امکانات و مشخصات فنی خودروی ام وی ام 315 

  چهارشنبه، 29 بهمن 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
امکانات و مشخصات فنی خودروی ام وی ام 315 
طراحی ظاهری MVM 315H اسپرت اکسلنت گرچه چندان مهیج و چشم‌نواز به نظر نمی‌رسد اما به نوبه خود توانسته گوی سبقت را از بسیاری محصولات مشابه و هم‌قیمت داخلی نظیر انواع مشتقات پژو و سمند برباید و مشتریان زیادی را به سوی خود جلب کند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، با افزایش جمعیت شهرنشین در سراسر دنیا خودروهای هاچ بک بیش از پیش مورد توجه مصرف کنندگان قرار گرفت. مصرف سوخت پایین، هزینه نگهداری معقول، آلایندگی کمتر و در نهایت راحت پیدا کردن جای پارک در محیط های شلوغ شهری این خودروها را به یکی از بهترین گزینه ها تبدیل نمود .
شرکت مدیران خودرو نیز در راستای گنجاندن محصولی شهری در بین محصولات خود به عرضه MVM 315 اقدام نمود که این مدل دومین نسل از این خودرو در بازار ایران است. 315 با ترکیب طراحی به روز، پیشرانه کم مصرف و قوی و امکانات رفاهی مناسب به عنوان یکی از مناسب ترین گزینه های خودروهای هاچ بک بازار ایران طبقه بندی می شود. پیشرانه 1500 سی سی 16 سوپاپ با قدرت 107 اسب بخار با سطح آلایندگی یورو5 در هر 100 کیلومتر فقط 6.5 لیتر سوخت به صورت ترکیبی مصرف می کند که این مهم 315 را به عنوان خودرویی پاک و کم مصرف معرفی می نماید.
بکارگیری کیت اسپرت بدنه، روف رک و رینگ اسپرت آلومینیومی 15 اینچی ظاهری اسپرت به خودرو بخشیده است. همچنین وجود امکانات رفاهی و ایمنی کافی در کابین خودرو همانند دو ایربگ صندلی های جلو، دیسپلی 7 اینچی و GPS فارسی خودرو را پبش از پیش کاربردی می نماید.در این مطلب قصد داریم تا ام وی ام 315 اسپرت اکسلنت را از جهاتی همچون طراحی ظاهری و داخلی، ویژگی های فنی و وضعیت فروش آن در بازار ایران مورد بررسی قرار دهیم.

تصویر
طراحی ظاهری ام وی ام 315

طراحی ظاهری ام وی ام 315 اسپرت اکسلنت

طراحی ظاهری ام وی ام ۳۱۵ در نوع خود گرچه چندان مهیج و مزین به خطوط سیال و مدرن جلوه نمی کند اما در مقایسه با پژو ۲۰۶، پژو پارس و بسیاری محصولات داخلی دیگر وجهه تقریبا مدرن تری را از خود به نمایش می گذارد و همین امر سبب شده تا مالکان این خودرو احساس رضایت بیشتری در خصوص طراحی ظاهری آن داشته باشند. در نمای روبرو شاهد چراغ هایی با سایز متوسط هستیم که از طرح خوشایندی برخوردار بوده و حالتی مصمم در پس چهره آنها پدیدار شده است. یک جلوپنجره نسبتا کشیده و باریک فضای بین چراغ ها را به تسخیر خود درآورده که در جوار طراحی مناسب سپر جلو، به ویژه در بخش تحتانی و امتداد یکپارچه مجرای ورودی هوا با قاب های سیاه رنگ مه شکن، جلوه جالبی را برای چهره ام وی ام 315 اسپرت اکسلنت رقم زده است.

برخورداری این مدل از فلاپ های مشکی-کرومی رنگ در دور تا دور بدنه سبب شده تا جذابیت بصری آن در قیاس با تیپ ساده این خودرو افزایش یابد. استفاده از برخی خطوط حجمی در بخش جانبی خودرو هم نمای کناری ام وی ام ۳۱۵ را تا حدودی از سادگی خارج کرده و جلوه عضلانی تری از آن به نمایش گذاشته است. پس از مواجهه با ناحیه پشت خودرو متوجه می شود که جذابیت چندانی در این بخش قابل مشاهده نیست؛ به ویژه طرح ساده چراغ های یک تکه با نوار V شکل سفیدرنگ و همچنین سایز کوچک درب صندوق، جلوه نسبتا ناهماهنگی با سایر بخش های بدنه ایجاد کرده است. ارتفاع سپر عقب اندکی زیاد به نظر رسیده و طرح آن جذابیت چندانی ندارد؛ با این حال تزیینات مشکی-کرومی بخش تحتانی از سادگی آن کاسته که موجب زیباتر جلوه کردن این نمای خودرو شده است.

به طور کل طراحی ظاهری MVM 315H اسپرت اکسلنت گرچه چندان مهیج و چشم نواز به نظر نمی رسد اما به نوبه خود توانسته گوی سبقت را از بسیاری محصولات مشابه و هم قیمت داخلی نظیر انواع مشتقات پژو و سمند برباید و مشتریان زیادی را به سوی خود جلب کند.

تصویر
طراحی ظاهری ام وی ام 315

طراحی داخلی ام وی ام 315 اسپرت اکسلنت

فضای درونی کابین ام وی ام ۳۱۵ نیو در مقایسه با مدل پیشین بسیار جذاب و زیباتر طراحی شده و از جاذبه های بصری بیشتری بهره می برد. حالت اسپرت کنسول میانی که با اشکال هندسی و خطوط شکسته ترسیم شده، بر جنبه های مهیج و جوان پسندانه این هاچبک خانوادگی تاکید دارد. وجود صفحه نمایشگر لمسی در این خودرو نیز باعث شده تا جنبه های فناورانه کابین ۳۱۵ نسبت به گذشته بسیار ارتقا یابد. غربیلک فرمان گرچه جذابیت بالایی ندارد اما از آن حالت نازیبای گذشته فاصله گرفته و با طرحی خوشایندتر زینت داده شده است. پنل کیلومتر شمار پشت فرمان شمایلی بسیار اسپرت به خود گرفته و نوعی حس هیجان را در راننده به وجود می آورد. متریال داشبورد و تو دری ها نیز گرچه از نوع با کیفیت نیستند اما سطح کیفی آنها در قیاس با رقبای هم رده قابل قبول ارزیابی می شود. گنجایش کابین این خودرو به گونه ای است که چهار نفر سرنشین بزرگسال می توانند در آن حضور یابند. با این حال افراد بلندقد احتمالا در ردیف عقب با محدودیت هایی از ناحیه سر و یا زانوها مواجه خواهند شد که با توجه به ابعاد بدنه چندان دور از انتظار نیست.

محفظه بار عقب نیز ظرفیت حجمی نسبتا مناسبی را در اختیار اسباب و وسایل مورد نیاز یک مسافرت خانوادگی ۴ نفره قرار می دهد. در پایان این بخش بایست خاطرنشان کرد که طراحی داخلی ام وی ام ۳۱۵ نیو نسبت به گذشته بسیار جذاب تر شده اما کیفیت متریال آن چندان سطح بالا نیست. با این همه کابین 315 می تواند مشتریان این رنج قیمتی را تا حد زیادی از خود راضی نگه دارد.

آپشن ها و امکانات ام وی ام 315 اسپرت اکسلنت

ام وی ام 315H به عنوان یک خودرو اقتصادی وارد بازار کشور شده و امکانات رفاهی و ایمنی آن چندان دندان گیر نیست. از جمله مهمترین تجهیزات ام وی ام ۳۱۵ اسپرت اکسلنت می توان به موارد زیر اشاره کرد: حسگر فاصله سنج عقب، توزیع نیروی ترمز EBD، ترمز ضد قفل ABS، چراغ های مه شکن جلو و عقب، چراغ بدرقه، سیستم صوتی vifa با ۶ اسپیکر، درگاه USB، دو عدد کیسه هوا راننده و سرنشین جلو، تهویه دستی، صندلی های جلو با تنظیمات چهار حالته دستی، روکش صندلی چرمی، آینه های جانبی با تنظیم برقی، چراغ خوش آمدگویی، دکمه های کنترل روی فرمان، هندزفری، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، رهیاب، دوربین عقب، بلوتوث، روکش چرمی، باربند.

مشخصات فنی ام وی ام 315 اسپرت اکسلنت

ام وی ام ۳۱۵ قوای محرکه خود را از یک پیشرانه ۴ سیلندر تنفس طبیعی به حجم ۱.5 لیتر دریافت می کند. پیشرانه مذکور قادر به تولید ۱۰۷ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور است که به واسطه یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی به سوی چرخ های جلو ارسال می شود. شتاب صفر تا صد ام وی ام ۳۱۵ نیو برابر با ۱۱.۸ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن به ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. این خودرو به طور متوسط در ازای پیمایش هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۶.۳ لیتر بنزین مصرف می کند. ناگفته نماند مشکلات سیستم کلاچ که در نمونه های اولیه این خودرو وجود داشت، در مدل های جدیدتر (۹۴ به بعد) تا حد زیادی رفع شده است.

مزایا و معایب ام وی ام 315

ام وی ام ۳۱۵ از مزایایی همچون بدنه تقویت شده با لوله های فولادی که منجر به دریافت ۴ ستاره ایمنی از موسسه استاندارد چین شده، کابین جادارتر از پژو ۲۰۶، سواری نسبتا نرم، طراحی داخلی متقاعدکننده، مصرف سوخت مناسب، دید نسبتا وسیع آینه های جانبی و توانایی فنی معقول سود می برد. با این وجود کیفیت ساخت این خودرو چندان سطح بالا نبوده و ضرایب دنده گیربکس آن تا حدی سبک در نظر گرفته شده است که موجب کاهش قدرت شتاب گیری خودرو شده است. همچنین ترمزهای عقب این خودرو از نوع کاسه ای بوده که کاهش قدرت ترمزگیری در مقایسه با انواع چهار چرخ دیسکی را در پی داشته است.

وضعیت فروش ام وی ام ۳۱۵ اسپرت اکسلنت در بازار ایران

ام وی ام ۳۱۵ به واسطه بازاریابی مناسب شرکت ارائه دهنده، قیمت منطقی، خدمات پس از فروش گسترده و عرضه در مقیاس نسبتا وسیع، یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین هاچبک های چینی در بازار ایران به شمار می آید که امروزه توانسته توجه انواع مشتریان از اقشار مختلف را به سوی خود جلب کند. بنابراین می توان گفت که وضعیت فروش ام وی ام ۳۱۵ نیو در بازار ایران نسبتا مطلوب بوده و بازار معاملات آن از گرما و رونق قابل قبولی برخوردار است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (671 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان