دلیل حساس شدن دندان ها بعد ازانجام کامپوزیت چیست؟

  جمعه، 07 آذر 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
دلیل حساس شدن دندان ها بعد ازانجام کامپوزیت چیست؟
روکش های کامپوزیت ، که به آن کامپوزیت ونیر نیز گفته می شود ، پوشش های کامل یا جزئی هستند که روی سطح دندان ها اعمال می شود تا ظاهر لبخند شما زیباتر شود. این همان ماده ای است که برای پر کردن های سفید (کامپوزیت-رزین) نیز استفاده می شود و از ترکیبی از مواد شیشه ای و رزینی تشکیل شده اند.

روکش های کامپوزیت ، که به آن کامپوزیت ونیر نیز گفته می شود ، پوشش های کامل یا جزئی هستند که روی سطح دندان ها اعمال می شود تا ظاهر لبخند شما زیباتر شود. این همان ماده ای است که برای پر کردن های سفید (کامپوزیت-رزین) نیز استفاده می شود و از ترکیبی از مواد شیشه ای و رزینی تشکیل شده اند. روکشهای کامپوزیت به طور مستقیم یا غیرمستقیم در یک جلسه دندانپزشکی اعمال می شوند و می توانند برای تغییر شکل ، طراحی مجدد و / یا رنگ آمیزی مجدد دندانها استفاده شوند که اگر با دقت و مهارت انجام شود ، می تواند نتایج خیره کننده ای به بار آورد . در دندانپزشکی زیبایی کامپوزیت دندان های جلو همانند ایمپلنت دندان های جلو بین بیماران متقاضی زیادی دارد. البته کارکرد ایمپلنت دندان بسیار متفاوت از کامپوزیت دندان می باشد و ایمپلنت در کنار جنبه های زیبایی ، در مورد جایگزینی دندان های از دست رفته نیز کاربرد درمانی دارد.

کامپوزیت دندان یک روش عالی برای ترمیم دندانهای خرد شده ، لکه دار یا آسیب دیده و همچنین بستن فاصله بین دندانهاست و در مواردی که حداقل مشکلات دندانپزشکی وجود داشته باشد ، یک روش ایده آل برای مشکلات جزئی دندانپزشکی است.

دلیل حساس شدن دندان های جلو بعد از نصب کامپوزیت ونیر چیست؟

پاکسازی دندانها پیش از کامپوزیت:

اگر دندان های تان بعد از کاشت کامپوزیت ونیر بسیار حساس شده است شاید به علت پاکسازی دندانها توسط دندانپزشک باشد. اگر پلاک و ذرات غذایی بسیار زیادی روی دندان های شما تجمع یافته و دندانپزشک پیش از نصب کامپوزیت، آن ها را تمیز کرده باشد؛ احتمال دارد بعد از نصب کامپوزیت ونیر، دندانهایتان تا مدتی به غذاهای سرد و گرم حساس شود. بهتر است برای کاهش این حساسیت از خمیر دندانهای مناسب و ضد حساسیت استفاده کنید و داروهایی که دندانپزشک توصیه کرده را به درستی مصرف نمایید تا حساسیت دندان ها برطرف شود.

مواد رزین کامپوزیت:

در صورتیکه رزین کامپوزیت با کیفیت و مرغوب انتخاب شود معمولا نسبت به دما کاملا مقاوم است و در نتیجه از حساس شدن دندان های شما جلوگیری می کند. اما در صورتی که مواد کامپوزیت کیفیت پایینی داشته باشند ؛به خصوص در نواحی که از دندانها برای گاز زدن لقمه های غذا استفاده می شود؛ حساسیت بیشتری به دما احساس خواهد شد.

عدم مراقبت از دندان:

بسیاری از بیماران با وجود اینکه به آنها توصیه می شود تا چند روز بعد از کامپوزیت دندان از گاز زدن غذاهای سفت خودداری کرده و بیشتر از کامپوزیت دندان خود مراقبت کنند؛ در انجام دستورالعمل های توصیه شده توسط پزشک سهل انگاری می کنند و در نتیجه با گاز زدن غذاهای سفت به کامپوزیت های خود آسیب وارد می کنند. در این شرایط احساس درد و ناراحتی کاملا طبیعی است و از عوارض کامپوزیت دندان های جلو به شمار می آید که باید با ترمیم کامپوزیت ها برطرف شود.

دوام کامپوزیت های دندان

دوام و ماندگاری کامپوزیت های دندان بالا است اما احتیاج به مراقبت های لازم دارد و فرد باید موارد بهداشتی و نیز اصول تغذیه ای را رعایت کند تا عمر کامپوزیت ها را به بیش از 10 سال برساند.

روش مراقبت از دندان های کامپوزیت شده

  • برای مراقبت از دندان ها به صورت مرتب مسواک بزنید.
  • مسواک به تنهایی قادر به نظافت تمام فواصل بین دندانی نیست پس بهتر است از نخ دندان استفاده کنید.
  • دقت داشته باشید که خوردن مواد غذایی سفت می تواند به دندان های کامپوزیت شده، آسیب وارد کند و آن ها را دچار سابیدگی نماید.
  • بعد از خوردن مواد غذایی مانند چای و قهوه و یا خوراکی های دارای مواد رنگی دندان های خود را مسواک کنیدد، زیرا کامپوزیت ها نیز خاصیت رنگ پذیری دارند و دچار تغییر رنگ می شوند.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (544 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (541 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (516 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (219 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (126 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (32 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (24 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (19 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (15 نظر) نگاهی به چیدمان زیبای طاقچه خانه سید احمد خمینی با آینه سنتی، قرآن و گل های رز/ چه سلیقه هنری خاص و متفاوتی+عکس (13 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (13 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ...