درمان ناراحتی های بعد از لیزر موهای زائد چگونه انجام میگیرد؟

  یکشنبه، 07 دی 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
درمان ناراحتی های بعد از لیزر موهای زائد چگونه انجام میگیرد؟
لیزرموهای زائد گزینه ای مناسب برای افرادی است که از درمان مو های زائد خود با اپیلاسیون، بند زدن یا تیغ زدن خسته شده اند. در سال های اخیر لیزر موهای زائد یکی از روش های درمانی پر استفاده و رایج بوده است.

موی زائد در صورت، شکم، سینه و ران در زنان مشکل نسبتا شایعی است. این مشکل معمولا” بعد از بلوغ خود را نشان می دهد و علاوه بر ایجاد مشکلات زیبایی در فرد می تواند منجر به ایجاد مشکلات روحی و کاهش اعتماد به نفس و حتی مشکلات خانوادگی و زناشویی گردد.
حتماً شما نیز در میان اطرافیانتان با خانم هائی که در صورتشان موهای ضخیم وسیاه رنگ وجود دارد، رو به رو شده اید حتی ممکن است شما نیز با مشکل موی زائد یا ناخواسته مواجه باشید در اینصورت باید بدانید که شما تنها نیستید، چون خانم های زیادی با این مشکل مواجهند و تعداد آنها به طور شگفت انگیزی رو به افزایش است .این مشکل حدود ۱۰ درصد زنان و دختران را آزار می دهد.اکثر بانوانی که مشکل موی زائد مواجهند، بدون توجه به علت زمینه ساز این پدیده با انواع و اقسام روش های غیر علمی دردناک و غیر دردناک اقدام از بین بردن موهای زائد می کنند. اما چون در بسیاری از موارد علت اصلی برطرف نشده، پس از مدت کوتاهی همه چیز به حالت اول باز گشته و حتی ممکن است اوضاع بدتر از روز اول شود.
این حالت از نظر علمی هیرسوتیسم Hirsutism یا پرموئی نام دارد. البته شایان ذکر است که موهای صورت و بدن یک خانم به طور طبیعی باید کمرنگ و نازک بوده و به آسانی قابل دیدن نباشند این موها از نظر علمی موهای کرکی یا ویلوس نام دارد. اما چنانچه موهای صورت شما به خصوص در ناحیه ریش و سبیل تیره و سیاه رنگ با الگوی مردانه باشد به آنها موی ترمینال گفته می شود و نشانه یک مشکل زمینه ای است و حتما باید برای بررسی عامل زمینه ساز به پزشک مراجعه نمائید.

از بسته های یخ برای بی حس کردن منطقه تحت درمان استفاده نمایید.

ممکن است ناراحتی کوچک و جزئی مانند یک آفتاب سوختگی ملایم را بعد از درمان حس کنید. هم چنین ممکن است آن ناحیه پوست دچار قرمزی و تورم شده باشد.یخ و پک های سرد یک راه آسان برای کاهش این درد است. ممکن است پزشک این پک را در اختیار شما قرار دهد یا خودتان می توانید این پک را تهیه کنید و بسته یخ را قبل از قرار ملاقاتتان در فریزر قرار دهید.

  • قبل از استفاده از پک های یخ آن را در یک حوله قرار دهید.قرار دادن ان به طور مستقیم روی پوست خود می تواند سببی برای التهاب باشد.
  • بر روی ناحیه تحت درمان به مدت ده دقیقه و سه بار در روز کمپرس سرد قرار دهید. بین دوره های یخ گذاشتن حداقل یک ساعت فاصله دهید. اگر مدت خیلی طولانی یخ را روی پوست رها کنید، گردش خون را در ناحیه تحت درمان کاهش می دهد و مدت زمان بهبودی را طولانی می کند.

برای کاهش قرمزی و تورم بعد از لیزر موهای زائد از ژل آلوئه ورا استفاده نمایید.

به سادگی این ژل ها را می توانید در داروخانه تهیه نمایید. این ژل به برطرف کردن قرمزی و تورم پوست کمک می کند. ژل آلوئه ورا را در یخچال نگهداری کنید تا تاثیر بهتری بر ناحیه مورد نظر بگذارد. در صورت امکان از ژل الوئه ورای تازه استفاده کنید زیرا اثرگذاری آن بیشتر است.

  • ژل آلوئه ورا را مستقیما به ناحیه ای که لیزر انجام شد بزنید و چند دقیقه صبر کنید تا به طور کامل جذب شود. پس از این که ژل شروع به خشک شدن نمود می توانید مقدار اضافی روی سطح پوست را با یک پارچه تمیز، نرم و مرطوب بردارید. هر چند پاک نکردن مقداری از ژل هم برای پوست ضرری نخواهد داشت اما احتمال برخورد ان با لباس هایتان کم خواهد شد. این کار را دو تا سه بار در روز تکرار نمایید تا قرمزی و تورم برطرف شود.

اگر یخ و آلوئه ورا مفید نبود می توانید از مسکن استفاده کنید.

بسیاری از افراد یخ و آلوئه ورا را برای کاهش درد کافی می دانند ولی بعضی افراد نیاز به مصرف مسکن می بینند تا درد را زود تر برطرف کنند.

  • در روز اول پس از درمان از مسکن استفاده نمایید.اگر درد ادامه یافت با پزشک خود تماس بگیرید. آسپرین و ایبوپروفن برای بعد از درمان با لیزر توصیه نمی شوند زیرا سبب کاهش غلظت خون می شوند بهتر است از استامینوفن استفاده نمایید.

نکات قبل از انجام لیزر موهای زائد :

اگر قصد انجام لیزر موی زائد را دارید ، باید شش هفته قبل از درمان ، چیدن ، اپیلاسیون و الکترولیز را محدود کنید. این امر به این دلیل است که لیزر ریشه های مو را هدف قرار می دهد ، که به طور موقت با اپیلاسیون و یا زدن آنها از بین می رود.همچنین باید شش هفته قبل و بعد از درمان از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید. قرار گرفتن در معرض آفتاب باعث می شود که لیزر موهای زائد کمتر موثر باشد و عوارض بعد از درمان را بیشتر کند.

مزایای لیزر موهای زائد:

لیزر برای از بین بردن موهای ناخواسته صورت ، پا ، چانه ، پشت ، بازو ، زیر بغل ، خط بیکینی و مناطق دیگر مفید است.مزایای لیزر موهای زائد شامل موارد زیر است:

  1. دقت ، درستی : لیزرها می توانند موهای تیره و درشت را به طور انتخابی هدف قرار دهند در حالی که پوست اطراف خود را آسیب نزنند.
  2. سرعت : هر پالس لیزر کسری از ثانیه طول می کشد و می تواند موهای زیادی را همزمان انجام دهد. لیزر می تواند هر ثانیه تقریباً اندازه یک چهارم را درمان کند. مناطق کوچک مانند لب فوقانی در کمتر از یک دقیقه قابل درمان هستند و مناطق بزرگ مانند پشت یا پاها ممکن است تا یک ساعت طول بکشد.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (539 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (365 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (197 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (113 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (31 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (19 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (11 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (12 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (8 نظر) نگاهی به کیک تولد قلبی شکل مادر عینکی سردار آزمون ؛ انتخاب کیک سوپر استار فوتبال منحصر بفرد است (6 نظر) حضور رهبر انقلاب پای صندوق رأی بدون عصا و ایستاده و سرحال در سن 85 سالگی / چون تو را نوح است کشتیبان، غم مخور (6 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (6 نظر) (عکس) گریه های تلخ نسرین مرادی، فریده سریال نون خ در روز تشییع پیکر همسر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی (4 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
مهمترین مساله پیش روی نهمین رئیس جمهوری ایران چیست؟
رشد مشارکت به سود پزشکیان است یا جلیلی؟
همسر رهبر معظم انقلاب: من خواهر آقای هاشمی رفسنجانی هستم/ترفند خلاقانه رهبر و همسرشان برای دیدن هاشمی رفسنجانی در زندان سیاسی
بتول خانم یک تنه آمار مشارکت روستا را بالا برد / رای‌های خاموشی که در مغازه کوچکش زنده کرد
عجیب ترین تابستانی که با برف و یخبندان آغاز شد! برف و سرمای تابستان 3 نفر را کشت
جشن فارغ‌التحصیلی پزشکان آینده کنار امام رضا(ع) + فیلم و عکس
رونمایی از فونت اختصاصی دانشگاه شریف با هدف ارتقای هویت بصری
اعلام تقویم تحصیلی 1404 - 1403 دانشگاه‌های علوم پزشکی
آخرین جزئیات از برگزاری مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری
پدر بازیکن معروف تیم ملی به جرم آزار جنسی یک نوجوان دستگیر شد +جزئیات
لحظه شماری برای ساخت یک ایران تمام عیار در حواشی داغ امروز پنجشنبه 14 تیر 1403
سرخط مهم‌ترین اخبار: تلاش پزشکیان و جلیلی در آخرین روز تبلیغات
اظهارات وقیحانه رضا پهلوی: فحاشی به رأی‌دهندگان ایرانی در کشورهای مختلف، کار جمهوری اسلامی است!
فاجعه هولناک: مرد شیطان‌صفت دو عشق اش را به قتل رساند
کشف شربت تریاک و متادون در عملیات پلیس گرمسار
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس