ساعدنیوز
ساعدنیوز

درمان های بی نظیر خوراکی و گیاهی عفونت کلیه

  پنجشنبه، 20 مرداد 1401   زمان مطالعه 10 دقیقه
درمان های بی نظیر خوراکی و گیاهی عفونت کلیه
عفونت کلیه یکی از مشکلاتی است که به دلایل مختلف احتمال بروز آن وجود دارد. معرفی بهترین دمنوش ها که ما در این مطلب به آن می پردازیم برای عفونت کلیه قطعاً به بسیاری از افراد که دارای مشکلی در این زمینه هستند، کمک می کند تا با مواد طبیعی درمان خود را انجام دهند.

عفونت کلیه که در اصطلاح پزشکی به آن پیلونفریت گفته می شود، بیماری دردناک و آزاردهنده ای است که عامل آن باکتری هایی هستند که از مثانه وارد یک یا هر دو کلیه می شوند. عفونت کلیه موردی جدی تر از التهاب مثانه (سیستیت) است، سیستیت نوعی عفونت شایع در مثانه ی فرده که باعث درد و سوزش هنگام دفع ادرار می شود

اگه فرد به موقع برای درمان عفونت کلیه اقدام کند، این بیماری خطر جدی ندارد. هر چند عفونت کلیه احساس بیماری و کسالت شدیدی را ایجاد می کند. اگر عفونت کلیه به موقع درمان نشود، تشدید شده و به آسیب دائمی و نارسایی کلیه ها ختم می شود.

علائم عفونت کلیه

علائم عفونت کلیه معمولاً طی چند ساعت یا نهایتاً دو روز پس از تشکیل عفونت ظاهر شده و بسته به سن فرد ممکنه علائم متفاوتی به همراه داشته باشد ولی به صورت کلی علائم شایع این بیماری عبارتند از:

  • تب
  • لرز
  • درد در پشت، پهلو یا کشاله ران
  • دردهای شکمی مبهم
  • تکرر ادرار
  • فشار شدید و مداوم هنگام ادرار کردن
  • احساس سوزش یا درد هنگام دفع ادرار
  • تهوع و استفراغ
  • چرک یا خون در ادرار (هماچوری)
  • ادرار کدر یا بدبو
  • * البته کودکان زیر 2 سال مبتلا به این بیماری ممکن است فقط نشانه تب بالا داشته باشند. اما در افراد بالای 65 سال به شکل گیجی ذهنی و گفتارهای گیج نیز خود را نشان می دهد.
خانمی در حال درد کشیدن در دستشویی

جلوگیری ازعفونت کلیه

با انجام اقدامات پیشگیری از عفونت ادراری که در زیر آمده، خطر ابتلا به عفونت کلیه را می توانید کاهش بدهید.

  • مایعات مخصوصاً آب بیشتری بنوشین: مایعات می توانند هنگام دفع ادرار، باکتری ها رو از بدن شما خارج کنند.
  • به محض نیاز ادرار کنید: در صورت احساس نیاز به دفع ادرار، از به تأخیر انداختن ادرار خودداری کنید.
  • مثانه تان را بعد از نزدیکی و مقاربت تخلیه کنید: ادرار در اسرع وقت پس از مقاربت در پاک شدن باکتری ها از مجرای ادراری کمک کرده و خطر ابتلا به عفونت رو کمتر می کند.
  • بعد از دفع خودتان را به درستی تمیز کنید: پاک کردن از جلو به عقب بعد از ادرار کردن و بعد از تخلیه ی روده به جلوگیری از انتشار باکتریها، درون مجرای ادراری کمک زیادی می کند.
  • از استفاده ی محصولات زنانه در ناحیه دستگاه تناسلی خودداری کنید: استفاده ی محصولاتی از قبیل اسپری های دئودورانت در ناحیه ی تناسلی می تواند تحریک کننده بوده و خطر ایجاد عفونت را بالاتر ببرد.

عوارض عفونت کلیه

اگه عفونت کلیوی به موقع درمان نشود یا درمان به صورت ناقص و ضعیف انجام بشود، ممکن است عوارض جدی ای شامل موارد زیر بوجود بیاید:

  • ممکن است به طور دائمی به کلیه های شما آسیب برساند و منجر به بیماری مزمن کلیه یا در موارد نادر نارسایی کلیه بشود.
  • باکتری های موجود در کلیه های فرد می توانند جریان خون رو مسموم کرده و باعث ایجاد بیماری سپسیس بشوند.
  • ممکن است فرد دچار زخم های کلیوی یا فشار خون بالا بشود، البته این مورد خیلی به ندرت اتفاق می افتد.
  • اگر زنی باردار و مبتلا به عفونت کلیه باشد، عفونت کلیوی خطر ابتلا به کمبود وزن کودک بعد از تولد رو افزایش می دهد.

بهترین دمنوش ها برای درمان عفونت کلیه

دمنوش های زیادی از گذشته برای رفع انواع عفونت ها در طب سنتی به کار می رفته اند، در اینجا ما با تکیه بر زنجبیل به عنوان دمنوش مناسب برای رفع عفونت کلیه به معرفی چند دمنوش که می توانند برای رفع این عفونت تأثیرگذار باشند می پردازیم:

دمنوش زنجبیل برای درمان عفونت کلیه

حکیمان طب سنتی معتقدند که زنجبیل دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی است و فعالیت ضد باکتریایی قدرتمندی علیه E.coli دارد. این گیاه باعث ایجاد محیطی قلیایی می شود که باکتری ها در آن نمی توانند به تولید مثل بپردازند.زنجبیل از ایجاد پروستاگلاندین (پیام رسان علائم درد) جلوگیری می کند. این کار به کاهش درد و احساس سوزش هنگام ادرار کمک کرده و التهاب کلیه ها رو هنگام دفع کم می کند. این گیاه دارای خواص ضد التهابی، ضد باکتریایی، و آنتی اکسیدانی زیادی است.این خوراکی گیاهی pH ادرار رو متعادل کرده؛ و از این طریق، رشد باکتری ها رو محدود و توانایی شان رو در چسبیدن به دیواره ی مثانه کم می کند.

دمنوش زغال اخته

آب میوه ها و دمنوش های زغال اخته غالباً برای درمان و جلوگیری از عفونت های ادراری از قدیم استفاده می شده اند. زغال اخته حاوی طیف گسترده ای از ترکیبات شیمیایی مانند D- مانوز، اسید هیپوریک و آنتوسیانینه که توانایی باکتری های عفونی در چسبیدن و وارد شدن به مجاری ادراری رو محدود می کند بنابراین مانع رشد و توانایی آن ها در ایجاد عفونت می شود.

دمنوش زغال اخته

درمان عفونت کلیه با دمنوش زرشک

میوه ی زرشک دارای ترکیبات الکالوئیدی است، به عقیده برخی از پزشکان این ترکیبات مانند آنتی بیوتیک عمل می کنند، همچنین متخصصان طب گیاهی زرشک رو عامل تحریک خاصیت ضد عفونی غشای مخاطی بدن می دانند. دمنوش زرشک سموم بدن رو خنثی، دستگاه گوارش رو تنظیم، عطش و حرارت معده و جگر رو رفع می کند، همچنین باعث رفع عفونت از مجاری ادراری و رفع سوزش ادرار می شود.

دمنوش چای سبز

چای سبز حاوی منابع غنی از ترکیبات گیاهی به نام پلی فنول است که به دلیل داشتن اثرات ضد میکروبی و ضد التهابی قوی بسیار مشهور است. (Epigallocatechin (EGC، ترکیبی در چای سبز است که اثرات ضد باکتریایی قوی در برابر باکتری های ایجاد کننده ی عفونت دارد.

در تحقیقات نشان داده شده که عصاره ی چای سبز حاوی EGC ممکن است اثربخشی مانند انواع خاصی از آنتی بیوتیک ها داشته باشد که اغلب برای درمان UTI یا عفونت ای ادراری و کلیوی استفاده می شوند.

دمنوش بابونه برای درمان عفونت کلیه

دمنوش بابونه در روشهای دارویی گیاهی برای درمان طیف گسترده ای از بیماریهای جسمی از جمله عفونت های مجاری ادراری( UTI ) استفاده می شود. بابونه دارای خاصیت دیورتیک و حاوی ترکیبات گیاهی با خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی است.تصور می شود این ویژگی ها به کاهش التهاب، مهار رشد باکتری ها و گرگرفتگی مجاری ادراری ناشی از باکتری های عفونی کمک می کند.

دمنوش نعناع

چای ها و دمنوش های تهیه شده از نعناع و انواع دیگر نعناع وحشی هم بعضاً به عنوان داروی طبیعی برای UTI ها استفاده می شوند. برخی از تحقیقات نشان داده اند که برگ نعناع دارای اثرات ضد باکتریایی در برابر باکتری های مختلف UTI مانند E. coli است. برخی از ترکیبات موجود در برگ نعناع نیز می تواند به کاهش مقاومت باکتری در برابر داروهای آنتی بیوتیکی کمک زیادی بکند.

دمنوش انگور خرس

تانن و هیدروکوئینون موجود در گیاه انگور خرس موجب از بین رفتن باکتری ها می شود، بطوری که به سالم ماندن کلیه، مثانه و حتی رحم کمک می کند، دمکرده برگ یا میوه انگور خرس مجاری ادرار را ضدعفونی می کند و ناراحتی های مثانه را رفع کرده، البته استفاده از این گیاه برای زنان باردار، شیرده و کودکان مضر می باشد.

دمنوش گیاه دم اسبی

دم کرده گیاه دم اسبی با داشتن دو ویژگی زیر می تواند به عنوان بهترین دمنوش برای عفونت کلیه مورد استفاده قرار بگیرد:

  • ادرارآوری بالا: بالا رفتن تولید و دفع ادرار، تمیز شدن مجاری ادراری و کاهش باکتری ها را به همراه خواهد داشت.
  • داشتن ترکیبات ضدالتهابی: این ترکیبات کمک می کند تا درد و احساس سنگینی تسکین پیدا کند. به این ترتیب باعث می شود تا بیماری فرد به سرعت رو به بهبودی پیش برود.

حدود ۱۰ گرم یعنی یک قاشق از گیاه را در یک لیوان آب جوش (۱۰۰ میلی لیتر) بریزید. روی حرارتی ملایم به مدت چند دقیقه بجوشد. پس از خاموش کردن شعله و خنک شدن دمنوش می توان آن را جرعه جرعه میل کرد.

دمنوش گیاه دم اسبی

بهترین عرقیات برای درمان عفونت کلیه

غیر از دمنوش های ذکر شده عرقیاتی هم هستند که در رفع عفونت کلیه می توانند تاثیر بسزایی داشته باشند.

  • عرق آلوئه ورا: عرق آلوئه ورا یکی از عرقیات و داروهای خانگی برای رفع عفونت های کلیه است. این عرق می تواند در برابر سموم موجود در مجاری ادراری از کلیه محافظت کرده و به رفع مشکلات آن بپردازد. مواد مغذی موجود در این عرق مانند آلوتین حاوی مواد ضد التهابی است که می تواند قارچ ها، باکتری ها و ویروس ها رو از بین ببرد.
  • عرق بید: عرق حاصل از بید سالیان زیادی است که به عنوان یکی از بهترین داروهای خانگی برای عفونت کلیه مورد استفاده قرار گرفته است. این عرق به ویژه در طب چینی به صورت زیادی مورد استفاده است، چون دارای مقادیر زیادی ترکیبات و خواص تسکین دهنده ی درد است. مصرف این عرق به بهبود عملکرد و حفاظت از کلیه ها می پردازد تا به خوبی کار کنند.

خوراکی های مفید برای درمان عفونت کلیه

  • آب جعفری: برای استفاده از جعفری و آب جعفری به نیت درمان عفونت کلیه ها بهتر است ابتدا با پزشک خود مشورت کرده و سپس آن را مصرف کنید، درست است که جعفری گیاهی ضد عفونت است اما ممکن است با داروهایی که مصرف می کنید تداخل دارویی داشته باشد، اگر مشکلی نبود از این گیاه 2 بار در روز بعنوان نوشیدنی استفاده کنید، می توانید آب جعفری را به این شکل تهیه کنید، به این شکل که یک چهارم از آب جعفری را با نصف لیوان آب و مقداری عسل و لیمو مخلوط کنید و روزی دو بار تا 14 روز میل کنید.
  • سرکه سیب: این نوع سرکه در درمان بسیاری از بیماری ها موثر بوده است، سرکه سیب بعلت وجود اسید مالیک یک ضد باکتری بسیار قوی می باشد، این خاصیت می تواند عفونت را ریشه کن کند و به این صورت که یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را با دو قاشق چای خوری عسل مخلوط کرده و در آب گرم بریزید و دو بار در روز و به مدت چند هفته میل کنید تا مشکلتان حل شود. عسل نیز در اینجا ضد التهاب می باشد و برای درمان این بیماری مفید است.

  • سیب: سیب و البته آب سیب خاصیتی ضد التهابی دارد و سرشار از مواد مغذی به همین دلیل در حفظ اسیدیته در مجاری ادراری مفید می باشد. از این میوه و آب آن بصورت روزانه استفاده کنید .

  • آب هندوانه: آب هندوانه مشکلات دستگاه دفع ادرار را با داشتن مقادیر بسیار بالایی از ترکیبات ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی تسکین می دهد و سطح مایعات بافت ها را به دلیل ادرارآور بودن تنظیم می کند. دو برش کوچک از هندوانه را با یک لیوان آب میکس کنید. روزانه دو لیوان از مواد کاملاً به صورت یکدست درآمده را میل نمایید. دفع مکرر ادرار باعث می شود تا کلیه ها تمیز شده، توکسین ها از بدن دفع شود.
آب هندوانه

بهترین روغن های گیاهی برای درمان عفونت کلیه

معمولاً در تب سنتی برای رفع التهاب و بسیاری از عفونت ها روغن های گیاهی رو هم به عنوان دارو استفاده می کنند.

  • روغن زیتون: روغن زیتون سرشار از ترکیباتی مانند فسفر و چربی است، وجود این ترکیبات روغن زیتون را انتخاب خوبی برای افرادی که عفونت کلیوی دارند کرده است. این روغن توانایی از بین بردن سموم در بسیاری از قسمت های بدن، به خصوص کلیه ها را دارد. شما می توانید برای این منظور هر روز یک قاشق غذاخوری روغن زیتون داخل غذا بریزید یا اینکه آن را در مقداری آب ترکیب کرده و هر روز مصرف کنید.

  • روغن کرچک: اسید ریسینولئیک، اسید چرب اصلی موجود در روغن دانه ی کرچک، دارای خواص ضد التهابی چشمگیری است . مطالعات نشان داده اند که وقتی روغن گیاه کرچک به صورت موضعی استفاده شود، التهاب را کاهش داده و درد را تسکین می دهند. همچنین با خواص مدر و آنتی باکتریالی که دارد می تواند عفونت های موجود رو رفع بکند. روغن کرچک دارای خواص ضدالتهابی خیلی زیادی است و به همین خاطر می تواند برای کاهش علائم سنگ کلیه و گرفتگی عضلات شکمی هم داروی مناسبی باشد. برای استفاده از روغن کرچک، می توانید مقداری از آن را روی حوله ای ریخته و بر روی کلیه ها قرار بدهید تا از طریق پوست جذب کلیه بشود.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (83 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (83 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (75 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (41 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (37 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (35 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (30 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (29 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (27 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینش ثبت کرد+ عکس (27 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (23 نظر) خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 (20 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (19 نظر) صدای بهشتی دو برادر با خوانندگی برای پدر و مادر ناشنوایشان+ویدئو/حنجرشونو فرشته ها بوسیدن+ویدئو (17 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (18 نظر)
دیگران می‌خوانند   
گشت و گذار در قصری که صاحبش فقط یکسال در آن بود +عکس/ ماجرای قایق اژدها در بنای قاجاری آیا رابطه جنسی زنان را زیباتر می کند؟ تجاوز به نیکا شاکرمی سوژه داغ رسانه های معاند/ BBC فارسی آمد ابرو را درست کند، چشمش را هم کور کرد... خلاقیت منحصر بفرد در طراحی لوستر پروانه ای برای خانه های ویلایی حماسه ساز شد+عکس/ هنر نزد ایرانیان است و بس کشف تاریخی تابوت آخناتون با چشم طلا متعلق به مصر باستان+عکس چهره برافروخته مادر زهره فکور صبور سر میز عزای دخترش در یک تالار مجلل/ حیف این زیبایی که رفت زیر خاک+عکس اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟ لطف بزرگی که احمدی نژاد در حق پسرِ محمد خاتمی کرد؛ پراید برای شیرینی قبولی در دانشگاه (ویدئو) سکانسی خنده دار و فراموش نشدنی از پشت صحنه سریال در حاشیه/خودشون ترکیدن از خنده😂 رونمایی حمید هیراد از برادرزاده زیبا و نازش/ چه متن خاص و عاشقانه‌ای هم برای تولد عسل خانم نوشته+عکس نگاهی به یافته‌های یک پژوهش / فرزندان مادرهای استرسی چهار برابر بیشتر در معرض چاقی قرار دارند صحبت های خنده دار آقای قرائتی: چند وقت پیش یه نفر اومد بیت رهبری گفت من امام زمانم به سید علی بگو بیاد +ویدئو😂👌 لحظه ورود علی دایی به هتل در قرعه کشی جام جهانی 2018 و صحبت های شنیده نشده از شهریار/ پیش بینی بلد نیستم بکنم!! +فیلم شبکه نمایش خانگی رقیب کیست؟ عکاسی خلاقانه ستاره سادات قطبی با ژست خاص و جالب/ اولین روز شناسنامه دار شدن شازده پسرش این مدلی ثبت شد+عکس ظاهر جذاب و زیبای وحید رهبانی، محمد سریال گاندو بدون گریم تلویزیونی/ مگه داریم این همه تغییر؟+عکس اقدام باورنکردنی و خنده دار پیرمرد باحال در دوچرخه سواری با دوچرخه ایی مینیمال و اسباب بازی+ویدیو/ چرا من منتظر بودم هر آن بشکنه؟🤣 صحبت های خنده دار آقای قرائتی در مورد زلیخا: من نمی تونم روی زلیخا را زمین بیاندازم 😅+ویدئو گریه های تلخ مادر یسنا برای دختر گمشده اش+ویدئو/خدایا به دل مادرش رحم کن... 10 حقیقت جالب زندگی علی دایی سورپرایز جشن تولد حمید گودرزی توسط همسر اول و خواهرش در محل کار با کیک متفاوت + عکس تیدا و سگ‌های زنده یاب در جست‌وجوی یسنا، کودک مفقود شده در کلاله +ویدئو به مناسبت روز معلم یادی بکنیم از شوخ طبعی معلم دیکته سردار آزمون در رم / داستان بامزه غلط املایی سردار رو شنیدین؟ (فیلم) مصاحبه تاریخی و فوق العاده خنده دار دانش آموزان!/صداقت و عشق و علاقه به مدرسه موج میزنه! (عکس) ایده وخلاقت متفاوت و جالب دانش آموزان در روز معلم رونمایی از ستاره 2 متر و 8 سانتی فوتبال جهان/ قدبلندترین دروازه‌بان اروپا رو بشناسید+عکس دوقلوهای خوشگل و بانمک فرناز رهنما، نازنین سریال ساختمان پزشکان/ چقدر بهش میاد مامان بودن😍+عکس آیفون 15 در آمریکا به اندازه آیفون 14 محبوب نیست عکسی بامزه از علی دایی در دوران دبستان/ قشنگ مشخصه ایشون شاگرد محبوب معلمشون بودن (عکس) خنده‌دارترین لحظات سلطان کمدی حیوانات فوک‌ها و فیل‌های دریایی!/چه ژستی گرفتن انگار عکس یادگاری میگیرن! ذوق زدگی محمدرضا اخباری، بازیکن تیم فوتبال تراکتور، در اولین روز بدنیا آمدن دختر نازش در بیمارستان/ اتاق رو چه خوشگل دیزاین کردن زیبایی منحصربفرد لباس عروس،تاج و توری بازیگر مشهور هالیوود که ملکه ی موناکو شد/ مدرن ترین عروسی که دنیا به خودش دیده! پسر بزرگ و رشید دانیال حکیمی، محسن سریال فاصله ها +عکس/ باورتون میشه همچین پسر بزرگی داشته باشه؟ نگاهی به ماشین لوکس و هوش پَران سپهر حیدری ستاره سابق فوتبال و آرام خانوم/چه خوش رنگ و باکلاسه +عکس جشن تولد خلوت و شیک نفیسه روشن، آمنه سریال گیلدخت با دوستای صمیمیش در کافه/ رفقاش سنگ تموم گذاشتن+عکس عکس خاص سردار آزمون، فوتبالیت تیم ملی ایران، در کنار معلم اول ابتدایی شون/ بچه درسخونمون تو عکسم کتاب دستشه (عکس) تلاشهای مصرانه ی زن بریتانیایی برای جلب رضایت همسرش که باعث شد به شهرت جهانی دست یابد (فیلم) سکانسی فوق العاده خنده دار از فیلم ورود خروج ممنوع/تو زندان آهنگ خوندن ، بیا بیا قرش بده قسطی...😂 تغییر چهره و استایل یانگوم در خیابان که قابل شناسایی نبود! حواشی داغ امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 (عکس) خلاقیت باورنکردنی و عجیب در گریم این عروس و داماد به سبک شرک و فیونا!
تیتر امروز   
تجاوز به نیکا شاکرمی سوژه داغ رسانه های معاند/ BBC فارسی آمد ابرو را درست کند، چشمش را هم کور کرد... اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟ لطف بزرگی که احمدی نژاد در حق پسرِ محمد خاتمی کرد؛ پراید برای شیرینی قبولی در دانشگاه نگاهی به یافته‌های یک پژوهش / فرزندان مادرهای استرسی چهار برابر بیشتر در معرض چاقی قرار دارند شبکه نمایش خانگی رقیب کیست؟ 10 حقیقت جالب زندگی علی دایی آیفون 15 در آمریکا به اندازه آیفون 14 محبوب نیست تغییر چهره و استایل یانگوم در خیابان که قابل شناسایی نبود! حواشی داغ امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 گنج های خیالی رویای جویندگان زیر خاکی در نصف جهان پرواز جالب علیرضا جهانبخش، ستاره تیم ملی با جت‌ اختصاصی و لوکس به‌ انگلیس+عکس باز شدن پای خورزو خان شب های برره مدیری به کنفرانس خبری جنجالی حمید مطهری در تبریز تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی هشدار نارنجی سازمان هواشناسی برای تعطیلات آخر هفته رهبر معظم انقلاب آخر نیمکت می نشستند و آقای مطهری پای تخته صحبت می کردند /دیدگاه شهید مطهری درباره رهبری چه بود؟ انجام بزرگترین استخدام تاریخ ایران +جزئیات
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...