امکانات و مزایای خودروی تویوتا هایلوکس 2016

  جمعه، 07 آذر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
امکانات و مزایای خودروی تویوتا هایلوکس 2016
یکی از آپشن‌های تویوتا هایلوکس 2016 که حس یک خودروی مدرن و لوکس را به سرنشینان القا می‌کند، قابلیت انتخاب حالت رانندگی (درایومد) است. راننده این خودرو می‌تواند از طریق دو دکمه موجود در کنار لیور دنده، یکی از دو حالت اقتصادی (Eco Mode) یا قدرتی (Power Mode) را انتخاب کند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، تویوتا هایلوکس یک وانت یا پیکاپ مشهور ژاپنی است که نخستین بار در سال 1968 معرفی و وارد بازار شد و در حال حاضر در هشتمین نسل خود به فروش می رسد.

ما در مورد نسل هشتم تویوتا هایلوکس صحبت می کنیم که در سال 2016 توسط ایرتویا وارد بازار کشورمان شد. البته عرضه هایلوکس به دلیل قوانین جدید، در مدت و تعداد محدودی صورت گرفت و به فروش خوبی هم دست پیدا کرد.

در حال حاضر تویوتا هایلوکس در مدل های دست دوم در بازار و با قیمت های بالا به فروش می رسد.

تویوتا هایلوکس 2016 هیچ گاه به عنوان خودرویی با آپشن های فراوان و خاص شناخته نشده و همواره آوازه آن به واسطه جان سختی و عملکرد خارج از جاده بوده است. در این بین، با توجه به آپشن های متنوع تر مدل 2016 این خودرو نسبت به مدل های قدیمی تر و هم چنین پرطرف داربودن آن در بازار خودروی کشور، تصمیم گرفتیم تا شما مخاطبین گرامی را با تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی هشتمین نسل از تویوتا هایلوکس آشنا کنیم. اگر شما نیز جزو طرف داران این ژاپنی باابهت محصول کمپانی تویوتا هستید، لطفاً با ما همراه باشید.

تصویر
طراحی ظاهری تویوتا هایلوکس 2016

آپشن های تویوتا هایلوکس 2016

در ادامه، به تعدادی از مهم ترین آپشن های این خودرو اشاره خواهیم داشت:

1. سیستم مالتی مدیا

نسخه های فول آپشن تویوتا هایلوکس 2016 مجهز به سیستم مالتی مدیا هستند که مانیتور 7 اینچی لمسی آن با طرحی شبیه تبلت، جلوه خوبی را به داشبورد این خودرو بخشیده است. این سیستم، قابلیت پخش DVD را دارد و از درگاه های USB و AUX نیز پشتیبانی می کند. وجود بلوتوث، قابلیت به اشتراک گذاری محتویات موبایل روی مانیتور (Mirror Link)، دکمه های کنترلی روی غربیلک فرمان و 6 عدد بلندگو نیز باعث می شوند تا سیستم مالتی مدیای تویوتا هایلوکس 2016 را یک سیستم کامل محسوب کنیم.

2. تهویه مطبوع اتوماتیک

یکی از آپشن های تویوتا هایلوکس 2016 که در مدل های قبلی موجود در بازار ایران وجود ندارد، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک است. با فشردن دکمه AUTO، دمای کابین و شدت وزش باد به صورت اتوماتیک و با توجه به دمای محیط تنظیم می شود تا مطلوب ترین حالت برای سرنشینان خودرو ایجاد شود. علاوه بر این، طراحان این خودرو به فکر سرنشینان عقب نیز بوده اند و دو دریچه تهویه را نیز برای آن ها تعبیه کرده اند.

3. دوربین دید عقب

یکی از آپشن های ساده و در عین حال بسیار کاربردی این خودرو، دوربین دید عقب است که در قسمت میانی درب قسمت بار و زیر چراغ ترمز سوم قرار دارد. با توجه به ارتفاع زیاد تویوتا هایلوکس، وجود این دوربین تا حدود زیادی خیال راننده را از بابت نقاط کور خودرو راحت می کند.

4. کول باکس (Cool Box)

یکی از جذاب ترین آپشن های این خودرو که در نسخه های فول آپشن حاضر در بازار کشور ما وجود دارد، محفظه خنک کننده (کول باکس) در جعبه داشبورد بالایی است. مکانیزم عملکردی این آپشن به این صورت است که راه یابی باد سرد کولر خودرو از طریق یک دریچه مخصوص به محفظه داشبورد، باعث می شود تا این محفظه بتواند در نقش یک یخچال کوچک ظاهر شود و مواد غذایی داخل خود را خنک نگه دارد.

5. تغییر برقی حالات انتقال قدرت (Transfer Case)

در نسل های قبلی تویوتا هایلوکس دو دیفرانسیل، دو لیور دنده (دسته دنده) وجود داشت که کاربرد لیور کوچک تر برای تغییر حالت انتقال قدرت (ترنسفرکیس) بود؛ اما این لیور دنده در تویوتا هایلوکس 2016 جای خود را به یک کلید گردان سه حالته داده است که این کلید گردان علاوه بر استفاده آسان تر، ظاهر شکیل تری نیز به کابین این خودرو بخشیده است.

این کلید دارای سه حالت H2، H4 و L4 است که در حالت اول، نیروی پیشرانه تنها به چرخ های عقب منتقل می شود. حالت دوم، حالت انتقال نیرو به هر چهار چرخ است و برای عبور از مناطق ناهموار و آفرودهای نیمه سنگین کاربرد دارد. در نهایت، حالت L4 قدرتی ترین حالت است (کمک سنگین) و تنها برای آفرودهای سنگین و با حداکثر بار توصیه می شود.

این آپشن قابلیت آفرود بسیار خوبی را به تویوتا هایلوکس 2016 می بخشد. البته نسخه های فول آپشن این خودرو در بازارهای جهانی، با وجود قفل دیفرانسیل و سیستم کمکی کنترل سرعت در سراشیبی (DAC)، یک آفرودر تمام عیار محسوب می شوند.

6. تنظیم حالت رانندگی (Drive Mode) دوحالته

یکی از آپشن های تویوتا هایلوکس 2016 که حس یک خودروی مدرن و لوکس را به سرنشینان القا می کند، قابلیت انتخاب حالت رانندگی (درایومد) است. راننده این خودرو می تواند از طریق دو دکمه موجود در کنار لیور دنده، یکی از دو حالت اقتصادی (Eco Mode) یا قدرتی (Power Mode) را انتخاب کند.

حالت اقتصادی با کاهش حساسیت دریچه گاز و میزان درگیرشدن کمپرسور کولر، مصرف سوخت پیشرانه را کاهش می دهد. در حالت قدرتی نیز دریچه گاز سریع تر به فرامین راننده پاسخ می دهد و در نسخه های گیربکس اتوماتیک، دنده ها نیز دیرتر سبک می شوند. این حالت بیش از آن که به شتاب گیری خودرو کمک کند، برای حمل بارهای سنگین و آفرود مناسب است.

آپشن درایومد معمولاً در خودروهای مجهز به گیربکس اتوماتیک دیده می شود اما جالب است که هر دو نسخه دنده ای و اتوماتیک این خودرو، به این آپشن مجهز هستند.

7. ایربگ محافظ زانوی راننده

در ادامه بررسی آپشن های تویوتا هایلوکس 2016 به یک آپشن مهم ایمنی می رسیم که در هیچ کدام از رقبای این خودرو در بازار کشور ما وجود ندارد. نسخه های فول آپشن این خودرو، علاوه بر ایربگ راننده و سرنشین جلو، به ایربگ محافظ زانوی راننده نیز تجهیز شده اند. این ایربگ که در قسمت پایینی داشبورد سمت راننده قرار دارد، با فعال شدن در تصادف ها می تواند مانع از ورود آسیب جدی به پاهای راننده شود.

سایر آپشن های تویوتا هایلوکس 2016

از دیگر آپشن های نسخه های فول تویوتا هایلوکس 2016 موجود در بازار ایران می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

روکش پارچه ای صندلی ها، تنظیم ارتفاع دستی صندلی راننده، چراغ مه شکن جلو و عقب، سنسور نور، فرمان هیدرولیک، تنظیم برقی شیشه ها و آینه های جانبی و کامپیوتر سفری.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (517 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (101 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (41 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (37 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (34 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (21 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (19 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (18 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (13 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (13 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (12 نظر)
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر یکشنبه 31 تیر 1403 + فیلم
فال روزانه امروز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 31 تیر 1403
ناگفته های پدر داماد رهبر انقلاب: تنها دارایی رهبری یک خانه در پایین شهر تهران است
درباره یک اتفاق زشت در حاشیه نماز جمعه تهران!
نصب تلویزیون بالای شومینه؛ نکاتی که باید رعایت کنید
روایت جالب و شنیدنی همسر رهبر انقلاب از خانم معلم منحصر به فرد غیرچادری تا ازدواجشان/ مصاحبه‌ای که در یک مجله انگلیسی چاپ شد
برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس
ویدیو/ علت ورشکستگی "آقای همساده" در بازار دیجیتال/ تخصص داشتم، دلار هم زیاد داشتم اما...
ویدیو/ "نصرالله مدقالچی"، استاد دوبلۀ ایران نگوییم: «توانا بود هرکه دانا بود، زِ دانش دل پیر برنا بود»!
روش جدید احیای قلب در 3 دقیقه
ویدیو/ چرا عسل کشف شده از مقبره‌های مصریان باستان، هنوز فاسد نشده است؟
ویدیو/ داستان کوتاه انگلیسی «دیگ جادویی»/ زیرنویس فارسی چسبیده و یادگیری آسان اصطلاحات خاص
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!!