درمان موهای ضخیم زائد چانه و گردن چیست؟

  دوشنبه، 27 بهمن 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
درمان موهای ضخیم زائد چانه و گردن چیست؟
شاید شما هم به آن توجه کرده باشید، اما از اینکه در مورد آن صحبت کنید خجالت می‌کشید. اما شما تنها نیستید و بسیاری از زنان با این مشکل روبرو هستند: موهای زائد!نگران نباشید، موی زائد روی چانه و دور سینه کاملا طبیعی است

شاید شما هم به آن توجه کرده باشید، اما از اینکه در مورد آن صحبت کنید خجالت می کشید. اما شما تنها نیستید و بسیاری از زنان با این مشکل روبرو هستند: موهای زائد!نگران نباشید، موی زائد روی چانه و دور سینه کاملا طبیعی است. رشد موهای زائد در برخی افراد معمولا از زمان بلوغ شروع می شود و در برخی دیگر، بر اساس نوسانات هورمونی ایجاد می شوند. اگر این موضوع، چیزی است که شما را آزار می دهد و می خواهید در مورد آن کاری انجام دهید، در مقاله ی زیر می توانید در مورد علت های رشد موی زائد و راه های درمان آن اطلاعات لازم را کسب کنید.

مو، یک عضو منحصر به فرد در هر شخص است، درست مانند رنگ پوست و چشم. موهای برخی از افراد بیش تر از دیگران است. ژنتیک و هورمون ها می توانند نوع، مقدار و حتی نحوه ی رشد مو را تعیین کنند.همه ی خانم ها مقداری موهای نازک و ظریفی روی چانه یا سینه ی خود دارند که احتمالا آن ها را با نام موهای کرکی می شناسید. اما ممکن است گاهی موهای این مناطق را به شکل تیره و درشت نیز مشاهده کنید و این موها نیز کاملا طبیعی هستند.

درمان گیاهی موهای زائد زیر چانه

بالا بودن هورمون تستوسترون در زنان موجب رویش موی زائد و غیرطبیعی بر روی شکم، سینه، صورت و گردن می شود. مطالعات محققان در ترکیه نشان داد که نوشیدن چای نعناع به کاهش رشد غیرطبیعی مو در زنان کمک می کند. رویش موهای زائد در زنان (هیرسوتیسم) معمولا به دلیل اختلالات هورمونی و سندرم تخمدان پلی کیستیک ایجاد می شود.

برای انجام این مطالعه ۴۲ زن بین سنین ۱۸ تا ۴۰ سال مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج نشان داد که استفاده از چای نعناع به میزان دو بار در روز و به مدت یک ماه، سطح هورمون مردانه تستوسترون را ۲۹ درصد کاهش داده است. به عبارت دیگر نعناع موجب کاهش سطح تستوسترون آزاد و کل در خون زنان می شود. به عقیده پژوهشگران، نعناع دارای پتانسیل استفاده به عنوان یک درمان مفید و طبیعی برای هیرسوتیسم (رویش موی زائد) در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک است.

درمان موهای ضخیم زائد چانه گردن

در مورد پرمویی بدن، مدیریت می تواند به معنی درمان شرایط پزشکی اساسی ،شامل موارد زیر باشد:

  • جراحی برای برداشتن تومورها یا کیست ها
  • تغییر رژیم غذایی و تمرین ورزشی برای تعادل سطوح هورمونی
  • داروها برای تنظیم سطوح آندروژن
  • قرص های کنترل تولد هورمونی
  • متفورمین برای PCOS

انتخاب ها شامل موارد زیر هستند:

  • لیزر برای حذف موها
  • تجویز کرم افلورنیتین (Vaniqa) برای حذف موها
  • وکس کردن (با موم برداشتن)
  • اصلاح کردن (این یک اسطوره برای موهای صورتی که ضخیم تر برمی گردند خواهد بود)
  • اپیلاسیون
  • کرم های ازاله مو (واجبی)
  • بند انداختن
  • الکترولیز

چگونه موهای صورت را برداریم : درمان موهای ضخیم زائد چانه گردن

  • اصلاح کردن
  • برداشتن با موچین
  • اپیلاسیون
  • وکس کردن
  • برداشتن مو با لیزر
  • کرم های ازاله مو
  • بند انداختن
  • تجویزها
  • کم کردن

رشد مو می تواند بواسطه تغییرات هورمونی باشد. این ممکن است بوسیله ژنتیک هم ایجاد شده باشد. اگر شما از مو روی صورتتان ناراحتید، از این نکات پیروی کنید:

1. اصلاح کردن

اصلاح کردن یکی از سریع ترین و آسان ترین راه ها برای حذف موها و ادامه دادن روز خود است.چه شما در حال استفاده از یک اصلاح کننده قابل عرضه باشد یا یک اصلاح کننده الکتریکی، هر دو یک شکاف داخلی، و بالابر ها و برنده های مو در سطح پوست دارند.

اصلاح کننده ها می توانند روی بخش های مختلف بدن،شامل بخش های زیر، کار کنند:

  • پاها
  • بازوها
  • زیر بغل
  • منطقه بیکینی
  • صورت

ایشان همچنین می توانند به صورت ایمنی مو را از این مناطق حذف کنند:

  • بالای لب
  • چانه
  • ابروها
  • خط ریش

هرچند، نتایج دائمی یا ماندگار نیستند.صورت شما برای یک تا سه روز بدون مو باقی می ماند، و آن موقع شما مجددا اصلاح خواهید کرد.برای بهترین نتایج، صورت خود را تمیز کنید و یک لایه از صابون یا خمیر ریش را در نظر بگیرید. این یک سطح صاف را گسترانیده و احتمال بریدن را کاهش می دهد. اصلاح کننده روی صورت شما در مسیر رشد مو سر می خورد.بیاد داشته باشید که در حالیکه این روش نسبتا ایمن است ، موهای زیرپوستی می تواند اثر جانبی اصلاح کردن باشد.این برجستگی های کوچک وقتی مو دوباره در پوست رشد می کند ، توسعه می یابد.موهای زیر پوستی معمولا خود بخود در عرض چند روز بهبود می یابند.

2. برداشتن با موچین

برداشتن با موچین دیگر راه اثربخش و ارزان قیمت برای برداشتن موی صورت است.این روش کمی متفاوت از اصلاح کردن عمل می کند. بجای برداشتن موها با یک تیغ ریش تراش، موچین برای کندن یا کشیدن مو از ریشه طراحی شده استموچین روی هر موی صورتی کار می کند. این زمانی شکل دادن ابروها بطور ویژه مورد استفاده است.معمولا، نتایج موچین طولانی تر از اصلاح کردن است—بالغ بر 3 تا 8 هفته.برای برداشتن موهای صورت با موچین، از این نکات پیروی کنید:

  1. قبل از اینکه شروع کنید،صورتتان را با یک لیف گرم برای نرم کردن پوست، پاک کنید.
  2. موهایی که میخواهید بکنید را جدا کنید.
  3. درجالی که پوست خود را محکم نگه داشته اید، همزمان یک مورا بکنید.
  4. همیشه در مسیر رشد مو ،مورا بکنید یا بیرون بکشید.

برداشتن مو با موچین می تواند موجب کمی رنج شود، اما این معمولا دردناک نیست. اگر شما درد دارید، یک مکعب یخ را روی ناحیه بمالید تا قرمزی و التهاب را کاهش دهد.

مطمئن شوید قبل و بعد از کندن مو، موچین تان را با الکل ضد عفونی کرده اید. مثل اصلاح کردن، برداشتن مو با موچین هم میتواند موجب موهای زیر پوستی شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (643 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (110 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (49 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (44 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (29 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان