شاید علتش را ندانید اما در ادامه به چند مورد از علل تنگی نفس که به بارداری مربوط می شود اشاره شده است:

۱. هورمون ها

هورمون های بارداری روی قلب و ریه شما تأثیر می گذارند و می توانند در نفس کشیدن شما تغییراتی ایجاد کنند، اگرچه این تغییرات برای شما محسوس نباشد.

۲. رحم درحال رشد

رحم درون شکم شما رشد می کند و به دیافراگم (ماهیچه ای که به نفس کشیدن شما کمک می کند) فشار وارد می کند. درنتیجه، ریه جمع می شود و فضای کمی برای گسترش دارد و به همین دلیل نفس عمیق کشیدن برای تان سخت تر می شود.

۳. وضعیت بارداری

هرقدر شکم شما بزرگ تر باشد و به دیافراگم و ریه نزدیک تر شود بیشتر دچار تنگی نفس می شوید. هرقدر شکم کوچک تر باشد فضای بیشتر در اختیار ریه قرار می گیرد و کمتر دچار تنگی نفس می شوید.

۴. ورزش کردن

قبل از زایمان، ورزش برای سلامتی شما مفید است. با این حال، زیاده روی در ورزش می تواند سبب درد، سرگیجه و تنگی نفس شود. مطمئن شوید که با سرعتی مناسب ورزش می کنید و مرتب به خودتان استراحت دهید. همچنین، باید آب بدن تان را تأمین کنید و به علائم بدن تان توجه کنید. دراین صورت، می دانید که چه زمانی باید ورزش را آرام یا متوقف کنید.

۵. چندقلو در شکم دارید

در بارداری دو قلو یا چندقلو، در شکم تان فضای بیشتری اشغال می شود و فضا برای گسترش ریه تنگ تر می شود.

۶. وزن بدن تان

چاقی و افزایش وز ن در دوران بارداری می تواند مشکلات مختلف تنفسی، مثل تنگی نفس یا سایر ناراحتی های تنفسی، را موجب شود.

در دوران بارداری منتظر چه تغییراتی در دستگاه تنفسی مان باشیم؟

تنگی نفس علت های مختلفی دارد و می تواند در هر مرحله ای از مراحل بارداری رخ دهد.

سه ماه اول بارداری

تغییرات هورمونی در اوایل بارداری می تواند بر مسیر تنفسی شما تأثیر بگذارد. این تأثیر ممکن است الگوی تنفسی شما را تغییر دهد و احساس تنگی نفس داشته باشید. همچنین ممکن است احساس خستگی کنید یا حس کنید به اکسیژن بیشتری نیاز دارید.

سه ماه دوم بارداری

ممکن است مثل بعضی از خانم ها در سه ماه دوم بارداری متوجه تنگی نفس خود شوید. این مشکل، با پهن شدن بخش میانی بدن تان و تغییرات در دستگاه تنفسی (ریه و نفس کشیدن) و دستگاه قلبی ـ عروقی (قلب و خون)، که از نتایج این پهن شدگی است، ایجاد می شود.

سه ماه سوم بارداری

تنگی نفس معمولا در سه ماه سوم بارداری شدیدتر می شود. در هفته ۳۱ تا ۳۴ بارداری، جنین و رحم درحال رشد فضای بیشتری از شکم شما اشغال می کنند. در این زمان، جنین و رحم آن قدر بزرگ می شوند که به دیافراگم شما فشار وارد می کنند و ریه جمع می شود. دیافراگم ماهیچه ای است که به تنفس شما کمک می کند. درنتیجه ممکن است احساس کنید که نفس عمیق کشیدن سخت تر شده است.

پایان بارداری

ممکن است هفته آخر بارداری کمی احساس راحتی کنید. زمانی که جنین در وضعیت زایمان قرار می گیرد، ریه شما فضای بیشتری برای عمل تنفس دارد. در اولین بارداری، معمولا جنین در هفته ۳۶ و ۳۸ بارداری در ناحیه لگن قرار می گیرد، اما در بارداری های بعدی ممکن است جنین تا اواخر بارداری یا حتی زمان زایمان در موقعیت زایمان قرار نگیرد.

تشخیص علت تنگی نفس در بارداری

لازم است همیشه درمورد علائم و ناراحتی های دوران بارداری خود با پزشک مشورت کنید. پزشک با پرسیدن چند سؤال و معاینه شما می تواند مطمئن شود که چیزی که احساس می کنید طبیعی است یا نه.

برای تشخیص علت تنگی نفس، پزشک اقدامات زیر را انجام می دهد:

  • نفس کشیدن و ضربان قلب شما را بررسی می کند؛
  • درمورد عادات ورزشی و فعالیت های روزانه شما می پرسد.

همچنین ممکن است درمورد موضوعات دیگری به غیراز بارداری، که می تواند علائم موجود را ایجاد کند، بپرسد.

سایر عوامل مؤثر در تنگی نفس

هرکس ممکن است هرازچندگاهی تنگی نفس را تجربه کند و عوامل مختلفی می تواند در بروز آن نقش داشته باشد. در بیشتر مواقع جای نگرانی نیست و این موضوع کاملا طبیعی است. با این حال، اگر تنگی نفس سبب سخت نفس کشیدن شود یا همراه با تنگی نفس درد داشته باشید، می تواند علامت یک بیماری اساسی باشد.

سایر عواملی که می تواند بر نفس کشیدن شما تأثیر بگذارد در زیر آورده شده است:

  • کم خونی؛
  • آسم؛
  • واکنش های آلرژیک؛
  • اضطراب؛
  • سرماخوردگی یا تب؛
  • ذات الریه؛
  • بیماری های ریوی؛
  • بیماری های قلبی؛
  • پرکاری تیروئید؛
  • هر آنچه مسیر تنفس را مسدود کند؛
  • آمبولی ریه (لخته خون در ریه).

درمان تنگی نفس در بارداری

آن تنگی نفسی که نتیجه بارداری باشد معمولا به درمان دارویی نیاز ندارد. با این حال، ممکن است پزشک اقدامات زیر را برای تان انجام دهد:

  • بررسی وضعیت تنفس و ضربان قلب شما در ملاقات های قبل از زایمان؛
  • صحبت کردن درمورد ورزش و فعالیت های روزانه شما؛
  • دادن اطلاعات لازم و پاسخ به پرسش های شما؛
  • درمان سایر عواملی که می تواند سبب ایجاد مشکل شود؛
  • ارجاع شما به سایر پزشکان، در صورت لزوم.

راه های مقابله با تنگی نفس در بارداری

اگر تنگی نفس شما به دلیل بارداری باشد، هرچند کمی آزاردهنده است اما معمولا خطرناک نیست و در زندگی روزانه شما اختلالی ایجاد نمی کند.

حتی اگر به نظر بیاید که اکسیژن کافی دریافت نمی کنید، شما و جنین تان همه اکسیژن موردنیازتان را به دست می آورید.

راه های زیادی برای پیشگیری از این مشکل وجود ندارد، به خصوص اینکه در سه ماه سوم بارداری شکم شما بزرگ می شود. به هرروی، در صورت نیاز، می توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

۱. وضعیت خود را تغییر دهید

صاف بنشینید یا بایستید تا ریه شما فضای بیشتری برای گسترش داشته باشد و هوای بیشتری دریافت کنید.

۲. به وضعیت بدنی خودتان توجه کنید

وضعیت بدنی خوب در دوران بارداری کمک می کند از تنگی نفس خلاص شوید و همچنین احساس راحتی شما را در طول بارداری و بعد از آن افزایش می دهد.

۳. روی سطح شیب دار بخوابید

از بالش یا سطحی شیب دار استفاده کنید تا قسمت بالایی بدن تان کمی شیب پیدا کند و حین خواب کمی از فشار روی ریه کاسته شود.

۴. خونسرد باشید

عصبانیت یا تنش می تواند تنفس را سخت تر کند.

۵. آرام باشید

اگر ورزش می کنید یا به سرعت حرکت می کنید، برای نفس کشیدن به خودتان استراحت دهید.

۶. فضای بدنی بیشتری برای تنفس ایجاد کنید

دست های تان را بالای سرتان ببرید و بدن خود را بالا بکشید تا فضای بیشتری برای گسترش ریه فراهم کنید و سپس نفس عمیق بکشید.

۷. تمرین تنفس

تمرینات و تکنیک های تنفس را یاد بگیرید و انجام دهید. این تمرینات می تواند به تنفس عمیق، آرامش و تحمل درد در هنگام زایمان کمک کند.

۸. به وزن تان توجه کنید

به توصیه های پزشک درمورد اضافه وزن در هنگام بارداری توجه کنید. افزایش وزن بیش از اندازه می تواند تنگی نفس را، به خصوص هنگام تحرک، بیشتر کند.

۹. منتظر بمانید

گاهی هیچ کار خاصی از دست شما برنمی آید و فقط باید با موضوع کنار بیایید و منتظر بمانید. شما فقط مجبورید تا زمان به دنیاآمدن فرزندتان این وضعیت ناخوشایند را تحمل کنید.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنید؟

زمانی که تنگی نفس حین بارداری را احساس می کنید، معمولا با کمی تغییر وضعیت و استراحت اوضاع بهتر می شود. اما اگر علائم زیر را دارید باید به پزشک یا بیمارستان مراجعه کنید:

  • همراه تنگی نفس سرفه می کنید؛
  • تنگی نفس شما بدتر شده است؛
  • در نفس کشیدن و صحبت کردن مشکل دارید؛
  • ضربان قلب تان بالا رفته است؛
  • درد قفسه سینه دارید؛
  • سرگیجه یا ضعف دارید؛
  • تب دارید؛
  • همراه با تنگی نفس ورم دارید؛
  • خس خس سینه دارید؛
  • انگشتان دست، انگشتان پا یا لب های تان در حال کبودشدن است.

درد در ناحیه دنده

درد در ناحیه دنده از دیگر شکایات خانم های باردار به خصوص در سه ماه سوم بارداری است. درد در ناحیه دنده و تنگی نفس معمولا با همدیگر رخ می دهند، چون درد در ناحیه دنده تنفس عمیق را با چالش بیشتری مواجه می کند و به شما احساس تنگی نفس می دهد.

علت درد در ناحیه دنده

بارداری و تغییرات بدن شما روی سیستم اسکلتی عضلانی شما و به خصوص روی دنده های تان تأثیر می گذارد. درد در ناحیه دنده در طول بارداری معمولا به دلایل زیر اتفاق می افتد:

هورمون ها

هورمون های بارداری، به خصوص پروژسترون و ریلکسین، عضلات و رباط های بدن تان را ضعیف و شُل می کنند. این تغییرات کمک می کند از پس بارداری و زایمان برآیید اما همچنین ممکن است سبب درد در ناحیه دنده و سایر بخش های بدن تان شود.

رشد رحم

با رشد جنین، رحم به بخش بالایی شکم کشیده می شود و می تواند به استخوان های دنده هم فشار وارد کند.

وضعیت بدن جنین

ممکن است بدن جنین در حالت درازکشیده یا افقی باشد و درنتیجه به دنده ها فشار وارد کند. اگر جثه ریزی داشته باشید، کودک تان بزرگ باشد، شکم تان بزرگ باشد یا جنین در وضعیت بریچ (breech) باشد، این حالت شدیدتر است.

لگدزدن

در اواخر سه ماه سوم بارداری، پاهای جنین تکوین می یابد و قوی می شود و آماده لگدزدن است. گاهی آنها دقیقا به ناحیه دنده لگد می زنند.

افزایش وزن

آن وزن اضافی که، به خصوص در ناحیه سینه، حمل می کنید می تواند سبب درد در پشت، شانه و قفسه سینه (دنده) شود.

سوزش سر دل

سوزش سر دل و سوءهاضمه می تواند سبب ایجاد سوزش در پشت گلو یا پایین قفسه سینه شود. همچنین می تواند در ناحیه قفسه سینه و دنده ها احساس درد ایجاد کند.

سایر عوامل

  • کشیدگی عضلات؛
  • شکستگی یا کوفتگی دنده؛
  • عفونت مجرای ادراری؛
  • سنگ صفرا؛
  • بیماری قلبی یا حمله قلبی؛
  • مشکلات ریوی؛
  • سرطان.

مقابله با درد در ناحیه دنده

ساختمان بدن شما برای کشیدگی و رشد در هنگام بارداری آمادگی دارد. اما نه به این معنی که ناراحتی به همراه ندارد. شاید نتوانید از این ناراحتی ها جلوگیری کنید اما می توانید آنها را تسکین دهید. در دوران بارداری، برای مبارزه با درد در ناحیه دنده می توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • وزن مناسب را حفظ کنید؛
  • داشتن وضعیت بدنی مناسب را تمرین کنید؛
  • لباس های راحت و آزاد بپوشید؛
  • برای جلوگیری از افزایش وزن، نفخ، یبوست و سنگ های صفراوی که می تواند سبب ایجاد درد شود غذاهای سالم مصرف کنید؛
  • ورزش های مناسب بارداری (ورزش در بارداری) یا یوگای بارداری انجام دهید تا عضلات و مفاصل خود را محکم، قوی و منبسط کنید؛
  • از لباس های زیری استفاده کنید که مناسب اندام خودتان باشد؛
  • سعی کنید که از شکم بندهای بارداری استفاده کنید؛
  • اگر برای انجام دادن کارها تمام روز پشت میز می نشینید، باید استراحت کنید، بلند شوید و حرکت کنید؛
  • تمرینات تنفس عمیق را انجام دهید؛
  • دوش یا حمام آب گرم (نه داغ) بگیرید؛
  • روی نواحی درد کمپرس گرم یا بسته های یخ بگذارید؛
  • برای راحتی، در تختخواب از بالش های اضافی یا بالش بدن استفاده کنید؛
  • بدون تجویز پزشک از هیچ داروی مسکن استفاده نکنید. ممکن است پزشک، برای خلاصی تان از درد، قرص تیلنول (استامینوفن) تجویز کند؛
  • با پزشک خود مشورت کنید که آیا لازم است برای تسکین درد به متخصص دیگری، مانند فیزیوتراپ یا متخصص طب سوزنی، مراجعه کنید یا نه.

چه موقع نگران باشید؟

حتی اگر فکر می کنید دردهایی که دارید طبیعی است پزشک خود را از وجود این دردها مطلع کنید. اگر علائم زیر را دارید، باید سریع به پزشک یا اورژانس مراجعه کنید:

  • دردهای مداوم دارید؛
  • دردهای ناگهانی دارید؛
  • اوضاع تان بدتر شده است؛
  • باور دارید که درد طبیعی نیست.
پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (119 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (76 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (73 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (71 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (54 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (50 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (41 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (37 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (36 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (34 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (34 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (28 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (26 نظر) خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 (26 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (26 نظر)
دیگران می‌خوانند   
رونمایی از تیپ باکلاس و شیک دامادی هومن حاج عبداللهی، رحمت سریال پایتخت درکنار همسر کم سن و سالش/ مبارکا باشه+عکس خلاقیت هوشمندانه اُوستا گچ کار در ساخت الاکلنگ برای گچ کاری/ دکترای افتخاری حق توئه+ فیلم خلاقیت منحصربفرد شهرداری در محافظت از درخت با نصب المان نوستالژی+عکس/ آدم از اینهمه هوش و ذکاوت حظ میکنه👌 صحبت های خنده دار آقای قرائتی: پلیس یه خانومی رو گرفته که چرا یکطرفه میری گفته به شما ربطی نداره من زن آقای قرائتی ام +ویدئو😂👌 حیاط باصفا و دلباز خانه شیدا یوسفی، دختر بزرگ نورالدین خانزاده در نون خ/ خونه نگو باغ بگو!+عکس نگاهی به آخرین جشن تولد ساده و بدون تجملات هاشمی رفسنجانی با حضور همسرش+ عکس/ روحشون شاد ترکی حرف زدن زیبا و باحال المیرا شریفی مقدم و رامبد جوان در حضور همسرش/ چقدر خوب صحبت کردن+ویدیو حضور آشنایان و ورزشکاران در مراسم عروسی میلاد محمدی با رونمایی از تیپ شیک آقای داماد+عکس/ از ووریا غفوری تا برادرش... طراحی منحصربفرد یک معمار در طراحی خانه با الهام از پاندا+عکس/ از چیدمان بینظیر بالکن تا مبلمان چشم نواز عکس زیبای مژده لواسانی و پدر وکیلش در روز خاص و افتخارآفرین زندگی خانم مجری/ میز پر از هدیه است+عکس کتاب های روانشناسی معروف که باید خواند نگاهی به تاج گل عروس زیبا و دسته گل شیک و متفاوت همسر نچرال و باکلاس سام درخشانی+عکس چگونه بیمه مناسب خودروی خود را خریداری کنیم؟ مقایسه هتل درویشی با الماس 2، کدام بهتر است؟ مداحی دیده نشده مرتضی پاشایی برای امام حسین در ماه محرم در خیابان+عکس/ روحش شاد و یادش گرامی میز صبحانه ساده و رژیمی همسر شاهرخ استخری با خوراکی های سالم و مقوی/ چقدر خوب به خودش و بچه هاش میرسه😍+عکس مقایسه موکت تایل و موکت رولی برای فضاهای مختلف ضرب المثل های ایرانی با هوش مصنوعی جان گرفت رابطه دردسرساز سحر دولتشاهی و پیمان معادی خارج از اتاق درمان جنجال به پا کرد! حضور بازیگران در منزل نسرین مقانلو برای تسلیت بابت فوت پدرشون؛ فریبا کوثری ،سالار عقیلی و...+ویدئو روایت فوق خنده دار حامد آهنگی از معادل سازی لغات انگلیسی به فارسی+ویدیو/ دیگه کراوات نمیخرم چون احساس میکنم معادلش فحشه😂 (عکس) رهبر معظم انقلاب زیر سایه درخت چنار پیر حیاط خانه پدریشان/چه با صلابت نگاهی به فضای کتابخانه‌ی رهبرمعظم انقلاب؛ چه کتاب‌هایی در آن وجود دارد؟ پسر بزرگ و رشید ثریا قاسمی، خانم گل سریال گیلدخت +عکس/ باورتون میشه همچین پسر بزرگی داشته باشه؟ حضور جالب علی دایی در خانه یک عکاس ورزشی و دیدار با مادر 98 ساله او+عکس خلاقیت بی نظیر یک معمار در طراحی وان حمام به شکل سنگ های قیمتی/ مغزو باید طلا گرفت +عکس رونمایی از تصویر پدر زن متشخص همایون شجریان/ خداوکیلی سحر دولتشاهی چه بابای لارجی داره😍 مهر و تسبیح و قرآن هدیه به سرمربی تازه مسلمان شده‌ی تیم سپاهان+عکس مراسم سالگرد ازدواج عاشقانه مرضیه جوان سریال دلدادگان/ چیدمان شیک میز با گل های رز پرَپَر شده+عکس مداحی موذن زاده اردبیلی در سخت ترین روز علی دایی ستاره سابق فوتبال/ اردت آقای فوتبالیست به اهل بیت مثال زدنی ست+ فیلم نگاهی به دکوراسیون اروپایی و شیک خانه لوکس و مجلل هانده ارچل/ عجب خونه زندگی خاص و منحصر به فردی+عکس پست تلخ و جگرسوز گلنار گیلدخت برای مرگ مادرش !! +ویدئو سکانس خنده دار دروغ گفتن بامزه حامد آهنگی در مورد پدربزرگش به رضا ناجی، بازیگر تبریزی/ سالن رفت رو هوا 😂+فیلم طراحی لوگو بسیار جذاب و زیبا رستوران وحید شمسایی ستاره تیم ملی فوتسال/ چه خلاقیتی+ عکس حضور مرجانه گلچین در خانه سنتی و ایرانی پسند شهرام ناظری برای تبریک تولدشان+عکس/ اصیل بودن از در و دیوار میباره جزئیات جدید از ماجرای مهمانی29 پزشک در شیراز و مرگ یک متخصص پوست و مو جوان رابطه عاشقانه در خیابان گاندی به خون کشیده شد/ قاتل اعتراف کرد پیشنهاد میلیاردی به سرمربی قهرمان فوتسال برای خوردن یک غذای خاص/ مبلغ داشت قلقکم میداد....+فیلم رونمایی از مراسم عقد عروس ترکیه‌ای خاندان احمدی نژاد در استانبول+عکس سکانس خنده دار حامد آهنگی وقتی به آلمان رفتن مجردی رضا ناجی (بازیگر تبریزی) پیله میکنه/ قسمت نشد خانوممو ببرم😂+فیلم
تیتر امروز   
رابطه دردسرساز سحر دولتشاهی و پیمان معادی خارج از اتاق درمان جنجال به پا کرد! ضرب المثل های ایرانی با هوش مصنوعی جان گرفت نگاهی به فضای کتابخانه‌ی رهبرمعظم انقلاب؛ چه کتاب‌هایی در آن وجود دارد؟ جزئیات جدید از ماجرای مهمانی29 پزشک در شیراز و مرگ یک متخصص پوست و مو جوان رابطه عاشقانه در خیابان گاندی به خون کشیده شد/ قاتل اعتراف کرد به بهانه اکران مست عشق، نگاهی به شهاب حسینی و عاشقانه‌ترین نقش‌هایش؛ سفری در میان عشق‌های ماندگار! رازهای نقاشی مرگ سقراط در موزه متروپلیتن نیویورک اختلاف شیرین امام خمینی(ره) و همسرشان در نام‌گذاری فرزندان ترفند باورنکردنی پزشکان روم باستان برای برگرداندن ضربان قلب به بدن بیمار/ عجیب ولی واقعی! کف قیمت دلار کجاست؟ مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار سوم تمدید شد/ تغییر ظرفیت‌های پذیرش ماجرای جنجالی اهانت به امام خمینی (ره) در کتاب درسی هند/ ناشر عذرخواهی کرد جزئیات افزایش 10 میلیون تومانی وام بازنشستگان + مبلغ اقساط عکس دیده نشده از زنی که در ترور شهید صیاد شیرازی نقش اصلی را داشت/سرنوشت معاون رجوی چه شد؟؟ خیزش دانشگاه‌های آمریکا علیه محور شرارت آمریکایی-اسرائیلی
منتخب روز   
(ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده