درمان خانگی میخچه پا در کودکان

  جمعه، 30 آبان 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
درمان خانگی میخچه پا در کودکان
میخچه موجب ضخامت پوست می شود. البته راه‌های مختلفی برای برطرف کردن آن ‌وجود دارد که این راه ها بسته به عمق و ضخامت عارضه، متغیر خواهد بود. از عوامل دیگر بروز میخچه می‌توان به ضربه وارد آمده به پا اشاره کرد.

میخچه موجب ضخامت پوست می شود. البته راه های مختلفی برای برطرف کردن آن وجود دارد که این راه ها بسته به عمق و ضخامت عارضه، متغیر خواهد بود. از عوامل دیگر بروز میخچه می توان به ضربه وارد آمده به پا اشاره کرد. همچنین اشکالات استخوانی در افرادی که قوزک پا به سمت بیرون زده باشد و کفش به پای آنان فشار وارد کند نیز گاهی موجب بروز میخچه در پاها می شود.

علائم این عارضه به صورت درد و تجمع لایه های پوست روی همدیگر است که به صورت برجستگی عمیق در پوست قابل مشاهده خواهد بود. درمان این عارضه در مرحله اول با استفاده از کرم های لایه بردار پوست انجام می شود که در حدود ۲۰ شب باید استفاده شود. در صورتی که این روش درمانی پاسخگو نباشد پزشک راه های دیگری را در نظر خواهد گرفت. در مراحل بعد در صورت مؤثر نبودن درمان میخچه از طریق کرم و اسید، پزشک باتراشیدن پوست و یا برداشتن این ضایعه اقدام به رفع این عارضه خواهد کرد که این روش نیز مراحل درمانی خاص خود را دارد.برای برداشتن میخچه یا تراشیدن پوست از بی حسی موضعی استفاده می شود، اما گاهی به دلیل سوار شدن زگیل بر میخچه باید از طریق فریز کردن این کار انجام شود. لازم به ذکر است این عارضه عامل ویروسی دارد و باید هرچه زودتر آن را برطرف کرد. در برخی موارد در صورت تاخیر در درمان، میخچه بر اثر آلودگی دچار عفونت می شود که در این صورت پزشک در ابتدا با تجویز آنتی بیوتیک، عفونت را برطرف کرده و سپس برای از بین بردن میخچه اقدامات درمانی را در پیش خواهد گرفت.

عوامل به وجودآورنده ی میخچه

دلایل مختلفی برای ابتلا به میخچه وجود دارد که بسیاری از آن ها به دلیل بی احتیاطی و بی توجهی خودمان به وجود می آید.

  • پوشیدن کفش یا جوراب تنگ
  • تماس بیش از اندازه انگشتان با رویه کفش
  • پوشیدن کفش یا صندل بدون جوراب و پیاده روی طولانی و مستمر
  • استفاده از کفش های پاشنه بلند و تنگ
  • عدم درمان قوس کف پا و افزایش فشار بر انگشتان و سینه پا و در نهایت تقسیم نامتعادل وزن روی پا ها
  • افزایش وزن یا حاملگی

این موارد از جمله عواملی است که موجب می شود پا و انگشتان آن در معرض فشار قرار بگیرند و احتمال ابتلا به میخچه در آن ها تقویت شود، بنابراین اگر نسبت به این موارد بی تفاوت باشید به مرور شاهد درد مفصل انگشتان، التهاب، برآمدگی و سفتی پوست و درد های نقطه ای در موضع میخچه خواهید بود.

درمان خانگی میخچه پا در کودکان

1- پوشیدن کفش در اندازه مناسب،کفش باید طوری باشد که عرض جلوی کفش مناسب باشد تا به انگشتان پا فشار وارد نکند.به دنبال مواد طبیعی نظیر چرم باشید و از کفش های بنددار استفاده کنید.در ضمن پوشیدن کفش بزرگ به اندازه کفش تنگ مضر است.
2- استفاده از سرکه سفید،مقداری از سرکه سفید را بر روی پنبه ای بریزید به طوری که پنبه نم دار شود بعد پنبه آغشته به سرکه را با یک باند پارچه ای بر روی قسمتی که میخچه بوجود آمده است ببندید به گونه ای که پنبه ی سرکه ای به طور کامل سطح میخچه را بپوشاند. پنبه به مدت 3 تا 4 ساعت بر روی میخچه باشد و بعد پنبه را بردارید تا میخچه به مدت 30دقیقه هوا بخورد.دوباره این کار را با پنبه ای دیگر که آغشته به سرکه سفید است به مدت 3تا4 ساعت انجام دهید.این کار را به مدت دو هفته و روزی دو بار انجام دهید در آخر هفته دوم شاهد خشک شدن و از بین رفتن میخچه می شوید.

3- یکی دیگر از مؤثرترین راه های درمان میخچه استفاده از آبلیموی ترش و میخک است.برای این کار کافی است دو عدد گل میخک را درون نصف استکان آبلیموی ترش تازه قرار دهید و اجازه دهید این مخلوط به مدت یک ساعت در این شرایط بماند تا خواص میخک وارد آبلیمو شود .سپس آبلیمو را از صافی عبور دهید تا گلبرگ های گل میخک جدا شود. پنبه ای را به این ترکیب آغشته کنید و بر روی میخچه قرار دهید.تکرار این کار در روز هر چه بیشتر باشد بهتر است .در صورتی که روزی سه تا چهار بار این کار را تکرار کنید پس از ده روز میخچه پا خشک میشود و کم کم از بین میرود.
4- برای درمان میخچه می توان پا را به مدت ده تا پانزده دقیقه در آب گرم قرار داد و سپس به آرامی سنگ پا بر روی قسمت نرم شده میخچه بمالید.

5- یک قطعه لیمو را به مدت یک شب روی میخچه قرار دهید و صبح قسمت مورد نظر را با ماده ضدعفونی کننده شستشو دهید.
6- کمی بلغور جو را به مدت 5 دقیقه بجوشانید و پس از صاف کردن پای خود را در آن قرار دهید.

7- پنبه آغشته به چای بابونه پررنگ را روی میخچه قرار دهید و یک شب تمام بگذارید بماند.
8- میتوان سیر را له کرد ودرشب هنگام خواب بر روی میخچه قرار داد این کار در درمان میخچه پا خیلی مؤثر است .

9- میخچه را یک شب تمام با پوست تازه آناناس ببندید. تکرار این عمل موثر است.
10- قطعه ای پیاز را روی میخچه ببندید و بگذارید تمام شب بماند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دو دختر داغدیده سیدابراهیم رئیسی در اولین حضور مشترکشان در دانشگاه بعد از شهادت پدر عزیزشان +عکس/ صبور و استوار (327 نظر) مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (55 نظر) نگاهی به سینی چای و پنیر رهبر انقلاب در دوران جوانی/ ساده زیستی آقا از اوایل زندگی +عکس (52 نظر) نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (37 نظر) پذیرایی صمیمانه و ساده رهبر معظم انقلاب از محمود پاک نیت و هنرمندان دیگر ایرانی با شیرینی و چایی در فنجان عینکی+عکس (34 نظر) باقالی قاتوق پختن به سبک مینا مختاری، همسر باسلیقه و کدبانوی بهرام رادان+ویدیو/ با یه بچه کوچیک همچین غذایی رو پختن احسنت داره (34 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (29 نظر) سبک دکوراسیون ساده و بدون تجملات اتاق کار شهید سید ابراهیم رئیسی با رونمایی از عکس رهبر انقلاب روی میزشان +عکس (21 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: گاهی وقتا حرفمون خوبه اما بد تحویل میدیم مثل شربتی که بکنیم تو آفتابه +ویدئو😂👌 (18 نظر) (عکس) آخرین عاشقانه پدرانه حسام محمودی، هادی سریال "گرگ و میش"، برای تولد دختر زیبایش، هانا/ آدم دلش آتیش میگیره واقعا (14 نظر) (ویدئو) یادی بکنیم از شوخ بمب خنده ی علی انصاریان با حامد آهنگی 🤣/ بالاخره یکی ام سربه سر حامد گذاشت (11 نظر) شکسته شدن قبح شرب خمر و لمس نامحرم در نبود نظارت کافی و پاسخ ساترا (12 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی آیسان آقاخانی برای تولد آقا رضا گلزار/ خوشمزه به نظر میرسه+عکس (11 نظر) نگاهی به گچبری های مدرن و اروپایی خانه علیرضا بیرانوند در تازه ترین عکس هایی که پسرش منتشر کرده+عکس/ سلیقه اکرم بانو توی انتخاب دکوری و چیدمان حرف نداره😍 (11 نظر) میز شام رنگی و خوشمزه فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش برای عروس و پسرش +عکس/ انصافا خوشمزگی از دست پختش داره میباره... (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز