درمان درد قاعدگی با عسل در طب سنتی

  دوشنبه، 02 فروردین 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
درمان درد قاعدگی با عسل در طب سنتی
درد در ناحیه شکم،ران و کمر در هنگام قاعدگی معمول است.در واقع حدودی نیمی از زنان یک یا سه روز در ماها از چنین دردها رنج میبرند. گرفتگی قاعدگی، گرفتگی یا درد زیر شکم است. در این بخش درمان درد های قاعدگی به کمک عسل را برای شما بیان خواهیم کرد.

درد در ناحیه شکم،ران و کمر در هنگام قاعدگی معمول است.در واقع حدودی نیمی از زنان یک یا سه روز در ماها از چنین دردها رنج میبرند. گرفتگی قاعدگی ،گرفتگی یا درد زیر شکم است. پزشک میتواند هرگونه شرایط سلامتی که ممکن است باعث ناراحتی شدید شما شود، مانند فیبروئید ها یک بیماری انتقال یافته جنسی، اندومتریوزیزم، التهابات لگنی یا اختلالات جدی قاعدگی را درمان کند. پوشش های عضلات رحم را از بین میبرد و این زمانی است که برخی از زنان درد بیشتری را تحمل میکنند و برای یرخی دیگر به اندازه ای شدید نیست که آنها را از انجام فعالیت های روزانه دور نگه دارند.

درمان درد قاعدگی

دوران قاعدگی بخشی از زندگی همه خانم ها است و در این دوره آنها با مشکلات متعددی مواجه می شوند که یکی از آنها همین درد ها هستند و این درد ها گاهی بر اثر از بین رفتن پوشش های عضلات رحم، بیشتر می شوند و برای عده ای از خانم ها موجب عجز و ناتوانی از فعالیت های عادی روزانه می شوند. لذا ضرورت درمان درد قاعدگی کاملا واضح است. برای درد دوران قاعدگی درمان های مختلفی وجود دارد. سعی کنید حتی الامکان از گیاهان دارویی استفاده کنید تا به نتایج مطمئن و بدون عوارض را شاهد باشید.

قاعدگی های دردناک بیشتر کدام زنان را درگیر می کند؟

قاعدگی های دردناک بیشتر دختران جوان را تحت تأثیر قرار می دهد، و از گذشته تا کنون این دردها بیشتر در بین این رده سنی دیده شده است. اگر چه این درد همۀ زنان را دچار نمی کند ولی عدۀ زیادی از آنها را تحت تأثیر قرار می دهد. آنها از آنچه که اختلالات قاعدگی اولیه نامیده می شوند، رنج می برند. یعنی دلیل آن مشخص نیست، و متفاوت است از آنچه که اختلالات قاعدگی ثانویه نامیده می شود، در ادامه از این اختلالات قاعدگی ثانویه صحبت خواهیم کرد. توجه ! برخی تصور می کنند که دردهای دورۀ قاعدگی فقط ذهنی است. این تصور کاملاً غلط است ! این علامت یک علامت روانی نیست ولی یک علامت واقعی است. در واقع، امروزه ما می دانیم که اختلالات اولیه بر اثر وجود ماده ای به نام پروستاگلاندین به وجود می آید. این ماده در رگ هایی ترشح می شود که رحم را طی دوران قاعدگی تغذیه می کنند و موظفند که ماهیچه های رحمی را قدرتمند کنند. زمانی که قاعدگی شروع می شود، رحم باید خون و پرده های مخاطی را دفع کند، این کار به وسیلۀ انقباض رحم صورت می گیرد.

به این ترتیب تخلیه صورت می گیرد: رحم سخت شده سپس منقبض می شود و مجدداً سفت می شود.تقریباً شبیه همان روندی است که در زایمان و خارج شدن نوزاد صورت می گیرد. ماهیچه های رحم قدرتمند می شوند و زمانی که بر اثر ترشح پروستاگلاندین برای خارج شدن پرده مخاطی رحم و خون منقبض می شوند، درد شدیدی به وجود می آید. دردهایی ایجاد شده، آن طور که زنان می گویند به خاطر تخمدان ها نیست بلکه به خاطر تحرکات، انقباض و به شدت سخت شدن رحم است.

علت بروز دردهای قاعدگی چیست؟

شاید برای شما هم این سوال به وجود بیاید که چرا در ابتدای زمان بلوغ درد قاعدگی کمتر بوده و به مرور زمان این دردها بیشتر شدند. اگر شما هم از جمله دخترانی هستید که درد قاعدگی شما در یکی دو سال بعد از بلوغ بیشتر شده است، بهتر است بدانید که این موضوع امری طبیعی است. در واقع درد قاعدگی اصولا از دو سال پس از اولین تجربه پریود شیوع پیدا کرده و تا چند سال ادامه پیدا می کند. تحقیقات نشان می دهد که بسیاری از بانوانی که دچار مشکلات حاد درد دوران قاعدگی بوده اند، پس از چندین سال به مرور زمان با کاهش درد مواجه شده اند. البته گفته می شود که پس از اولین وضع حمل توسط بانوان، احتمال وجود دردهای قاعدگی در آنها کاهش پیدا کرده و ممکن است دیگر چنین دردهایی به سراغ این افراد نیاید.

روش های درمان درد ناشی از قاعدگی

روش های مختلفی برای تسکین و درمان مشکلات ناشی از درد قاعدگی وجود دارد. ساده ترین راه کاری که بسیاری از بانوان در هنگام شروع دردهای قاعدگی تجربه کرده اند، مصرف داروهای مسکن است. ژلوفن و ایبوپروفن از جمله مهم ترین داروهایی هستند که بانوان در هنگام شروع دردهای قاعدگی خود آن را مصرف می کنند. البته باید توجه داشته باشید که این قرص ها تنها مسکن هستند و هیچ راهکار درمانی برای درد قاعدگی شما به شمار نمی روند. همچنین مصرف بیش از اندازه این قرص ها، بدن شما را نسبت به آن بی تفاوت کرده و مضرات زیادی نیز برای بدن به همراه دارد. باید فکر اساسی در مورد این موضوع کنید تا بتوانید مشکل درد قاعدگی خود را برطرف نمایید. روش های درمانی جایگزینی وجود دارد که هر کدام از آن ها اثرات خود را بر روی کاهش درد قاعدگی می گذارند. یکی از روش هایی که در سال های اخیر مورد استفاده قرار گرفته، استفاده از زهر زنبور عسل برای کاهش درد قاعدگی در بانوان است. دانشمندان بر این باور هستند که با تزریق زیر پوستی زهر جمع آوری شده از زنبور عسل می توان کمک کرد تا درد قاعدگی در بانوان کاهش پیدا کند. بسیاری از دانشمندان در تلاش هستند تا این نکته را اثبات کنند که درد قاعدگی با کمک زهر زنبور عسل به صورت مقطعی بر طرف شده و به صورت دراز مدت به کاهش آن کمک خواهد کرد. این بدان معناست که اگر به صورت اصولی و در زمان مناسبی از زهر زنبور عسل استفاده کنید، نه تنها درد قاعدگی در سیکل پریودی که در آن هستید کمتر می شود، بلکه به مرور زمان و در ماه های بعدی درد ناشی از قاعدگی در بدن شما کاهش پیدا کرده و کمتر دچار آسیب های روحی، روانی و جسمی می شوید. همین موضوع است که استفاده از زهر زنبور برای درمان مشکلات ناشی از پریود را برای بانوان مهم کرده است. البته متاسفانه با توجه به اینکه اثبات دقیق علمی برای اثرات زهر زنبور عسل بر روی قاعدگی وجود ندارد، همچنان بسیاری از افراد از این روش استفاده نمی کنند اما گفته می شود دانشمندان در حال اثبات اثرگذاری زهر زنبور عسل بر روی کاهش دردهای قاعدگی هستند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (658 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (112 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (64 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (59 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (46 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (41 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
از حضور پزشکیان در بازار تهران تا حضور پسران رهبر انقلاب در یک مراسم خاص در حواشی داغ امروز جمعه 29 تیر 1403
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان