ساعدنیوز
ساعدنیوز

درمان میگرن با گیاهان دارویی

  پنجشنبه، 22 مهر 1400   زمان مطالعه 16 دقیقه
درمان میگرن با گیاهان دارویی
میگرن یکی از بیماری‌های شایع عصبی است که باعث سردرد شدید می‌شود. در این مقاله انواع راه های درمان سنتی میگرن را بررسی نموده و در مورد تغییر سبک زندگی که می‌تواند به درمان سردرد میگرنی کمک کند، صحبت می‌کنیم. بسیاری از افراد مبتلا به سردرد از داروهای شیمایی استفاه می نمایند در حالی که داروهای طبیعی نیز وجود دارند که بدون عوارض میگرن را درمان می کنند.

مطمئناً شما در دوره ای از زندگی خود دچار ناراحتی سردرد شده اید. درد تپنده و تندی را که روال زندگی شما را مختل می کند و به نظر می رسد بهتر نمی شود به خاطر دارید؟ اکنون شدت و زمان آن درد را دو برابر کنید و آنچه شما می گیرید یک اختلال سر درد به نام میگرن یا سردرد میگرنی است.

میگرن با سردردهای ناتوان کننده تکراری متوسط تا شدید مشخص می شود. براساس بنیاد تحقیقات میگرن، سردرد میگرنی سومین بیماری شایع در جهان است. با وجود چنین شیوع بالایی، درک اندکی از علائم، علل و درمان آن وجود دارد. میگرن یکی از بیماری هایی است که حتی کمی پیش از شروع، نشانه های آن امان فرد مبتلا را می برد. راهکارهای متعددی برای کنترل درد ناشی از این بیماری وجود دارد از جمله: مصرف دارو، کمپرس آب سرد و حبس شدن در اتاق تاریک. اما طب سنتی راهکارهای بهتر و بدون عوارض تری هم برای کنترل این درد آزاردهنده دارد که در ادامه با آن ها آشنا خواهیم شد. در این مقاله از ساعد نیوز با راه کارهای سنتی و گیاهی که کمک می کند درد ناشی از میگرن را کمتر کنید خدمتتان معرفی خواهیم نمود پس تا پایان این بخش با ما همراه باشید.

میگرن چیست؟

میگرن یک بیماری شایع عصبی است که باعث درد شدید می شود و احساس تپش در یک طرف سر ممکن است چندین ساعت طول بکشد و ممکن است تا چند روز ادامه یابد. معمولا شامل سردردی همراه با حالت تهوع است. استفراغ، حساسیت به نور، بو یا صدا، سرگیجه، اختلالات بینایی و سوزن سوزن شدن یا بی حسی صورت، دست ها یا پاها.

هدف اصلی درمان، پیشگیری از میگرن، بهبود کیفیت زندگی از طریق کاهش دفعات و شدت سردرد، بهبود عملکرد و کاهش ناتوانی و کاهش استفاده از داروها با بهبود اثربخشی درمان است.

پزشک در درمان میگرن به بیمار می تواند کمک کند تا درد ناشی از آن را کمتر تجربه کند و به مرور علائم را معالجه نماید. درمان سر درد میگرنی به عواملی مانند سن، تعداد دفعات تجربه میگرن، نوع میگرن، شدت و مدت میگرن، داشتن تهوع و استفراغ و سایر داروهایی که بیمار مصرف می کند بستگی دارد.

سردرد میگرنی

درمان سردرد و میگرن با تغییر سبک زندگی

روش های تغییر سبک زندگی می تواند در کمتر شدن شدت و علائم میگرن کمک کنند، که شامل موارد زیر است:

  1. مدیریت استرس و تکنیک های آرام سازی و بیوفیدبک و سایر اشکال آموزش آرام سازی روش هایی را برای مقابله با شرایط استرس زا به شما می آموزد که ممکن است به کاهش میگرن شما کمک کند.
  2. مبتلایان می توانند برای کاهش شدت علائم، از روش هایی مثل استراحت کردن در یک اتاق تاریک، ماساژ دادن سر و قرار دادن یک پارچه خنک و نمدار بر روی پیشانی یا پشت سر به درمان سردرد میگرنی کمک می کند.
  3. زیاد یا کم نخوابید. روزانه یک برنامه ثابت خواب و بیداری را تنظیم و دنبال کنید.
  4. سعی کنید هر روز وعده های غذایی را در یک زمان مشخص بخورید.
  5. به مقدار زیاد مایعات بنوشید. هیدراته ماندن، به ویژه با آب، ممکن است کمک کند.
  6. یک دفتر خاطرات سردرد داشته باشید. حتی پس از مراجعه به پزشک، در دفتر خاطرات سردرد خود را ثبت کنید. این به شما کمک می کند تا در مورد عوامل ایجاد کننده میگرن و موثرترین روش درمانی بیشتر بدانید.
  7. به طور منظم تمرین کنید. ورزش هوازی منظم تنش را کاهش می دهد و می تواند به جلوگیری از میگرن کمک کند. در صورت موافقت پزشک، فعالیت هوازی مورد علاقه خود را مانند پیاده روی، شنا و دوچرخه سواری انتخاب کنید. به آرامی گرم شوید، زیرا ورزش ناگهانی و شدید می تواند سردرد ایجاد کند.

گیاهان دارویی مفید برای درمان میگرن

انکس که درد داد، دوا هم می دهد. بیماری میگرن ازجمله بیماری هایی است که امروزه مطالعاتی در خصوص درمان ان با گیاهان دارویی بیش از گذشته اهمیت پیدا کرده است. دارو های گیاهی بیشتری در طبیعت وجود دارد که میتواند برای درمان و تسکین سردرد های میگرنی مفید باشد ما در این جا سعی کردیم موثر ترین و قابل دسترسی ترین گیاهان را به شما معرفی کنیم از اینکه با ما همراه هستید سپاس گذاریم.

فلفل قرمز، معجزه داغ

فلفل قرمز یکی از گیاهانی است که مصرف آن میان مبتلایان به بیماری میگرن دیده می شود. به این دلیل که فلفل هندی یا قرمز می تواند درد میگرن را تسکین دهد، افرادی که سردردهایشان به بخش خاصی از سر مربوط نیست و در تمام سر پخش می شود می توانند با خوردن فلفل هندی یا قرمز بیماری شان را تسکین دهند. فلفل ترکیب فعالی به نام کپسایسین دارد. این ماده تسکین دهنده درد است. به این ترتیب که مسیر انتقال پیام های عصبی از طریق گیرنده های درد به مغز را تغییر می دهد. البته هندی ها برای این درمان گیاهی روش خاصی دارند.

شیوه مصرف: یک عدد فلفل را داخل یک فنجان آب جوش بریزید و آن را با عسل شیرین کنید. بهتر است مصرف این دارو را در حجم کم شروع کنید و به تدریج هر هفته مقدار مصرف آن را افزایش دهید.

پودر فلفل قرمز

زنجبیل، معجزه تند

معمولا از این گیاه برای خوش طعم کردن غذا استفاده می شود، اما گذشته از این، زنجبیل می تواند برای درمان حالت تهوع ناشی از سردردهای میگرنی موثر باشد. علاوه بر این گیاه زنجبیل در کنترل و بهبود سردردهای میگرنی نقش مهمی دارد. نکته مهم این که اثر زنجبیل در پیشگیری و کنترل میگرن با ضد دردهای شیمیایی برابری می کند.

شیوه مصرف: می توانید یک تکه زنجبیل تازه را داخل یک فنجان آب جوش ریخته و بگذارید ده دقیقه بماند. اگر زنجبیل تازه در اختیار ندارید؛ با شروع نشانه های میگرن، حدود یک سوم قاشق مرباخوری پودر زنجبیل، معادل ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلی گرم را در آب گرم ریخته و بنوشید.

نعنا، معجزه تلخ

نعنا ترکیب های فعالی به نام منتول دارد که همین ترکیب باعث کنترل سردرد در افراد مبتلا به میگرن می شود. روغن نعنا هم برای درمان سردرد مناسب است. کافی است مقداری از آن را روی پیشانی تان بمالید. وقتی روغن نعنا را به این شیوه روی پیشانی می مالید، منتول در کاهش دردهای میگرنی و حالت تهوع ناشی از آن تاثیر بسیار مثبتی خواهد داشت. این گیاه خاصیت بازکنندگی رگ های خونی را دارد. به این ترتیب خون در سر بهتر به جریان درمی آید.

شیوه مصرف: دو قطره عصاره نعنا را داخل یک لیوان آب جوش بریزید. کمی صبر کنید تا آماده شود. می توانید برای خوش طعم شدن، کمی نبات نیز به آن اضافه کنید.

بابونه، معجزه ضداسترس

چای بابونه یکی دیگر از داروهای گیاهی مورد توجه افراد مبتلا به میگرن است که به آرامش و خواب بهتر این افراد کمک می کند.

در مطالعات صورت گرفته توسط محققان، شرکت کنندگان پس از مصرف بابونه کمتر از درد میگرن شکایت می نمایند. بابونه همچنین ممکن است به کاهش سایر نشانه های میگرنی مانند تهوع و حساسیت به سر و صدا و نور کمک نماید.

از جمله گیاهان دیگر می توان به بابا آدم اشاره نمود.

التهاب اغلب باعث سردرد می شود و این گیاه با اثرات ضد التهابی خود سردرد های ناشی از التهاب را درمان می نماید.

بابونه استرس های وارد شده به سیستم عصبی را آرام می کند. بنابراین افراد مبتلا به میگرن باید چای بابونه را به عنوان یک نوشیدنی همیشگی در رژیم غذایی شان داشته باشند. این چای برای کودکان هم ضرری ندارد.

دمنوش مرزنجوش

مرزنجوش از نظر طب سنتی ایران دارای طبیعتی گرم است.

خواص دارویی: این گیاه آرام بخش اعصاب و بهترین داروی میگرن کهنه و درمان سردرد های تنشی و عصبی و درد شقیقه ها و سردرد است.

این گیاه هم چنین خلط آور، تب بر، اشت ها آور، تقو. یت کننده ی عمومی بدن، ضد نفخ و ورم معده، بادشکن، ضد اسهال، ضد سرماخوردگی، معرق، آنتی اکسیدان، ضد التهاب، ضد آرتروز، ضد اسپاسم، ضد تب، ضد آلزایمر و ادرار آور است.

طرز تهیه: یک مشت کوچک از این گیاه را با دو لیوان آب جوش در کتری ریخته و بگذراید تا با شعله غیر مستقیم دم بکشد.

روغن اسطوخودوس، مصرف موضعی

اسطوخودوس یا اسطوقدوس گیاهی چندین ساله است با برگ های متقابل، باریک، دراز، سبز رنگ و پوشیده از کرک های سفید پنبه ای در طبیعت یافت می شود که گل های آن به رنگ بنفش و به صورت سنبله هستند و قسمت مورد استفاده این گیاه گل ها و سرشاخه های گل دار آن است. این گیاه نه تنها بوی خوبی دارد، بلکه به عنوان یک داروی خانگی برای درمان سردردهای میگرنی هم مورد استفاده قرار می گیرد. می توانید این روغن را به طور موضعی هم مصرف کنید.

یک داروی مناسب برای آرامش اعصاب و بی خوابی و درد میگیرن است. اگر فردی در طول روز به تنش های فکری، اضطراب یا حتی پیش فعالی مغز دچار می شود می تواند از این داوری گیاهی استفاده کند.

این گیاه تقویت کننده سلول های مغزی، افزاینده شیر مادر، کاهنده نفخ و گاز معده و روده، شادی آور، باز کننده انسداد عروقی و ضد بلغم است.

شیوه مصرف: این روغن را روی پیشانی تان بمالید یا بوی آن را استنشاق کنید. دو تا سه لیوان آب معمولی را بجوشانید سپس دو یا چهار قطره از روغن را داخل آن بریزید و بخارش را تنفس کنید.

نکته: این روغن را نباید بخورید و مصرف آن به صورت موضعی یا تنفسی توصیه می شود.

روغن اسطوخدوس

سنبل الطیب، معجزه آرامش

از ترکیب سنبل الطیب و گل گاوزبان به عنوان داروی گیاهی آرامبخش استفاده می ‍ شود. اما گذشته از آن، دمکرده این گیاه به تنهایی باعث فروکش کردن سردردهای شدید می شود که می توانید به عنوان یک مسکن گیاهی از آن استفاده کنید.

شیوه مصرف: ریشه خشک شده این گیاه را بشویید. سپس آن را داخل قوری ریخته و مقداری آب جوش به آن اضافه کنید. بگذارید سنبل الطیب ۱۵ تا ۲۰ دقیقه دم بکشد تا ترکیبات تسکین دهنده آن وارد آب شود. حالا با خیال راحت آن را بنوشید تا سردردتان آرام شود. برای داشتن طعم بهتر می توانید به آن لیمو امانی هم اضافه کنید. بهتر است این گیاه دارویی را جایی قرار دهید که از نور و حرارت دور باشد.

روغن ریحان، معجزه عطردار

ریحان یکی از گیاهان معطر و خوشبوست که در غذاهای ایتالیایی مانند پاستا و پیتزا زیاد از آن استفاده می شود و طعم و بوی خوبی دارد. افرادی که می خواهند ســردردهای میگرنی شدیدشان را به کمک داروهای طبیعی درمان کنند، بهتر است سراغ روغنی بروند که از این گیاه گرفته می شود و می تواند داروی خانگی موثری باشد.

ورون آبی (گل ماهور)

این داروی گیاهی به عنوان دارویی عالی برای استرس و سردردهای تنشی شناخته می شود، زیرا دارای اثر ترمیمی بر دستگاه عصبی است. گل ماهور هم چنین دارای خواص تسکین درد نیز هست.

گیاه بشقابی

گیاه بشقابی دارای خواص ضد اسپاسم است و به عنوان عاملی برای آرام کردن اعصاب شناخته می شود؛ به همین دلیل این گیاه را به عنوان دارویی عالی برای درمان سردردهای تنشی می دانند. این گیاه هم چنین به عنوان یک داروی آرام بخش خفیف عمل می کند.

مریم گلی

این گیاه دارویی که در آشپزی نیز محبوب است برای تسکین سردردهای هورمونی و سردردهای خوشه ای به کار می رود، این نوع سردردها ممکن است به دلیل مصرف غذاهای سنگین به وجود بیایند. مریم گلی باعث بهبود گردش خون در مغز می شود و دردتان را کاهش می دهد.

توجه: مصرف مریم گلی با دوز بالا می تواند به کاهش سردردهای تنشی نیز کمک کند.

فرنجمشک

فرنجمشک به خاطر خواص آرام کنندگی و تسکین دهندگی اش شهرت دارد. این خواص باعث شده اند فرنجمشک به عنوان درمان ایده آل برای سردردهای ناشی از تنش و اضطراب شناخته شود. فرنجمشک هم چنین مانند یک داروی آرام بخش خفیف عمل می کند.

گل گاوزبان

گل گاوزبان به عنوان یکی از بهترین داروهای گیاهی برای تسکین استرس و تنش های عصبی شناخته می شود. خاصیت تسکین دهندگی این گیاه باعث شده است بتواند سردردهای تنشی را به طور کامل درمان کند.

حنا

خواص خنک کنندگی حنا، این ماده را به یکی از داروهای موثر برای درمان سردردهای ناشی از گرما، تب، یا قرار گرفتن در آفتاب شدید تبدیل کرده است. مقداری برگ حنا را آسیاب کنید و با ترکیب آن با یک قاشق غذاخوری سرکه، خمیر تهیه نمایید. این خمیر را روی پیشانی تان بمالید و اجازه دهید کاملا خشک شود. حنا دارای خواص ضد التهابی، ضد میکروبی، ضد درد و ضد تب است که می تواند به شکل موثری با سردرد مبارزه کند.

گل ساعتی

گل ساعتی نوعی داروی گیاهی است که به آدم هایی که زود از کوره در می روند، آرامش می بخشد. از این گیاه برای آرام کردن افراد مضطرب و درمان بی خوابی هایی استفاده می شود که می توانند به سردردهای تنشی منجر شوند.

کوهوش سیاه (توت مار)

این داروی گیاهی متعلق به آمریکای شمالی از گذشته ی دور برای درمان روماتیسم کاربرد داشته است. ولی آیا می دانستید کوهوش سیاه می تواند برای درمان افسردگی مربوط به سردرد نیز مفید باشد؟

توجه: از آن جا که کوهوش سیاه تاثیراتی مشابه ی استروژن از خود بروز می دهد، بیش تر زنان می توانند از خواص آن بهره مند شوند. ولی مردان باید آن را به اندازه ی اندک و در دوره ی کوتاه مدت استفاده نمایند.

پوست درخت بید سفید

پوست درخت بید سفید دارای خواص ضد درد است، به همین علت این داروی گیاهی برای درمان سردرد موثر است. ولی این داروی گیاهی فقط می تواند درد را پنهان کند و قادر نیست علت اصلی سردرد را برطرف نماید. از این رو، بهتر است پوست درخت بید سفید را به همراه مجموعه ی دیگری از گیاهان دارویی نظیر کاهو مصرف کنید تا دردتان درمان یابد.

گل مینا

داروی گل مینای تازه به عنوان دارویی در تسکین سردرد کاربرد دارد.این ماده با توجه به خواص ضد التهابی و توانایی از بین بردن اسپاسم عضلات استفاده می شود.شما می توانید هر روز چند برگ از آن را به صورت دمنوض گیاهی مصرف کنید.

بابا آدم جنگلی

گیاه بابا آدم جنگلی که از اعضای فعال خانواده ی کاسنیان است، از گذشته های بسیار دور به عنوان درمان گیاهی برای سردرد استفاده می شود. برخی گونه های این گیاه دارای مواد شیمیایی هستند که اثرات التهابی را کاهش می دهند و مانند یک مسدودکننده گیرنده آدرنرژیک بتا عمل می کنند و باعث بهبود گردش خون در مغز می شوند. به این ترتیب، این گیاه به کنترل فعالیت های اسپاسمی مویرگ ها کمک می کند، این فعالیت های اسپاسمی می توانند به بروز میگرن در آدم منجر شوند. گفته می شود ریشه ی گیاه بابا آدم جنگلی حاوی بیش ترین مقادیر از این قبیل مواد شیمیایی است.

توجه: اگر چه دوز مصرفی ایده آل گیاه بابا آدم جنگلی برای بزرگسالان روزانه ی دو وعده ی ۵۰ تا ۱۰۰ میلی گرمی است، ولی توصیه می شود پیش از مصرف آن با پزشک مشورت کنید. هم چنین، هنگام خرید مکمل های حاوی این داروی گیاهی به نوشته ی PA-free یعنی عاری از آلکالوئیدهای پیرولیزیدینی دقت کنید تا از بی خطر بودن آن هنگام جذب در بدن تان اطمینان حاصل نمایید.

دمنوش آویشن برای سردرد میگرنی

دمنوش آویشن یک داروی گیاهی برای سردرد میگرنی می باشد و همینطور دارای خواص ضد سرفه، خلط آور، آرامبخش و خواب آور نیز می باشد.آویشن با طبعی گرم می تواند بر روی تقویت حافظه نیز تاثیر زیادی بگذارد.

برای تهیه دمنوش آویشن مقدار یک قاشق آویشن خشک را در یک فنجان آب جوش ریخته بگذارید دم بکشد. سپس با مقداری عسل و یا آبلیمو میل کنید.

بابونه ی گاوی

این داروی گیاهی در سراسر جهان به عنوان دارویی برای درمان میگرن شهرت دارد. بابونه ی گاوی حاوی پارتنولید است که به عنوان یک تسکین دهنده ی درد، آرام کننده ی رگ های خونی و عصبی سفت شده، و کاهنده ی فشارِ دردناکِ موجود در رگ ها عمل می کند.

مواد مورد نیاز :۳۰ گرم گل بابونه ی گاوی خشک شده و نیم لیتر آب جوش

روش مصرف : گل های بابونه ی گاوی خشک شده را به آب بیفزایید و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه در آن دم بکشند.
این دمنوش را صاف کنید و روزی دو وعده نصف فنجان از آن میل نمایید تا سردردتان فروکش کند.

احتیاط: بابونه ی گاوی می تواند باعث عوارض جانبی خفیفی نظیر آفت دهان، تهوع، و نفخ شود. قطع ناگهانی این نوشیدنی ممکن است به بی خوابی، درد، یا حتی سردرد منجر شود. زنان باردار، افرادی که از داروهای رقیق کننده ی خون استفاده می کنند، و آن هایی که به خانواده ی کاسنیان آلرژی (حساسیت) دارند باید به طور کلی از مصرف بابونه ی گاوی اجتناب کنند.

پرهیزات غذایی برای درمان میگرن

  • اگر سردردهایی مداوم دارید توصیه می کنیم از خوردن ترشی ها و خوراکی هایی که سرکه دارند خودداری کنید چون محرک اعصاب هستند و به سلامتی تان آسیب وارد می کنند و اعضای عصبی بدنتان را آزار می دهند؛ معده، دهانه رحم، مثانه، دهانه معده، شریان ها و رباط ها جزء اعضا عصبی هستند.
  • مصرف سرکه سردردهای میگرنی را افزایش می دهد و ترشی ها نیز به اعصاب آسیب می رساند غیر از آب نارنج که به اعصاب سالم آسیبی وارد نمی کند ولی به اعصاب ناسالم آسیب وارد می کند؛ آب نارنج را نباید صاف کرد و باید همراه با پالپ مصرف شود.
  • در عوض سکنجبین که با سرکه و عسل تهیه می شود و نعناعی که به آن اضافه می شود، محافظ اعصاب است. البته بهتر است که سبزی نعناع تازه در تهیه سکنجبین استفاده شود. سکنجبینی که ترش باشد، راه های هوایی را تحریک می کند. همچنین در سکنجبینی که در زمستان مصرف می شود باید عسل بیشتری زده شود و شیرینی بیشتر داشته باشد ولی سکنجبینی که در تابستان مصرف می شود، باید ترش تر باشد.
  • برای درمان میگرن از مصرف غذاهای ممنوعه مانند سس های پرچرب، سوسیس، کالباس، گوشت و ماهی نمک سود خودداری کنید.
  • مصرف بسیاری از مواد غذایی دیگر نیز می تواند باعث بروز یا تشدید سردردهای دردناک دوره ای یا همان میگرن شود که پنیر، گوجه فرنگی، فلفل قرمز و سیاه، غذاهای سرخ شده و ادویه دار، ماهی دودی، ماهی تن، پیازداغ، باقلا، آجیل، نان سفید، شکر، حبوبات، کلم، چای پررنگ و … ازجمله این خوراکی ها هستند. بنابراین درصورتی که میگرن دارید، باید دور آن ها یک خط قرمز بکشید.
  • خوردن پنیر، پرتقال، شکلات و قهوه با معده خالی و همچنین کم آبی، نداشتن فعالیت ورزشی و رژیم های سخت در سردرد میگرنی موثر هستند و باید از آنها پرهیز کرد.
پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (105 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (77 نظر) چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (49 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (38 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (33 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (30 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (25 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (24 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (20 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (14 نظر) عکسی از خانه ابدی زهره فکور صبور و هنرمندی که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... (14 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (13 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: پلیس یه خانومی رو گرفته که چرا یکطرفه میری گفته به شما ربطی نداره من زن آقای قرائتی ام +ویدئو😂👌 (13 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (13 نظر)
دیگران می‌خوانند   
فال قهوه با نشان روزدوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403 خلاقیت منحصربفرد یک خیاط با تبدیل پیراهن پاره همسرش به روبالشتی حماسه آفرید+عکس/به این میگن زن زندگی... سناریوی خودکشی قتل از آب درآمد/ همدستی خیانت‌آمیز زن جوان با مرد همکار خونه زندگی شاهانه و دوبلکس پوریا پورسرخ، بازیگر سریال کیمیا/ ماشالا اینجا کاخه یا خونه؟😳😍+ویدئو فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 17 اردیبهشت 1403+فیلم قتل هولناک زن جوان به دست پسرش/ حمله قاتل با اسید به پلیس ابتکار جالب خنده دار شهرداری تهران در نصب بنر با نوشته ای دو پهلو برای جهان پهلوان تختی حماسه آفرید+عکس/ماشاءالله خلاقیت! فال ابجد روزانه دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 استوری خوشگل همسر پیمان قاسم خانی برای الناز حبیبی+عکس تبریک تولد سومین فرزندِ پسرِ مقام معظم رهبری توسط برادر همسرشان+عکس/ ماشالا خدا حفظش کنه خودکشی دانشجوی اردبیلی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران+عکس وقتی که همایون شجریان با یک آهنگ بی‌نظیر ایرانی آبروی شهاب حسینی را خرید+ویدیو حیرت داوران صداتو از اجرای بی نظیر قاری قرآن در برنامه/ اشک تو چشمان داوران جمع شد!+ویدئو ماجرای سیلی خوردن بازیگر زن از سام درخشانی+ عکس (ویدئو)سکانسی جالب از پشت صحنه سریال در حاشیه/رضویان میگه زخم رو عین جوراب کوک بزن😂 بلایی که تصادف مرگبار بر سرِ ماشین شاسی بلند و گرانقیمت حامد سلطانی آورد+عکس/ همسر جوان و پسرش توی این تصادف آسمانی شدن رونمایی جواد عزتی از عکس کودکی لیلا حاتمی با چهره دلنشین و چادر گلدار/ زیرخاکی واقعی از سوپراستار سینمای ایران! بازیگر زن مشهور و نماز اول وقت + عکس گریه های بی امان ستاره سادات قطبی بعد از شنیدن یک خبر یهویی در ایوان باصفای خانه‌اش/ مُشتلق بده...+ویدیو ترفند های جادویی برای دور کردن پشه‌ از خانه پذیرایی مفصل و تمام و کمال از بازیگران در منزل داود رشیدی در مراسم یادبود این هنرمند محبوب +عکس/ چه خونه زندگی دلبازی، چه گلهای زیبایی 10 ترفند زیبایی قدیمی که هنوز هم معجزه می‌کنند کشف شگفت انگیز ساعت طلای ثروتمندترین مسافر تایتانیک/ فروش یادگاری تاجر جوان با قیمت رکوردشکن و هوش پران+عکس پایان تلخ جستجو برای یافتن نوجوان 16 ساله در ارتفاعات قمصر چند روش مؤثر و طبیعی برای پوشاندن موهای سفید نگاهی به ماشین لوکس و هوش پَران حسین کنعانی زادگان ستاره فوتبال/ این ماشین نیست هواپیماست + فیلم تصویری دیده نشده از آیت الله هاشمی رفسنجانی و همسرشان در اوایل ازدواج/ چقدر جوان بودند احمد ابوالقاسمی، داور برنامه محفل: شجریان رو دوست دارم اما چون علیرضا قربانی پسر داییمه اونم دوست دارم+ویدیو رونمایی از پیرترین مرد جهان با 256 سال سن/ تا زمان مرگ با 23 زن ازدواج کرد!+عکس غوغای خوانندگی بی نظیر حمید هیراد با آهنگ قدیمی در خانه اش/ کدوم کوه و کمر نقش تو داره یار+ویدیو افشاگری هادی چوپان از حقیقت تلخ زندگیش/ واقعا روحیه میخواد اینارو تعریف کردن و نشون دادن+ فیلم مهران مدیری مربی تیم فوتبال شد/ خداحافظی آقای بازیگر از بازیگری +فیلم خلاقیت خنده دار یک مادر ایرانی برای کوتاه کردن موی پسرش حماسه ساز شد/ کل آرایشگاه های شهر زیر سوال رفت+عکس (عکس) آرون افشار و مادرش در پشت صحنه کنسرت / چقدر ماشاءالله مادرش جوونه! پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! نحوه محاسبه حقوق و دستمزد کارگران تامین اجتماعی در سال 1403 رونمایی همسر شاهرخ استخری از گوشواره های دخترانه شیک و گوگولی نبات کوچولو/ چه خوش سلیقه+عکس گفتگوی صمیمی با ندا قاسمی، شیرین نون خ؛ از چپ کردن ماشینش و فاصله یک قدمی با مرگ تا درخواست سلفی در دستشویی+ویدیو خواص عجیب آب پیاز عاشقانه های خاص و متفاوت فیروزه سریال گیلدخت همراه با همسر خوشتیپش/ ایشالا به پای هم پیر بشین+عکس
تیتر امروز   
فال روزانه امروز دوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روزدوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403 سناریوی خودکشی قتل از آب درآمد/ همدستی خیانت‌آمیز زن جوان با مرد همکار فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 17 اردیبهشت 1403+فیلم قتل هولناک زن جوان به دست پسرش/ حمله قاتل با اسید به پلیس فال ابجد روزانه دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 خودکشی دانشجوی اردبیلی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران+عکس کشف شگفت انگیز ساعت طلای ثروتمندترین مسافر تایتانیک/ فروش یادگاری تاجر جوان با قیمت رکوردشکن و هوش پران+عکس پایان تلخ جستجو برای یافتن نوجوان 16 ساله در ارتفاعات قمصر پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! غذاهای ابتکاری و بامزه حاج قاسم سلیمانی به روایت دخترش/ اضافه کردن کاکائو و شکر به تخم مرغ تا علاقه زیاد به زیره به دلیل اهل کرمان بودن سردار نحوه محاسبه حقوق و دستمزد کارگران تامین اجتماعی در سال 1403 معمای المپیادی عبور قورباغه از برکه (ویدئو) غار یخی، شاهکاری از طبیعت که نفس را در سینه حبس می‌کند! این تصویر چیزی جز توهم مغز شما نیست!
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...