علل تیرگی کشاله ی ران چیست؟

  یکشنبه، 16 آذر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
علل تیرگی کشاله ی ران چیست؟
داشتن اضافه وزن باعث می‌شود که ران‌ها هنگام راه رفتن روی همدیگر ساییده شوند که این امر می‌تواند موجب تغییر رنگ و خارش پوست شود. این مشکل عامل تیرگی زیر بغل نیز می‌باشد.

علل

چاقی

داشتن اضافه وزن باعث می شود که ران ها هنگام راه رفتن روی همدیگر ساییده شوند که این امر می تواند موجب تغییر رنگ و خارش پوست شود. این مشکل عامل تیرگی زیر بغل نیز می باشد.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید

اگر از گذراندن وقت در زیر نور خورشید لذت می برید و در هنگام انجام این کار ناحیه ی ران و زیر بغل پوشیده نباشد، می تواند باعث ایجاد رنگدانه هایی شود که پوست را تیره می کنند.

عدم تعادل هورمونی

کشاله ران و زیر بغل می تواند در اثر عدم تعادل هورمونی تیره شود، برخی زنان طی بخش هایی از چرخه ی قاعدگی خود متوجه ی تیرگی کشاله ی ران می شوند. تغییرات هورمونی ناشی از بارداری نیز می تواند باعث تیرگی پوست شود.

دارو

برخی داروها از جمله قرص های ضد بارداری می توانند باعث تغییرات پوست شوند. در صورت نیاز می توانید از پزشک در مورد داروهای جایگزین بپرسید.

تعریق بیش از حد

تعریق بیش از حد و لباس های تنگ ممکن است باعث تیرگی زیر بغل و تیرگی کشاله ران شوند. تعرق ناشی از این وضعیت می تواند منجر به تیرگی کشاله ران شود بنابراین لباس هایی بپوشید که پوست در داخل آنها بتواند نفس بکشد.

آکانتوز نیگریکانس

این بیماری باعث ایجاد لکه های تیره روی پوست می گردد.

تیغ کشیدن و استفاده از تیغ های کهنه

کشیدن تیغ به میزان زیاد و استفاده از تیغ های کهنه می تواند باعث تیرگی کشاله ران شود. این حالت بخصوص در زنانی رخ می دهد که وسواس داشته و می خواهند نواحی حساس و شرمگاهی شان تا حد ممکن بدون مو باشد.

روش های درمانی

یک سری از مراقبت های روزمره را می توانید به منظور حفظ تمیزی و سفید کردن زیر بغل خود انجام دهید. مثلاً حتماً زیر بغل خود را به آرامی سابیده و شستشو دهید تا مطمئن شوید که عاری از بقایای پوست، عرق، گرد و خاک، دئودورانت یا پرزهای لباس باشد که ممکن است در طول روز انباشته شود. این کار را می توانید به سادگی در خانه با یک اسفنج نرم، اسکراب یا محلول های لایه بردار خانگی (از سرکه گرفته تا جوش شیرین) انجام دهید.
همچنین محصولات مختلف روشن کننده و بدون نسخه ای در بازار موجود است که می تواند به روشن کردن رنگ پوست زیر بغل و کشاله ی ران شما کمک کند. با این حال، قبل از استعمال مداوم یک محصول هشیار باشید، زیرا ممکن است در پایان باعث تحریک بیشتر و بدتر شدن تیرگی پوست شما گردد.

تجویز کرم های موضعی:

چندین کرم موضعی وجود دارد که پزشک می تواند به منظور رفع تیرگی زیر بغل برای شما تجویز کند. این محصولات حاوی رتینوئیک اسید، هیدروکینون، آلفا هیدروکسی اسید و انواع دیگر از مواد مهار کننده ی رنگدانه در فرمول ها و غلظت های مختلف می باشد. در حال حاضر، کرم های تجویزی پزشکان معمولاً دارای غلظت های بالاتری از این مواد هستند. از این رو، مؤثرتر از محصولات OTC بوده و تمایل به تحریک بیشتر پوست نیز دارند. بنابراین، بسیار مهم است که استفاده از آنها تنها تحت نظارت دقیق پزشک باشد.

لایه برداری

لایه برداری شیمیایی و میکرودرم ابریژن به شما کمک می کند تا از سلول های مرده ی پوست خلاص شوید. هرچند معمولاً این عمل برای پوست صورت انجام می شود، اما در هر بخش دیگری از پوست از جمله زیر بغل نیز قابل انجام است تا سلول های مرده و تخریب شده ی پوست را از بین برده و آن را پاک تر و روشن تر سازد. جلسات لایه برداری معمولاً در فاصله ۳-۴ هفته انجام می شود، در حالی که بیمار همچنان باید به استفاده از کرم های تجویز شده در خانه به منظور به حداکثر رساندن اثر روشن کنندگی آنها ادامه دهد.

IPL (نور شدید پالسی)

این روش درمان با نور شدید است که انرژی را به لایه های سطحی پوست انتقال می دهد و با انقباض فولیکول های مو و تخریب رنگدانه، موجب کاهش رشد موها (حتی عاری از فولیکول) و روشن تر شدن پوست زیر بغل می شود. به طور معمول ۴-۵ جلسه با فاصله چند ماه نتایج رضایت بخشی می دهد.

ميكرودرم

ميكرودرم ابريژن يکی دیگر از راههای درمان سیاهی زیر بغل به صورت غیرشیمیایی است. برخلاف لایه برداری شیمیایی و لیزر، آسیب آن به پوست، به ویژه زير بغل، که معمولاً یکی حساس ترین نقاط بدن است، كمتر می باشد. این روش به واسطه فرآيند سايش خود موجب روشن شدن رنگ پوست شده، و به رفع پيگمانتاسيون زير بغل كمك كند، و به پوست، به ویژه “پوست مبتلا به عارضه پوست مرغی” (پوستي كه به دلیل اصلاح مداوم شل شده است) ظاهری صاف تر می دهد.

ميكرونيدلينگ

این روش (میکرونیدلینگ) شامل استفاده از یک قلم الکترونیکی است كه با استفاده از سوزن های متعدد سوراخی عمودی در پوست ایجاد کرده و به نتایج جوانسازی بهینه، حفظ انسجام اپيدرمي و کاهش زمان از کارافتادگی منجر می شود. عملكرد ارتعاشی خودکار قلم سرعت نيدلينگ پوست، اثربخشی و جذب محصولات را افزایش داده، و در عین حال موجب کاهش درد و ناراحتی ناشی از درمارولر می شود.

سوزن های درماپن به سطح داخلي پوست شما نفوذ كرده و ترميم پوست از داخل به خارج را تسریع می کنند. این درمان تولید کلاژن توسط بدن را تحریک کرده و موجب کاهش ظهور خطوط ريز و چین وچروک ها، ناصافی های سطح پوست، پيگمانتاسيون سطحی، اسكارهايي چون آکنه یا آبله مرغان، ترک های بدن و افتادگی پوست می شود. این روش را می توان بر روي صورت، ناحیه حساس چشم، و هر نقطه از بدن كه دچار ترک (ران ها، شکم، باسن و لگن) و یا افتادگی پوست (زیر بغل، ران داخلی، و شکم) است، به کار گرفت.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (544 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (528 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (403 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (213 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (124 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (32 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (20 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (19 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (15 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) نگاهی به چیدمان زیبای طاقچه خانه سید احمد خمینی با آینه سنتی، قرآن و گل های رز/ چه سلیقه هنری خاص و متفاوتی+عکس (8 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (7 نظر)
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ...