داروهای ریزش مو در مردان

  یکشنبه، 06 مهر 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
داروهای ریزش مو در مردان
پوشیدن کلاه معمولا، اگر تنگ نباشد و موجب اصطکاک نشود، باعث ریزش مو نمی شود این تصور به این دلیل ،می تواند به وجود آمده باشد، که بیشتر مردانی که مشکل ریزش مو دارند ، کلاه بر سر می گذارند ولی حقیقت ندارد.

دلایل ریزش مو در مردان

گردش خون ضعیف:

گردش خون ضعیف در سر، علت ریزش موی مردان نیست اگر اینگونه بود، موی پیوند زده شده هرگز رشد نمی کرد، همانطور که می توانید در نتایج قبلی پیوند مو را ببینید، در بیشتر مواقع موی پیوند زده شده، رشد کرده است.

کلاه و کلاه ایمنی:

پوشیدن کلاه معمولا، اگر تنگ نباشد و موجب اصطکاک نشود، باعث ریزش مو نمی شود این تصور به این دلیل ،می تواند به وجود آمده باشد، که بیشتر مردانی که مشکل ریزش مو دارند ، کلاه بر سر می گذارند ولی حقیقت ندارد.

بهداشت ضعیف پوست سر :

این فرضیه به وسیله ی هیچ شواهد علمی ثابت نشده است و اگر این گونه بود، کسانی که در کشورهای فقیرتر زندگی می کنند، جایی که شستشو کمتر رایج است، باید همگی کچل باشند.هم چنین می تواند، به این معنی نیز باشد، افرادی که در یک نقطه از سر مشکل ریزش مو دارند ، برنامه ریزی کرده اند که به آن قسمت از سر آب و شامپو نزنند، که البته غیر ممکن است.

بهداشت بیش از حد پوست سر:

همانند بهداشت ضعیف پوست سر، این نیز حقیقت ندارد ریزش مو در مردان ،حتی قبل از اینکه شستشوی سر و استفاده از شامپو به طور منظم به عنوان یک کار معمولی جا بیفتد، نیز وجود داشته است و هیچ شواهدی وجود ندارد که ثابت کند از زمانی که مردان شروع به شستن موهایشان به طور دائم کرده اند، تعداد افرادی که از مشکل ریزش مو رنج می برند ، افزایش پیدا کرده است.

استفاده دائمی از سشوار:

استفاده از سشوار به طور نادرست، ممکن است موجب سوختن مو و افتادن آن شود به غیر از موارد خیلی شدید، موی جدیدی از فولیکول رشد می کند و جایگزین موی سوخته می شود.

ریزش مو؛ عفونت ها
برخی مشکلات عفونی وجود دارند که باعث ریزش مو می شوند. عفونت های قارچی پوستی یا درماتوفیتوزیس یکی از این عفونت هایی است که بافت های پوست، مو و ناخن را درگیر کرده و منجر به از بین رفتن موها می شود. عفونت های قارچی در هر قسمتی از بدن بروز می کنند که پوست سر یکی از این نواحی است و نتیجه ی آن ریزش مو می شود.از دیگر عفونت هایی که زمینه ی ریزش موی آقایان را فراهم می سازد، مشکل درماتیت است. این بیماری پوستی با درگیر کردن پوست سر، موها را نیز درگیر می کند.فولیکولیت نیز همانطور که از اسمش پیداست، عفونتی است که فولیکول های مو را مبتلا می کند.به عقیده ی محققان، سیفلیس یک بیماری مقاربتی مسری است که می تواند باعث شکنندگی و نازک شدن موها شده و آنها را از بین ببرد.

ریزش مو؛ مصرف برخی داروها

با وجود اینکه برای درمان یک بیماری مجبور به مصرف دارو هستیم اما واقعیت این است که این داروها اگر برای درمان عضوی مفید هستند، به اعضای دیگر آسیب می زنند. هیچ دارویی عاری از عوارض جانبی نیست.
به عقیده محققان داروهایی مانند داروهای ضدانعقاد خون، بتابلوکان ها و داروهای ضدافسردگی باعث ریزش موها می شوند. این محققان بر این باور هستند که زیاده روی در مصرف ویتامین A نیز می تواند باعث ریزش مو شود. معمولا مکمل ویتامین A را برای درمان آکنه تجویز می کنند.علاوه بر این ترکیبات دیگری مانند هورمون های مردانه مانند تستوسترون و استروئیدها نیز باعث ریزش موها می شوند.
توصیه می کنیم در صورت مشاهده ریزش مو، نخست در روش زندگی خود دقیق شوید. به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنید تا عوامل زمینه ساز آن بررسی شود. ریزش مو زمانی درمان می شود که ارثی نبوده و پزشک متخصص، عوامل زمینه ساز آن را بررسی کرده و برطرف کند

داروهای ریزش مو:

مینوکسیدیل

طاسی در مردان دارویی ندارد اما می توان با بعضی داروها این روند را کند کرد. مینوکسیدیل یک داروی تایید شده توسط FDA هست که باید به پوست سر مالیده شود. این دارو روند ریزش مو را در مردان کاهش می دهد اما به محض اینکه استفاده قطع شود سرعت ریزش مو به حالت قبل بازمی گردد.

الگوی ریزش مو در مردان:

چه انتظار می رود یکی از الگوهای ریزش مو در مردان به شکل M درآمدن موهای سر است. حالت بعدی ریخت موهای بالای سر است که به مرور نازک می شوند و سپس می ریزد. به مرور طاسی بالای سر و جلوی سر به همدیگر می رسند و یک حالت نعل اسبی به وجود می آید. در عکس بالا مقیاس NORWOOD را مشاهده می کنید که الگوهای مختلف ریزش مو در مردان را نشان می دهد.

الگوی ریزش مو در مردان:

هورمون ها هورمونی به نام DHT باعث می شود فولیکولهای مو کوچک شوند. کوچک شدن بیش از حد فولیکول های مو باعث می شود مو دیگر نتواند در آنها رشد کند و درنتیجه مانند الگوی بالا باعث ریزش مو و طاسی می شود. داروهای ریزش مو: فیناستراید این دارو باید توسط پزشک تجویز شود، فیناستراید باعث می شود تولید هورمونهای DHT کند شود و از سرعت ریزش مو نیز کاسته شود. در بعضی آقایان این قرص باعث رویش مجدد موها شده است. در اصل این قرص تاثیر بهتری نسبت به مینوکسیدیل دارد. خانمهای باردار نباید از این قرص استفاده کنند زیرا باعث ایجاد نقص در جنین مذکر می شود. مانند مینوکسیدیل این قرص هم تا زمانی که استفاده می شود تاثیر دارد و به محض قطع شدن استفاده سرعت ریزش مو بازمی گردد.

لازم است کلاه گیس بگذاریم؟

انتخاب کلاه گیس مناسب هم زمان بر است و هم نیاز به اطلاعات دارد. همچنین کلاه گیس ها از نظر قیمت و کیفیت بسیار متوع هستند. کلاه گیس ها نیازمند تعمیر و نگهداری منظم هستند که هر ماه هزینه هایی را در پی دارد که این هزینه ها هم با توجه به نوع کلاه گیسی که خریدید فرق می کند. اگر کلاه گیس می خرید سعی کنید مدلی انتخاب کنید که جنس و ضخامت آن با موهای خودتان یکی باشد.

با پیوند مو چه اتفاقی می افتد؟

در این روش پزشک موهای سالم را از پشت سر و اطراف آن برداشته و به وسط سر انتقال می دهد تا شکل طبیعی خود را پیدا کند. پیوند مو می تواند خیلی برای فرد پر هزینه باشد. بعد از دو ماه بیشتر موهای پیوند شده می ریزد اما دوباره موی جدید به جای آن رشد می کند. بعد از شش ماه موهای سر شکل عادی خود را پیدا می کند. از موهای خود بیشترین استفاده را بکنید مدل موهایی هست که با آن می توانید کاری کنید نقاط کم موی سر کمتر مورد توجه باشند. کوتاه کردن موهای نازک شده کمک می کند که دیگر هنگام شانه کردن با آنها فشار نیایید و یا اصلا دیگر نیازی به شانه نباشد. مرقبت از مو و داشتن رژیم غذایی متعادل نیز به ماندگاری موها کمک بسیاری می کند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (668 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (120 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (96 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (81 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (70 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (53 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (40 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (40 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (17 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (16 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان