درمان های طبیعی برای خلاص شدن از عفونت معده چیست؟

  شنبه، 11 اردیبهشت 1400   زمان مطالعه 8 دقیقه
درمان های طبیعی برای خلاص شدن از عفونت معده چیست؟
عفونت معده یکی از دردهای رایج در معده است. اولین کاری که مردم در این زمان انجام می‌دهند کمک گرفتن از پزشکان و استفاده از قرص هست. اما داروهای گیاهی برای درمان عفونت معده هم وجود دارند که می‌توانند به‌خوبی مشکلات عفونت معده را حل کنند.

عفونت معده ؛ هلیکوباکتر پیلوری یا اچ پیلوری یک باکتری است که می تواند در معده شما زندگی کند و زمانی که وارد بدن می شود، می تواند باعث عفونتی شود که ممکن است منجر به مشکلات جدی مانند زخم شود. زمانی که با پیلوری سر و کار دارید ممکن است ترسناک باشد، اما لازم نیست نگران باشید. شما می توانید به طور طبیعی با استفاده از درمان های خانگی و یک رژیم غذایی سالم خود را درمان کنید با این حال، اگر علائم جدی دارید و یا عفونت تان پس از درمان های خانگی ادامه پیدا کرد به پزشک تان مراجعه کنید.

چگونه عفونت هلیکو باکتر پیلوری تشخیص داده می شود؟

پزشک شما درباره سابقه بیماری و سابقه خانوادگی بیماری خود سوال خواهد کرد. اطمینان حاصل کنید که در مورد داروهایی که مصرف می کنید، از جمله هر ویتامین یا مکمل، به پزشک خود توضیح دهید. اگر علائم زخم معده را تجربه کرده اید، پزشک شما به طور خاص درباره استفاده شما از مسکن ها سوال خواهد کرد. برای تشخیص دقیق تر پزشک می تواند برخی از آزمایش ها و روش های دیگر را برای تأیید تشخیص خود انجام دهد:

معاینه بدنی

در طی یک معاینه فیزیکی، پزشک شما معده خود را برای بررسی علائم نفخ، حساسیت یا درد، بررسی می کند.

آزمایش خون

شما ممکن است نیاز به نمونه های خون داشته باشید که برای بررسی آنتی بادی علیه H. pylori مورد استفاده قرار می گیرد. برای آزمایش خون، یک مقدار کوچک از خون را از دست یا دست خود بکشید. سپس خون برای آزمایش به یک آزمایشگاه فرستاده شود.

ازمایش مدفوع

برای بررسی علائم H. pylori در مدفوع شما ممکن است یک نمونه مدفوع مورد نیاز باشد.

اندوسکوپی

پزشک یک ابزار طولانی و نازک به نام اندوسکوپ را به داخل دهان و به معده و دوازدهه خود وارد می کند. یک دوربین متصل به تصاویر خود را روی یک مانیتور ارسال می کند تا پزشک شما بتواند آن را مشاهده کند. هر ناحیه غیر طبیعی بررسی خواهد شد. در صورت لزوم، ابزارهای ویژه ای که با اندوسکوپ مورد استفاده قرار می گیرند، اجازه می دهند که دکتر شما نمونه هایی از این مناطق را بگیرد.

پیشگیری از عفونت معده چگونه است؟

بهترین روش ها برای پیشگیری از دچار شدن به عفونت معده به شرح زیر است:

  • واکسینه کردن کودکان: واکسن پیشگیری از عفونت ویروسی روتاویروس در برخی از کشورها مانند آمریکا وجود دارد. با تزریق واکسن در سال نخست تولد کودک، احتمال دچار شدن به عفونت مذکور کاهش پیدا می کند.
  • شست وشوی کامل دست ها: شستن دست های خود و فرزندان هم از عفونت پیشگیری می کند. باید به کودکان، شیوه صحیح شست وشوی دست ها به ویژه بعد از استفاده از سرویس بهداشتی آموزش داده شود. برای نظافت دست ها بهتر است از آب گرم و صابون به مدت ۲۰ ثانیه استفاده شود و دست ها به دقت و شدت کافی به هم مالیده شوند. در شست و شوی دست ها، حواس تان به زیر ناخن ها، درزها و ریشه ناخن ها هم باشد. بعد از شستن هم، دست ها را خوب آب بکشید و در مواقعی هم که صابون وجود ندارد، از ژل های ضدعفونی کننده و دستمال های بهداشتی استفاده کنید.
  • رعایت بهداشت شخصی در منزل: وقتی با اشخاص دیگری زندگی می کنید، نباید از ظرف و ظروف یا حوله مشترک استفاده کنید.
  • دوری از افراد مبتلا: تا جایی که می توانید از افرادی که به این عفونت دچار هستند، دوری کنید.
  • ضدعفونی کردن بخش های مختلف خانه: اگر فردی در منزل تان به این عفونت دچار شده با ۲ فنجان سفیدکننده (معادل ۰.۴۷ لیتر) و ریختن آن در یک گالُن آب (۳.۸ لیتر) تمام سطوح پیشخوان، دستگیرهٔ در و شیرهای آب را تمیز و ضدعفونی کنید.
  • بررسی وضعیت بهداشتی مهد کودک فرزندتان: با سر زدن به مهدکودک و بازدید از آن، مطمئن شوید که مکان تعویض پوشک و آماده سازی تغذیهٔ کودکان از هم مجزاست و در اتاق تعویض پوشک، سینک و دست شویی وجود دارد.

لیست داروهای گیاهی برای عفونت معده

در این بخش از مقاله می خواهیم به معرفی داروهای گیاهی درمان عفونت معده اشاره کنیم که می توانند تأثیرات خوبی برای آرام کردن معده در مواقع التهاب و درد شدید معده داشته باشند.

گیاه زنجبیل

استفاده از ریشه یا چای زنجبیل برای درمان عفونت معده مفید است. خاصیت ضدالتهابی آن می تواند خیلی قوی در هضم غذا و جلوگیری از تهوع مناسب است.

درمان عفونت معده با زنجبیل

نعناع

استفاده از نعناع به صورت چای نعناع می تواند در درمان عفونت معده و برطرف کردن سوءهاضمه مناسب باشد. اگر ناراحتی در معده خود احساس می کنید می توانید از نعناع برای درمان آن استفاده کنید. نعناع به قدری در درمان انواع بیماری های معده و ناآرامی های معده قوی عمل می کند که حتی اگر بتوانید آدامس آن را هم بجوید می توانید معده خود را آرام کنید. لازم به ذکر است افراد دچار رفلاکس معده باید از خوردن عرق نعنا پرهیز نمایند. ریفلاکس به معنی برگشت محتویات معده به داخل مری بوده و علت ایجاد آن سستی و ضعف دریچه ای است که بین مری و معده است که موجب تراوش محتویات معده به درون مری می شود که تراوش این اسید به مخاط معده قابل تحمل نیست. عرق نعناع به شل شدن دریچه معده و تشدید رفلاکس معده می انجامد.

استفاده از سرکه سیب

برای اینکه بتوانید عفونت معده خود را آرام کنید پیشنهاد می کنیم که 1 قاشق غذاخوری از سرکه سیب و عسل را در داخل یک لیوان آب ترکیب کنید. بعدازاینکه به خوبی ترکیب را انجام دادید آن را میل کنید. البته پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از میزان مصرف با پزشک طب سنتی مشورت کنید.

سیاه دانه

برای اینکه بتوانید میکروب های معده را ریشه کن کنید می توانید از ترکیب استثنایی سیاه دانه و عسل برای این کار استفاده کنید. مخلوط سیاه دانه و عسل می تواند درمان قطعی عفونت معده باشد.

زیره

زیره دارای دانه هایی هست که می تواند در درمان عفونت معده و همچنین کاهش التهاب معده و گاز معده کمک رسانی کند. زیره بیشتر برای جلوگیری از عفونت معده خاصیت دارد. پس اگر نمی خواهید که دچار عفونت معده شوید پیشنهاد می کنیم که از زیره در وعده های غذایی خود استفاده کنید.

داروی گیاهی شیرین بیان

اگر با مصرف شیرین بیان مشکلی ندارید می توانید از ریشۀ آن برای کاهش التهاب معده و زخم معده و درنهایت عفونت معده استفاده کنید. ریشه خشک شیرین بیان را در مقداری آب جوشیده بگذارید تا دم بکشد و سپس بعدازاینکه دم کشید می توانید به مقدار تعیین شده توسط متخصص طب سنتی در وعده های متفاوت آن را میل کنید.

کمک گرفتن از دارچین

وجود آنتی اکسیدان های لینالول – سینامالدئید و کافور در دارچین در کاهش درد معده و همچنین عفونت معده بسیار مؤثر است. دارچین از خطرات مربوط به دستگاه گوارش هم به شدت جلوگیری می کند. پیشنهاد ما این هست که طبق نظر پزشک طب سنتی در ساعت های مختلف از پودر دارچین در آب جوشیده بریزید و بعد از دم کشیدن آن می توانید آن را میل کنید.

درمان عفونت معده با دارچین

زنجبیل

زنجبیل به خاطر دارا بودن مواد فنولیک می تواند برای دفع میکروب معده بسیار مناسب باشد. میکروب معده اصولاً از راه دهان وارد بدن می شود. اما با زنجبیل می توانید آن را دفع کنید. البته باید برای بررسی میکروب معده به یک پزشک مراجعه کنید.

پودر سیر

پودر سیر هم مانند زنجبیل برای از بین بردن میکروب هلیکوباکترپیلوری معده بسیار مفید است. زیرا دارای خواص آنتی اکسیدان است.

جنسینگ

جنسینگ یک داروی بسیار خوب برای از بین بردن میکروب هلیکوباکترپیلوری در معده هست. البته منظور ما استفاده از جنسینگ قرمز کره ای هست.

روغن علف لیمو:

2 - 3 قطره روغن علف لیمو و یک قاشق سوپ خوری روغن نارگیل را با یکدیگر ترکیب کنید و آن را به شکم خود بمالید و اجازه دهید 20 تا 30 دقیقه بماند و سپس با آب بشویید، شما همچنین می توانید یک قطره روغن علف لیمو را با یک دیفیوزر که پر از آب است ، استنشاق کنید.هر روز این کار را 1 - 2 بار انجام دهید.

اسید های چرب اشباع نشده امگا 3:

اسیدهای چرب امگا 3 و اسید های چرب اشباع نشده امگا 3 به عنوان درمان درمان عفونت میکروبی معده مشخص شده اند.

یکی از انواع اسیدهای چرب امگا 3 بنام دوکوساهکسینوئیک اسید (DHA) مورد توجه ویژه ای در تحقیقات این بیماری قرار گرفته است و مطالعه اخیر نشان داد که دوزهای بالاتر DHA، موجب کاهش بیشتر باکتری عفونت میکروبی معده در غذاهای آزمایشگاه شده است.

آویشن:

آویشن فقط یک چاشنی خوش مزه برای شام شما نیست، بلکه یکی از قوی ترین آنتی باکتری های طبیعی نیز هست و مطالعه ای نشان داد که عصاره آویشن یک اثر مهاری قوی بر عفونت میکروبی معده دارد و همچنین رشد و فعالیتش را کاهش می دهد.

روغن نارگیل:

روغن نارگیل خالص را به مدت 10 تا 15 دقیقه در دهان خود نگه دارید و سپس به بیرون تف کنید و بعد مانند همیشه مسواک و نخ دندان بزنید.هر روز این کار را انجام دهید، ترجیحاً هر روز صبح.روغن نارگیل می تواند به دلیل اثرات ضد میکروبی اش، برای خلاص شدن از شر میکروب های خوراکی مفید باشد.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سلن اردم کیه؟ ما خودمون شهربانو منصوریان داریم؛ باور ندارید؟ تصاویر جدید ‌شیرزن قهرمان رو ببینید! +ویدئو (182 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز برق کار آبادانی، برای نجات مردم از گرما حماسه آفرید/ لقب فرشته زمینی برازنده شماست! (74 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: دختره بهم میگه شما آخوندا به دو تا مو و فوکول ما گیر ندید منم بهش گفتم اگه منم عماممو دو سانت جلوتر بذارم توام به من گیر میدی +ویدئو😂👌 (39 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (36 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (35 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (34 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده شمالی برای همسر باردارش حماسه آفرید+فیلم/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (35 نظر) مادر شوهر جوان آیسان آقاخانی +عکس / رضا گلزار چه مامان مهربونی داره😍 (33 نظر) نگاهی به سبک چیدمان مدرن رستوران علی دایی در کامرانیه تهران / از صندلی های بنفش و گیاهان تا سقف شیشه ای و پرده های ساده +عکس (33 نظر) چیدمان دکور عزای قاجاری ستاره اسکندری برای پدرش در منزل شخصیشان+عکس/تزئینی زیبا با شمعدونی های شاه عباسی و رومیزی ترمه و قاب عکس (30 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (27 نظر) نگاهی به میز ناهار رنگارنگ و نان محلی دستپخت صبا راد برای همسر و مادرشوهرش/ شیک و باکلاس+عکس (27 نظر) نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس (27 نظر) روزی که آیت الله خامنه ای پای حرف های شهربانو منصوریان نشست +عکس/ خواهران منصوریان مهمان ویژه بیت رهبری (25 نظر) خلاقیت خنده دار یک مادر ایرانی برای تزئین موز مهمانی حماسه آفرید/ مامان نگو هنرمند بگو+عکس (23 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
بریدن سر زن تهرانی با داس توسط شوهرش / اظهارات عجیب قاتل پس از اعتراف به جنایت
بازگشت قاتل آی‌نور به محل جنایت
فال روزانه امروز سه شنبه 30 مرداد ماه 1403
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 30 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 30 مرداد 1403
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 30 مرداد 1403
فال حافظ با تفسیر سه شنبه 30 مرداد 1403 + فیلم
فوت و فن خانه‌داری؛ 6 روش کاربردی برای رسوب گیری سر دوش حمام
روستای تاریخی حیرت انگیز در کردستان؛ خانه های سنگی و پلکانی زیبا به سبک ماسوله و جنگلی با درختان گلابی وحشی
وقتی رهبر معظم انقلاب پول میوه و آجیلی که در هواپیمای مخصوص مسئولان به ایشان داده بودند را پرداخت کردند
زنوزی: یک تنه حریف همه شما هستم نیازی به دخالت پزشکیان نیست!
فوت و فن خانه‌داری؛ 8 ترفند خانگی از بین بردن زردی لیوان و استکان و برق انداختن آن‌ها
عضو پیشین شورای اطلاعات ملی آمریکا: پاسخ ایران به ترور اسماعیل هنیه با هدف قرار دادن مقامات اسرائیلی
آموختن موسیقی، راه حلی برای درمان اختلال یادگیری کودکان
ناهید کیانی احساس قلبی اش درباره کیمیا علیزاده را فاش کرد
منتخب روز   
نگاهی به چیدمان ساده اتاق کار شخصی هاشمی رفسنجانی +فیلم/ از نقشه ایران با نمایی از خلیج فارس تا تخت خواب و کامپیوتر شخصی خاطره خنده دار مهران مدیری : میگه رفتم کلاس زبان استاد گفت هِلو منم گفتم سلام علیکم گفت زهرمارو سلام حق نداری یه کلمه فارسی حرف بزنی+ویدئو افتادن عینک از دست سیدعباس عراقچی در مجلس همانا و شکار این لحظه توسط عکاس دوربین به دست همانا+عکس شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد!