دلیل ریزش مو بعد از کاشت مو چیست؟

  یکشنبه، 18 آبان 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
دلیل ریزش مو بعد از کاشت مو چیست؟
کاشت مو در سال های اخیر بسیار مورد توجه افراد واقع شده است و با توجه به مزیت هایی که دارا می باشد مورد پسند قرار گرفته است. کاشت مو با استفاده از روش های مختلفی انجام می شود که پزشک، با توجه به خواست شما روشی مناسب را برای کاشت مو انتخاب و عملی می کند

کاشت مو در سال های اخیر بسیار مورد توجه افراد واقع شده است و با توجه به مزیت هایی که دارا می باشد مورد پسند قرار گرفته است. کاشت مو با استفاده از روش های مختلفی انجام می شود که پزشک، با توجه به خواست شما روشی مناسب را برای کاشت مو انتخاب و عملی می کند. ریزش مو بعد از کاشت مو امری طبیعی می باشد و به هیچ وجه جای نگرانی ندارد. اغلب افرادی که با روش های سنتی اقدام به کاشت مو می کنند بعد از 2 هفته بایستی بخیه های خود را بردارند.
بایستی در این مدت به توصیه های پزشک متخصص خود عمل کنند و ریز به ریز تمامی دستورات وی را انجام دهند. ریزش مو بعد از کاشت مو می تواند به عواملی که قبل از کاشت مو هم باعث ریزش می شد، بستگی داشته باشد و در این مرحله نیز باعث جلوگیری از رشد فولیکول مو در افراد باشد. با توجه به این امر پزشک مربوطه بایستی قبل از کاشت مو در افراد علل ریزش موهای سر فرد را بداند تا بر اساس آن مشکل ریزش را برطرف نماید و با این کار احتمال ریزش موهای کاشته شده را کاهش دهد.

اکثر موهایی که بعد از هفته اول کاشت مو دچار ریزش می شوند فقط ساقه مو می باشند. فولیکول های مو در زیر پوست توسط بافت پوست محکم شده و احتمال ریزش مو همراه ریشه بسیار کم می شود. فولیکول های مو در زیر پوست توسط پوست عروق جمع می شوند و 4-5 روز بعد از عمل بی خطر هستند. عمیق ترین قسمت ساقه مو از شکل فولیکول های آنها تقلید کرده و مانند یک نقطه است. به همین دلیل است که مردم آن را برای یک فولیکول اشتباه می گیرند. واقعیت این است که با شروع ریختن 4-5 روز پس از عمل ، ریشه مو (فولیکول) ایمن باقی می ماند.

  • در طول ماه اول ، تقریباً همه موهای پیوند شده ، که تحت تأثیر جابجایی آسیب دیده اند ، همانطور که انتظار می رود از بین می روند (“از دست دادن شوک”).
  • 0-7 روز بعد از کاشت مو : رشد موقت موهای پیوند شده.
  • 1-4 هفته: رشد متوقف می شود و ساقه های مو شروع به ریزش می کنند.

بعد از 20 الی 40 روز پس از عمل کاشت مو با هرکدام از روش های مختلف کاشت مو، موهای کاشته شده بطور میانگین از 80 تا 100 درصد شروع به ریزش می کنند که در این میان ممکن است استثنا وجود داشته باشد که 40 تا 60 درصد موهای کاشته شده بدون ریزش به رشد خود ادامه می دهند. اما 97 درصد کسانی که عمل کاشت مو را انجام داده اند با این ریزش مواجه شده اند.

پس از این ریزش موها به مدت تقریبا 3 ماه به حالت خواب می روند و تقریبا بعد از ماه چهارم رشد طبیعی موهای کاشته شده آغاز می شود.

دوره ریزش مو و رویش مو در کاشت مو

ریزش موها بعد از کاشت مو امری کاملا طبیعی است. موها معمولا در 20 روز اول حدودا یک تا دو میلیمتر رشد خواهند داشت. بین 20 الی 35 روز هشتاد یا صد در صد موهای کاشته شده می ریزند.این امر در تمامی روش های کاشت مو اتفاق می افتد. به استثنای تعداد محدودی از افراد که چیزی در حدود 40تا 60 درصد موهای کاشته شده ریزش پیدا نکرده و رشد می نمایند که دلیل این امر در این افراد مشخص نمی باشد که حتی سن بیمار ، تعداد گرافت ها و سرعت کاشت دخالتی در این امر ندارد.

موها به مدت 90 تا 120 روز در حالت استراحت هستند و بعد از گذشت سه الی چهار ماه رشد دائمی ومجدد موها آغاز می شود.
حدود 30 تا 50 درصد از موهای کاشته شده 6 ماه بعد از عمل کاشت رشد خود را نشان می دهند . همین درصد کم از رویش موهای جدید می تواند تغییرات بسیار مثبتی در ظاهر فرد ایجاد کند.
رشد موها در ماه های 10 تا 12 بعد از عمل تکمیل خواهد شد به طوری که در ماه هفتم اگر پوست سر خود را لمس کنید متوجه موهای کوتاه و زبر تازه روییده خواهید شد.
برای نتیجه هرچه بهتر از کاشت مو گاهی داروهایی که به روند رشد موها کمک می کنند نیز با تجویز پزشک مربوطه مورد استفاده قرار می گیرد. در 10 درصد از افرادی که کاشت موانجام داده اند ، امکان این که موهای ضعیف شده قبلی بعد از انجام کاشت مو دوباره ضخیم تر و قوی تر شود، وجود دارد. بعد از ماه 8 ام عمل کاشت مو اگر تراکم موهای کاشت شده از نظر شما کافی نبود ، یا جهت کاشت نواحی باقیمانده می توانید با مشورت پزشک خود اقدام به جلسه دوم کاشت مو نمایید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (662 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (116 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (79 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (66 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (64 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (46 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (36 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان