ساعدنیوز
ساعدنیوز

درمان چرک گلو و گلو درد با سرکه سیب

  جمعه، 06 فروردین 1400   زمان مطالعه 9 دقیقه
درمان چرک گلو و گلو درد با سرکه سیب
 با فرا رسیدن فصل سرما، شیوع سرماخوردگی، زکام، گلودرد، سرفه، آبریزش بینی و … افزایش می یابد. اگر شدت این علائم زیاد باشد ناگزیر به پزشک مراجعه خواهید کرد. اما می توان با روش های خانگی هم بسیاری از این علائم را تسکین داد.

با فرا رسیدن فصل سرما، شیوع سرماخوردگی، زکام، گلودرد، سرفه، آبریزش بینی و … افزایش می یابد. اگر شدت این علائم زیاد باشد ناگزیر به پزشک مراجعه خواهید کرد. اما می توان با روش های خانگی هم بسیاری از این علائم را تسکین داد. درمان های خانگی و طبیعی به سرعت داروهای شیمیایی اثر نمی گذارند؛ اما ماندگاری بیشتری دارند و بی خطرتر و مطمئن تر می باشند.

1. لیمو:

شما می توانید، از لیموی تازه استفاده کنید، تا از گلودرد راحت شوید، زیرا به نابودی مخاط کمک می کند. یک لیموناد داغ با عسل را امتحان کنید. آب نصف لیمو و یک قاشق چای خوری عسل را در یک فنجان آب گرم بریزید و با هم مخلوط کنید. و سپس آهسته بنوشید.گزینه دیگر، این است که با آب تازه لیمو را با مقدار برابر آب رقیق کنید و گرمش کنید. شما همچنین می توانید آب نصف لیمو را بردارید و روی آن نمک و فلفل بمالید و لیمو را لیس بزنید.

2. سرکه سیب:

سرکه سیب به علت خواص ضد باکتریایی اش برای درمان گلودردچرکی مفید است. یک قاشق غذاخوری سرکه سیب سرخ و یک قاشق چای خوری از آب لیمو و عسل را در یک فنجان آب گرم اضافه کنید و آن را به آرامی بنوشید. این نوشیدنی را دو یا سه بار در روز بنوشید. به زودی شما از درد و التهاب، رهایی خواهید یافت.همچنین، می توانید محلول سرکه سیب را در گلویتان قرقره کنید.یک قاشق چای خوری نمک و یک قاشق غذا خوری سرکه سیب را در یک فنجان آب گرم مخلوط کنید.آن را چند بار در روز ،در گلو قرقره کنید.

3. دارچین :

دارچین، می تواند برای درمان گلودرد ناشی از سرماخوردگی مورد استفاده قرار گیرد. یک قاشق چای خوری از پودر دارچین و پودر فلفل را در یک لیوان آب گرم، مخلوط کنید. همچنین، می توانید هل نیز اضافه کنید. محلول را فشار دهید تا صاف شود و آن را دو تا سه بار در روز قرقره کنید.یک گزینه دیگر این است که، چند قطره روغن دارچین و یک قاشق چای خوری عسل را باهم مخلوط کنید.این ترکیب را دو بار در روز بخورید ،تا از درد و التهاب همراه با گلودرد رهایی پیدا کنید.

4. آب نمک:

یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن گلو درد، قرقره کردن با آب نمک است.نمک ،مانند یک ضد عفونی کننده عمل می کند و باعث می شود آب از غشاء مخاط در گلو بیرون برود. خلط را قطع می کند و التهاب را نیز کاهش می دهد و به شما کمک می کند، تا فوری خوب شوید. نصف قاشق چای خوری نمک را در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید. اگر طعم شورش را دوست ندارید، مقدار کمی عسل به آن اضافه کنید. این محلول را قرقره کنید.آن را قورت ندهید. پس از آن، آب را بیرون بریزید. این کار را 4 بار در روز انجام دهید، تا نتیجه عالی آن را ببینید.

5. سیر:

سیر، دارای خواص ضد باکتری و ضد عفونی کنندهاست، به همراه سایر خواص دارویی که می تواند به درمان یا جلوگیری از گلودرد کمک کند. یک سیر خام سالم را بخورید تا مواد شیمیایی وجود در آن، آلیسین آزاد کنند، که باعث کشتن باکتری هایی می شود و باعث گلودرد می شوند. به طور منظم، می توانید از روغن سیر استفاده کنید. چند قطره روغن سیر را به یک چهارم فنجان آب، اضافه کنید و آن را یک بار در روز قرقره کنید. سعی کنید، سیر را به صورت خام یا پخته بخورید:اگر طعم آن را دوست ندارید، از قرص های سیر استفاده کنید.

6. نارون لغزنده:

نارون لغزنده حاوی مواد چسبناکی مانند، ژل است که گلو را پوشش می دهد، و باعث کاهش درد و کاهش تحریک می شود. یک قاشق چایخوری از پوست داخلی آن را با 2 فنجان آب جوش مخلوط کنید. اجازه دهید، برای چند دقیقه بماند و سپس فشار دهید تا صاف شود. آن را به آرامی در حالی که هنوز گرم است، بنوشید. در واقع، شما می توانید از این راه حل برای درمان هر نوع بیماری تنفسی یا لارنژیت ( التهاب گلو وحنجره) استفاده کنید.اگر این گیاه در دسترس نیست، می توانید کپسول هایش را از دارو فروشی ها و عطاری ها تهیه کنید.

7. عسل:

عسل، دارای خواص ضد باکتری است، که می تواند با عفونت مبارزه کند و سرعت روند بهبود را افزایش دهد. عسل، مانند یک ماده هایپرتونیک اسموزی عمل می کند، به این معنی که آن کمک می کند تا آب از بافت محل های ملتهب خارج شود و در نتیجه تورم را کاهش می دهد. یک تا دو قاشق غذاخوری عسل را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید، و آن را چند بار در روز بخورید. همچنین، می توانید عسل را به چای های گیاهی مورد علاقه خود اضافه کنید. قبل از رفتن به رختخواب، یک قاشق غذاخوری عسل بخورید، زیرا عسل آرامش بخش است و به خواب بدن کمک می کند.

8. زردچوبه:

یکی دیگر از درمان های بزرگ برای گلو درد، زردچوبه است، دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد التهابی قوی می باشد.یک چهارم قاشق چای خوری پودر زردچوبه را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید.

9. فلفل سیاه:

این نوشیدنی را به آرامی در صبح و با معده خالی بنوشید.این کار را یک بار در روز برای سه یا چهار روز متوالی انجام دهید. به طور منظم، می توانید یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه و یک قاشق چایخوری پودر فلفل سیاه را به یک لیوان شیر گرم اضافه کنید، و قبل از رفتن به رختخواب آن را بنوشید.همچنین، می توانید برای داشتن گلویی صاف و نرم زردچوبه را در گلویتان قرقره کنید. نصف قاشق چای خوری پودر زردچوبه و نیم نصف قاشق چای خوری نمک را در یک لیوان آب گرم ریخته و آنها را باهم خوب مخلوط کنید، سپس به خوبی در گلویتان قرقره کنید.دو بار در روز، از این مخلوط مصرف کنید.

10. ریشه گل ختمی:

ریشه گل ختمی ،حاوی لعابی است که می توان آن را برای پوشاندن گلو و بهبود گلودرد نیز استفاده کرد. برای گلودرد همراه با سرفه معمولی مفید است.این درمان، برای زنان باردار یا افرادی که پرستاری می شوند، یا افراد مبتلا به دیابت توصیه نمی شود. یک قاشق غذاخوری ریشه گل ختمی خشک شده را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید، رویش در بگذارید و اجازه دهید تا نیم ساعت بماند. محلول را فشار دهید تا صاف شود، سپس عسل را اضافه کنید و آن را بنوشید.می توانید سه فنجان از این چای گیاهی را در یک روز بخورید.

11. زغال اخته:

دو قاشق غذاخوری از دانه های زغال اخته را به 6 فنجان آب اضافه کنید. حدود نیم ساعت آن را بجوشانید. اجازه دهید تا به دمای اتاق برسد و سپس آن را فشار دهید، تا صاف شود. سه تا چهار بار در روز این محلول را در گلویتان قرقره کنید.

12- لیمو و عسل:

یک قاشق غذا خوری از عسل و آب لیمو را در یک لیوان آب ولرم بریزید، مخلوط کنید و به آرامی بنوشید. این نوشیدنی را در زمان مورد نیاز، چند بار در روز بنوشید تا گلو دردتان درمان شود. یک قاشق غذا خوری از عسل و آب لیمو را در یک لیوان آب ولرم بریزید. مخلوط را به آرامی بنوشید. این نوشیدنی را در زمان مورد نیاز، چند بار در روز بنوشید تا گلو دردتان درمان شود.

سرکه سیب برای رفع چرک گلو

سرکه سیب در بدن دارای خواص قلیایی و در نتیجه خواص ضدالتهابی است. ضمناً سرکه سیب، عامل اصلی موجود در برخی از شربت های سنتی است که برای درمان سرفه و سرماخوردگی کاربرد دارند. سرکه سیب در تسکین گلودرد مؤثر است زیرا محتوای اسید موجود در محلول، باکتری های منتشرکننده ی عفونت را که عامل التهاب گلو هستند حذف می کند. برای تسکین علائم، یک لیوان آب گرم ترکیب شده با یک قاشق سرکه سیب بنوشید. همچنین می توانید برای طعم بهتر و افزایش خواص آن، عسل نیز به این ترکیب اضافه کنید. اگر مشکل زخم معده دارید و یا نمی خواهید آن را بنوشید می توانید غرغره کنید.

درمان گلودرد با سرکه سیب

سرکه سیب، به علت خواص ضد باکتریایی اش برای درمان گلودردچرکی مفید است. یک قاشق غذاخوری سرکه سیب سرخ و یک قاشق چای خوری از آب لیمو و عسل را در یک فنجان آب گرم اضافه کنید، و آن را به آرامی بنوشید. این نوشیدنی را دو یا سه بار در روز بنوشید. به زودی شما از درد و التهاب، رهایی خواهید یافت. همچنین، می توانید محلول سرکه سیب را در گلویتان قرقره کنید. یک قاشق چای خوری نمک و یک قاشق غذا خوری سرکه سیب را در یک فنجان آب گرم مخلوط کنید. آن را چند بار در روز، در گلو قرقره کنید.

سرکه سیب برای غرغره گلو و شستشوی بینی

در درمان گلودرد با سرکه سیب همچنین می توانید ۱ تا ۲ قاشق چای خوری سرکه سیب را به یک دوم لیوان آب گرم اضافه کنید تا به شستشوی بینی، غرغره حلق و تمیز کردن خلط کمک کند. از سوراخ بینی راست فین کنید. سر را به عقب کج کنید و سپس به طرفین و بعد به جلو خم شوید و خلط را به بیرون برانید. سپس این کار را با طرف دیگر انجام دهید تا بهبودی حاصل شود. برای درمان گلودرد با سرکه سیب همراه با نوشیدنی سرکه سیب، از هویج تازه و نوشیدنی های سبزی ها در بین وعده های غذایی بهره ببرید. توصیه می شود آب میوه های تازه را به آرامی مزه کنید و بچشید زیرا واقعا غذا هستند نه فقط نوشیدنی. مقادیر اندکی از آب میوه یا غذا در دهان به واسطه تغییرات شیمیایی بهتر هضم شده و آسان تر استفاده خواهد شد. حتی در زمان سلامتی هم محلول سرکه سیب را برای از بین بردن هر نوع سمی که می تواند به گلو آسیب برساند، هفته ای دو بار غرغره کنید. غرغره همچنین می تواند در زمان خشکی دهان، زمانی که گلو خلط دارد، برای رفع مسمومیت مفید باشد. غرغره کردن با سرکه سیب هم به درمان گلودرد کمک می کند و هم گلو را آرام می کند.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (284 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (155 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (131 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (107 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (81 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (63 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (55 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (54 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (46 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (37 نظر) تصویری بسیار قدیمی از 16 سالگی آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین رهبر معظم انقلاب/ روحشان شاد (35 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (30 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (26 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (25 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (21 نظر)
دیگران می‌خوانند   
مراقبت رمانتیک پلنگ سفید از جفت باردارش/ واقعا گاهی باید از حیوانات درس مهربانی گرفت😍 (عکس)چهره باورنکردنی و عجیب توکا فرهنگ /دختر داریوش فرهنگ کپی امیر تتلو شد!! (فیلم) شرط عجیب یک دختر برای پسری که استعداد و آینده خوانندگی داره/«یا من رو انتخاب کن یا خواننده شدن» (ویدئو)خانه 9 میلیون دلاری و فوق لوکس همسر خاوری در کانادا!!/چقدر لاکچری و شیک طراحی شده (فیلم) سوپرماکت رفتن عجیب نعیمه نظام دوست/میگه این کره حیوانیه یا انسانی!/خودش ترکید از خنده 😄 ویدئوی پرویز پرستویی از کاسبی پسران خاوری /جنجال خانواده خاوری در کانادا خبر ساز شد... (فیلم) سکانس تاریخی سریال لیسانسه ها/ مگه بهتر از حبیبم داریم خواستگار!/میگه آینه آینه!🤣 (فیلم) سکانسی از سریال پایتخت که هیچکس راز آن را نفهمید! پارسا پیروزفر به خواستگاری زیباترین دختر ترک هم جواب رد داد!/آقای بازیگر انقد باوقاره هانده آرچل هم عاشقش شده سوسانو چگونه از دنیا رفت و جومونگ چه بلایی سر او آورد؟ سوتی های عاشقانه سلمان نون خ تمامی ندارد +ویدیو/ بیچاره میخواست ثواب کنه کباب شد😂 مهران مدیری: بخاطر یک دختر از برادرش سیلی خوردم +ویدئو سلفی زیبا و جذاب مریم کاویانی، مرضیه سریال فاصله ها و پسر خوش چهره و چشم رنگی‌اش+عکس رونمایی کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ از تیپ و استایل متفاوتش در پشت صحنه/ کارشون واقعا سخته+عکس نگاهی به گوشه شیک خانه نسرین مقانلو و رونمایی از بوفه زیبا و لوکسش/ اصیل و ایرانی پسند+عکس تغییر چهره جالب و هوش پران پاشا جمالی، مهیار نون خ بعد از تراشیدن موهایش +عکس لحظه شگفت انگیز بازکردن یک تابوت مصری توسط باستان شناسان+ویدیو تصاویری جالب و خنده دار از پشت صحنه بازیگران سریال پایتخت/ چقدر صمیمی و کاربلد! رونمایی از گندم، دختر زیبای امیرمهدی ژوله، داور صداتو/ چقدر بانمک و ناز+عکس عاشقانه های جذاب شبنم مقدمی، داور صداتو و همسر جوان و خوشتیپش/ ایشالا به پای هم پیر بشین+عکس تصویری بسیار قدیمی و کمتر دیده شده از کودکی و جوانی رهبر معظم انقلاب تولد حیرت انگیز و هوش پران یک بچه خرگوش با صورت شبیه فیل+عکس فال انبیاء روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 (عکس) گریه های تلخ همسر جوان حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله ها در روز تشییع پیکرش/ روحش شاد و یادش گرامی نگاهی به کیک دو طبقه سالگرد ازدواج پدرام کریمی مجری مشهور ایرانی و همسر باکلاسش+عکس کودکی بامزه سعید آقاخانی، نورالدین خانزاده سریال نون خ/ چقدر ناز و گوگولی+عکس تبریک تولد جالب محسن کیایی برای بهرام رادان/ چه سلفی زیبا و خاصی+عکس خلاقیت جالب یک مادر ایرانی با نوشته جالب روی یخچال/ این متن پربازدید شد+عکس تغییر چهره هوش پران مژده لواسانی با لباس بندری در قایق+عکس سکانس خنده دار نعیمه نظام دوست: وقتی خارجی میشه و با مهمون روسی حرف میزنه +ویدئو/فقط خنده هاش وسط مکالمه... فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله سورپرایز تولد خاص علی دایی برای یک دوست و طرفدار/ چه کیک خرسی بامزه و قشنگی+عکس خواستگاری باحال مهران مدیری از نعیمه نظام دوست 20 ساله/ این سکانس عالیه+ویدیو اتمام حجت خلاقانه صاحب بوتیک تهرانی با خریداران درباره تعویض و پس دادن لباس +عکس/ مشخصه یا بیشتر توضیح بده😂 عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... کاظم نوربخش، سلمان نون خ: توی مراسم ختم به من میگن بخند! فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
تیتر امروز   
مراقبت رمانتیک پلنگ سفید از جفت باردارش/ واقعا گاهی باید از حیوانات درس مهربانی گرفت😍 (عکس)چهره باورنکردنی و عجیب توکا فرهنگ /دختر داریوش فرهنگ کپی امیر تتلو شد!! (فیلم) شرط عجیب یک دختر برای پسری که استعداد و آینده خوانندگی داره/«یا من رو انتخاب کن یا خواننده شدن» (ویدئو)خانه 9 میلیون دلاری و فوق لوکس همسر خاوری در کانادا!!/چقدر لاکچری و شیک طراحی شده (فیلم) سوپرماکت رفتن عجیب نعیمه نظام دوست/میگه این کره حیوانیه یا انسانی!/خودش ترکید از خنده 😄 ویدئوی پرویز پرستویی از کاسبی پسران خاوری /جنجال خانواده خاوری در کانادا خبر ساز شد... (فیلم) سکانس تاریخی سریال لیسانسه ها/ مگه بهتر از حبیبم داریم خواستگار!/میگه آینه آینه!🤣 (فیلم) سکانسی از سریال پایتخت که هیچکس راز آن را نفهمید! پارسا پیروزفر به خواستگاری زیباترین دختر ترک هم جواب رد داد!/آقای بازیگر انقد باوقاره هانده آرچل هم عاشقش شده فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله ماجرای شوخی مستهجن محمدرضا شاه با مادرش / خاندانی که بویی از شرافت و انسانیت نبرده بودند عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا....
منتخب روز   
نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده