دریاچه ورث کجاست؟

  شنبه، 06 اسفند 1401   زمان مطالعه 5 دقیقه
دریاچه ورث کجاست؟
دریاچه‌ ورث بزرگ‌ترین دریاچه منطقه کرنتن به‌شمار ‌می‌رود و در تابستان‌ها یکی از معروف‌ترین مقاصد گردشگری در اتریش محسوب می‌شود. این دریاچه نه‌ تنها برای کسانی که به قایقرانی علاقه‌مند هستند، بسیار جذاب است؛ بلکه برای غارنوردان نیز مکان بسیار جالبی شمرده می‌شود.

کشور اتریش که تکیه بر کوه‌های آلپ زده است یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگران برای دیدن جاذبه‌های طبیعی این منطقه است که هر ساله تور اتریش به خصوص در زمستان مقصد بسیاری از ورزشکاران است که به این منطقه سفیدپوش از برف می‌روند. علاوه بر مناطق کوهستانی، شهرهای دیگر اتریش نیز در زمینه هنر و موسیقی شهرت جهانی دارند به طور مثال: در وین پایتخت این کشور؛ مرد بزرگی به نام بتهوون پرورش یافته که دنیای موسیقی‎دانان را متحول کرده است. در این مطلب از ساعد نیوز به شناخت دریاچه ورث می پردازیم.

دریاچه ورث برجسته ترین دریاچه تفریحی در جنوب اتریش است. طول آن 17 کیلومتر و آب های آن به رنگ آبی فیروزه ای است. این دریاچه بر روی یک دره جنوبی از منطقه آلپ آدریاتیک، تا نزدیکی ایتالیا و اسلوونی کشیده شده است.
در سواحل آن مکان های شناخته شده متعددی مانند شهر پر زرق و برق Velden ، شهر معروف ماریا وورث و مرکز استان کلاگنفورت با ساختمان های دوره رنسانس کاملاً بازسازی شده را می توانید پیدا کنید.

دریاچه ورث اتریش کجاست ؟

دریاچه ورث در کارینتیا یکی از گرم ترین دریاچه های اتریش است. این دریاچه از نام دهکده کوچک ماریا ورث نامگذاری شده است که یکی از هشت دهکده و شهر واقع شده توسط دریاچه ورث است. بزرگترین آنها، پایتخت کارنتیا، کلاگنفورت، در ساحل شرقی دریاچه است.
این دریاچه به دلیل موقعیت مطلوب خود یکی از گرم ترین دریاچه های آلپ نیز می باشد. دریاچه و اطراف آن توسط یخچال های طبیعی در آخرین عصر یخبندان شکل گرفته است.
عمیق ترین نقطه دریاچه 85 متر عمق دارد. در گذشته، کیفیت آب آن در تابستان ها نسبتاً بد بود، اما این موضوع به تدریج کاهش یافت زیرا فاضلاب ها از دهه 1970 با شدت بیشتری کنترل می شدند. اما از حدود سال 2000، کیفیت آب آن فوق العاده بالا شده است.
یک افسانه می گوید که زمانی شهری در محل دریاچه فعلی وجود داشته است. ساکنان آن ثروتمند بودند و از زندگی لذت می بردند. یک بار در روز قبل از تعطیلات مذهبی جشن گرفتند و در ساعات غروب مرد کوچکی از راه رسید و به آنها گفت که به دلیل تاریخ خاص مذهبی جشن خود را متوقف کنند.

دریاچه ورث

تفریحات دریاچه ورث

رویدادهای بی شماری مانند مرد آهنی اتریش، گرند اسلم والیبال ساحلی، مسابقه اتومبیل افسانه ای فولکس واگن برگزار می شود.
آب دریاچه ورث اتریش تا 27 درجه سانتیگراد گرم می شود و می توانید آب آن را بنوشید. این دریاچه دارای امکانات تفریحی همچون زمین بازی آبی عالی برای شنا، قایقرانی، موج سواری، اسکی روی آب و حمام آفتاب را ارائه می دهد.
این منطقه بهشتی برای دوستداران ورزش ‌های آبی و کسانی که علاقه مند به آفتاب گرفتن بر زیر نور خورشید هستند بسیار جذاب است.
در اطراف دریاچه نیز امکانات ورزشی بسیار متنوعی خواهید یافت از محل برگزاری یوگا و محل دوچرخه ‌سواران، زمین گلف، کوهنوردان و دوندگان و ... است.
دریاچه ورث در برابر بادهای شدید محافظت می شود و گردش کمی در آب وجود دارد. چند نهر کوچک آب را به دریاچه منتقل می کنند، تنها یک رودخانه کوچک وجود دارد که آب از آنجا خارج می شود.
این آرامش نسبی به این معنی است که در طول فصل تابستان تا 26 درجه گرم می شود. در نتیجه، این دریاچه محبوب ترین و مشهورترین مکان ورزش های تابستانی در اتریش است.
برای ورزش های زمستانی، این منطقه از محبوبیت کمتری برخوردار است. زیرا بخش ‌هایی از دریاچه معمولاً در زمستان یخ می ‌زند، اما می توان در این فصل از ورزش های اسکی روی یخ، کرلینگ و سایر ورزش ها زمستانی بهرهمند شد.

قایق های تفریحی

یکی از بهترین کارهایی که می توانید در دریاچه ورث انجام دهید، رفتن به یک سفر دریایی است. از دیگر جاذبه های محبوب دریاچه ورث قایق های تفریحی هستند که سفرهای دریایی به دور این دریاچه را ارائه می دهند. این امر از قرن نوزدهم رایج بوده و از ابتدا با توسعه گردشگری دریاچه ورث همراه بوده است.
سفر با قایق به شما ایده ای از اندازه و زیبایی دریاچه را می دهد و از نقاط دیدنی نیز در طول مسیر عبور خواهید کرد. مهمترین کشتی های این ناوگان Thalia، Klagenfurt و Kärnten نام دارند.
آنها متعلق به شهر کلاگنفورت هستند و با کشتی های خصوصی Lorelei و Loretto رقابت می کنند. قایق های موتوری و بادبانی، قایق های پدالی، قایق های برقی، قایق های موزی را می توانید در این دریاچه امتحان کنید.

جاذبه های دریاچه ورث

دریاچه ورث توسط سخ جزیره احاطه شده است. جزیره Blumeninsel جزیره گل ها، جزیره کاپوچین ها و جزیره سابق ماریا وورث، که به طور مصنوعی ساخته شده است.
شبه جزیره ماریا وورث به خاطر صومعه اش در میان برترین جاذبه های دریاچه ورث است. شهر آبگرم Pörtschach در شبه جزیره Blumeninsel قرار دارد. این شبه جزیره به دلیل گل های زیبایش در طول فصل بهار و تابستان بسیار شگفت انگیز است.
دو جزیره و جزیره سومی وجود دارد که به دلیل پایین آمدن سطح آب به شبه جزیره تبدیل شده است. بهترین منظره کل دریاچه از Pyramidenkogel با ارتفاع 851 متر است.
یک برجی 100 متری از چوب و فولاد در بالای تپه قرار داده است، سکوی دید بالایی در ارتفاع 83 متری، مناظر شگفت انگیزی را نه تنها از دریاچه ورترزی، بلکه از مناطق اطراف نیز به شما می دهد. می توانید مستقیماً با ماشین به سمت برج بروید یا می توانید با قایق به سمت Reifnitz بروید و با اتوبوس تا برج ادامه دهید.

قلعه Schloss Velden این قلعه که به عنوان هتل نیز کار می کند، دارای اتاق‌ های مجلل و رستوران‌های درجه یک مانند رستوران Schlosstern Gourmet که دارای 2 ستاره میشلین است، می باشد.

خلاصه

دریاچه ورث با نزدیک به 20 کیلومتر مربع بزرگترین دریاچه در اتریش است. بزرگترین شهرهای اطراف آن، کلاگنفورت و ولدن هستند. منظره بسیار خوبی از دریاچه از برج Pyramidenkogel-Turm امکان پذیر است که بر روی کوهی نزدیک به مرکز دریاچه ساخته شده است.
گردشگران زیادی هر ساله برای بادید از دریاچه دریاچه ورث اتریش به این کشور سفر می کنند. به خصوص سفرهای دریایی با قایق از دیرباز محبوب بوده است. از اینکه در این مطلب همراه ساعد نیوز بودید متشکریم . برای دیدن مطالب پر محتوای دیگر می توانید به بخش گردشگری ساعد نیوز مراجعه کنید .


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (631 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (195 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (147 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (60 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (22 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان