راهکارهای درمان عفونت گوش میانی با سیر در طب سنتی

  یکشنبه، 20 مهر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
راهکارهای درمان عفونت گوش میانی با سیر در طب سنتی
اگر گوشتان دچار گرفتگی شده است می توانید با روش های آسان و کمترین هزینه آن را درمان کنید. گفتنی است درمان های دارویی فقط در صورتی جایز است که طبق نظر پزشک صورت گیرد و مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها یا قطره های گوش می تواند عفونت گوش را تشدید کند و آسیب جدی به گوش میانی بزند

راهکارهای درمان عفونت گوش میانی با طب سنتی

اگر گوشتان دچار گرفتگی شده است می توانید با روش های آسان و کمترین هزینه آن را درمان کنید. گفتنی است درمان های دارویی فقط در صورتی جایز است که طبق نظر پزشک صورت گیرد و مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها یا قطره های گوش می تواند عفونت گوش را تشدید کند و آسیب جدی به گوش میانی بزند

عفونت گوش بسیار دردناک است. نوزادان یا کودکان نمیتوانند درد گوش خود را بیان کنند. اما موارد رایج که باید به آنها توجه شوند، عبارتند از:

  • تب
  • تکان دادن و کشیدن گوش
  • مشکل در خواب
  • خروج ترشح و مایع از گوش
  • خستگی و نق نقی شدن
  • گریه غیرعادی

درمان عفونت گوش

سیر

سیر در از بین بردن عفونت بسیار مؤثر است؛ دارای خواص ضدالتهاب و آنتی اکسیدانی بوده که به خوب شدن عفونت می انجامد. یکی از خواص آن از بین بردن درد است و از طرفی باعث کاهش تورم می شود.

رفع عفونت گوش با استفاده از سیر

یک حبه سیر بردارید و پوستش را بکنید. مطمئن شوید تمیز است. در سوراخ گوشتان قرارش دهید. وقتی یک حبه سیر انتخاب می کنید، ابتدا سایزش را چک کنید تا مطمئن شوید داخل گوشتان جا می شود یا خیر. با اینکه درد و التهاب در عرض چند دقیقه از بین می رود توصیه می کنم بگذارید یک شب داخل گوش بماند. پخش شدن گرما را داخل گوش خود حس می کنید.

این روش همچنین برای بهبود سردرد و کاهش دمای بدن نیز به کار می رود. اگر از تب بالا رنج می برید، سیر را به برش های ضخیم تقسیم کنید و مدتی در سرکه سیر بخیسانید. این محلول را داخل گوش خود قرار دهید و روی پا ماساژ دهید. تب در عرض چند دقیقه از بین خواهد رفت.

سیر همچنین برای تسکین سرفه مداوم مورد استفاده قرار می گیرید. با این روش می توانید توسط سیر برای خود شربت ضد سرفه درست کنید:

۲ تا ۳ قاشق غذا خوری عسل ( ترجیحا عسل طبیعی ) و یک حبه سیر بردارید. سیر را پوست بگیرید و به برش های نازک تقسیم کنید. هر دو را داخل مخلوط کن قرار دهید و میکس کنید. کاسه را با یک بشقاب یا فویل آلومینیومی بپوشانید. یک شب بگذارید در دمای اتاق بماند. صبح روز بعد از این ترکیب بخورید و هر دو ساعت یکبار از آن میل کنید. این روش برای درمان سرفه و سرما خوردگی فوق العاده تاثیر گذار است.

تصویر

علائم عفونت گوش

برخی از شایع ترین علائم عفونت گوش عبارتند از:

  • درد خفیف یا احساس ناراحتی در داخل گوش
  • احساس فشار مداوم در داخل گوش
  • ترشحات چرک مانند از گوش
  • ناشنوایی

این علائم ممکن است پایدار یا مقطعی باشند و در یک یا هردو گوش حس شوند. شدت درد معمولا در عفونت هایی که هردو گوش را درگیر می کنند، بیشتر است. همچنین این احتمال نیز وجود دارد که علائم عفونت حاد گوش نسبت به علائم عفونت های مزمن، بیشتر قابل شناسایی باشند. ضمنا مشاهده ی تب یا علائم عفونت گوش در کودکان زیر ۶ ماه نیازمند معاینات پزشکی است. هرگونه تبِ بالای ۱۰۲ درجه ی فارنهایت (معادل ۳۸٫۹ درجه ی سلسیوس) و درد شدید گوش در کودکان، باید مورد بررسی پزشکی قرار بگیرد.خوردن سیر می تواند به طور کلی سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند که منجر به جلوگیری از عفونت می شود. سیر به دلیل دارا بودن خواص زیر می تواند عفونت گوش را برطرف کند:

  • ضد ویروس
  • ضد باکتری
  • ضد قارچ
  • ضد التهاب
  • تسکین دهنده درد

علاوه بر خوردن سیر شما می توانید برای رفع عفونت گوش از سیر به دو روش استفاده کنید:

۱. استفاده از روغن سیر

شما می توانید روغن سیر را از عطاری ها تهیه کرده و یا خودتان در منزل آن را تهیه کنید.

مواد لازم

  • حبه سیر، پوست کنده
  • ۲ تا ۴ قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • تابه کوچک
  • ظرف شیشه ای کوچک با درب یا قطره چکان
  • قطعه ای پنبه
  • صافی

طرز تهیه

  • حبه سیر را پوست بگیرید.
  • سیر را خرد کرده یا تقریبا آن را له کنید.
  • سیر و روغن را به یک تابه کوچکی که هنوز گرم نشده است اضافه کنید.
  • روغن و سیر را در یک گرمای ملایم حرارت دهید. اجازه ندهید که خیلی داغ شود. اگر روغن در حال تبخیر یا جوشیدن است حرارت آن بسیار بالاست.
  • روغن را در اطراف تابه بچرخانید تا زمانی که معطرشود.
  • مخلوط را از روی شعله برداشته و اجازه دهید خنک شود.
  • روغن سیر را از صافی رد کرده به داخل شیشه بریزید.

نحوه استفاده

  • بر روی گوش مخالف خود بخوابید.
  • دو یا سه قطره روغن سیر گرم را در گوش بریزید.
  • پنبه را روی سوراخ گوش بگذارید تا روغن خارج نشود.
  • ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در همان حالت بمانید.
  • مقدار باقی مانده ی روغن را می توانید در یخچال نگه داری کرده و دفعات بعد از آن استفاده کنید.

نکات

احتمال تحریک پوستی یا سوختگی های شیمیایی حاصل از مصرف محصولات سیر روی پوست وجود دارد. حتما قبل از استفاده آن را روی قسمت کوچکی از پوستتان امتحان کنید و اگر احساس سوزش، ناراحتی یا قرمزی در جایی که روغن استفاده شده، کردید، منطقه را به طور کامل با صابون و آب شستشو دهید و از روغن استفاده نکنید. روغن نباید برای پرده گوش سوراخ مورد استفاده قرار بگیرند. پرده گوش سوراخ منجر به درد می شود و شما احساس جاری شدن سیال از گوش خود خواهید داشت. حتما روغن سیر را در یخچال نگهداری کرده و سعی کنید برای مدت طولانی نگه ندارید، زیرا احتمال رشد باکتری هایی مثل Clostridium botulinum و ایجاد سم بوتولینوم وجود دارد.

۲. استفاده از حبه سیر کامل

روش بعدی، استفاده از حبه سیر کامل درون گوش است. در این روش شما نیاز به موارد زیر دارید:

  • یک حبه سیر پوست کنده
  • تکه کوچک گاز استریل
  • لیف

نحوه استفاده

یک حبه سیر را پوست بکنید و از یکطرف آن را برش دهید.

سیر را در گاز استریل قرار داده و از انتهای برش داده شده وارد گوش کنید.

لیف گرم را روی گوش نگه دارید تا زمانی که درد گوش شما کاهش بیابد.

نکات:

  1. حبه سیر نباید وارد کانال گوش شما شود.
  2. این روش برای کودکان توصیه نمی شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (644 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (89 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (62 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (44 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (40 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (13 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نجات گروگان 50 میلیارد تومانی از چاه 3 متری
دولت پزشکیان چگونه دولتی خواهد بود؟
قتل دلخراش و هالیوودی توسط پسر 17 ساله در شیراز
هیچ رهبری جرأت شلیک موشک به اسرائیل را نداشت!
توصیه پورمحمدی به پزشکیان برای چینش اعضای کابینه
اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد
توقف پذیرش دانشجو در دورۀ شبانۀ دانشگاه شهید باهنر کرمان
ویدیو/ شبیه‌سازی عواقب وحشتناک بمباران هسته‌ای/ قیامت مصنوعی یا پایان جهان در آمریکا
بایدن: نه تنها در مبارزات انتخاباتی هستم بلکه جهان را اداره می‌کنم
(ویدئو) وقتی سلبریتی‌های مرده دوباره زنده می‌شوند/ هوش مصنوعی کتاب‌ها را با صدای بازیگران فقید روایت می‌کند!
(ویدئو) جوانمردی بی‌نظیر شهریار ایران‌زمین کوروش کبیر در برابر زیباترین اسیر خود، پانته‌آ / داستانی که قرن‌هاست ستایش می‌شود!
زیبایی دختر ورزشکار برای تیمش دردسر آفرین شد
(ویدئو) الماس سیاه؛ راز سلامتی و زیبایی با نادرترین سیب جهان که همه را شگفت‌زده کرده است!
مسعود پزشکیان: کسانی که با ما نیستند هم مردم هستند/ پست و مقام برای قیافه گرفتن نیست، برای خدمتگزاری است
ویدیو/ تلفیق علم و فناوری در تولید هنر به وسیلۀ ربات‌های مجسمه‌ساز
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان