دکوراسیون اتاق مطالعه برای پشت کنکوری ها چگونه باید باشد؟

  سه شنبه، 27 آبان 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
دکوراسیون اتاق مطالعه برای پشت کنکوری ها چگونه باید باشد؟
جایی که برای مطالعه در نظر می گیرید باید جایی باشد که رفت و آمد در آنجا کمتر اتفاق می افتد و سر و صدا هم در آنجا نیست. فضای اتاق مطالعه کنکوری ها هم باید اینگونه باشد و به مکانی که دارای این ویژگی ها است می توان اتاق مطالعه کنکوری گفت.

گفته می شود مدرسه خانه دوم دانش آموز است، اما این گونه نبوده و بهتر است بگوییم خانه، مدرسه دوم دانش آموز می باشد. هنگامی که دانش آموز از مدرسه به خانه برمی گردد، به مدرسه دوم خودش می آید تا کارهایش را انجام داده و درس هایش را مطالعه کند. باید برای این کار دانش آموز یک فضای ثابت و ویژه داشته باشد. فضایی که بتوان در آن مطالعه جدی انجام داد؛ نه روزنامه وار خواندن کتاب ها! بهتر است که این کار در جای ثابتی انجام شود چون باعث می شود که فرد به آن مکان عادت کند و ذهن خود را هم عادت دهد که در آن فضای خاص بالاترین بازده را داشته باشد. جایی که برای مطالعه در نظر می گیرید باید جایی باشد که رفت و آمد در آنجا کمتر اتفاق می افتد و سر و صدا هم در آنجا نیست. فضای اتاق مطالعه کنکوری ها هم باید اینگونه باشد و به مکانی که دارای این ویژگی ها است می توان اتاق مطالعه کنکوری گفت. یک دکوراسیون خوب برای اتاق مطالعه کنکوری می تواند حتی در آپارتمان هم باعث ایجاد فضایی مناسب شود که فرد در آنجا بتواند تمرکز خود را حفظ کند.

بایدها و نبایدها

اگر اتاق مطالعه جداگانه ندارید یک بخش از اتاق خوابتان به عنوان محلی برای درس خواندن انتخاب کنید و باقی توصیه ها را روی آن عملی کنید. جایی که فقط، آنجا درس بخوانید و آنجا، فقط درس بخوانید! تخت خواب یا میزی که هم لپ تاپ روی آن است، هم غذا می خورید محل مناسبی برای درس خواندن نیست. یک میز یا گوشه از اتاق را انتخاب کنید و آن را از هر گونه وظیفه و فعالیت غیر درسی مبری کنید.

یادگیری وابسته به زمینه و بستر می گوید شما هر چیزی را در جایی به یاد می آورید که بار اول آموخته اید. مثلا اگر بار اول درس تاریخ را در یک کلاس با پنجره های بزرگ و نور زیاد خورشید یاد گرفته اید احتمال اینکه در این شرایط آن را سریعتر به یاد بیاورید، زیاد است. البته که نمی توانید اتاق را شبیه به هر کدام از کلاس های درسی کنید اما شرایط محیطی مثل نور، سکوت یا دما را می توان کمی تنظیم کرد تا به آن حال و هوا برسید و البته فضایی را طراحی کنید که برای یادگیری بار اول مناسب باشد.

تصویر

درس را به دکوراسیون بیاورید

هزاربار هم که جدول مندلیف را از روی کتاب خوانده باشید و خودتان را مجبور کرده باشید سلول سلول این جدول با تمام خواص عناصر به یاد بیاورید باز گاهی گازهای نجیب از شدت نجابتشان در پستوهای ذهن مخفی می شوند. فرمول های فیزیک استاتیک و دینامیک و صرف

دیوارهای اتاق مطالعه کنکوری

اگر فرزندتان اتاق اختصاصی برای خودش دارد، می تواند در زمان کنکور آن را به شکل دکوراسیون اتاق مطالعه کنکوری تغییر دهد. به گونه ای که حتما این فضا باید جدا از بقیه فضای اتاق باشد؛ برای جداکردن فضا نیز می توانید دکورهای گوناگونی را به کار ببرید. آن چیزی که اهمیت دارد این است که منطقه ای را مخصوص به این کار طراحی کنید که متمایز از بقیه بخش ها باشد.

این فضا باید به گونه ای باشد که هرچیزی که باعث حواس پرتی می شود، از آن دور شود. مثلا پوسترهای روی دیوار می تواند با جدول ها و نمودارها و پوسترهای درسی جایگزین شوند. این کار در ساخت فضای جدی تری برای درس خواندن کمک می کند.

هر کسی سبک خاصی برای مطالعه دارد و در فضای خاصی راحت تر است؛ پس بهتر است از سلیقه خود فرد هم کمک گرفته شود. توجه کنید در دکوراسیون اتاق مطالعه کنکوری رنگ نقش خیلی مهمی ایفا می کند و این قسمت باید رنگ آمیزی جداگانه ای داشته باشد. همانند دیوار شاخص در منازل که نسبت به سایر دیوارهای اتاق رنگ دیگری دارد.

نور اتاق مطالعه باید چگونه باشد؟

نور اتاق مطالعه کنکوری ها باید طبق نظر آن ها تنظیم شود. اما میزان نور یک حداقلی دارد که نباید از آن کمتر باشد. چون این امر باعث ایجاد خستگی در چشم شده و باعث می شود که تمرکز فرد از بین برود. باید در دکوراسیون اتاق مطالعه کنکوری ها یک نور عمومی وجود داشته باشد که می توان آن را با لامپ های سقفی یا چراغ مطالعه تامین کرد. چراغ مطالعه هم باید به گونه ای باشد که بتوان ارتفاع آن را تنظیم کرد تا بتواند همه سطحی که درگیر در مطالعه هستند را به خوبی پوشش داد.

در دکوراسیون اتاق مطالعه کنکوری باید به این نکته توجه کرد که این اتاق کاملا متفاوت با اتاق کار است؛ زیرا اتاق مطالعه باید مکانی راحت و ساکت باشد تا بتوان به راحتی و با آسایش در آن به مطالعه پرداخت. در دکوراسیون اتاق مطالعه کنکوری نیز هدف از طراحی اتاق، ساختن اتاقی مجلل و شیک نیست؛ این اتاق به نورپردازی مناسب بیشتر از هرچیز دیگری نیاز دارد. همچنین باید میز و صندلی مناسبی فراهم کرد و کتابخانه ای برای نگهداری کتاب ها در نظر گرفت. تمرکز باید در اتاق مطالعه ایجاد شود و برای این کار رنگ اتاق تاثیر بسزایی در این امر دارد. از رنگی باید استفاده شود که به فرد آرامش دهد. بهتر است مکانی که برای اتاق مطالعه کنکوری انتخاب می کنید، پنجره کافی برای وارد شدن هوای تازه داشته باشد تا فرد بتواند خستگی ذهنی و روانی خود را با استنشاق هوای تازه برطرف کند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (600 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (185 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (147 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (55 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (27 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان