ساعدنیوز
ساعدنیوز

نحوه درمان دندان درد با عسل

  شنبه، 11 اردیبهشت 1400   زمان مطالعه 8 دقیقه
نحوه درمان دندان درد با عسل
درمان عفونت لثه با عسل امکان پذیر می باشد. جدا از داروهای گران قیمت شیمیایی، مصرف عسل یک راه حل جایگزین خانگی و کم هزینه می باشد که می تواند لثه های شما را تسکین دهد. عفونت لثه که با التهاب لثه همراه است، در صورت عدم مراقبت، می تواند بر استخوانی که دندان های شما را احاطه کرده و از آن محافظت می کند، تأثیر بگذارد.

عفونت لثه باعث احساس درد شدید می شود که ۳ نوع می باشد، از خفیف تا شدید و پریودنتیت پیشرفته. این علائم از طریق قرمزی و تورم در بافت لثه، خونریزی در هنگام مسواک زدن دندان، حساسیت یا درد شدید در لثه، بوی بد دهان، ایجاد چرک بین دندان ها و لثه ها مشاهده می شود. همچنین می تواند باعث گلو درد در فرد شود.هنگامی که صحبت از دهان و دندان می شود، افراد معمولاً بیشتر تلاش خود را بر سالم نگه داشتن دندان معطوف می کنند و از سلامت لثه های خود غافل می شوند. بافت لثه ساختار بنیادی را تشکیل می دهد که دندان های شما را در جای خود قرار می دهد.

تأثیر عسل و موم عسل بر دندان

تأثیر عسل و موم عسل بر دندان: عسل، این ماده­ شفابخش و طبیعی، از هزاران سال پیش در درمان بسیاری از بیماری­ ها مورد استفاده قرار گرفته ­است. با پیشرفت­های علمی قرن اخیر، بسیاری از خواص بی­شمار این خوراکی شیرین و طلایی، به صورت علمی نیز اثبات شده­ است.

تاثیر عسل برای سلامت دهان و دندان

تأثیر عسل و موم عسل بر دندان: زردی و تیرگی دندان­ها، تشکیل پلاک، آبسه و دندان درد عفونی، از رایج­ترین مشکلات دندان­ها هستند. عسل به دلیل خواص ضد التهابی و پاک کنندگی خود، می­تواند به رفع این مشکلات و بیماری­ها کمک کند.

درمان خانگی دندان درد با عسل طبیعی

می­دانیم که درد دندان، در اکثر موارد، ناشی از پوسیدگی دندان و سرایت پوسیدگی به ریشه و اعصاب دندان است. پوسیدگی در صورت گسترش خود، موجب عفونت لثه، التهاب و آبسه دندان خواهدشد. یکی از نسخه های خانگی برای درمان عفونت دندان، عفونت لثه، تحلیل­ رفتگی و خونریزی لثه، مصرف ترکیب آب و عسل است. مصرف آب و عسل به عنوان دهانشویه و مسواک زدن با آن، نه تنها از ایجاد پلاک و پوسیدگی پیشگیری می­کند، بلکه می­تواند به درمان عفونت لثه و دندان نیز کمک کند.

بررسی خراب شدن دندان ها و تاثیر مصرف عسل بر سلامت دندان ها و لثه

هنگامی که آب با عسل ترکیب شود، یکی از آنزیم­های موجود در عسل، به نام گلوکز اُکسیداز، ماده­ای ضدعفونی کننده تولید می­کند. این ماده ضدعفونی کننده، هیدروژن پراُکساید نام دارد و در بسیاری از محصولات بهداشتی مرتبط با دهان و دندان نیز به کار می­رود. هنگامی که باکتری­های مولد پلاک، با هیدروژن پراکساید تماس پیدا می­کنند، قادر به ترشح دکستران نیستند. دکستران، یکی از ترکیبات موجود در پلاک دندان است. دلیل اصلی خاصیت ضدعفونی کنندگی عسل، نیز تولید کردن هیدروژن پراُکساید است. نتایج مطالعه ­ای در دانشگاه وایکاتو نیوزلند، نشان داده­است که انواع مشخصی از عسل طبیعی، به دلیل خاصیت ضدمیکروب خود، توانایی جلوگیری از تشکیل جرم و پلاک را دارند.

درمان عفونت لثه با عسل

برای درمان آبسه و عفونت دندان، می­توانید مقداری عسل را مستقیما روی محل التهاب و عفونت قرار دهید. مواد آنتی بیوتیک طبیعی موجود در عسل، موجب می­شوند تا باکتری­های عامل عفونت، از بین بروند.

سفیدی دندان ها با مصرف عسل

همان طور که می­دانیم، پلاک و جرم، یکی از دلایل تیرگی و زردی دندان­هاست. مصرف عسل، به صورت دهانشویه، یا مسواک زدن با آن، می­تواند از ایجاد پلاک جلوگیری کرده و به این ترتیب، سفیدی بیشتری برای دندان­ها ایجاد کند.

شستن دندان ها با عسل و نمک معجزه می کند

برای ساخت یک خمیر دندان ارگانیک با عسل، کافی است مقداری نمک را با عسل مخلوط کرده و با آن مسواک بزنید. نمک و عسل، هر دو دارای خاصیت ضدعفونی کنندگی هستند و مسواک زدن با این ترکیب می­تواند در سلامت دندان تأثیر مثبتی داشته باشد.

خواص عسل برای دندان را بشناسید

سلامت دندان یکی از دغدغه های همیشگی بشر بوده و هست. حتی امروزه که روش های نوینی برای کاشت یا ترمیم دندان ها وجود دارد، باز هم توصیه اول این است که مراقب بهداشت این ناحیه مهم از بدن باشیم. سلامت دندان ها کمک می کند تا هم به دردهای ویرانگر دچار نشویم و هم مجبور به پرداخت هزینه های هنگفت دندانپزشکی نباشیم. استفاده از مواد طبیعی برای تقویت دندان و لثه ها یکی از مهمترین رویکردهایی است که باید مورد توجه همه قرار گیرد. عسل طبیعی یکی از بهترین مواد طبیعی برای تقویت دندان است که خواص فراوانی برای دهان و دندان دارد. خواص عسل برای دندان هم به صورت پیشگیری از بروز مشکلات و هم به عنوان ماده ای برای تسکین دردها و درمان آسیب های ایجاد شده در دهان و دندان وجود دارد. در واقع مصرف منظم و اصولی عسل طبیعی کمک می کند تا بسیاری از بیماری های مرتبط با دندان دور شود و اگر هم مشکلی در این قسمت از بدن ایجاد شد، تا جای ممکن برطرف گردد. آشنایی با برخی از این خواص کمک می کند تا شما با دیدگاه جامع تری از عسل طبیعی استفاده کنید. در این مطلب تلاش شده تا به معرفی برخی از مهمترین کاربردها اشاره شود. فراموش نکنید که کاربردهای اشاره شده در این مطلب تنها مربوط به دندان است و خواص عسل طبیعی برای لثه ها و سلامت و بهداشت دهان، قطعا فراتر از این موارد خواهد بود.

تقویت دندان را به عسل بسپارید

یکی از مهمترین ویژگی های عسل طبیعی، تقویت دندان است. عسل می تواند به دلیل خواص و ترکیبات درونی خود، اثرات فوق العاده ای بر روی تقویت مینای دندان بگذارد. تقویت دندان با عسل به این دلیل که همراه با تقویت لثه ها است، کمک می کند تا شانس خراب شدن دندان کاهش پیدا کرده و احتمال شکستگی دندان نیز کم شود. البته طبیعی است که نباید انتظار داشته باشید مصرف عسل به صورت غذایی یعنی زمانی که مثلا به صورت کره و عسل و نان میل می شود، چنین خواصی برای دندان داشته باشد. اگر می خواهید از خاصیت عسل برای تقویت دندان ها استفاده کنید، باید به صورت تنها یا مخلوط با آب عسل را میل نمایید.

جلوگیری از پوسیدگی دندان به کمک عسل

از چندین نظر عسل طبیعی می تواند به جلوگیری از پوسیدگی دندان ها کمک کند. به همین علت است که در بسیاری از تحقیقات علمی، بهترین خاصیت عسل برای دندان، همین جلوگیری از پوسیدگی بیان می شود. شاید ساده ترین عاملی که باعث شده محققان از تاثیر عسل برای پیشگیری از پوسیدگی در دندان صحبت کنند، حذف قند و شکر است. قند و شکر که سرشار از ساکارز هستند، می توانند در ترکیب با نوعی باکتری روی دندان به اسیدهای مخرب تبدیل شده و به مرور زمان باعث پوسیده شدن دندان شوند. جایگزین کردن عسل با شکر و قند، کمک می کند تا ریسک خرابی دندان به دلیل مصرف قند و شکر کاهش پیدا کند. اصلاح سبک زندگی در همین یک مورد کوچک هم باعث پیشگیری از پوسیدگی دندان می شود و هم می تواند از بروز بیماری های مخرب مثل دیابت جلوگیری به عمل آورد. علت دیگر، خواص ضد میکروبی و ضد باکتریایی عسل طبیعی است. همانطور که می دانید عسل نوعی ماده آنتی باکتریال است که می تواند بسیاری از باکتری های شناخته شده در جهان را از بین ببرد. همچنین مصرف عسل می تواند به از بین بردن میکروب ها روی دندان کمک کند. تمامی این موارد، به پیشگیری از پوسیدگی دندان ها کمک خواهد کرد. اگر از عسل طبیعی به صورت تنها یا حتی به صورت شربت عسل استفاده کنید، می توانید آن را درون دهان خود بگردانید. در این صورت عسل طبیعی وظیفه باکتری زدایی خود را به خوبی انجام داده و مانع از بروز پوسیدگی در دندان های مختلف می شود.

تسکین درد دندان را به عسل بسپارید

ویژگی مهم عسل طبیعی این است که می تواند به تسکین بسیاری از دندان دردها کمک کند. البته در برخی موارد امکان اینکه عسل باعث تشدید درد دندان شود نیز وجود دارد. به همین علت توصیه می شود از عسل طبیعی تنها به همراه دارچین یا بره موم برای رفع دندان درد استفاده کنید. عسل و دارچین به دلیل خواص فوق العاده ای که دارند، از گذشته برای درمان دندان درد مورد استفاده قرار می گرفتند. این ترکیب از التهاب لثه نیز می کاهد که به کاهش درد دندان کمک خواهد کرد. برای استفاده از این ترکیب می توانید عسل و دارچین را به نسبت 3 به 1 ترکیب کرده و گلوله ای از ترکیب دارچین و عسل را بر روی دندانی که درد می کند بگذارید. عموما بعد از 15 دقیق درد فروکش می کند. البته بهتر است چند بار در روز این کار را انجام دهید. ترکیب عسل بره موم نیز برای رفع دندان درد فوق العاده است. با توجه به خواص فوق العاده عالی بره موم، اگر ترکیبی از عسل و عصاره بره موم را میل کرده و آن را سریع قورت ندهید و در دهان خود بچرخانید، دندان درد تان فروکش می کند. به ویژه اگر میزان بره موم موجود در ترکیب عسل بره موم زیاد باشد، به دلیل ایجاد حس بی حسی مقطعی، خیلی زود باعث کاهش دندان درد خواهد شد.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (84 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (78 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (76 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (38 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (35 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (35 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (28 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (28 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (25 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (24 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (21 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (19 نظر) صدای بهشتی دو برادر با خوانندگی برای پدر و مادر ناشنوایشان+ویدئو/حنجرشونو فرشته ها بوسیدن+ویدئو (17 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (16 نظر) نگاهی به کیک تولد 1 سالگی و 4طبقه آروکو پسر سپهر حیدری و آرام خانوم/ کیک نیست کاخه برا خودش+ عکس (16 نظر)
دیگران می‌خوانند   
رونمایی از چهره جذاب و بدون ریش و سبیل عباس کاکاوندی، بازیگر داعشی سریال پایتخت/ تو خیابون اصلا قابل شناسایی نیست!+عکس 4 زنگ خطر که باید قبل از خشک شدن گیاهان به آن توجه کنید موثرترین روش های از بین بردن جوش سر سیاه بینی در خانه چرا ابروهام رنگ فیبروز و هاشور رو نمیگیره (ویدئو)سکانس خنده دار خواستگاری قل مراد از فروغ در سریال باغ مظفر/شفیعی جم باز هم ملت رو از خنده روده بر کرد خلاقیت هوشمندانه اُوستا نقّاش برای رنگ آمیزی3 بعدی اتاق کودک/ وقتی استعداد تو خون آدم باشه میشه همین+ عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 16 اریبهشت 1403 فال شمع یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 فال انبیاء روزانه امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 + فیلم فال قهوه با نشان روز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 نگاهی به کیک تولد 48 سالگی و 2طبقه کریم باقری/ شیک در عین سادگی+ عکس خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! شاهرخ‌خان در تهران دستگیر شد عکسی از خانه ابدی علی طباطبایی و پدربزرگش که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... لحظه هولناک سقوط دکل برق روی یک خودرو وسط جاده؛ انفجار مخزن! +ویدئو نگاهی به خونه زندگی لوکس و دلباز پاشا جمالی، مهیار سریال نون خ+عکس/ چه مبلمان خوش رنگ و باکلاسی😍 فریبا نادری: همسرم منو نمیگرفت تا اینکه گریه و زاری کردم گفتم من جوونیمو برات گذاشتم+ویدئو مادرانگی و بچه داری کیوت حدیث میرامینی، روشنکِ سریال دلنوازان/ ماشالا چه بچه بانمکی+عکس صحبت های خنده دار آقای قرائتی: به رهبر گفتم برای بچه های مدرسه پول بدیم طلبه بیاد نماز بخونه گفت نمیخواد نماز برای خداست گفتم پول تاکسیشو باید بده +ویدئو😂👌 خلاقیت خنده دار مهندس ایرانی در پیوند موفقیت آمیز پیکان به پرشیا حماسه آفرید+عکس/ شرکت بنز باید سازنده اینو استخدام کنه تغییر استایل سامان صفاری، امیر سریال دلدادگان در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس انتخاب بازیگران منوچهر هادی در فیلم جدیدش بدون حضور یکتا ناصر +عکس/از جواد خیابانی تا حمید گودرزی... نگاهی به سفر رهبر انقلاب به لرستان با ماشین معمولی و فقط با یک راننده/مردم لُر جواهرند +عکس این زن اولین واردکننده تاکسی به تهران بود/ یک تاکسی سهم پسرانی که متاهل می شدند+عکس (عکس) گریه های تلخ محمود احمدی نژاد در روز تشییع پیکر برادر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی عکسی از تیپ خاص اسحاق جهانگیری در طبیعت /هوا واقعا دلچسب است روزی روزگاری 21 مغازه پالان‌دوزی در بازار طهران قدیم+عکس/نعل و میخ؛ ابزار یک شغل پردرآمد محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است آیا فرزندتان یک استعداد استثنایی است؟ به دنبال این نشانه‌ها باشید! راز چهره‌ی نیاکان ما فاش شد / چهره نئاندرتال 75 هزار ساله بازسازی شد! + تصویر معمای جالب ریاضی که از 1000 نفر 1 نفر توانست به آن پاسخ دهد (ویدئو) تمرینات سخت و نفس‌گیر رانندگان فرمول یک! (ویدئو) پایان فضا، راز حل شده یا افسانه‌ای ابدی؟ قبول شدگان ماده 28 پس از قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید چه کنند؟ (ویدئو) با رعایت این نکات از آسیب نرسیدن به ماشین خود در فصل گرما اطمینان حاصل کنید (ویدئو) این بار با کمک هوش مصنوعی سیمپسون‌ها پا به دنیای واقعی گذاشتند! بررسی‌ و مطالعه تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران/ لزوم تطبیق طرح با شرایط امروز جمعیتی واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران ؛ مرعوب نمی شویم
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...