در مورد کرم دور چشم چه میدانید ؟

  پنجشنبه، 15 خرداد 1399   زمان مطالعه 8 دقیقه
در مورد کرم دور چشم چه میدانید ؟
در مورد زمان استفاده از کرم دور چشم باید این نکته را ذکر کرد که زمان مشخصی وجود ندارد و بهتر است در هر سنی استفاده از کرم دور چشم در مراقبت‌های پوستی گنجانده شود. در واقع منظور این است که هر چه زودتر و جتی از دوران نوجوانی به دنبال استفاده از کرم دور چشم باشید، مشکلی ایجاد نمی‌شود.

یکی از متخصصین پوست و مدرسان دانشگاه NYU می گوید: اگر کمتر از ۲۵ سال دارید و همیشه از کنار محصولاتی که از پوست محافظت می کنند به صورت گذری رد می شوید باید بگوییم که هیچ وقت برای شروع استفاده از کرم دور چشم زود نیست. برای کسانی که سن کمتری دارند و به تازگی از سختی های دوران بلوغ و مشکلات پوستی آن دوران عبور کرده است،شاید استفاده از کرم دور چشم توجیه پذیر نباشد ولی لازم به ذکر است که کرم دور چشم تنها برای جلوگیری از چین و چروک و پیری نیست بلکه این کرم خشکی دور چشم، پف آن و حلقه های تیره دور چشم را هم از بین می برد. پس اگر درگیر هر یک از این مشکلات هستید، وقت آن است که از کرم ضد چروک دور چشم استفاده کنید.

دقت کنید که از محصولاتی که برای بقیه بدن طراحی شده اند در اطراف چشم هایتان استفاده نکنید زیرا این محصولات اسیدی تر بوده و به پوست حساس و نازک اطراف چشم صدمه وارد می کنند. همچنین محصولاتی که مخصوص چشم هستند به گونه ای طراحی می شوند که اگر داخل چشم رفتند نیز مشکلی به وجود نیاورند. برای از بین بردن سلول های مرده اطراف چشم می توانید از محصولات حاوی گلیکولیک اسید که برای پوست های حساس مناسب بوده و به منافذ نفوذ می کند باعث می شود که پوست لطیف و زیبا به نظر رسد.

بعد از چند ساعت متوالی درس خواندن و یا کار کردن ممکن است اطراف چشم ها حلقه های سیاه افتاده و یا چشم ها پف کنند. اگر شاهد این تغییرات و یا تغییر رنگ در اطراف چشم های خود بودید، به جای استفاده از کانسیلر خود و پوشاندن این نقاط اقدام به درمان آن ها کنید. همچنین برای از بین بردن مشکلات پوستی دور چشم، از کرم هایی استفاده کنید که حاوی هیالورونیک اسید و ویتامینK که خاصیت ضد التهاب و روشن کنندگی دارند، باشند.

چه سنی برای کرم دور چشم مناسب است؟

در مورد زمان استفاده از کرم دور چشم باید این نکته را ذکر کرد که زمان مشخصی وجود ندارد و بهتر است در هر سنی استفاده از کرم دور چشم در مراقبت های پوستی گنجانده شود. در واقع منظور این است که هر چه زودتر و جتی از دوران نوجوانی به دنبال استفاده از کرم دور چشم باشید، مشکلی ایجاد نمی شود. ولی در سنین پایین به دنبال کرم هایی باشید که تنها خاصیت مرطوب کنندگی دارند و استفاده از انواع کرم دور چشم ضد چروک و رفع تیرگی چشم پیشنهاد نمی شود. در هر سنی که هستید، اگر تا به حال از کرم دور چشم استفاده نمی کردید، به دیر بودنش فکر نکنید و به سراغ خرید یک کرم دور چشم عالی باشید. هر روز که می گذرد، سن بالاتر می رود و برای استفاده از کرم ضد چروک دور چشم و انواع کرم های ضد پیری هرگز دیر نیست چون حداقل از پیری پوست در روزهای آینده پیشگیری می کنید. در ساده ترین حالت ممکن پوست خود را از رادیکال های آزاد و مواد مضر موجود در محیط محافظت می کنید.

کرم دور چشم فقط مختص خانم ها نیست و بهتر است آقایان هم برای مراقبت از پوست خود به فکر استفاده از این کرم باشند. البته باید این را هم ذکر کرد که در سنین بالا قرار نیست کرم دور چشم معجزه کند و در زمان کوتاهی چین و چروک شما را از بین ببرد، ولی حداقل بدانید که با تغذیه و محافظت، از چروک شدن بیشتر و آسیب به پوست جلوگیری می کند.بسیاری افراد در زیر پوست اطراف چشم چربی هایی دارند که به صورت دانه و لکه های برجسته دیده می شود این حقیقت را بدانید که هیچ کرم دور چشمی در دنیا این چربی ها را از بین نمی برد.

کرم دور چشم در روز یا شب؟

شاید برای شما هم این سؤال در ذهن ایجاد شود برای اینکه از چروک دور چشم جلوگیری کنید و بهترین نتیجه را داشته باشید، استفاده از کرم دور چشم را باید در صبح انجام داد و یا در شب؟ تغذیه پوست اطراف چشم در طول شب کافی است؟

به دلیل اینکه پوست اطراف چشم نازک است و در طول روز با چشمک زدن، پلک زدن و به اطراف نگاه کردن مدام در حال به کار گرفتن عضلات این ناحیه هستید، بهتر است که کرم دور چشم را هم در طول روز و هم در طول شب استفاده کنید. برای اینکه بتوانید بهترین کرم دور چشم را برای خودتان انتخاب کنید، ابتدا نیازتان را بشناسید و سپس از کارشناس فروش لوازم آرایشی و بهداشتی در داروخانه یا هر فروشگاه دیگری بپرسید که کدام نوع کرم می تواند نیاز شما را برآورده کند. اطلاعات نوشته شده روی محصولات و انواع کرم دور چشم را بخوانید، کرم های ضد چروک، برطرف کننده پف اطراف چشم، از بین برنده تیرگی دور چشم، مرطوب کننده و غیره از انواع مختلفی هستند که هر کدام روی هدف خاصی طراحی و متناسب با آن نیاز تولید شده اند.

شما می توانید انواع محصولات دور چشم را به صورت لایه های مختلف هم برای دور چشم استفاده کنید. برای این کار بهتر است که از سبک ترین محصول شروع کنید. یعنی ابتدا محصول مایع، سپس ژلی، سرم، کرم و سپس روغن یا پمادها را برای دور چشم خود به کار ببرید. این نکته را فراموش نکنید که همیشه کرم دور چشم را قبل از کرم صورت و همچنین ضد آفتاب ها به روی پوست بمالید.

صبح که از خواب بیدار می شوید، پس از آنکه صورت خود را شستید و با تونر یا پاک کننده ها تمیز کردید، سرم مخصوص یا کرم دور چشم را که برای رفع نیاز مورد نظرتان تهیه کردید، به پوست دور چشم بمالید. این سرم می تواند برای رفع تیرگی و کدر بودن دور چشم باشد و موجب سفید شدن دور چشم شود. اگر این محصول حاوی ویتامین سی باشد، قادر است پوست را در برابر رادیکال های آزاد محافظت کند و همچنین ویتامین ای از پوست در برابر آنتی اکسیدان ها مراقبت می کند. سدیم اسکوربات یا ویتامین سی همچنین موجب ضخیم شدن پوست دور چشم می شود و تیرگی اطراف آن را کمرنگ تر می کند، برای اینکه نتیجه مورد انتظار را ببینید باید حدود شش ماه صبر کنید. موادی مانند نیاسین آمید یا ویتامین ب۳ و کوژیک اسید هم لکه های تیره را روشن می کنند.



اگر از آن دسته خانم هایی هستید که در اطراف چشم هایتان خطوطی به وجود آمده و یا هنوز خطی به وجود نیامده ولی شما نگران این مشکل هستید نیز می توانید از کرم های دور چشم که خاصیت ضد پیری دارند، استفاده کنید. بعضی از حرکات صورت مانند لبخند زدن، خندیدن و اخم کردن باعث به وجود آمدن خطوطی در چهره می شوند.
اجتناب از این حرکات ممکن نیست اما با استفاده از محصولات مناسب می توان کاری کرد که کلاژن پوست از دست نرود و خط یا چروکی روی صورت نیفتد. پس اگر نگران پوست خود و چروک شدن آن هستید استفاده از کرم دور چشم را به یکی از برنامه های روزانه خود تبدیل کنید.

آقای دکتر! کرم های ضدچروک دور چشم از چه موادی تشکیل شده اند؟
کرم های دور چشم حاوی مواد مرطوب کننده، ویتامین A، C، E و در مواردی لایه بردارهای بسیار ضعیفی هستند که نقش بافت سازی دارند. از این نوع کرم ها می توان هم در طول روز و هم شب قبل از خواب استفاده کرد. برخی از کرم های دور چشم خواص ضدآفتاب هم دارند که البته مخصوص روز هستند.
آیا استفاده از این کرم ها الزامی است یا پوشش مناسب در آفتاب مثل داشتن عینک آفتابی می تواند از ایجاد چروک دور چشم پیشگیری کند؟
با توجه به اینکه آفتاب یکی از عوامل مهم ایجادکننده چروک های زودرس در خانم ها و آقایان و به خصوص افرادی است که در فضاهای باز و زیر آفتاب کار می کنند، استفاده از کرم های ضدآفتاب و ضدچروک دور چشم لازم است و می تواند تا حد زیادی از بروز چروک های زودرس پیشگیری کند. البته استفاده از عینک محافظ پوست مقابل اشعه ماورای بنفش نیاز به استفاده از کرم دور چشم و ضدآفتاب در اطراف چشم را برطرف می کند اما باید مطمئن باشید که عینک استاندارد است و از پوست اطراف چشم در برابر اشعه A و B محافظت می کند. لازم است یک عینک ساز این مساله را تایید کند.
آیا غیر از اشعه ماورای بنفش خورشید، کرم ها و مواد آرایشی هم می توانند باعث چروک زودرس پوست شوند؟
اگر کرم ها با پوست سازگاری نداشته باشند و باعث عکس العمل های پوستی شوند، زمینه ساز چروک و حساسیت های پوستی به خصوص در اطراف چشم می شوند. کرم آرایشی نباید هیچ گونه عکس العملی روی پوست ایجاد کند اما اگر با استفاده آن پوست دچار قرمزی و التهاب پوست یا جوش شد، باید فورا مصرف آن را قطع کرد.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (442 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (256 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (232 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (189 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (168 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (149 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (139 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (93 نظر) روز اول مهر یادی کنیم از اخراج سجاد رضایی فرزند اکبر کلاس دوم ب با گرمکن ورزشی دهه شصتی +فیلم/ من برای لهجه اصفهانیش مُردم شما ادامه بدید (93 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (82 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (80 نظر) رضا عطاران : من و خانومم تو سینما بودیم همه اومدن برای عکس و امضا که اعلام شد رضا گلزار وارد شده دور و برمون حتی یه نفر هم نموند همه رفتن پیش رضا (80 نظر) علیرضا بیرانوند: پرتاب‌های بلندم به خاطر چوپانی کردنم هست؛ به عنوان یک چوپان در کنار خانواده ام همیشه مجبور بودم که با پرتاب سنگ مواظب گوسفندانم باشم (75 نظر) خلاقیت هوشمندانه یک مدرسه ایرانی برای استفاده از پله های سالن/ دست مریزاد به این همه نبوغ و ابتکار+عکس👌 (71 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
شوهر؛ مظنون اصلی زن جوان : دخترم هراسان به من زنگ زد و گفت مادرش کشته شده است...
(عکس) تولد همسر جوان و باکلاس احمدرضا عابدزاده، عقاب آسیا، در کنار دختر و دامادشان/ چه رستوران شیکی!👌
استایل کژوال و خوشرنگ سردار آزمون در جشن تولد 1 سالگی دخترش، نوا/ وااای چه بادکنک آرایی شیک و درجه یکی👌
(عکس) سند رد صلاحیت استاد شهید مرتضی مطهری برای تدریس در دانشگاه تهران توسط ساواک
عکس معروف رضا شاه با لباس نظامی،کلا مستبد بودنش همه جا مشخصه/نگاهی به خانه ای که محمدرضا شاه در آن به دنیا آمده + ویدئو+ عکس
حقایق گفته نشده از زینب پاشا شیرزن تبریزی دوران قاجار +عکس/ درس بزرگ او برای محتکران غلات
(تصاویر) جذاب‌ترین بازیگران ایرانی و خارجی در نوجوانی چه شکلی بودن؟/ از هدیه تهرانی و پارسا پیروزفر ایرانی تا آنجلینا جولی و جانی دپ هالیوودی
(تصاویر) 7 ایده‌ی ایرانی‌پسند و اشتهاآور برای تزیین میز غذا با قورمه سبزی/ چه سفره‌غذای شیکی بشه با این تزئینها👌
اولین تیزر طوفانی فصل 3 جوکر 2 با اجرای احسان علیخانی و آقایان/ ببین کیا هستن از هیتلر و حمید لولایی تا امین زندگانی و شاهرخ استخری😂
(ویدئو) انواع پرسش و پاسخ شفاهی در مدرسه/ فقط جاااان گفتن رضا نیکخواه/ مدیری دیگه ادامه نداد😂😂😂
(ویدئو) لحظات جالب ریختن شاخ های گوزن ها را ببینید
پذیرش بدون آزمون دانشجو در 6 رشتۀ دانشگاه شهید بهشتی ویژۀ استعدادهای درخشان
عوامل مؤثر بر افت تحصیلی دانشجویان از دید رئیس دانشگاه امیرکبیر
یادی کنیم از چیدمان ایرانی‌پسند و شیک میز غذای مرحوم زهره حمیدی بعد از بهبود حالش و در آخرین دورهمی با دوستانش
ویدیو/ از «گاندی» تا «پطروس کبیر» اطلاعات مدرسۀ مهران غفوریان/ فقط خنده‌های جواد رضویان به جریان دهقان فداکار
منتخب روز   
برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس استاندار بصره راننده شخصی مسعود پزشکیان در سفر به این شهر شد+عکس/ چهره خندان رئیس جمهور سوار بر BMW